Wiele osób zastanawia się nad skorzystaniem z usług agencji SEO, kiedy myślą o pozycjonowaniu swojej witryny. Agencje SEO są bardzo często mylone lub utożsamiane z agencjami marketingowymi, które de facto proponują podobne usługi, ale działają w nieco inny sposób. W dobie wszechobecnego pozycjonowania i walki o pozycję w Google, agencja SEO oferuje kompleksowe usługi i często dużo bardziej specjalistyczne podejście do tego tematu. Czym zatem są agencje pozycjonowania? Jakie usługi oferują? Jak agencja SEO może nam pomóc, dlaczego warto korzystać właśnie z ich usług? Odpowiedzi prezentujemy poniżej.
- 1 Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
- 2 Agencja SEO – co to jest?
- 3 Czym zajmuje się agencja SEO?
- 4 Co może dla Ciebie zrobić dobra agencja SEO?
- 4.1 Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania
- 4.2 Wzrost ruchu na stronie
- 4.3 Wzrost sprzedaży
- 4.4 Synergia SEO i SEM
- 4.5 Dotarcie do nowych klientów
- 4.6 Poprawa kluczowych elementów na stronie
- 4.7 Wartościowe linki przychodzące
- 4.8 Wzrost popularności firmy w mediach społecznościowych
- 4.9 Agencja SEO zapewnia długotrwały efekt
- 5 Jak wybrać agencje SEO?
- 6 Koszty SEO – jak rozliczać się z agencją?
- 7 Jeśli chcesz nawiązać współpracę z dobrą firmą SEO:
- 8 Agencja SEO – profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych
Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?
Pozycjonowanie stron internetowych (z ang. search Engine Optimization) to kompleksowy i wieloetapowy proces, którego celem jest poprawienie widoczności domeny w wynikach wyszukiwania.
Agencja SEO – co to jest?
Agencja SEO specjalizuje się w pozycjonowaniu stron internetowych i oferuje głównie usługi z zakresu pozycjonowania. Celem agencji SEO jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania oraz zwiększenie ruchu organicznego na stronie.
Agencjami SEO nazywamy najczęściej marki działające stacjonarnie, ale oferujące usługi głównie w sieci. W porównaniu do agencji marketingowych posiadają węższy profil działalności, ale przy tym głównie zatrudniają specjalistów od konkretnych form pozycjonowania oraz oferują przeważnie wyższy poziom pozycjonowania.
Agencji takich na rynku występuje nieco mniej, od tych marketingowych, ale bez problemu — szczególnie w dużych miastach znajdziemy wiele agencji SEO do wyboru. Korzystać z ich usług mogą zarówno firmy, duże marki, jak i osoby prywatne.
Agencje SEO oferują szereg usług pozycjonerskich, np. pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie szerokie, pozycjonowanie sklepów, audyt SEO, czy też wykonanie kompleksowej usługi zbadania witryny, jej optymalizacji i innych działań. Ceny, jakie oferują wraz z licznymi usługami różnią się w zależności od wielkości i renomy marki, oferty firmy czy zakresu usług, jakie wybierzemy.
Czy agencja SEO specjalizuje się jedynie w pozycjonowaniu i SEO?
Nie ma takiej reguły. Agencja SEO może również specjalizować się w innych obszarach marketingu internetowego – np. social media, kampanie google ads, e-commerce, content marketing i inne.
Czym jest agencja SXO?
SXO to połączenie SEO (pozycjonowania) i UX (doświadczenia użytkowników). Agencja SXO realizuje kompleksowy zestaw prac, tj. SEO on-site, off-site oraz CRO + UX.
Oprócz tego, że agencja SXO postara się, aby Twoja strona internetowa plasowała się wysoko w wyszukiwarce Google to również zadba o pozytywne doświadczenia użytkowników oraz o optymalizacje konwersji.
Czym różni się agencja SEO SEM od agencji SEO?
Agencja SEO podejmuje działania, które mają na celu zoptymalizowanie witryny i uplasowanie jej wysoko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. W skład usług SEO wchodzi szereg działań jak np. optymalizacja witryny internetowej, audyt strony internetowej, content marketing, pozyskiwanie linków, reagowanie na zmiany algorytmu i inne.
Agencja SEO SEM oprócz powyżej wymienionych usług, prowadzi również działania obejmujące kampanie płatne (PPC) w wyszukiwarce Google – np. kampanie Google Ads. Jak dobrze wiemy – wyszukiwarka Google dzieli się na wyniki bezpłatne oraz wyniki płatne (Google Ads).
Nie każda firma może jednak sobie pozwolić na równoległe prowadzenie działań SEO i SEM – np. z powodu na ograniczony budżet lub też wyłączenia w regulaminie Google Ads.
Naturalnie – nie każda też agencja SEO SEM, która prowadzi kompleksowo wszystkie działania z automatu jest lepsza, od tej, która jest wyspecjalizowana stricte w jednym obszarze. Kompetencje firm są różne i niezależne od wykonywanych usług.
Zależy Ci na zwiększeniu ruchu oraz konwersji? Na efekty naszej pracy nie będziesz musiał długo czekać. Wypełnij nasz formularz, abyśmy mogli zrozumieć potrzeby Twojego biznesu, a następnie poczekaj kilka dni roboczych na nasz kontakt. W tym czasie nasz specjalista gruntownie przeanalizuje informacje oraz przygotuje dla Twojej firmy indywidualną ofertę.
Czym zajmuje się agencja SEO?
Pod nazwą “SEO” oraz “pozycjonowanie” znajduje się dosyć spora lista różnych usług. Profesjonalna agencja marketingu internetowego wyspecjalizowana w obszarze SEO powinna posiadać kompetencje, aby realizować niżej wymienione działania na najwyższym poziomie.
Audyt SEO
Audyt SEO to jedna z popularniejszych usług wśród firm świadczących usługi pozycjonowania. Audyt polega na sprawdzeniu naszej strony internetowej pod kątem obecnej sytuacji strony w Google i nie tylko.
W trakcie audytu sprawdzana jest min. optymalizacja na twojej stronie, linkowanie wewnętrzne, poprawność tekstów SEO, odpowiednie słowa kluczowe, lokalny aspekt pozycjonowania, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, szybkość wczytywania się strony czy odpowiednie formatowanie tekstu. Oczywiście czynników do analizy jest więcej, jeśli chcesz sprawdzić całą listę – sprawdź naszą stronę: Audyt SEO. Sprawdzisz, na naszym przykładzie, jakie czynniki analizujemy.
Efektem audytu SEO jest stworzenie profesjonalnego raportu, dzięki któremu dowiemy się, co działa na naszej stronie poprawnie, a co należy poprawić. Raport taki może zawierać też np. wskazówki odnośnie rozwoju witryny czy kierunku efektywnego pozycjonowania.
Teksty SEO
Kolejnymi popularnymi usługami, jakie oferują agencje SEO jest pisanie tekstów i szeroko pojęty copywriting. Skuteczne pozycjonowanie stron bez dobrej jakości zoptymalizowanych tekstów pod SEO jest niemożliwe. Agencje zatrudniają copywriterów, którzy doskonale znają się na pozycjonowaniu oraz aktualnych trendach w branży content marketingu. Często też pracują w oparciu o profesjonalne narzędzia, wspomagające proces pisania tekstów pod SEO.
Doświadczeni copywriterzy tworzą teksty, które są przydatne dla czytelników, ale i również poprawnie przygotowane pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki dobrze przygotowanej treści, istnieje duża szansa, że wyszukiwarka Google oceni nasz tekst wysoko, a sama strona poszybuje do góry na listach wyszukiwań.
Oczywiście teksty SEO to dopiero jeden z wielu procesów pozycjonowania. Niemniej jednak bez dobrego tekstu i optymalizacji – z całą pewnością nie ma możliwości, aby nasza strona pojawiła się wysoko w Google. Chyba, że posiadamy bardzo mocną domenę lub pożądane przez nas słowo kluczowe jest niszowe i posiada małą konkurencje.
Optymalizacja witryny
Kolejną usługą, którą oferują agencje SEO, jest optymalizacja witryny. To od niej powinniśmy właściwie rozpocząć pozycjonowanie naszego serwisu. Odbywa się ona poprzez dostosowanie samej strony www do wyszukiwarki Google. Tak, aby wyszukiwarka uznała ją za wartościową i przydatną.
Optymalizacja witryny obejmuje szereg różnych działań. Działania te nie powinny być uniwersalne bo takie nie są. Raport dobrze przeprowadzonego audytu SEO powinien wskazać istotne elementy, które należałoby poprawić podczas optymalizacji witryny.
Przykładowe działania prowadzone w ramach optymalizacji witryny
- odpowiednie ustawienie meta danych;
- optymalizacja treści;
- stworzenie responsywnej wersji witryny;
- optymalizacja strony pod kątem szybkości;
- linkowanie wewnętrzne;
- poprawa strony pod kątem UX;
- analiza fraz i wdrożenie poprawek;
- struktura serwisu i architektura informacji.
Pozycjonowanie lokalne
Coraz bardziej popularną usługą, którą oferują agencje SEO jest pozycjonowanie lokalne. Dzięki niemu nasza witryna jest bardziej widoczna i wyżej umieszczona w wynikach Google w kontekście lokalnym.
Poprzez takie działania jesteśmy wyświetlani użytkownikom, którzy szukają usług np. w konkretnej miejscowości lub są w konkretnym mieście, a wpisują dane hasło do wyszukiwarki. Agencja SEO pomoże wstawić nam np. wizytówkę na mapach Google, przeprowadzić linkbuilding z lokalnych for czy odpowiednio zoptymalizować witrynę.
Pozycjonowanie lokalne nie różni się wiele od tego tradycyjnego, istnieje jednak pewna grupa czynności, które inaczej się przeprowadza w przypadku pozycjonowania lokalnego.
Przede wszystkim należy zadbać o wizytówkę Google Moja Firma oraz o linki regionalne.
Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie przydatne, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny i zależy nam na dotarciu jedynie do osób z danego miasta. Przykładem takich słów kluczowych lokalnych, może być np. “Wykończenie pod klucz Gdańsk”, czy też “Ubezpieczenie OC Wrocław”.
Warto również zauważyć, że Google kilka lat temu wdrożył mechanizm, który sam na podstawie lokalizacji dopasowuje najlepsze wyniki. Nie ma zatem też konieczności umieszczać nazwy miasta w słowie kluczowym.
Być może zainteresuje Cię również nasz artykuł: Pozycjonowanie w Google
Link Building
Linkowanie to kolejny element pozycjonowania, który oferują nam agencje SEO. Link building polega na umieszczaniu linków do naszej witryny w internecie. Najczęściej linkowanie ma formę wpisów polecających naszą markę czy zapraszających użytkowników na naszą witrynę wraz z aktywnym linkiem.
Wpisy takie umieszcza się na wartościowych i popularnych forach, stronach internetowych czy blogach. Im więcej takich wpisów umieścimy i im będą one na lepszej jakości stronach, tym lepszy efekt dla naszej witryny.
Skuteczne linkowanie nie jest proste, gdyż wymaga wyszukania wartościowych witryn tematycznych do naszych publikacji. Koszt opublikowania jednego wpisu może wahać się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.
Usługi dodatkowe — Google Ads, Facebook Ads, remarketing itp.
Agencje SEO oprócz podstawowych i standardowych usług oferować mogą również te dodatkowe — poboczne czy np. związane z najnowocześniejszymi trendami. Choć nie spotkamy ich we wszystkich agencjach, niektóre firmy proponują swoim klientom również inne usługi i rozszerzają swoją ofertę. Do takich usług będzie należało m. in. tworzenie i konfiguracja kampanii reklamowych na Facebooku czy w Google, prowadzenie kont w mediach społecznościowych i inne.
W marketingu internetowym występuje wiele rodzajów promocji – dobra strategia marketingowa powinna oszacować możliwości danego projektu i wybrać dla niego te najbardziej skuteczne.
Agencja SEO – oferta
Szukasz dobrej oferty na pozycjonowanie stron? Sprawdź naszą agencję SEO – kompleksowo zajmiemy się Twoją stroną internetową. Specjalizujemy się w pozycjonowaniu sklepów internetowych oraz stron firmowych.
Co może dla Ciebie zrobić dobra agencja SEO?
Pojęcie SEO na pierwszy rzut oka może wyglądać enigmatycznie, ale w dużym skrócie sprowadza się to wszystko do uplasowania strony internetowej wysoko w wynikach wyszukiwania na pożądane frazy kluczowe, które pomogą w sprzedaży. Sukces i wysokie pozycje może zagwarantować Ci dobra agencja SEO.
Sprawdź pozostałe kluczowe zalety, które wynikają ze skutecznego pozycjonowania witryn internetowych w wyniku współpracy z agencją SEO.
Zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania
Dzięki skutecznym działaniom SEO, Twoja strona internetowa będzie widoczna w przestrzeni Twoich potencjalnych klientów. Nawet posiadając najlepszą ofertę na świecie, nie jesteś w stanie dotrzeć do klientów, jeżeli nie masz do nich dostępu. Jeśli posiadasz stronę internetową oraz uważasz, że Twoja potencjalna grupa odbiorców znajduje się w Internecie – to zdecydowanie powinieneś postawić na skuteczne pozycjonowanie. W ten sposób Twoja oferta ma szanse stać się konkurencyjna i przyciągnąć nowych klientów.
Wzrost ruchu na stronie
Zwiększony ruch na stronie jest oczywiście wypadkową działań SEO i zwiększenia widoczności strony w sieci. Wdrożenie odpowiedniej strategii SEO, zapewni Ci wzrost ruchu na stronie, który najczęściej ma charakter wzrostu liniowego. Nawet posiadanie najlepszej strony internetowej oraz bogatej i przystępnej oferty na nic się nie zda, jeśli nie będziesz miał żadnego ruchu i możliwości, aby przełożyć go na leady. Zwiększony ruch na stronie możesz sprawdzić w każdej chwili za pomocą narzędzi takich jak Google Analytics czy Google Search Console.
Szczególnie w przypadku sklepów internetowych ważne jest budowanie coraz to większego ruchu na stronie internetowej. Z dnia na dzień w sektorze ecommerce konkurencja staje się coraz większa i przekłada się to na wyższą barierę wejścia.
Wzrost sprzedaży
Zwiększona widoczność strony internetowej + wzrost ruchu na stronie internetowej = wzrost sprzedaży. To proste działanie. Oczywiście pamiętaj, że ruch na stronie oraz widoczność strony nie są jedynymi gwarantem sukcesu. Ważna jest również sama strona internetowa oraz oferta.
Coraz częściej agencje SEO przykładają również uwagę do UX – a wszystkie trendy wskazują, że Google również będzie podążać tą ścieżką i zacznie coraz bardziej faworyzować serwisy, które w sposób właściwy i intuicyjny umożliwią użytkownikom osiąganie określonych celów. Jesteśmy agencją, która szczególnie na ten aspekt kładzie spory nacisk. Sklep internetowy z dużym ruchem oraz widocznością, ale ze słabym UX po prostu traci swój możliwy potencjał.
Synergia SEO i SEM
Upragnione efekty z kampanii SEO pozwolą również uzupełniać efektywność kampanii SEM. Posiadając wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania i decydując się na kampanie Google Ads, na starcie masz przewagę nad konkurencją, ponieważ masz większą od nich ekspozycję, tj. dwie jednostki w wynikach wyszukiwania. Marketing internetowy z reguły nie zaczyna się i nie kończy jedynie na SEO – najlepsze efekty przynoszą właśnie połączone działania z różnych dziedzin technologii internetowych (oczywiście o ile są właściwie dopasowane).
Dotarcie do nowych klientów
W każdym biznesie, najważniejsi są klienci – jeśli ich brakuje, biznes nie funkcjonuje, przynajmniej tak to wygląda w prawidłowo wyglądającej gospodarce. SEO daje Ci możliwość dotarcia do nowych klientów i to w sposób ciągły, nieprzerwany (np. w odróżnieniu od kampanii płatnych – wtedy Twoje ekspozycje widoczne są jedynie do czasu, aż budżet pozwoli na je wyświetlanie).
Poprawa kluczowych elementów na stronie
Na skuteczne pozycjonowanie składa się szereg elementów, które mają za zadanie usprawnić stronę internetową i dopasować ją najlepiej do użytkowników oraz wyszukiwarek internetowych.
Nasza agencja SEO przed wprowadzeniem działań pozycjonujących dokonuje analizy zasobów witryny, wyciąga wnioski i z reguły dokonuje szeregu usprawnień (rzadko która strona internetowa jest w sposób właściwy dopasowana zarówno do pozycjonowania, jak i do potrzeb samych klientów).
Do usprawnień zaliczamy m.in. treści na stronie internetowej, sposób ekspozycji oferty czy różnego rodzaju aspekty techniczne witryny.
Wartościowe linki przychodzące
Link building jest elementem niezbędnym w każdej prawidłowo prowadzonej kampanii SEO. Dobra agencja SEO pozyska linki do Twojej strony internetowej w sposób etyczny i użyteczny. Co to oznacza?
Wiele firm i agencji SEO w celu chęci redukcji swoich kosztów oraz zwiększenia marży pozyskuje linki z wątpliwej jakości miejsc (np. prywatne zaplecza, fora internetowe i inne). Link w takim miejscu nie mają żadnej wartości – oprócz tej dyskusyjnej dla wyszukiwarki internetowej.
Nasza firma buduje profil linkowy domen swoich klientów, bazując na wpisach gościnnych oraz artykułach sponsorowanych w serwisach, które faktycznie mają ruch i użytkowników. Takie materiały i skuteczny content marketing mają wiele zalet, m.in. niosą wartość merytoryczną, kreują markę jako eksperta i zwiększają sprzedaż.
Wzrost popularności firmy w mediach społecznościowych
Działania z zakresu pozycjonowania mogą również pozytywnie wpłynąć na rozwój popularności kont firmowych w social mediach (choć nie jest to oczywiście reguła).
Śmiało możemy jednak stwierdzić, że zwiększony ruch na stronie internetowej implikuje zwiększenie zainteresowania firmą wśród potencjalnych klientów w innych kanałach (w tym np. social media). Ruch często się rozprasza, a użytkownicy poszukują więcej rzetelnych informacji o danej firmie w serwisach zewnętrznych.
Agencja SEO zapewnia długotrwały efekt
SEO jest działaniem długofalowym, które wymaga konsekwentnej i skutecznej pracy. Nawet posiadając budżet Elona Muska, żadna firma od SEO na świecie nie jest w stanie wypozycjonować nowej strony www na konkurencyjne frazy w kilka dni.
Aby pojawić się w TOP 10 na pożądane przez nas słowa kluczowe, potrzeba trochę czasu. Kiedy się już tam jednak pojawimy, mamy zapewnione trwałe efekty i stały dostęp do klientów. Odpowiednio wypozycjonowana strona internetowa jest w stanie pozostać wysoko w rankingach Google’a przez długi czas.
Trudność wypozycjonowania strony www w pewnym sensie może dać Ci przewagę nad konkurencją. Kiedy Twoja firma będzie już wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania na ważne słowa kluczowe dla Twojej firmy – będziesz miał pewność, że żadna firma konkurencyjna nie będzie w stanie szybko osiągnąć takiego samego rezultatu. Z uwagi na autorytet Twojej strony, będzie również ciężko Cię przebić w rankingach Google. Im szybciej zdecydujesz się na pozycjonowanie Twojej witryny – tym lepiej.
Jak wybrać agencje SEO?
Ok – wiesz już mniej więcej, czym zajmują się firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Jak zatem wybrać najlepszą agencję SEO, tym bardziej w branży, w której teoretycznie każdy potrafi się sprzedać? No właśnie, nie jest to łatwe zadanie. Każdego miesiąca zgłaszają się do nas osoby, które miały prowadzone działania SEO na swoich stronach internetowych – co więcej, stale byli informowani i utwierdzani w przekonaniu o trwających pracach, kiedy w rzeczywistości kompletnie żadne działania nie były prowadzone….
Akurat prace firmy SEO łatwo zweryfikować – są do tego specjalne narzędzia, np. Senuto, Google Search Console, Ahrefs.
Co prawda działania SEO nie są natychmiastowe i potrzeba na nie czasu – Google samo mówi wprost, że na pierwsze wyniki trzeba czekać od 6 do 12 miesięcy – ale mimo wszystko od samego początku działania powinny być transparentne dla Ciebie. Sprawdź, co wyróżnia dobrą agencję SEO i na tej podstawie wybierz partnera do współpracy.
Co wyróżnia dobrą agencję SEO?
- Transparentne raporty z przeprowadzonych prac (np. comiesięczne)
- Indywidualne podejście do klienta, szybka i sprawna komunikacja, nienaganny język
- Zamiast obietnic wyników realne ich dostarczanie
- Brak konieczności przyciągania klientów chwytliwymi hasłami
- Ścisła specjalizacja w dziedzinie (w ofercie firmy nie ma wszystkiego, co dostępne w Internecie)
- Proste i nieskomplikowane umowy, brak długich terminów wypowiedzenia, umów czasowych, kar umownych
- Doświadczenie (np. w postaci prezentowanych case study)
- Nienaganna witryna agencji SEO, przygotowana zgodnie z aktualnymi wytycznymi Widoczność w wyszukiwarce Google
- Nacisk na jakość, nie na ilość
Szukaj przede wszystkim agencji, która nie ma problemu, aby generować dla Ciebie raporty z prowadzonych działań. W takim raporcie powinny się znaleźć informacje co do utworzonych nowych treści, informacje co do wykonanych optymalizacji, czy też miejsca w których pozyskano linki zewnętrzne, wraz z prognozą na przyszłość i oceną obecnej sytuacji.
To prawda, że każda agencja marketingowa posiada swoje mocne i słabe strony. Na przykład nasza agencja SEO wyspecjalizowana jest stricte w pozycjonowaniu stron internetowych i nie zajmujemy się (aktualnie – na rok 2022) mediami społecznościowymi. Inna jednak posiada świetnych specjalistów od mediów społecznościowych, ale za to niezbyt doświadczonych w SEO. Warto zlecać usługi firmom, które się specjalizują w jednej, konkretnej dziedzinie.
Wybór odpowiedniej agencji SEO to jedna z najlepszych rzeczy, jaką możesz zrobić dla swojej firmy. Wiele osób niestety korzysta z nieuczciwych lub niekompetentnych firm, ale to nie Twoje zmartwienie.
Co wyróżnią nieuczciwą lub niekompetentną agencję SEO?
Skuteczne SEO nie jest proste, podjąć próbę w pozycjonowaniu witryny może każdy, tym bardziej sprawny i komunikatywny akwizytor. Jak jednak odróżnić tych lepszych od słabszych, a co gorsza nieuczciwych? Niestety, najczęściej możemy to zrobić już po czasie.
- Nie otrzymujesz raportów z przeprowadzonych prac i nie wiesz, co faktycznie robi agencja SEO.
- Ruch cały czas stoi w miejscu lub spada.
- Pozyskane linki są wątpliwej jakości.
- Twoja strona nie jest rozbudowywana o nowe treści i podstrony.
Koszty SEO – jak rozliczać się z agencją?
Agencje SEO posiadają różne modele rozliczenia, do najpopularniejszych należą:
– rozliczenie hybrydowe (rozliczenie za efekt + abonament)
– abonament
– rozliczenie za efekt
W poprzedniej dekadzie najpopularniejszą metodą rozliczeń wśród agencji SEO była właśnie metoda rozliczenia za efekt. Po tym, jak pojawiły się zmiany w algorytmie Google’a takie jak Panda czy Pingwin, wiele specjalistów zmieniło swoje podejście do tworzenia treści lub pozyskiwania linków (lub nie zmieniło i dalej robi to w ten sam sposób, lecz nieskutecznie).
Unikaj agencji SEO które rozliczają się za tzw. “efekt”
Skuteczne SEO potrzebuje czasu – jak już wspominaliśmy efekty działań nie są natychmiastowe, ale w perspektywie długofalowej – jeśli są prowadzone regularnie i zgodnie z wytycznymi – bardzo owocne.
Każda firma w swoim podstawowym założeniu przede wszystkim powinna być rentowna. Firmy, które swój model biznesowy opierają na tzw. rozliczaniu za efekt, dążą jedynie do jak najszybszego efektu, często nie patrząc na konsekwencje. Spójrzmy prawdzie w oczy: nikt nie będzie rozwijał Twojej firmy za darmo przez rok czasu, inwestując przy tym własne pieniądze.
W przypadku rozliczeniu za efekt musisz brać pod uwagę, że:
Agencja SEO zastosuje metody tzw. black hat SEO, które dadzą chwilowy efekt Twojej witrynie, a po aktualizacji algorytmu Google, Twoja witryna znacznie spadnie w wynikach wyszukiwania, a do tego nałoży na twoją witrynę karę;
Agencja SEO zaproponuje Twojej firmie frazy, które są bardzo łatwe do pozycjonowania (np. z bardzo niskim search volume), które w rzeczywistości nie przyniosą Twojej firmie żadnego zysku. A naturalnie za “efekt” będziesz musiał płacić.
Więcej o takiej formie pozycjonowania przeczytasz w jednym z naszych wpisów: Tanie pozycjonowanie – altruizm firm, czy kit?
Więcej o takiej formie pozycjonowania przeczytasz w jednym z naszych wpisów: Tanie pozycjonowanie – altruizm firm, czy kit?
Jeśli chcesz nawiązać współpracę z dobrą firmą SEO:
Żadna uczciwa firma SEO, niestety nie jest w stanie wypozycjonować Twojej strony internetowej w kilka miesięcy i przebić dobrze prosperująca konkurencje, która pracuje nad swoimi pozycjami latami. Możesz jednak sukcesywnie zwiększać swoją widoczność organiczną, jeśli trafisz na kompetentną firmę SEO. Jeśli taka droga rozwoju Twojej firmy jest dla Ciebie satysfakcjonująca, szczególnie zwróć uwagę na kilka aspektów – tak, aby nie stracić swojego budżetu oraz cennego czasu.
- Zwróć uwagę na warunki umowy określające możliwości rozwiązania współpracy. Unikaj firm, które będą próbowały Cię zatrzymywać zapiskami w umowie.
- Bądź cierpliwy, dobre SEO wymaga czasu, tym bardziej w przypadku nowych witryn internetowych.
- Przygotuj się na zmiany.
- Bądź gotowy by zainwestować w porządny, płatny audyt SEO.
- Nie wybieraj firmy pochopnie, przeanalizuj oferty, sporządź zestaw pytań i wyślij je do potencjalnych agencji SEO z którymi planujesz współpracę. Sprawdź w jaki sposób wybrane przez Ciebie firmy podchodzą do Klienta. Czy długo czekasz na odpowiedź, czy odpowiedzi są merytoryczne, czy też zdawkowe?
- Wymagaj raportów z prowadzonych działań i je weryfikuj.
- Nie oszczędzaj. Nie szukaj drogi na skróty - wybierz agencje z którą będziesz rozliczał się w modelu abonamentowym, a nie za tzw. efekt.
Agencja SEO – profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych
Szukasz sposobu na pozyskanie większej ilości potencjalnych klientów? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją, której szczególnym upodobaniem jest pozycjonowanie sklepów internetowych . Dzięki kontaktom oraz długoletniej współpracy z wieloma zaprzyjaźnionymi wydawcami, jesteśmy w stanie wynegocjować atrakcyjne warunki współpracy dla naszych Klientów. Stworzymy dla Twojej strony najlepsze treści i zajmiemy się ich pozycjonowaniem. Specjalizujemy się w serwisach e commerce.
Sprawdź też: Marketing internetowy – co to jest, rodzaje e-marketingu
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.
Tomasz
says:Pozycjonowanie strony w moim przypadku bardzo polepszyły wysokiej jakości treści, bez przepałniania ich zbędnie dużą ilością słów kluczowych. Nie jestem specjalistą w marketingu online, ale zauważyłem jak konkurencja w swoim sklepie internetowym wykorzystuje bloga i postanowiłem zmotywować swój zespół i robić to tak samo jak oni tylko 10 razy lepiej. Po dwóch latach, przegoniłem konkurencję na najważniejsza słowa kluczowe na listach wyników wyszukiwania. W zakresie SEO nie jestem specjalistą, ale mam dar do bacznej obserwacji i z tego już można sporo wyciągnąć 🙂
Jacek
says:A jakie macie metody sprawdzania pozycji strony? Nasze działania w firmie w zakresie marketingu internetowego prowadzimy na razie wewnętrznie i … przez rok niestety nie widzę rezultatów. Chciałbym jakoś zmierzyć efektywność swojego zespołu. Pozdrawiam
Bartosz Powichrowski
says:Najlepsze bezpłatne narzędzie do sprawdzania pozycji to Google Search Console. My korzystamy z Ahrefs, ale bardzo często wspieramy się również wspominanym GSC. Możesz również sprawdzić lokalny produkt – Senuto 🙂
Ciężar
says:Warto dodać, że są też takie agencje SEO, które namawiają jedynie do podpisania umowy, a później ciężko doprosić się czegokolwiek. Trudna branża, ja niestety nie miałem do niej szczęścia jako klient. Oczywiście nie oceniam Was.
Bartosz Powichrowski
says:Pisaliśmy już o tego typu agencjach na naszym blogu. Sprawdź: https://contentninja.pl/oferty-od-spamerow-seo/
Nasza firma każdego miesiąca wysyła klientom raport z przeprowadzonych prac.
Pancerniak
says:Każdy kto posiada stronę internetową i firmę, chyba próbował swoich sił SEO. Jestem specjalistą od content marketingu, ale techniczna optymalizacja strony to nie jest mój konik. Mimo wszystko, tworzę naprawdę spoko treści, lepsze od konkurencji i zwiększenie widoczności w Google całkiem dobrze mi idzie 🙂 Nawet najlepszy specjalista SEO nic nie wskóra, jeśli nad stronką nikt nie pracuje regularnie.
Bartosz Powichrowski
says:Zgadzam się, techniczne SEO samo w sobie nic nie wskóra, jeśli prace nad rozwojem strony zostaną zaniechane lub wykonywane nieregularnie / niedostatecznie do sytuacji na rynku.
ZBIGNIEW
says:A ja mam pytanie. Proszę o odpowiedź. Pozycjonowałem przez agencję SEO witrynę ok. 3.5 roku, zerwałem współpracę z uwagi na słabą koniunkturę. Miałem pozycje TOP na swoje słowa kluczowe branżowe i regularny ruch. Byłem zapewniany, że nawet po zerwaniu współpracy pozycje zostaną, a po ok. pół roku straciłem je prawie wszystkie. Dlaczego tak się stało?