Marketing internetowy – co to jest, rodzaje e-marketingu

  • Home / Wszystkie / Marketing internetowy –…
marketing internetowy

Jeśli interesuje Cię e marketing to doskonale trafiłeś. Postaramy się w tym wpisie zawrzeć wszystkie przydatne informacje na temat reklamy internetowej. W rzeczywistości na marketing internetowy składa się wiele elementów – tak wiele, że dla osób początkujących bez wiedzy o formach reklamy w Internecie podjęcie właściwej decyzji co do dobrania formy promocji w Internecie jest niemalże niemożliwe. Można to zrobić tylko pod jednym warunkiem – że masz szczęście, dobry nos i po prostu trafisz. Jeśli mimo wszystko nie chciałbyś ryzykować swoim biznesem i pieniędzmi, zapraszamy do dalszej części naszego wpisu. E marketing wcale nie jest taki straszny!

Co to jest marketing internetowy

Jak zapewne doskonale wiesz, marketing obejmuje wszelkie działania w firmie, które mają za zadanie wspierać sprzedaż usług czy też produktów. Działania wykonywane są przy pomocy wypracowanych już technik i metod. Rolą marketingu oprócz wspierania sprzedaży jest również budowanie świadomości marki i jego pozycji na rynku.

Marketing internetowy jest jedną z gałęzi tradycyjnego marketingu i obejmuje wszystkie strategie i działania wspierające sprzedaż usług, produktów oraz kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w Internecie. Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się korzystać z marketingu internetowego ze względu na jego dostępność, niskie koszty oraz stosunkowo szybki czas zwrotu inwestycji. E marketing staje się coraz bardziej popularny ze względu na stały rozwój technologii, postęp w informatyzacji społeczeństwa oraz coraz większej obecności firm oraz potencjalnych klientów w Internecie.

Narzędzia e-marketingu

Narzędzia marketingu internetowego często mylone są z rodzajami marketingu internetowego. Wyjaśnijmy w takim razie, czym są narzędzia marketingowe.

Narzędzia marketingowe pozwalają sprawnie realizować i prowadzić działania marketingowe w obrębie danego rodzaju marketingu internetowego, tym samym je (przynajmniej w teorii) usprawniając. Narzędzia najczęściej tworzą osoby ze środowiska marketingu internetowego lub wyspecjalizowane firmy, które na podstawie swojego wypracowanego doświadczenia w danej dziedzinie e-marketingu wiedzą, w jaki sposób mogą usprawnić pracę innym.

Przykładem takiego narzędzia jest np. Senuto, które w dziedzinie SEO pozwala na analizę widoczności stron w Internecie, co jest niesamowicie przydatne dla wielu firm oferujących usługi w zakresie pozycjonowania i nie tylko.

narzędzia w e-marketingu

Przykładowe narzędzia wykorzystywane w marketingu internetowym:

Strona internetowa

  • Google Analytics
  • Google Speed Test
  • Google Keyword Planner
  • Hotjar
  • Google Search Console

Monitoring sieci

  • Google Alerts
  • Mention
  • Buzzsumo
  • Social Mention
  • Mention

Social Media

  • Sotrender
  • Socjomatik
  • Hootsuite
  • Social blade
  • Facebook Audience Insights

Marketing

  • Autopilot
  • HubSpot
  • Trello
  • Optimizely
  • SalesManago

Grafika

  • Canva
  • Photoscape
  • Snapseed
  • Giphy
  • Adobe Stock

SEO

  • Senuto
  • SurferSEO
  • Ahrefs
  • Keywordtool
  • Semrush

Jak sam widzisz, obecnie jest dosyć sporo narzędzi internetowych, które wspierają sprzedaż produktów lub usług. Kiedyś było znacznie gorzej – promowanie własnego biznesu metodami tradycyjnymi w rzeczywistości oznaczało wydanie fortuny na reklamę, zwłaszcza w przypadku małych firm. Obecnie dzięki nowym technologiom istnieje wiele metod, dzięki którym w perspektywie długofalowej przez odpowiednio dobraną strategię kampanii możesz przebić nawet o wiele bardziej „obrotną” konkurencję.

Marketing internetowy – rodzaje marketingu internetowego

rodzaje marketingu internetowego

Biorąc pod uwagę ciągły postęp technologiczny możemy przyjąć hipotezę, że marketing internetowy stale będzie się rozwijał, a samych rodzajów marketingu internetowego z roku na rok będzie coraz więcej. Warto w takim razie wiedzieć, jaki rodzaj marketingu internetowego dopasować do swojej działalności. Osiągnięcie sukcesu w sieci w głównej mierze polega na skutecznym dotarciu z przekazem marketingowym do potencjalnych klientów z użyciem działań obejmujących różne rodzaje marketingu internetowego.

SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

Optymalizowanie strony internetowej (SEO) polega na zastosowaniu szeregu działań optymalizacyjnych do preferencji algorytmu wyszukiwarki. Celem działań są oczywiście wysokie lokaty w wyszukiwarce Google.

Na wysoką pozycję strony na dane słowa kluczowe wpływa wiele czynników. Więcej o nich przeczytasz w jednym z naszych artykułów: Pozycjonowanie w Google. Warto mimo wszystko wyszczególnić te najważniejsze czynniki, a są to między innymi:

  • Domena (nie tyle, co nazwa domeny, a jej historia oraz profil linkowy);
  • Treść (treści powinny być ciekawe, merytoryczne i przekazane w zrozumiały i jasny sposób – zarówno dla użytkownika, jak i robota Google);
  • Strona internetowa (powinna być szybka, łatwa w nawigacji);
  • Optymalizacja strony (poprawna optymalizacja strony to jeden z najważniejszych elementów, zadbaj m.in. o metadane, przyjazny adres URL, linkowanie wewnętrzne, strukturę serwisu itd. – więcej o elementach wchodzących w skład poprawnej optymalizacji strony internetowej znajdziesz w audyt SEO) .

Linkowanie

Linkowanie to bardzo ważny element w procesie pozycjonowania. Bez systematycznej pracy nad budową profilu linkowego domeny pozycjonowanie może okazać się zupełnie nieskuteczne. Linkowanie polega na pozyskiwaniu linków przychodzących z innych stron internetowych, najlepiej z atrybutem dofollow. Strony, z których dany link pochodzi, powinny być wartościowe, wysokiej jakości i najlepiej powiązane tematycznie. Jeden link z takiej strony jest o wiele więcej wart niż tysiąc ze stron zapleczowych, które przeważnie są niskiej jakości. Czasy, w których linkowanie odbywało się głównie na zasadzie spamu i dodawania strony do setek katalogów na szczęście dawno już minęły. Więcej o sposobach na pozyskiwanie linków znajdziesz w jednym z naszych artykułów – jak budować linki w 2019 roku.

Kampanie reklamowe Google Ads, czyli SEM

Wiele firm do promocji swojej strony internetowej wykorzystuje również narzędzie Google Adwords – generalnie może ten system zaliczyć do reklam płatnych. Za pomocą programu Google Adwords możesz umieścić swoją witrynę na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego w dosłownie kilka minut.

Stworzenie reklamy w Google zaczyna się od przygotowania słów kluczowych, a pomoże Ci w tym Adwords Keyword Planer. Narzędzie wskażę dużą bazę sugerowanych słów kluczowych, wybierasz frazy na które chcesz się promować i pozostaje już jedynie uzupełnienie widoku reklamy. Proste. Takie ma być.

Google Adwords – zalety i wady

Problem jest jeden – naturalnie za kliknięcia w reklamę trzeba płacić, i często wcale nie mało. Kampanie płatne są dobrym rozwiązaniem w przypadku wspomagania, np. procesu pozycjonowania (lub też innego rodzaju marketingu internetowego) czy też okresowej promocji danej usługi bądź produktu.

Niewskazane jest natomiast opieranie swojej reklamy w Internecie tylko i wyłącznie na płatnych reklamach. Nie zbudujesz w ten sposób świadomości marki, a przy tym uzależniasz swój biznes od podmiotów zewnętrznych. Więcej o reklamach płatnych przeczytasz w jednym z naszych artykułów. Oczywiście nie negujemy kampanii Google Ads, czy też Facebook Ads – po prostu trzeba tych systemów reklamowych używać rozważnie. Wiele firm w dalszym ciągu oprócz budowania długofalowej strategii marketingowej pragnie efektów natychmiastowych – reklamy płatne są do tego wprost idealnie stworzone.

Sprawdź też: Płatne reklamy – dlaczego PRZEWAŻNIE nie działają?

Social media marketing – marketing społecznościowy

Głównym celem marketingu społecznościowego jest tworzenie długotrwałych relacji z klientami. Pośrednim celem marketingu społecznościowego jest również poznawanie klientów i dotarcie do nowych użytkowników. Trudno dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek kampanię marketingową bez wykorzystania social media. Z założenia media społecznościowe służą do komunikacji z innymi ludźmi przez Internet. Zasięg mediów społecznościowych stale rośnie, a tendencja nie wydaje się być zagrożona.

Media społecznościowe to rodzaj marketingu internetowego którego nie powinieneś lekceważyć. Jest to silny element promocji w dzisiejszych czasach. Nawet jeśli nie chcesz skupiać się na mediach społecznościowych to warto mimo wszystko posiadać profil oraz zbierać swoich dotychczasowych zadowolonych klientów. Niesie to ze sobą wiele korzyści, m.in. będziesz mógł, np. redystrybuować treści powstałe na Twojej stronie internetowej, stale będziesz budował swoją sieć zadowolonych klientów i dla wielu osób w Internecie będziesz firmą godną zaufania. Wiele młodych osób uważa, że jeśli nie ma Cię na Facebooku to nie istniejesz!

Social media marketing – reklama internetowa Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, linkedin

Warto również w social media marketingu zachować umiar i podchodzić z rozsądkiem do tego kanału promocji. Planowanie strategii marketingu w social mediach zaczyna się od dostosowania treści do odbiorców kanału, ale warto przy tym wybierać miejsca, na których faktycznie przebywają nasi klienci. Dla przykładu jeśli Twoja firma oferuje usługi biznesowe, np. w postaci leasingu samochodów to raczej nie warto promować się na Instagramie i dopasowywać tam treści do odbiorców kanału. Nie Twój target, a dodatkowo odbiór Twojej firmy może okazać się infantylny. Warto w takiej sytuacji wybrać medium, w którym nasi potencjalni klienci przebywają, czyli np. Linkeidn. Co innego w sytuacji, kiedy np. Twoja firma sprzedaje modne koszulki z kotami – wtedy takie serwisy jak Instagram powinny stanowić dla Ciebie priorytet w kontekście budowy pozycji w social media. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że taki content skusi właśnie do zakupu w Twoim sklepie.

Reklama internetowa na Facebooku

Możemy wyróżnić dwa rodzaje reklam na Facebooku – płatna i bezpłatna. Bezpłatna reklama internetowa na Facebooku to prowadzenie własnego profilu firmowego, tworzenie świetnego contentu, który przyciągnie fanów i uczestnictwo w innych grupach, czy też dyskusjach w serwisie – tak, aby przyciągnąć do profilu jak największą grupę fanów. Druga możliwość to Facebook Ads – system umożliwiający reklamowanie produktów i usług w formie komunikatów wyświetlanych na Facebooku, Instagramie lub aplikacjach z grupy Audience Network. Oczywiście mamy do wyboru, czy chcemy wyświetlać się na Instagramie, czy też nie.

Tworząc reklamę na Facebooku masz do wyboru kilka różnych formatów reklam, które możesz dopasować do specyfiku firmy lub profilu odbiorców. Dodatkowo, za pomocą targetowania możesz zaznaczyć swoją grupę docelową i kierować jedynie do swoich potencjalnych klientów komunikaty reklamowe. Kolejną korzyścią korzystania z Facebook Ads jest możliwość połączenia konta z Facebook Pixel i ustawienia kampanii remarketingowej..

Jak stworzyć reklamę na Facebooku

Planujesz stworzyć swoją pierwszą kampanię reklamową na Facebooku? To nic trudnego. Na rynku jest dostępnych wiele kursów oraz szkoleń, ale uwierz, że nie ma lepszej szkoły niż praktyka. Jeśli nowe technologie nie są Ci strasznie, a w Internecie czujesz się jak ryba w wodzie – śmiało możesz zaczynać samemu tworzyć profesjonalne reklamy. Jeśli natomiast nie czujesz się w tej dziedzinie zbyt pewny, warto w takiej sytuacji zainteresować się dodatkowymi szkoleniami.

Facebook obecnie posiada bardzo intuicyjny kreator reklam, który nazywa się Menadżer Reklam Facebook. Poprowadzi Cię on krok po kroku przez poszczególne etapy kreowania promocji zaczynając od wyboru celu reklamy, wyboru grupy docelowej, poprzez określenie miejsca emisji, budżetu, wyboru formatu, aż do podsumowania kampanii i złożenia zamówienia.

Reklama na Twitterze – Twitter marketing

Twitter w Polsce nie jest tak popularny jak Instagram czy Facebook, ale w dalszym ciągu dla reklamodawców jest interesującym kąskiem. Twitter jest źródłem informacji i newsów; bardziej nowoczesną formą agregatu informacji, którym niegdyś były kanały RSS. Podobnie jak w przypadku Facebooka możesz stworzyć tam swój profil firmowy, a Twoim głównym celem jest zebranie jak największej liczby fanów – na Twitterze tzw. „followersów”. Zasadniczą różnicą pomiędzy Facebookiem, a Twitterem jest maksymalna liczba znaków w jednym poście, która na Twitterze wynosi 280 znaków.

Reklama na LinkedIn

LinkedIn to najpopularniejszy serwis dla profesjonalistów, służący do prezentacji swojej sylwetki zawodowej potencjalnemu pracodawcy i budowania sieci kontaktów. W odróżnieniu np. od Instagrama nie znajdziesz tam nastoletnich osób ze zdjęciami z plenerowych wypadów, ale za to przeczytasz mnóstwo branżowych informacji. Warto promować się na LinkedInie, jeśli Twoje produkty lub usługi kierowane są do wykształconych osób, aktywnych zawodowo. W Polsce z LinkedIna korzysta prawie 3 mln osób. Niemal każdy użytkownik uzupełnia swój profil, w tym podaje informacje o dotychczasowych pracodawcach, ukończonych uczelniach, zainteresowaniach zawodowych, umiejętnościach – z punktu widzenia reklamodawcy są to wręcz bezcenne informacje. Swoją reklamę możesz właśnie dzięki temu targetować pod konkretne informacje. Kolejną zaletą reklamowania się na LinkedInie jest potencjał nabywczy użytkowników. Z punktu widzenia biznesowego naturalnie najważniejsza jest dla Ciebie sprzedaż. Facebook i Instagram może wygenerować Ci mnóstwo kliknięć, ale co z tego, jeśli potencjał nabywczy użytkowników jest mały i nie będą skłonni zakupić Twojego produktu? Konwersja jest najważniejsza.

Reklama na Instagramie – Instagram marketing

Praktycznie każda osoba, która dzisiaj korzysta z Internetu i zdaje sobie sprawę, czym są media społecznościowe, wie czym jest Instagram. Serwis gromadzi ponad 500 milionów użytkowników, a blisko 100 milionów wpisów dodawanych jest każdego dnia. Są to ogromne liczby, w których reklamodawcy widzą potencjał. Instagram marketing to działania promocyjne marki prowadzone na stronie Instagram. Siła sprzedażowa i wizerunkowa na Instagramie jest bardzo duża.

Instagram jest dosyć specyficznym serwisem, w którym rządzą followersi, zdjęcia i hasztagi. Aby dowiedzieć się w jaki sposób prowadzić marketing na Instagramie, warto śledzić popularne konta takich marek jak: Oreo, Starbucks, Nike, H&M, Chanel, Adidas, Asos i inne. Sprawdź najpopularniejsze konta firm na Instagramie i ucz się od najlepszych.

Instagram podobnie jak Facebook umożliwia również dotarcie do konkretnej grupy docelowej (tzw. target audience) wykorzystując Instagram Ads. Content na Instagramie powinien być częścią bardziej złożonej strategii marketingowej, powinien stanowić uzupełnienie do kampanii marketingowej, a nie stanowić jego fundament. Najważniejsze w social mediach to dobre połączenie komunikacji z innymi kanałami.

Reklama na Youtubie – Youtube marketing

Youtube marketing to wszystkie działania promocyjne firmy prowadzone na stronie Youtube. Filmy wideo wśród użytkowników stają się coraz bardziej przyswajalną formą treści, o czym zresztą świadczą same statystyki serwisu Youtube. Według nieoficjalnych źródeł, ponad 80% ruchu w Internecie stanowią obecnie filmy. Youtube już od dawna nie jest jedynie źródłem śmiesznych filmików, a miejscem w którym znajdziemy wysokiej jakości materiały filmowe, czy reklamowe.

Video marketing można prowadzić za pomocą własnego kanału, w którym dodajesz ciekawe materiały lub też za pomocą influencerów, tzw. osób, które posiadają własny kanał na Youtube i posiadają sporą liczbę fanów. Współpraca z najbardziej popularnymi autorami video staje się coraz bardziej popularna, pamiętaj jedynie, aby do reklamy swojej firmy dobrać odpowiednią osobę. Społeczność na Youtube jest różna, jedni zdobywają fanów materiałami wysokiej jakości, inni już mniej, a nawet materiałami kontrowersyjnymi. Twoja firma nie powinna zatem promować osoba, która jest kontrowersyjna i która ma tak samo wielu fanów, co antyfanów. Przykładem youtuberów, którzy lokują swoje produkty w mało inwazyjny sposób jest, np. kanał KochamGotować. Inwestycja w video marketing jest dobrym pomysłem, jeżeli zależy Ci na zwiększeniu świadomości Twojej marki.

Influencer marketing

Zdaniem wielu specjalistów influencer marketing obecnie jest jedną z najszybciej rozwijających się kanałów pozyskiwania klientów. Coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na nawiązanie współpracy z twórcami internetowymi. Działa to przeważnie na zasadzie barteru, czyli jeśli prowadzisz sklep komputerowy, influencer, np. za wysokiej jakości klawiaturę wspomni o Twojej firmie na jednym z kanałów społecznościowych lub też zrecenzuje Twój produkt.

Oczywiście formy współpracy są różne. Najpopularniejsi influencerzy zgarniają już sowite kontrakty z wielkimi gażami za promowanie danych marek. Wszystko zależy od popularności danego influencera i jego zasięgu w Internecie.

Dla wielu osób zjawisko influencer marketingu może wydawać się nowe i nieco nieuczciwe, bowiem ktoś poleca nasze usługi, tak naprawdę nie interesując się marką, a jedynie korzyściami płynącymi ze współpracy. W rzeczywistości sam mechanizm w którym ludzie popularni docierają do swoich odbiorców jest już znany od dawna. Influencer marketing to działania marketingowe oparte na rekomendacjach znanych osób, budzących zaufanie i stanowiących dla danej grupy odbiorców autorytet.

Tak samo, jak Zygmunt Chajzer polecał przeze wiele lat milionom Polaków proszek do prania popularnej firmy, tak samo osoby, które są popularne w sieci mogą również rekomendować swoim fanom pewne produkty lub usługi. Influencer marketing może być skuteczną formą promocji, ale dużo zależy od właściwego doboru ambasadora marki, o czym wspominaliśmy już wcześniej. Liczy się nie tylko zasięg, ale również autorytet influencera oraz zaangażowanie obserwujących.

Marketing internetowy - reklama

reklama emarketing

Chciałbyś zwiększyć widoczność swojej strony w branży? Interesuje Cię pozycjonowanie stron i marketing internetowy? Zwiększ sprzedaż swoich produktów lub usług. Reklama firmy z nami będzie dla Ciebie strzałem w 10!

Content marketing – bez contentu marketing internetowy nie mógłby istnieć!

Content marketing to szereg działań polegających na tworzeniu wartościowych i atrakcyjnych treści, które w swoim założeniu mają za zadanie pozyskać zainteresowanie konkretnej grupy docelowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod promocji dostępna obecnie w Internecie. Celem content marketingu może być pozyskanie nowych klientów, utrzymanie już istniejących czy też zwiększenie świadomości marki na rynku.

Marketing internetowy – formaty treści

W przypadku inwestycji w content marketing warto zrozumieć formaty treści, które mogą odnieść największy sukces. Poniżej wymienimy te najpopularniejsze, są to między innymi:

  • Posty na bloga (artykuły) – treści dopasowane do branży
  • Posty w mediach społecznościowych
  • Artykuł sponsorowany
  • Case studies
  • E-booki
  • White papers 
  • Landing pages
  • Infografiki
  • Materiały wideo

Dlaczego warto inwestować w content marketing?

Wielu firmom wciąż trudno zrozumieć, jak duży potencjał tkwi w treściach. Praktyczne rezultaty dla wielu przedsiębiorców są niejasne, dlatego też zaraz przedstawimy Ci wszystkie korzyści płynące z tworzenia contentu.

Świadomość marki

Świadomość marki w marketingu jest bardzo ważna, Twoi potencjalni klienci powinni kojarzyć Twoją firmę, tworzone treści dają Twoim potencjalnym klientom tematy do rozmów.

Autorytet

Pisząc treści specjalistyczne, udowodnisz, że jesteś ekspertem w danym temacie, co oznacza, że naturalnie można Ci zaufać. Autorytet, który zdobędziesz poprzez dostarczanie wysokiej jakości treści sprawi, że Twoja firma będzie postrzegana pozytywnie.

Konwersja

Tworząc ciekawe treści, zaadresowane do swoich potencjalnych klientów, skracasz dystans między nimi, a Twoją ofertą. Użytkownicy, którzy znaleźli np. interesującą informację na Twojej stronie, będą bardziej skłonni Ci zaufać.

Ruch na stronie

Ciekawe, wysokiej jakości artykułu, odpowiadające na problemy użytkowników przyciągają odwiedziny, tym samym sprawiając, że ruch na stronie staje się coraz większy.

Pozycje w Google - pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron bez treści nie istnieje. Content jest fundamentem SEO. Nie da się wykonać optymalizacji tekstu bez treści; chcąc pozycjonować się w Internecie musisz zainwestować w content marketing. Chyba, że chcesz to robić nieudolnie lub też chcesz wiecznie płacić za obecność swojej strony w Google przy pomocy systemu Google Adwords.

Konwersja

Tworząc ciekawe treści, zaadresowane do swoich potencjalnych klientów, skracasz dystans między nimi, a Twoją ofertą. Użytkownicy, którzy znaleźli np. interesującą informację na Twojej stronie, będą bardziej skłonni Ci zaufać.

Bezpośrednia konwersja klientów

Dobrze przygotowane opisy, np. w sklepie internetowym pozwolą Ci na zwiększenie liczby klientów, jak żadna kampania marketingowa. Przynajmniej nie pod kątem efektywności.

Korzyści z Content Marketingu

Jak sam widzisz, korzyści płynących z content marketingu jest wiele. Dobra agencja contentowa jest również bardzo ważnym czynnikiem w kontekście skutecznej kampanii marketingowej. Jeśli Twój content będzie tworzony nieprawidłowo lub też treści będą kierowane do złej grupy docelowej, działania zlecone przez Ciebie będą nieefektywne.

E-mail marketing

Marketing internetowy praktycznie zaczął się od e-mail marketingu. W marketingu internetowym występuje już od dawna, a wciąż jest skuteczny i popularny. Zapewne nie raz skorzystaliście, chociażby z newslettera sklepu internetowego, który oferował Wam x % rabatu za przyłączenie się do subskrybentów. Tak właśnie działa e-mail marketing.

Celem e-mail marketingu jest tworzenie i podtrzymywanie relacji z klientami oraz sprzedaż. Wiadomości e-mail to doskonały sposób na nawiązanie kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Możesz wysyłać newslettery, informacje o swoich nowych produktów, promocjach, a co najważniejsze masz możliwość personalizacji przekazu dla różnych grup odbiorców. Pamiętaj, aby budować swoją bazę adresów e-mail jedynie w legalny i etyczny sposób. W innym wypadku,Twoje kampanie e-mail marketingowe nie będą skuteczne, a swoimi wiadomościami jedynie wkurzysz swoich potencjalnych klientów, ponieważ wiadomość w większości przypadków zostanie potraktowana jako spam.

Wysyłaj informacje użytkownikom, którzy zgodzili się na otrzymywanie od Ciebie informacji. To niby proste i logiczne, a ciągle dostajemy masę spamu od różnych firm. Mailing to naprawdę opłacalny rodzaj reklamy firmy i warto go wdrożyć do swojej strategii reklamy internetowej. Zaczynając przynajmniej od budowania bazy.

E-commerce marketing

Zastanawiasz się, co dokładnie kryje się pod tym terminem? Działania marketingowe w ecommerce koncentrują się na odpowiednim wykorzystaniu wszystkich narzędzi oraz rodzajów reklamy internetowej, takich jak social media, pozycjonowanie stron, mailing, influencerzy i inne w celu zwiększenia sprzedaży.

Jak sam widzisz, pojęcie ecommerce marketing obejmuje szeroki spektrum zagadnień, nie bez przyczyny na rynku utworzono studia ze specjalnością e-commerce marketing. Jest zdecydowanie zapotrzebowanie na tego rodzaju usługi, stanowisko jest odpowiedzialne i wymaga dużej wiedzy oraz doświadczenia.

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy (inaczej viral marketing) wykorzystuje zjawisko sieci społecznych, które prowadzi do dystrybucji treści marketingowych do tysięcy odbiorców w bardzo krótkim czasie. Celem takiego działania jest redystrybucja treści marketingowych przez Internautów. Działanie marketingu wirusowego opiera się na dobrowolnym udostępnianiu materiałów przez użytkowników w sieci. Głównie z powodu jej atrakcyjności. Rolą marketera w tym rodzaju internetowego marketingu jest przygotowanie takiej treści, którą grupa docelowa uzna na tyle atrakcyjną, że zdecyduje się ją przesyłać dalej.

W swoim założeniu jest to bardzo tania i efektywna forma reklamy. Niestety, w dzisiejszych czasach bardzo trudno zainteresować na tyle Internautów, aby masowo zaczęli udostępniać nasze treści. To musi być coś naprawdę niezwykłego. W procesie marketingu wirusowego możemy wykorzystać naszą stronę internetową (np. poprzez wpisu na blogu), filmik na Youtube, czy też np. opublikowaną treść w jednym z kanałów społecznościowych.

Programy partnerskie, marketing afiliacyjny

Programy partnerskie to kolejny rodzaj marketingu internetowego, która zyskuje popularność. Marketing afiliacyjny polega na tym, że sprzedawca deleguje wykonanie działań marketingowych na partnerów, którzy opłacani są w modelu za określony efekt (np. wygenerowanie sprzedaży w sklepie). Koszty programów partnerskich z reguły nie są duże (prowizja wypłacana jest na podstawie wypracowanego zysku przez partnera), więc o ile program partnerski i stawki prowizyjne dobrane są rozsądnie to sam model będzie zawsze rentowny. Koszty wprowadzenia programu partnerskiego nie są duże, trzeba mimo wszystko pamiętać o tym, że trzeba posiadać jeszcze pozycje na rynku, aby zawalczyć o partnerów, chcących współpracować właśnie z nami, a nie z konkurencją.

Szukasz profesjonalnej agencji i chcesz zainwestować w marketing internetowy?

strony internetowe obrazek 3

Zobacz nasz cennik online. Dopasujemy najlepsze formy reklamy do Twojego biznesu. Możesz również napisać bezpośrednio do naszego eksperta, który odpowie na wszystkie Twoje pytania. Napisz do nas email lub skontaktuj się telefonicznie. Z nami marketing online będzie bajecznie prosty, a do tego niebywale skuteczny!

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *