Polub nasz artykuł

reklama w internecie content marketing

Reklama w Internecie – skuteczne metody reklamy

Zdecydowanie najpopularniejszą metodą promocji firmy w dzisiejszych czasach jest reklama internetowa. Skoro trafiłeś na nasz artykuł to przypuszczam, że myślisz o tym, jak wypromować swój biznes. I słusznie, ponieważ dobrze prowadzona reklama w Internecie może przynieść Twojej firmie wiele dobra i korzyści.

Kiedy po raz pierwszy wkroczysz w świat reklamy w Internecie, mnogość przeróżnych informacji może być dla Ciebie przytłaczająca… Istnieje wiele kanałów promocji, czynników wpływających na powodzenie kampanii, mierników itd… Dla większości z nas, największym problemem jest znalezienie punktu zaczepienia, czyli ustalenia punktu wyjścia. Małe lub nawet średnie przedsiębiorstwa nie wiedzą od czego zacząć, często chodzą złymi ścieżkami i przepalają budżet na starcie.

Masz wybór:
1. Przejść do dalszej części naszego artykułu i dowiedzieć się o wszystkich metodach na reklamę w internecie.
2. Skontaktować się z nami, aby porozmawiać nad dopasowaniem strategii do Twojego biznesu.

Zaczynajmy.

1. Udana reklama w Internecie bez dobrze zaprojektowanej strony internetowej? Nie ma szans!

reklama w sieci - dobrze zaprojektowana strona internetowa

Twoja strona internetowa jest jedną z najważniejszych części Twojej firmy. To Twoja wizytówka, Twoje biuro online, miejsce widoczne dla wszystkich użytkowników, którzy będą szukać informacji na temat Twoich produktów, czy też usług.

W wielu przypadkach, twoja witryna będzie pierwszym wrażeniem, które zrobi na Twoich potencjalnych klientach. Warto zadbać, aby to wrażenie było jak najlepsze.

Kampanie reklamowe stricte mają proste założenie – przyciągnąć użytkownika do witryny docelowej. Tylko co nam, że ktoś wejdzie na Twoją stronę, jak nie będzie potrafił się na niej odnaleźć? Jeśli Twoja witryna jest źle zaprojektowana to na 99% będziesz przepalał budżet, a kampania nie będzie na tyle efektywna, na ile by mogła być.

Twoja witryna internetowa musi przyciągać użytkowników, wzbudzać zaufanie oraz zachęcać ich do konwersji. Dobrze zaprojektowana strona pod względem grupy docelowej, estetycznym oraz UX może sprawić, że Twoi potencjalni klienci chętniej pozostaną na niej dłużej, przez co chętniej rozejrzą się po stronie, usługach, sklepie… Żadna reklama w Internecie nie sprawi, że Twoja strona będzie odbierana przez użytkowników pozytywnie.

Jeśli przyciągniesz uwagę swoich odbiorców (oczywiście wykluczamy wszelakie performance’y ekscentryczne) jako firma profesjonalna oraz godna zaufania.

W sumie, można by rzecz, że wydaje się to oczywiste, prawda? No nie do końca, większość stron internetowych jest źle przystosowana do działalności w Internecie, wciąż duża grupa przedsiębiorców próbuje zaoszczędzić na realizacji strony internetowej, czyli na narzędziu, który ma im przynieść więcej klientów i więcej gotówki. Albo po prostu sądzą, że wszystko jest OK – a w rzeczywistości jest inaczej. To też częsty scenariusz.

Profesjonalna strona internetowa jest bezwzględnie niezbędna, jeśli chcesz zacząć cokolwiek działać w kontekście reklamy w sieci. Oszczędzając na stronie internetowej, a wydając na reklamę w internecie, stracisz dwa razy tyle, a sama reklama internetowa i jej rezultaty będą nieefektywne. Jeśli uważasz, że Twoja witryna faktycznie może wymagać audytu i małego remontu, napisz do nas. Pomożemy.

2. Reklama w Internecie bez SEO – ani rusz!

reklama w internecie seo

Twoja strona internetowa może być świetnym narzędziem marketingowym pod jednym, ale to bardzo ważnym warunkiem – o ile, Twoi potencjalni klienci będą mogli na nią trafić.

Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest optymalizacja witryny pod kątem wyszukiwarek i SEO. SEO w dużej mierze polega na zmianach treści w stronach. Takie zmiany wprowadzane są pod kątem zamieszczenia słów kluczowych w treściach, związanych z Twoimi produktami lub usługami.  Dzięki temu działaniu, użytkownicy szukający informacji na temat danego słowa kluczowego w wyszukiwarce, mogą trafić do Ciebie. Oczywiście jest to ujęte w dużym skrócie myślowym, ponieważ cały proces poprzedza kilka innych czynności, a samo zamieszczenie słów kluczowych w 99% nigdy nie wystarczy.

O tym jak wyszukiwać słowa kluczowe w 2018 roku pisaliśmy kilka miesięcy temu: https://contentninja.pl/wyszukiwac-slowa-kluczowe-2018-roku/

Najlepiej wybrać słowa kluczowe, które faktycznie Twoi docelowi klienci szukają, a nie które nam się wydaja, że szukają. Trzeba zrobić porządny research. Jeżeli konkurencja na dane słowo kluczowe jest duża, warto pomyśleć nad pozycjonowaniem na frazy długiego ogona, czyli na frazy mniej konkurencyjne.

Swoje SEO możesz poprawić w stosunkowo łatwy sposób – poprzez dostarczanie treści wysokiej jakości. Przy odpowiedniej strategii, poprawisz swój ranking, zdobędziesz linki przychodzące i będziesz generował co raz to więcej ruchu oraz konwersji.

Pamiętaj tylko, że działania SEO nigdy nie są natychmiastowe, jak chociażby w przypadku reklam PPC, o których napiszemy w następnym punkcie. Musisz być cierpliwy, potrzeba czasu, ale uwierz nam, że wyniki będą opłacalne.

3. Reklamy PPC – niegdyś podstawowy element reklamy w Internecie

Reklamy PPC, czyli forma reklamy internetowej, od której płacimy za kliknięcie. Najczęściej przekierowujące na naszą stronę internetową lub specjalny Landing Page. Najpopularniejszą siecią reklamową w tym segmencie jest Google Adwords.

Choć teoretycznie, aby nie przepalać budżetu zalecamy wcześniej, aby zapoznać się z naszym innym artykułem:
Płatne reklamy – dlaczego PRZEWAŻNIE nie działają?

Program pozwala nam na umieszczanie reklam w wynikach wyszukiwań Google. System działa na zasadzie licytacji, wybieramy dane słowa kluczowe, a następnie konkurujemy z innymi reklamodawcami, by umieścić reklamy w wynikach wyszukiwania.
Im fraza jest bardziej konkurencyjna, tym i stawki są wyższe. Jeśli Twoja oferta jest najwyższa, uzyskasz miejsce powyżej wyników organicznych. I jeśli ktoś kliknie w Twoją kreacje reklamową – zapłacisz stawkę, którą ustaliłeś za jedno kliknięcie.

 

 

 

 

 

Reklama w sieci – przykład reklamy PPC Adwords

Reklama internetowa, zalety PPC

Jedną z zalet jest to, że płacimy dopiero wtedy, kiedy ktoś faktycznie zainteresuje się naszą kreacją. Problemem mimo wszystko w dalszym ciągu są kliki, po których użytkownik szybko opuszcza naszą witrynę. Powodów może być wiele, m.in źle zaprojektowana strona internetowa, temat ten poruszyliśmy szerzej w artykule, który polecaliśmy dwa akapity wcześniej.

Drugą zaletą jest to, że w odróżnieniu od działań SEO, reklamy PPC mogą natychmiastowo wygenerować sprzedaż i konwersje. SEO natomiast wymaga czasu oraz cierpliwości.

Dodatkową zaletą jest możliwość połączenia działań SEO z PPC – w ten sposób, mamy szanse pojawić się w dwóch różnych miejscach na stronie wyników, przez co zawężamy konkurencje. Reklama w Internecie właśnie często polega na synchronizacji kilku innych metod.

4. Reklama w Internecie po taniości, czyli social-media

reklama w internecie po taniości

Media społecznościowe to dobre miejsce do reklamowania swoich produktów lub usług. Z pewnością wielu twoich potencjalnych klientów, korzysta właśnie z tych serwisów.

W mediach społecznościowych możemy reklamować swoje usługi, treści, produkty zupełnie za darmo. Wystarczy, że stworzymy profil firmowy i zaczniemy dzielić się treściami. Oczywiście nie wygląda to tak prosto, jak piszemy. Sporą barierą jest liczba osób obserwujących nasz profil oraz zasięgi. Na to sobie już musimy zapracować sami. Przykładowo, możemy poprosić naszych znajomych o polubienie naszego profilu firmowego.

Alternatywą metodą od standardowego prowadzenia profilu firmowego jest skorzystanie z płatnej metody promenowania swoich treści. np. Facebook pozwoli nam wyświetlać reklamy jedynie dla danej grupy docelowej, którą możemy określić definiując dane demograficzne, zainteresowania, czy nawet zachowania. Dodatkowo, jeśli zainstalujesz na swojej stronie Facebook Pixela, możesz skierować reklamę do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili Twoją stronę. Takie działania nazywamy re-marketingiem.

Największą zaletą z korzystania mediów społecznościowych są relatywnie niskie koszty. Jeśli posiadasz chcesz niewielkim wkładem finansowym trafić do swoich klientów, być może w ten sposób Ci się to uda. Możesz również wykorzystać influencerów, tzw. sławne osoby w mediach społecznościowych, więcej o tym przeczytasz w naszym innym artykule: 5 z 50 sposobów na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej

5. Content Marketing

reklama w internecie content marketing

Content Marketing to świetny sposób na reklamę w Internecie. W skrócie cały zabieg polega na dostarczaniu przydatnych i interesujących treści odbiorcom z naszej grupy docelowej. Treści natomiast możemy tworzyć w różnych formatach, np: wideo, blog, infografiki, prezentacje, ebooki itd.

Niezależnie od branży, publikowanie oryginalnych treści to niezwykle skuteczny sposób na przyciągnięciu odbiorców z grupy docelowej. Gdy udostępnisz treść, którą Twoi potencjalni klienci uznają za interesująca lub też pomocną, przyczynisz się do budowy pozytywnego wrażenia, w tym i zaufania wśród swoich klientów. Od samego początku budujesz pozytywną więź z potencjalnym klientem. A to już o wiele prostsza droga do konwersji, niżeli przykładowo z reklamy PPC.

Przykład? Wyobraźmy sobie, że szukamy materiału na taras, jeden sąsiad chwali kompozyt, drugi naturalne drewno. Zbliża się lato, ciepłe wieczory i chętnie byśmy wykorzystali tą okoliczność do budowy tarasu. Wpisujemy zatem w wyszukiwarkę Google „taras czy kompozyt” i znajdujemy artykuł firmy, która realizuje tarasy i przedstawia nam wszystkie zalety i wady z zastosowania obu tych materiałów. Nie dość, że wszystko jasne to dodatkowo nie musimy szukać firmy, która nam ten taras zrobi! Proste, prawda? Tak samo jak reklama w internecie 🙂

Przy tym wszystkim, należy pamiętać, że bardzo ważnym elementem jest dostarczanie wysokiej jakości treści. Jeśli konkurencja już napisała na jakiś temat artykuł – napisz go lepiej, ale nie powielaj.

Content Marketing pozwoli Twojej firmie zbudować autorytet i reputacje. W momencie kiedy użytkownicy, np. w kanałach social-media zaczną udostępniać Twoje artykuły, będziesz dla B2B wzorem do naśladowania, a dla swoich użytkowników postacią godną zaufania.

Aby odnieść sukces z content marketingiem, musisz nadążać z regularnym harmonogramem publikacji treści. Kilka artykułów miesięcznie to mało, ale jak to mówią – lepszy rydz niż nic. Według nas optymalna liczba to od 5 do 20 artykułów miesięcznie.

Pamiętaj, że Content Marketing to nie tylko publikacja treści. Bardzo ważnym elementem jest również ich dystrybucja w trzech kanałach (owned, earned i paid). Bez dystrybucji treści, prawdopodobnie nikt nie trafi do Twoich pomocnych artykułów. Jeśli ta reklama internetowa przypadła Ci do gustu, możesz poczytać o content marketingu troszkę więcej w naszym innym artykule: Czym jest Content Marketing? I jak może pomóc Twojej firmie?

6. E-mail marketing – stara, ale jara reklama w sieci

reklama internetowa mailing

E-mail marketing jest jedną z najstarszych form reklamy internetowej, mimo wszystko wciąż  tak samo skuteczną. Korzystając z poczty, możesz dotrzeć do poszczególnych członków Twojej grupy docelowej.

Wiadomości e-mail to świetny sposób na nawiązaniu kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami. Możesz wysyłać newslettery, nowe informacje o produktach lub usługach, promocje i dostosowywać je do różnych segmentów odbiorców.

Podsumowując: mailing to niezwykle opłacalny kanał, reklama w Internecie zresztą od samego mailingu właśnie ewoluowała. Z naszego doświadczenia możemy podpowiedzieć, że spersonalizowane wiadomości znacznie zwiększają CTR. W dobie dzisiejszego spamu, użytkownicy mają dosyć sztampowych maili, na zasadzie „Strona internetowa od 499zł”. Od razu taka wiadomość idzie do kosza.

Reklama internetowa – jak wybrać najlepszą do twojego biznesu?

reklama w internecie wybór

Przy mnogości metod oraz sposobów reklam w internecie, być może wciąż trudno Ci ustalić, która z reklam w Internecie jest dla Ciebie najbardziej odpowiednia. Dla przykładu, jeśli jesteś małą firmą i nie posiadasz dużego budżetu na start, najrozsądniej by było gdybyś zaczął od optymalizacji SEO oraz skromnych działań marketingowych, wspomagając je działaniami w mediach społecznościowych. Taką usługę, np. zawiera nasz pakiet „Premium”.

Jeśli posiadasz większą elastyczność i budżet na poziomie XXXX zł miesięcznie – zalecamy użycie jak największej liczby tych metod lub skoncentrowanie się na 100% w kilku z tych metod. Jeśli będziesz korzystał z wielu strategii, naturalnie będziesz docierał do co raz to większej liczby konsumentów.

Pamiętaj tylko o pierwszym akapicie z naszego artykułu – Twoja strona musi być dobrze zaprojektowana oraz nastawiona do generowania konwersji i mikro konwersji. Możesz wrzucić mnóstwo pieniędzy w SEO, PPC, mailing, influencerów i uzyskasz gorszy rezultat od skromnej firmy, która używa jedynie dwóch kanałów promocji, ale za to z głową. Użytkownicy oczywiście muszą dotrzeć do Twojej witryny, ale gdy już się tam znajdą, muszą również na niej bezproblemowo się poruszać i znaleźć łatwo informacje których potrzebują, aby stać się klientami. Reklama internetowa wcale nie polega na wydawaniu pieniędzy.

Reklama w sieci z ContentNinja.pl

Nasza firma zajmuje się pozyskiwaniem klientów na strony internetowe, głównie za pomocą content marketingu. Zajmujemy się również projektowaniem profesjonalnych witryn internetowych, dopasowanych do oczekiwań danej grupy docelowej. Reklama w Internecie z nami będzie prosta, przyjemna i efektywna! W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.

Podsumowanie
Reklama w Internecie - skuteczne metody reklamy
Tytuł artykułu
Reklama w Internecie - skuteczne metody reklamy
Opis
Zdecydowanie najpopularniejszą metodą promocji firmy w dzisiejszych czasach jest reklama internetowa. Skoro trafiłeś na nasz artykuł to przypuszczam, że myślisz o tym, jak wypromować swój biznes. I słusznie, ponieważ dobrze prowadzona reklama w Internecie może przynieść Twojej firmie wiele dobra i korzyści.
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy