Reklama firmy w Internecie

  • Home / Strony internetowe - obszar / Reklama firmy w Internecie

Reklama firmy w Internecie

Głównym zadaniem strony internetowej powinno być pozyskiwanie klientów, jeśli Twoja obecna strona robi jedynie za wizytówkę to powinieneś to zmienić, jak najszybciej. Reklama firmy w Internecie w dzisiejszych czasach najprościej i najskuteczniej załatwić za pomocą reklamy internetowej. Skoro trafiłeś na naszą stronę to najprawdopodobniej planujesz wypromowanie swojego biznesu. Bardzo słusznie, ponieważ dobrze przeprowadzona kampania internetowa może przynieść Twojej firmie wiele korzyści.

Zapewne już co nieco rozglądałeś się o możliwościach promocji firmy w Internecie, możliwości jest dużo, sporo informacji do przyswojenia. Jedni piszą, że najskuteczniejsza jest metoda A, inna firma, że B. W takich okolicznościach, nie jest łatwo podjąć słuszną decyzje – tym bardziej, jak się nie ma doświadczenia w tym obszarze. Szczerze mówiąc, to jest problem większości małych jak i średnich firm – szukają punktu zaczepienia, nie wiedzą od czego zacząć i najczęściej przepalają budżet na starcie. Kampania nie wychodzi, a właściciele firm zrażają się, co do promocji firmy w Internecie. Możliwości na promocje w Internecie jest dużo, tyle samo co produktów w sklepie, kwestia, aby wybrać ten najlepszy. Masz wybór:

1. Czytać dalej nasz artykuł i dowiedzieć się o najlepszych metodach na reklamę firmy w Internecie.
2. Od razu skontaktować się z nami, aby porozmawiać nad dopasowaniem strategii do Twojego biznesu, lub bezpośrednio złożyć zamówienie.

Wybrałeś czytanie?
Zaczynajmy.

Reklama firmy w Internecie bez dobrze zaprojektowanej strony? Bez szans.

reklama strony w internecie

Pamiętaj, że Twoja strona internetowa Twojej firmy jest jedną z najważniejszych części składowych. To twoje narzędzie, dzięki którym możesz zarabiać więcej pieniędzy, to nie tylko wizytówka, ale i biuro online, miejsce widoczne dla wszystkich Twoich potencjalnych klientów, którzy będą szukać informacji na temat oferowanych przez Ciebie towarów lub usług.

Z pewnością słyszałeś o efekcie pierwszego wrażenia – jeśli nie zrobisz dobrego wrażenia na potencjalnym kliencie, przejdzie do następnej witryny. Musisz zadbać o to, aby pierwsze wrażenie z potencjalnym klientem było jak najlepsze i postarać się o to, aby pozostał na stronie i spełnił Twój cel biznesowy (np. kontakt lub sprzedaż).

Co prawda, kampanie reklamowe mają przyciągnąć nowych użytkowników do witryny docelowej, ale co z tego, że wydasz mnóstwo pieniędzy na przyciągnięciu nowych użytkowników, jak okaże się, że większość z nich nie chce na niej pozostać lub nie potrafi się odnaleźć? Jeśli Twoja strona internetowa nie jest przystosowana do Twojej grupy docelowej to na 100% będziesz przepalał budżet, a sama kampania reklamowa nie będzie efektywna.

Zadaniem Twojej firmowej strony jest przyciąganie użytkowników, wzbudzanie naturalnego zaufania i chęci do spełnienia celu biznesowego. Musisz sprawić, aby Twoi potencjalni klienci chcieli pozostać na Twojej stronie i skorzystać z Twoich usług. Byle jakością tego nie zrobisz.

Dodatkowo, czytając ten artykuł, można powiedzieć, że masz już w pewnym sensie przewagę nad częścią swojej konkurencji. Większość witryn internetowych jest nieprawidłowo przystosowana do działalności internetowej, wciąż duża grupa podmiotów próbuje zaoszczędzić na realizacji strony internetowej, czyli na narzędziu, który ma im przynieść pieniądze i klientów. Wydaje się to absurdalne, prawda?

Dobrze przygotowana strona internetowa jest zupełnie niezbędna, w przypadku kiedy chcemy cokolwiek zdziałać w kontekście reklamy firmy w Internecie. Jeśli Twoja strona internetowa jest źle przygotowana, a zdecydujesz się na przeróżne kampanie reklamowe, np. Adwords to nie ma szans, aby jej rezultaty były efektywne. Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja strona internetowa jest dobrze przygotowana do sprzedaży, napisz do nas.

Reklama firmy w Internecie bez SEO – raczej bez szans

reklama firmy w internecie obrazek 3

Twoja strona firmowa może być znakomitym narzędziem marketingowym pod jednym warunkiem – jeśli Twoi potencjalni klienci będą mogli ją znaleźć w Internecie.

Żeby być widocznym w sieci, najlepiej jest dobrze zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek i SEO. SEO w dużym skrócie polega na modyfikacji treści w stronach. Takie zmiany wprowadzane są w celu umieszczenia słów kluczowych w treściach, związanych z Twoimi usługami lub produktami. Dzięki temu, użytkownicy szukający informacji na temat danego słowa kluczowego w wyszukiwarce, mogą znaleźć Twoją stronę. Tak jak wcześniej napisaliśmy, jest to proces opisany w wielkim skrócie, ponieważ cały proces poprzedza wiele innych czynności, a same zamieszczenie słów kluczowych niestety nie wystarczy.

O tym jak wyszukiwać słowa kluczowe w 2018 roku pisaliśmy kilka miesięcy temu: https://contentninja.pl/wyszukiwac-slowa-kluczowe-2018-roku/

Warto pamiętać o tym, aby słowa kluczowe wybierać adekwatne do Twojej działalności. W tym celu najlepiej zrobić benchmark i podpatrzeć u dobrze prosperującej konkurencji, które słowa kluczowe, przynoszą im najwięcej ruchu. Pomoże nam w tym wypadku, np. narzędzie Ahrefs. Jeśli konkurencja na dane słowo kluczowe jest duża, warto wybrać pozycjonowanie na frazy mniej konkurencyjne, tzw. frazy długiego ogona.

Swoje SEO możesz poprawić w dosyć prosty sposób – poprzez regularne dostarczenie wysokiej jakości treści na stronach. Przy dobrze prowadzonej strategii, poprawisz swoją widoczność w Internecie, zdobędziesz linki przychodzące i będziesz generował co raz to więcej konwersji oraz ruchu.

Musisz tylko pamiętać o tym, że w odróżnieniu od reklam PPC, o którym napiszemy w następnym punkcie – działania SEO nie są natychmiastowe. Traktuj to jako inwestycje, która zwróci Ci się za jakiś czas. Z nawiązka.

PPC – niegdyś fundament reklamy w internecie

reklama firmy w internecie obrazek 4

Niegdyś reklama firmy w Internecie niemal zawsze rozpoczynała się od reklamy PPC. Jest to rodzaj reklamy internetowej, od której płacimy za wejście użytkownika. Najczęściej za pomocą, np. kliknięcia w baner reklamowy, czy tekstowy. Najpopularniejszą siecią reklamową w branży jest Google Adwords.

System Google Adwords pozwala przedsiębiorcom i nie tylko, umieszczać reklamy na stronach wyszukiwań. Wybieramy słowo kluczowe, ustalamy stawkę, którą zobowiązujemy się zapłacić za jednego użytkownika, który przejdzie na naszą stronę i to wszystko. Im Twoja oferta za kliknięcie jest wyższa, tym większe prawdopodobieństwo, że będziesz pojawiał się na lepszych pozycjach w wyszukiwarce.

Reklama firmy w internecie – przykład reklamy PPC Adwords

Główną zaletą reklam PPC jest to, że przynoszą rezultat natychmiastowo – tj. od chwili włączenia kampanii w przeciągu kilku minut, możemy pozyskiwać nowych użytkowników. Oczywiście nie łączy się to z efektywnością, ale jakieś wyniki możemy osiągnąć natychmiastowo.

Drugą zaleta jest to, że teoretycznie za reklamę płacimy dopiero wtedy, kiedy ktoś faktycznie zainteresuje się naszą reklamą. W praktyce bywa tak, że spora część użytkowników klika w kreacje i bardzo szybko opuszcza witrynę, a my jesteśmy zobowiązani za to kliknięcie zapłacić.

Najlepiej reklamy PPC połączyć SEO – wtedy możemy pojawić się w dwóch różnych miejscach na stronie wyszukiwani (w kanale organicznym) oraz w kanale płatnym, przez co zawężamy konkurencje. Reklama firmy w Internecie często polega na synchronizacji kilku innych metod reklamy internetowej.

Social media

reklama firmy w internecie obrazek 22

Tak zwane media społecznościowe to kolejne dobre miejsce do reklamy swoich usług lub produktów. Wielu Twoich potencjalnych klientów korzysta z tych mediów w celach prywatnych lub biznesowych.

W kanałach social-media stosunkowo w łatwy sposób możemy rozpocząć swoją działalność – zakładamy profil, a następnie udostępniamy na nim ciekawe treści, związane z naszą firmą. Przykładem takich treści mogą być, np. ciekawostki o usłudze lub też informacje o promocjach, w przypadku kiedy, nasza działalność opiera się na branży handlowej. Musimy jeszcze tylko pamiętać, że musimy mieć odbiorców, czyli osoby, które są zainteresowane, otrzymywaniem od nas informacji.

Fanów w dzisiejszych czasach nie jest łatwo pozyskać, oczywiście są firmy, które oferują nam pozyskanie fanów, ale co nam po fikcyjnej liczbie obserwujących nasz profil? Całkowicie odradzamy ten pomysł. Lepszym pomysłem jest już, np. zorganizowanie konkursu, w którym do wygrania będą jakieś gadżety firmowe lub produkty, które oferujesz w zamian za polubienie profilu.

Kolejną możliwością od tradycyjnego prowadzenia profilu firmowego jest skorzystanie z komercyjnego sposobu promowania swoich treści. Wiele firm decyduje się na ten krok, ponieważ jest łatwiej pozyskać fanów oraz szybciej można zwiększyć swoje zasięgi. Oczywiście nic za darmo, ponieważ jest to opcja płatna, posiada niemniej jednak wiele korzyści. Np. Facebook Ads pozwoli nam targetować reklamy i wyświetlać treści jedynie dla naszej grupy docelowej, która możemy dowolnie zdefiniować. Dodatkowo implementując takie rozwiązanie jak Facebook Pixel, możemy skierować reklamę do użytkowników, którzy już kiedyś odwiedzili naszą stronę lub dodatkowo, jeśli zainicjowali na stronie jakieś działanie (np. dodanie produktu do koszyka). Takie działania nazywamy re-marketingiem.

Content Marketing

reklama firmy w internecie obrazek 6

Reklama firmy w Internecie za pomocą Content Marketingu to świetny sposób. W krótkich słowach, cały proces polega na dostarczaniu wysokiej jakości treści, swoim odbiorcom. Treści, które udostępniamy mogą przybierać różne formaty, np. wideo, infografiki, artykuły itd.

Bez względu na branżę, udostępnianie wysokiej jakości treści to bardzo skuteczny sposób na pozyskaniu użytkowników z naszej grupy docelowej. W momencie kiedy udostępnisz artykuł, który Twoi użytkownicy uznają za pomocny, sprawisz na nich pozytywne wrażenie, w tym i zbudujesz zaufanie wśród swoich potencjalnych klientów. Ważne jest, aby od samego początku budować pozytywną więź z potencjalnym klientem, wtedy mamy o wiele prostszą drogą do realizacji celu biznesowego, w odróżnieniu od np. reklamy PPC.

Pamiętaj, że bardzo ważnym elementem w procesie tworzenia treści jest znalezienie odpowiedniego tematu oraz słowa kluczowego. Najlepiej podpatrzeć od dobrze prosperującej konkurencji – oczywiście nie kopiuj artykułu, ale napisz go lepiej oraz rozszerz o dodatkowe informacje. W momencie publikacji treści – musisz również pamiętać o tym, aby podstrona na której będzie ona prezentowała, była dobrze zoptymalizowana pod względem SEO oraz UX. Dlatego najlepiej, aby zajęli się tym profesjonaliści.

Content Marketing umożliwia Twojej firmie zbudować autorytet oraz reputacje. W sytuacji kiedy Twoi potencjalni klienci, np. w kanałach social-media zaczną udostępniać Twoje treści, będziesz dla konkurencji wzorem do naśladowania, a dla swoich klientów postacią godną zaufania.

Drugim bardzo ważnym elementem w content marketingu jest dystrybucja treści. Odbywa się ona za pomocą trzech kanałów, tj. owned, earned i paid. Bez promocji treści, prawdopodobnie nigdy one nie trafią do Twoich potencjalnych klientów. Wytworzone przez nas treści, musimy wspomagać dodatkowymi promocyjnymi działaniami.

E-mail marketing – stara, ale jara reklama w sieci

reklama firmy w internecie obrazek 5

Reklama firmy w Internecie za pośrednictwem e-mail to jedna z najstarszych metod reklamy internetowej. Mimo wszystko, do tej pory jest skuteczna. Wiadomości e-mail to dobry sposób na kontakt z obecnymi klientami oraz na pozyskanie nowych użytkowników Warto mimo wszystko robić to rozważnie i nie wysyłać tzw. SPAM’u, ponieważ efekt może być odwrotny, od zamierzonego.

Adresy do wysyłania ofert, najlepiej pozyskać uczciwie i legalnie, np. za pomocą newslettera na naszej stronie. Aby bardziej zachęcić użytkowników do zapisania się do listy, wiele firm oferuje, np. rabat na usługi.

Mailing to bardzo opłacalna metoda reklamy internetowej, należy jedynie pamiętać, aby adresy e-mail pozyskiwać w sposób uczciwy oraz rozsądny, oraz aby wiadomości, które wysyłamy do klientów były ciekawe i spersonalizowane. W ten sposób, aby jak najbardziej zachęcić użytkownika do otworzenia wiadomości.

Reklama firmy w Internecie  – jaką wybrać?

Istnieje wiele sposobów na reklamę firmy w Internecie, z pewnością trudno Ci wciąż ustalić, która z tych metod będzie dla Ciebie najbardziej skuteczna i efektywna. Jeśli nie chcesz wydawać na start dużej liczby pieniędzy i boisz się tzw. „przepalania budżetu” najlepiej aby zaczął od audyty swojej strony, optymalizacji SEO oraz systematycznych działań marketingowych. Taki zakres usług, np. zawiera nasz pakiet „Premium” w cenie 399zł miesięcznie. Wszystkie pakiety oraz zakres ich usług można sprawdzić na naszej stronie.

Pamiętaj tylko o pierwszej części naszego artykułu. Jeżeli chcesz, aby Twoja strona sprzedawała i pozyskiwała klientów efektywnie, Twoja witryna musi być dobrze zaprojektowana, gotowa do generowania konwersji oraz mikro konwersji. Możesz wydać mnóstwo pieniędzy na kampanie reklamowe, ale jeżeli Twoja strona internetowa jest źle zaprojektowana to jedynie będziesz przepalał swój budżet. Oczywiście, głównym i podstawowym celem jest zachęcenie użytkownika do odwiedzin strony, ale pamiętaj, że jeszcze ważniejszym jest sprawienie, aby użytkownik pozostał na stronie i skorzystał z usługi lub oferty. Reklama firmy w Internecie nie polega jedynie na wydawaniu pieniędzy.

Reklama firmy w Internecie z ContentNinja.pl

Nasza firma zajmuje się pozyskiwaniem klientów na strony internetowe, głównie za pomocą content marketingu. Zajmujemy się również projektowaniem profesjonalnych witryn internetowych, dopasowanych do oczekiwań danej grupy docelowej. Reklama firmy w Internecie z nami będzie prosta, przyjemna i efektywna! W przypadku pytań, zapraszamy do kontaktu.

 

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...