Blog firmowy – 10 powodów, dla których Twoja firma powinna go prowadzić

  • Home / Biznes / Blog firmowy –…

Blog firmowy – 10 powodów, dla których Twoja firma powinna go prowadzić

Blog firmowy obecnie jest jednym z najlepszych narzędzi, dzięki którym firmy pozyskują klientów i budują swoją pozycję.  Blog daje wiele nowych możliwości reklamy, takich jak mailing, artykuły sponsorowane, kampanie CPC oraz jest świetnym źródłem do zbierania informacji o swoich użytkownikach. Jeśli nie prowadzisz jeszcze bloga firmowego, uwierz mi – nadszedł czas najwyższy. Każdego dnia oddalasz się od swojej konkurencji, która właśnie go prowadzi.

Blog firmowy jest stosunkowo tanim narzędziem, ale żeby funkcjonował efektywnie to trzeba prowadzić go prawidłowo zgodnie z obowiązującymi wytycznymi oraz co ważne systematycznie. Jeśli konkurencja prowadzi bloga już przez dłuższy czas, nie nadrobisz zaległości w przeciągu kilku miesięcy choćbyś się dwoił, troił i dublował budżet przeznaczony na marketing.  Im szybciej się za to zabierzesz, tym szybciej zaczniesz niwelować przewagę konkurencji. Nasza firma może Ci pomóc w przygotowaniu oraz prowadzeniu profesjonalnego bloga firmowego. Tymczasem możesz się jeszcze bardziej utwardzić w przekonaniu, że warto posiadać bloga firmowego. Poniżej prezentujemy 13 powodów, dla których Twoja firma powinna prowadzić blog firmowy.

1. Poprawisz pozycję swojej strony w wyszukiwarkach

Twój blog firmowy napędza SEO. Jeżeli będziesz umieszczał na swoim blogu treści wysokiej jakości, to z biegiem czasu wyszukiwarki Ci to wynagrodzą w postaci lepszej pozycji. O tym, jak lepsza pozycja w wyszukiwarce przełoży się na Twoją stronę raczej tłumaczyć nie muszę. Dodatkowo dzięki treściom na blogu możesz w łatwy sposób pracować nad budową długiego ogonu fraz kluczowych, czyli zapytań, których Twoi potencjalni klienci mogą wpisać  w wyszukiwarce, a które odbiegają od głównych fraz kluczowych na Twojej stronie.

Dla przykładu, jeśli prowadzisz firmę, która specjalizuje się w montażu tarasów drewnianych to Twoją główną frazą będzie „taras drewniany”, a fraza kluczowa z tzw. długiego ogona to będzie np. „zadaszenie tarasu drewnianego”. W ten sposób dotrzesz do większej grupy potencjalnych klientów. Odpowiednia optymalizacja artykułów pozwoli Ci na budowę solidnego zaplecza słów kluczowych z tzw. długiego ogona i pozycja Twojej strony w perspektywie długoterminowej będzie coraz lepsza.

2. Zdobędziesz linki przychodzące

blog firmowy ob 1

Pozyskiwanie linków przychodzących w kontekście rozwoju strony internetowej jest bardzo ważną czynnością. Jeśli Twój blog firmowy będzie źródłem treści wysokiej jakości i jednocześnie stanie się odpowiedzią na problemy i pytania użytkownikówm to z pewnością to docenią i chętnie podzielą się treścią zarówno na innych stronach, np. forach, jak i też w kanałach social-media.
Linki zdobyte w ten sposób wzmocnią nie tylko Twój artykuł, ale i również całą stronę.

3. Otrzymasz gotowe materiały na kanały social-media

Blog firmowy jest sercem wszystkich działań marketingowych związanych z treścią, również tą wizualną, poprzez np. infografiki. Po publikacji danej treści na blogu firmowym, możesz również się nią podzielić na kanałach social-media. Nie musisz tracić czasu na wymyślanie tekstów przyciągających uwagę swoich odbiorców – możesz ich zainteresować ciekawymi treściami, a dodatkowo zwiększyć swój zasięg, a przy tym zaangażowanie odbiorców.

4. Poprzez blog firmowy zbudujesz markę oraz będziesz aspirował na lidera

blog firmowy ob 2

Nie jest tajemnicą, że ludzie zwyczajnie lubią posiadać dobre, wysokiej jakości produkty, tak samo jak i korzystać z usług kompetentnych fachowców. Dzieląc się swoją fachową wiedzą poprzez blog firmowy pozycjonujesz swoją firmę jako eksperta danej dziedziny. Budujesz przez to cały czas swój wizerunek. Jeśli na Twoim blogu firmowym użytkownik dostanie merytoryczną i kompetentną odpowiedź to od razu według niego jesteś osobną godną zaufania. A jeśli ludzie będą mieli większe zaufanie do Twojej firmy to oczywiście będą bardziej skoży do skorzystania z jej oferty. To logiczne.

5. Google polubi Twoją stronę

Google lubi treść i często tę informację eksponuje w swoich wypowiedziach. Im więcej będzie treści na Twojej stronie internetowej, tym wyżej będziesz oceniany według giganta.

Powinieneś również pamiętać o odświeżaniu treści artykułów, Google na to również zwraca uwagę. W przypadku statycznych witryn internetowych bardzo trudno je reklamować. Zazwyczaj strony firmowe posiadają kilka podstron na dane słowo kluczowe, a takich stron w sieci jest już setki… W takim wariancie niestety, ale niczym się nie wyróżniasz dla wyszukiwarek.

6. Dokonasz świetnej inwestycji długoterminowej

Blog firmowy jest w mojej opinii jedną z najbardziej opłacalnych inwestycji marketingowych. Każdy opublikowany wpis jest długoterminowym zasobem, który:

– pomaga budować świadomość marki;
– promuje produkty bądź też usługi;
– zwiększa ruch;
– poprawia pozycję strony;
– poprawia współczynnik konwersji;
– wzbudza zaufanie.

Bardzo złą praktyką jest przeznaczenie większości funduszu marketingowego na tzw. reklamy płatne (np. adwords, facebook), ponieważ po zakończeniu budżetu napływ ruchu do naszej strony gwałtownie spada, w odróżnieniu od przemyślanej content-marketingowej strategii.

7. Blog firmowy jest świetnym narzędziem content marketingowym

Blog nie dość, że jest świetnym elementem strategii marketingowym to jest zarówno doskonałym narzędziem content marketingowym. Jak już wspominaliśmy wcześniej w artykule, daje wiele nowych możliwości reklamy, m.in.:

– wpisy możemy wykorzystywać do promocji płatnej, odpowiednio je targetując na podstawie naszej grupy docelowej;
– możemy zbierać zapisy na newsletter;
– retargeting.

8. Poprawisz współczynnik konwersji

Aktywny blog firmowy daje sygnał użytkownikowi, że Twoja firma jest aktywna i ma się dobrze. Wspominaliśmy już wcześniej, że w przypadku podjęcia decyzji o prowadzeniu blogu, trzeba koniecznie pamiętać o systematyczności. W innym wypadku, jeżeli nie zamierzamy systematycznie nad nim pracować i publikować nowych wpisów, nie powiniśmy go tworzyć bo efekt może przynieść całkowicie inny skutek, niż zakładaliśmy. Blog z treściami wysokiej jakości wzmacnia lojalność wobec marki, przez co zwiększany jest współczynnik konwersji. Według firmy HubSpot, firmy, które blogują zwiększają rokrocznie swoje ROI o 13 razy.

9.Zdobędziesz więcej leadów

 

Badania firmy HubSpot pokazują, że im więcej podstron ma strona internetow, tym więcej posiada klientów. Badanie dowodzi, iż firmy posiadające od 100 do 400 podstron uzyskują 6 razy więcej potencjalnych klientów, niżeli te z 51 do 100. Wychodzi na to, że im więcej blogujesz, tym więcej klientów generujesz. Więcej treści oznacza więcej zapytań przez formularze, więcej zapytań ofertowych, więcej sprzedaży, więcej fanów na kanałach social-media itd…

10. Klienci będą pozytywnie odbierać Twoją firmę

Blog firmowy daje możliwość łączenia się z potencjalnymi klientami za pomocą dwukierunkowej rozmowy. Użytkownicy odwiedzający stronę dostają sygnał świadczący o tym, że firma jest owarta na komentarze, opinie i jest zwyczajnie uczciwa.

Blog firmowy jest znakomitym elementem strategii marketingowej oraz jednym z najlepszych sposobów na wyrożnienie się na tle konkurencji. Jeżeli chodzi o korzyści z tytułu prowadzenia bloga firmowego to możemy wymienić trzy główne:

1. Zwiększenie ruchu.
2. Budowa marki i zdobycie zaufania.
3. Poprawienie rentowności.

Efektywne i umiejętne blogowanie da Ci szanse konkurować nawet z większymi firmami, które wydają mnóstwo pieniędzy na reklamy płatne. Nie czekaj i bierz się do działania. A może już prowadzisz bloga firmowego i dodałbyś jeszcze coś do listy? Zapraszamy do komentarzy.

Jeśli szukasz agencji Content Marketing – być może zainteresuje Cię nasz artykuł: Agencja Content Marketing

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...