Pozycjonowanie

Pozycjonowanie nie jest trudne, ważne aby prowadzone działania były regularne oraz skuteczne

Dzięki usłudze pozycjonowania, zbudujesz wiarygodną markę w sieci, a nazwa Twojej firmy będzie wyświetlała się wysoko na listach Google. Lepsza pozycja w wyszukiwarkach zapewni Twojej firmie stabilny wzrost.

  • Najwyższej jakości treści
  • Optymalizacja off-page
  • Optymalizacja on-page
  • Wysoka skuteczność
Pozycjonowane opole obrazek
strony internetowe obrazek 2

Optymalizacja SEO

Nasza oferta obejmuje również przebudowę strony oraz jej optymalizacje pod SEO. Oczywiście jedynie w przypadku, jeśli jest źle zaprojektowana. Wysoka pozycja na listach wyszukiwań nie przyniesie Twojej firmie korzyści, jeśli klienci będą opuszczać Twoją witrynę.

Gotowy na nowych klientów?

Wyślij do nas dane.
Przygotujemy ofertę.

hand-bloom chart

Napisz do nas

Dane kontaktowe

LOKALIZACJA

WROCŁAW
POLAND
NIP: 8992816311

KONTAKT

TEL: 579 066 963

Email: info@contentninja.pl

GODZINY OTWARCIA

PN-PT 09:00 – 19:00

SOBOTA 09:00 – 14:00

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest pozycjonowanie. W dużym skrócie, jest to szereg działań, którego celem jest osiągnięcie najwyższych lokat na listach wyszukiwań, najczęściej nie ukrywając po prostu w Google.

Proces ten możemy podzielić na działania „on page” oraz „off page”.  Działania on-page obejmują optymalizacje i poprawę strony internetowej (np. pod kątem szybkości ładowania, optymalizacji treści, poprawy UX itd…) Natomiast działania off-page podejmuje się poza stroną internetową.
Do działań off-page możemy zaliczyć, np. linkowanie, czy też budowa autorytetu witryny. Wytyczne pozycjonowania stron internetowych można znaleźć w dokumentacji Google dla Webmasterów.

Pozycjonowanie

Zapewne zdajesz sobie sprawę, że z wyszukiwarki Google korzysta niemalże każdy użytkownik w Internecie. Codziennie miliony polskich użytkowników korzysta z Google i szuka w nich informacji, czy też odpowiedzi na swoje pytania lub problemy. Pojawienie się Twojej strony wysoko na listach wyszukiwań dla słów kluczowych, które są związane z Twoją działalnością, naturalnie pozwoli na jej wzrost.

Jeśli chcesz, aby adres Twojej firmy znalazł się wysoko w wynikach Google najlepiej zlecić usługę pozycjonowania (SEO) firmie, która się tym zajmuje profesjonalnie. Analogicznie, jeśli kupiłeś mieszkanie i chcesz je wyremontować, a nie znasz się na tym, nie próbujesz tego robić chałupniczą metodą, tylko zlecasz działania profesjonalnej ekipie.

Pozycjonowanie co prawda nie jest żadną trudną usługą, co wiele firm próbuje je przedstawiać jako działania „rocket science”. Niemniej jednak nie jest tez usługą łatwą. Aby pozycjonowanie było skuteczne, trzeba przede wszystkim trzymać się najnowszych wytycznych SEO. I co najważniejsze, pilnować, aby prowadzone działania były regularne.

Podsumujmy zatem, czym jest pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie to zbiór dużej ilości działań optymalizacyjnych na stronie, tzw. działania SEO oraz poza nią, mające na celu zwiększenie widoczności strony na listach wyszukiwań. Celem takich działań jest najczęściej chęć zwiększenia ruchu na stronie, który przełoży się na zdobycie nowych klientów.

Pozycjonowanie powinno być prowadzone według dokumentacji Google. Schemat działań, który był aktualny np. rok temu, w dzisiejszych czasach już nie jest. Dlatego bardzo ważnym elementem jest śledzenie na bieżąco zmian w algorytmie Google oraz przeprocesowania swoich działań.

Zmiany w algorytmie Google ostatnio przedstawiliśmy w jednej, ze swoich infografik.

Powinieneś pamiętać również, że pozycjonowanie jest procesem do którego potrzebujemy cierpliwości. Tym bardziej, jeśli Twoja strona internetowa jest młoda. Proces pozycjonowania najczęściej wymaga indywidualnej strategii i działania, które są skuteczne dla witryny A, dla witryny B mogą okazać się nieskuteczne.

Dlatego przy wyborze firmy, która ma zająć się pozycjonowaniem strony internetowej, najlepiej wybrać małą agencje, która podchodzi do klientów indywidualnie. Duża firma oddeleguje Twoją stronę do prowadzenia przez młodego specjalistę SEO. Chyba, że jesteś właścicielem korporacji, wtedy zapewne zostaniesz potraktowany indywidualnie.

Pamiętaj również o tym, że samo wprowadzenie witryny wysoko na dane słowa kluczowe to nie jest koniec działań, a często klienci w ten sposób myślą. W praktyce wygląda to tak, że rzeczywiście trudno pojawić się na konkurencyjne słowa kluczowe wysoko w wynikach wyszukiwani, ale spaść z nich akurat jest bardzo łatwo. Dlatego pozycjonowanie należy traktować jako proces ciągły, który oprócz wypracowania wysokich pozycji, powinien również obejmować ich podtrzymanie.

Jak wygląda proces pozycjonowania stron internetowych?

Nie chcemy generalizować, ponieważ proces ten zapewne różni się w przypadku każdej firmy, niemniej jednak postaramy się napisać, jak ten proces w praktyce powinien wyglądać.
Jak już wcześniej wspominaliśmy pozycjonowanie jest procesem wieloetapowym, na który wpływa wiele elementów. Poniżej przedstawimy najważniejsze elementy procesu pozycjonowania z krótkim objaśnieniem każdego z nich.

Analiza witryny

Nasza firma przede wszystkim na sam początek wykonuje audyt strony oraz sugeruje ewentualne zmiany pod kątem SEO oraz UX. W dzisiejszych czasach, same treści, ich optymalizacja oraz zaplecze, nie zapewni wysokich lokat w wynikach wyszukiwani. Jest to elementy, który w wielu firmach jest dodatkowo płatny. W naszej firmie wchodzi on w skład działań komplementarnych.

Analiza słów kluczowych

Jeśli chcesz trafić do swoich potencjalnych klientów, musisz wiedzieć jakie słowa kluczowe wzbudzają u nich zainteresowanie. Częstym błędem jest to, że klient sam wybiera sobie słowa kluczowe, na które chce pojawiać się wysoko na listach wyszukiwań. A w rzeczywistości, wybrane słowa kluczowe nie są adekwatne, co do profilu działalności. W celu dobrania najlepszych słów kluczowych, najlepiej dokonać analizy konkurencji i na jej podstawie dobrać najlepszy zestaw słów kluczowych. O tym, jak wyszukuje się słowa kluczowe w 2018 roku pisaliśmy w jednym z naszych artykułów:

Tworzenie treści

Po wprowadzonych modyfikacjach na stronie oraz przygotowaną listą słów kluczowych, można przejść do budowy treści. Nasi doświadczeni copywriterzy, przygotowują treści najwyższej jakości, zgodnie z najnowszymi wytycznymi SEO. Treści są jednym z najważniejszych elementów, dzięki którymi strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwań. Dobry content zapewni Tobie wysokie lokaty, a dodatkowo może sprawić, że przełoży się konwersje. Pamiętaj, że według Google przede wszystkim powinieneś dostarczać najwyższej jakości treści i odpowiadać na problemy użytkowników. Nie tworzysz treści pod pozycjonowanie, a dla użytkowników.

Optymalizacja SEO

To etap, w którym do serwisu wprowadzamy treści, a następnie optymalizujemy je zgodnie z praktyką SEO. Inne firmy ten proces głównie ograniczają do ustawienia tytułu, opisu, dobrania słowa kluczowego oraz odpowiedniego nasycenia tekstu słowem kluczowym. My głównie analizujemy strony wyszukiwań i na podstawie konkurencji dopasowujemy optymalizacje. Nasze doświadczenie mówi nam, że są to działania o wiele bardziej skuteczniejsze, niżeli te szablonowe i schematyczne. Algorytm Google nie jest taki sam, dla wszystkich słów kluczowych.

Linkowanie

Pamiętasz pewnie o pozycjonowaniu “off-page”, tłumaczyliśmy ten element w jednym z poprzednich akapitów. Linki z dobrym trust flow pomagają podnieść ranking strony w wynikach wyszukiwań, ale i również budują autorytet i zaufanie witryny. Nasza firma nie używa zaplecz pozycjonerskich, współpracujemy z wieloma serwisami, przez co same linki wyglądają bardziej naturalnie. Zgodnie oczywiście z wytycznymi Google.

Wzrost pozycji w Google

Konsekwentne prowadzone przez nas działania, po pewnym czasie procentują, co przekłada się na wzrost pozycji w wyszukiwarkach i zwiększenie ruchu z kanału organicznego. To działanie na którym Tobie oczywiście najbardziej zależy i na który czekasz. Dzięki niemu, użytkownicy szukających usług lub produktów Twojej firmy, znajdą właśnie Twoją stronę. Bezsprzecznie stwierdzamy, że jest to najmilszy element w całym procesie pozycjonowania.

Monitorowanie i raportowanie

Na bieżąco monitorujemy aktualne pozycje Twojej strony internetowej na promowane frazy kluczowe. Naszym klientom udostępniamy również raporty kwartalne w których wyszczególnione są wszystkie działania podjęte przez naszą firmę.

Działania SEM

Nasz proces pozycjonowania również wspomagamy płatnymi kanałami promocji, np. poprzez reklamy Adwords, czy Facebook Ads. Oczywiście, na samym początku reklamy płatne nie są dobrym pomysłem, jeśli chodzi o promocje strony w Internecie. Niemniej jednak w momencie, kiedy, nasza strona jest już dobrze przygotowana, a nasze treści są konkurencyjne – dobrze wspomóc ich promocje właśnie kampaniami płatnymi. Oczywiście na działania promocyjne wedle życzenia klienta, możemy przeznaczyć większy budżet. Nasze plany kampanii przede wszystkim są elastyczne.

Reagowanie na zmiany

Niektóre zmiany w algorytmie Google potrafią wywrócić dosłownie świat SEO do góry nogami. Ważne jest to, aby reagować szybko i monitorować wszystkie nowości na bieżąco. Jeśli będziemy stale udoskonalać witrynę pod kątem wytycznych Google to nie mamy czego się bać. A nawet możemy zyskać na pozycji, względem konkurencji, która nie jest na bieżąco.

Jak sam widzisz na proces pozycjonowania wpływa wiele elementów. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwań – skontaktuj się z nami. Stworzymy dla Ciebie indywidualną oraz skuteczną kampanię.

Korzyści dla firmy

Piszemy o tym całym pozycjonowaniu już od dłuższego czasu, a teraz przejdziemy do tego, co tygrysy lubią najbardziej. Czyli realne korzyści, które może osiągnąć firma po skorzystaniu z naszej oferty.

Zyskasz nowych klientów

Liderzy Content Marketing cieszą się nawet 7-8 razy większym ruchem niż konkurencja.

Zaoszczędzisz czas oraz pieniądze

Powierzając nam opiekę nad Twoją dzialalnością w sieci - wybierzesz nowoczesny kierunek oraz profesjonalne podejście do Klienta.

Poprawisz pozycję w Google

Im bardziej popularna jest twoja treść, tym większe zaufanie Twoja strona wzbudza u wyszukiwarek internetowych.

Obierzesz nowoczesny kierunek

Korzyści z podjętych przez nas działań promocyjnych będziesz osiągał nawet po ukończeniu planu promocji.

Zbudujesz świadomość marki

Dostarczenie klientowi wartościowych treści, których poszukiwał jest skutecznym sposobem na przedstawienie swoich usług.

Zwiększysz sprzedaż oraz konwersje

Firmy wykorzystujące Content Marketing uzyskują nawet do sześciu razy wyższy współczynnik konwersji od konkurencji.

Jesteś zainteresowany naszymi usługami? Zapraszamy do niezobowiązującego kontaktu. Przedstawimy Tobie bezpłatną wycenę oraz plan kampanii oraz strategii marketingowej.

Jak działa wyszukiwarka Google

Jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej o pozycjonowaniu, należałoby wytłumaczyć, czym jest wyszukiwarka Google i w jaki sposób działa. Każda strona, która widzisz w Google, musiała wcześniej zostać odwiedzona przez roboty sieciowe tej wyszukiwarki i zapisana w jej indeksie. W praktyce oznacza to, że wyszukiwarka odwiedziła daną witrynę i zapisała jej zawartość w swojej bazie.

Zapewne zastanawiasz się zatem, w jaki sposób Google decyduje, która strona ma znaleźć się na pierwszym miejscu? A może dlaczego, Twoja strona internetowa w ogóle nie wyświetla się na listach wyszukiwań?  Za wszystko bierze odpowiedzialność algorytm Google. Ich zadaniem jest ocena witryny i podjęcie decyzji, na której lokacie dana strona powinna się pojawić. Dlatego, jak już wcześniej wspominaliśmy, bardzo ważną rzeczą jest to, aby kierować się według najnowszych wytycznych Google oraz obserwować zmiany.

Według tego, co mówi Google możemy założyć, że na ranking strony pod uwagę brane są setki różnych wskaźników, które w każdym roku przechodzą tysiące aktualizacji.

Poniżej przedstawiamy przykładowe czynniki rankingowe, które Google bierze pod uwagę podczas analizy i oceny witryny:

– Autorytet strony;
– UX;
– Optymalizacja SEO;
– Poprawność pisowni;
– Autentyczność treści;
– Jakość treści;
– Jakość witryny;
– Responsywność.

Jak nad tym wszystkim zapanować? Nie ma innej rady, trzeba wszystko śledzić na bieżąco. Taka praca! Pocieszeniem jest to, że jeśli szybko reagujemy na zmiany i trzymamy się wytycznych to Google z pewnością nas wynagrodzi, jeszcze lepszymi lokatami.

Reklama Google Adwords

Pozycjonowanie to nie jedyny sposób, aby móc pojawić się wysoko na listach wyszukiwań. Google prowadzi własny system reklamowy Adwords, który za odpowiednią stawkę, pozwoli Ci wyświetlać swoją stronę w kilka minut na wysokich pozycjach.  Na poniższym zdjęciu prezentujemy obraz listy wyszukiwań dla frazy „Gogle do pływania”.  Na czerwono zaznaczyliśmy wyniki płatne, a na zielono wyniki, które zostały osiągnięte naturalnie poprzez proces pozycjonowania.

reklama google pozycjonowanie obrazek 3

W naszych kampaniach, wspomagamy się również kampaniami płatnymi, ale nie uzależniamy od nich, naszych działań. Reklamy Adwords, jeśli są mądrze używane, są bardzo dobrym narzędziem do pozyskiwania klientów.

Jak program Google Adwords działa?

Mechanizm funkcjonowania reklam PPC jest prosty. Reklamodawca wyznacza w panelu reklamowym stawkę, którą chce płacić za każde kliknięcie w reklamę, treść oraz lokalizacje reklamy. Następnie jego reklamy, po akceptacji przez Google zostaną wyświetlone. Oczywiście, wyniki wyświetlania są uzależnione również od konkurencyjności słów kluczowych. Jeśli jest dużo chętnych na wyświetlenie swojej reklamy na dane słowo kluczowe to będziesz musiał ich przebić stawką, jeśli chcesz się wyświetlać w interesujących miejscach. Więcej o reklamie Google, możesz przeczytać w jednym z naszych artykułów: Reklama Google

Strony internetowe a pozycjonowanie

Pamiętaj, że strony internetowe w procesie pozycjonowania również odgrywają bardzo dużą rolę. Już abstrahując od tego, że sama strona internetowa ma wpływ na wynik pozycjonowania to jeszcze oprócz samych wyświetleń na listach wyszukiwań, powinno zależeć nam na samym kliencie… Co z tego, że wyświetlamy się wysoko w wynikach wyszukiwań, jeśli nie mamy z tego żadnych korzyści? Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoja witryna jest dobrze przygotowana, możesz po prostu skorzystać z reklamy Google i pojawić się na listach wyszukiwań w kilka minut. Sprawdzisz czy po „samych kliknięciach” użytkownicy skorzystają z Twojej oferty. Prawdopodobnie nie.

Jesteśmy specjalistami w tworzeniu profesjonalnych witryn internetowych pod kątem UX oraz funkcjonalności. Strony internetowe, które tworzymy zarabiają, ponieważ spełniają cele biznesowe. Nasz zespół, który zajmuje się doborem słów kluczowych do kampanii – również bierze pod uwagę Twój cel biznesowy. Na przykładzie, jeśli prowadzisz firmę ubezpieczeniową, Twoim głównym celem biznesowym jest lead, czyli pozyskanie kontaktu, czy to bezpośredniego, czy też z formularza.

Nic Tobie po tym, że wyświetlisz się wysoko, np. na słowo kluczowe „Jak wyrobić prawo jazdy”, ponieważ takiemu klientowi nie sprzedasz OC. Nic tobie też po tym jak pojawisz się wysoko na słowo kluczowe „Tanie OC”, jeśli na stronie nie będziesz miał elementów konwersji, czyli np. kalkulatora do OC. To są podstawowe błędy, które dalej obowiązują w wielu firmach. Większość agencji SEO się tym nie zajmuje, ponieważ do ich obowiązku należy jedynie doprowadzenie Twojej strony wysoko na listach Google.

Jak długo trzeba czekać na efekty?

Efekty pozycjonowania nie są przewidywalne z uwagi na algorytm Google, działania konkurencji oraz wiele innych zmiennych, których po prostu nie da się przewidzieć. Czas, jaki potrzebny jest do uzyskania pierwszych efektów i pojawiania się na listach wyszukiwań najczęściej wynosi od 8 do 12 miesięcy. Efekty pozycjonowania uzależnione są od różnych czynników, takich jak konkurencyjność, potencjał serwisu, budżet, działania konkurencji oraz ponad setki innych czynników. Nie zagwarantujemy Tobie X pozycji w Y czasie, ale możemy zagwarantować profesjonalne podejście oraz wytrwałe działania w celu osiągnięcia skutecznej kampanii. Zależy nam na wynikach, tak samo jak Tobie.

Korzyści z pozycjonowania

Podsumujmy zatem nasz artykuł akapitem, który przedstawi korzyści z procesu, który według wielu specjalistów jest jednym z najbardziej skutecznych, jeśli chodzi o pozyskanie klientów. Oczywiście, chodzi nam o proces pozycjonowania.

Pozyskanie klientów bez kosztów

Jeśli Twoja witryna zostanie wypozycjonowana i zagościsz na stale wysoko na listach wyszukiwań to będziesz pozyskiwał nowych klientów bez dodatkowych kosztów. Nie będziesz musiał płacić jak konkurencja za kampanie płatne.

Pozyskanie potencjalnych klientów

Dobranie odpowiednich słów kluczowych, przez naszych specjalistów pozwoli Ci na dotarcie do Twojej grupy docelowej. Standardowe formy reklamy, wyświetlają reklamę wszystkim użytkownikom, co w praktyce oznacza również docieranie do osób, które nie są zainteresowane Twoimi usługami. Wyświetlanie oferty wyłącznie użytkownikom, którzy jej oczekują zdecydowanie zwiększa skuteczność reklamy.

Niskie koszty

Nie ma co ukrywać, pozycjonowanie stron zdecydowanie jest jedną z najtańszych metod pozyskania klientów. W porównaniu do innych form reklam, pozycjonowanie jest po prostu bardzo tanie. Niemniej jednak wymaga też sporo cierpliwości.

Efekty nawet po zakończeniu działań

Treści, które zostały dodane do Twojego serwisu w procesie pozycjonowania, zostaną już tam na zawsze. Chyba, że postanowisz je usunąć. W praktyce oznacza to, że nawet po zakończonej kampanii promocji, stale będziesz pozyskiwał klientów, ponieważ kampania mimo, że uśpiona – dalej będzie działać. W przypadku standardowych form reklam, po zakończeniu kampanii – nie ma po niej żadnego śladu.

Budowa marki

W procesie pozycjonowania również bardzo ważnym elementem jest odpowiednie rozpropagowanie informacji o Twojej firmie. Dostarczając treści wysokiej jakości, będziesz kreował się na lidera rynku. Wielu użytkowników potraktuje Twoją firmę jako godną zaufania.

[ratings]

0/5 (0 Reviews)