Na naszym blogu od dłuższego czasu brakowało nowych case studies, jednak wynikało to z naszego intensywnego zaangażowania w projekty zarówno naszych klientów, jak i nasze własne, które pochłaniały (i pochłaniają wciąż) większość naszego czasu.
Dzisiaj chcemy podzielić się z Wami wynikami naszej pracy nad pozycjonowaniem sklepu internetowego Proton – renomowanego polskiego producenta agregatów prądotwórczych.
Zapraszamy do lektury naszego case study, w którym pokrótce przedstawiamy, jak udało nam się zwiększyć ruch organiczny o ok. 100% (według Ahrefs) oraz osiągnąć pozycje TOP 2-3 dla najbardziej konkurencyjnych słów kluczowych występujących w branży klienta. A to wszystko w zaledwie 6 miesięcy.
Podstawowe informacje
Proton, jako producent agregatów prądotwórczych, kieruje swoją ofertę do szerokiego spektrum odbiorców – zarówno osób prywatnych, jak i instytucji czy firm. Szczególnie cenione są te produkty w sytuacjach kryzysowych, takich jak awarie sieci, prace budowlane czy organizacja eventów, gdzie dostęp do niezawodnego źródła prądu jest kluczowy.
W sklepie internetowym naszego klienta oferowane są agregaty prądotwórcze oraz związane z nimi akcesoria, jak np. regulatory napięcia. Sklep oparty jest o SaaS Idosell i przez wiele lat był pozycjonowany przez inną agencję SEO.
Cel pozycjonowania
Na początku naszej współpracy podjęliśmy się ambitnego zadania zwiększenia widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania dla najbardziej konkurencyjnych fraz w branży. Mimo, że klient osiągnął już dobre wyniki dla mniej konkurencyjnych słów kluczowych, jak ‘agregaty prądotwórcze diesel’, to dotychczas nie udało mu się znaleźć w czołówce dla kluczowych fraz, takich jak ‘agregaty prądotwórcze’, ‘agregat prądotwórczy’ oraz ‘agregaty’. Uznaliśmy, że to najwyższy moment, aby to zmienić.
Prace przedwrożeniowe
Nasze prace rozpoczęliśmy od analizy sklepu internetowego i poprawy błędów – z naszej perspektywy drobnych, ale mających spore znaczenie dla SEO oraz UX – jak np.:
- wprowadzenie informacji o dostępności produktów na stronach kategorii,
- dodanie scieżek CTA we wpisów blogowych,
- usprawnienie linków wewnętrznych,
- optymalizacja strony głównej, dodanie sekcji z kategoriami, poprawa przepływu linków,
- usunięcie podstron niskiej jakości, zredukowanie błędów on-page,
- optymalizacja stron kategorii,
- zasugerowanie istotnych zmian strategicznych w obszarze on-page jak i off-page.
Rozszerzyliśmy również architekturę informacji o nowe kategorie, co przyczyniło się do dalszego wzrostu autorytetu tematycznego domeny (chociaż według niektórych on nie istnieje :)).
Dzięki naszemu specjalistycznemu podejściu do technicznego SEO mogliśmy efektywnie wprowadzać zmiany w kodzie witryny, dodając nowe funkcjonalności i usprawnienia. Podkreślamy, że dla skutecznego specjalisty SEO biegła znajomość środowiska webowego i umiejętność edycji kodu są kluczowe.
Ważne jest podkreślenie, że przedstawione wyżej zmiany nie są rozwiązaniem uniwersalnym; każdy projekt jest unikatowy i wymaga spersonalizowanego podejścia. W naszej pracy kładziemy duży nacisk na elastyczność i indywidualne dopasowanie strategii oraz zakresu działań do specyfiki każdego projektu, który realizujemy.
Musimy również docenić zaangażowanie naszego klienta, który pośredniczył w dużej części naszych procesów – wielokrotnie podkreślaliśmy wcześniej na naszym blogu, że świadomy klient to zawsze bardzo duży wkład do projektu.
Realizacja
Na początku naszych działań przede wszystkim musieliśmy wdrożyć zmiany, które zostały przez nas zasugerowane w procesie analizy; większość tych prac wyszczególniona jest między innymi w sekcji wyżej. Do tych działań przeszliśmy niezwłocznie.
Równolegle dodatkowo:
- uzupełnialiśmy nowo utworzone kategorie zoptymalizowanymi treściami;
- zaplanowaliśmy nową strukturę wpisów na blogu;
- tworzyliśmy nowe wpisy na blogu;
- poprawiliśmy stare wpisy na blogu;
- opracowywaliśmy i wdrażaliśmy nową strategię link-buildingu z wykorzystaniem TIER 2
Warto podkreślić, że podczas tworzenia nowych treści na stronie naszym głównym celem jest zawsze dostarczanie użytkownikom wartościowych i przydatnych informacji. Skupiamy się na budowaniu zaufania poprzez udostępnianie treści, które są zarówno użyteczne, jak i odpowiedzią na konkretne potrzeby i problemy klientów z tej branży. Ta metodyka wymaga regularnych, comiesięcznych analiz, które choć czasochłonne, przynoszą długoterminowe korzyści i są kluczowe dla sukcesu naszych działań.
Przykład:
Najczęściej tworzymy nowe treści w charakterze wpisu na blogu internetowym, ale często wychodzimy ponad ramy znane wielu agencjom SEO. Poniżej jeden z przykładów:
Zauważyliśmy, że użytkownicy często wpisują słowo w wyszukiwarkę Google “kalkulator agregatu prądotwórczego”, a żadna konkurencja nie miała takiego rozwiązania. Postanowiliśmy również klientowi stworzyć taki kalkulator pod linkiem: https://proton-polska.pl/Kalkulator-agregatu-pradotworczego-blog-pol-1689077518.html, a strona na chwilę obecną posiada z tej podstrony CTR na poziomie 50%.
Nasze wyniki
Nasze działania spowodowały, że w przeciągu pół roku nasz klient wszedł do TOP’ów na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe, występujące w jego branży jak np.:
Są to słowa kluczowe z bardzo wysokim wolumenem wyszukiwania (nawet do 110k / mies.):
- agregaty prądotwórcze,
- agregat prądotwórczy,
- generatory prądu,
- agregaty.
Warto podkreślić też, że do TOP’ów przeszliśmy z odległych pozycji.
Szczegóły widoczne są na poniższym zdjęciu.
Ahrefs
Ahrefs pokazuje wzrost ruchu organicznego o ok. 100% w przeciągu pół roku.
Podsumowanie
Nasze doświadczenie i praktyka potwierdzają, że skuteczne działania SEO nie zawsze wymagają wieloletnich działań. W wielu przypadkach intensywna współpraca trwająca kilka miesięcy może zaowocować osiągnięciem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google, nawet dla fraz o wysokiej konkurencyjności.
Podkreślamy, że prezentowane case study ma na celu zilustrowanie możliwości naszej agencji. Ze względu na zachowanie poufności i ochronę strategii klienta przed działaniami ze strony potencjalnej konkurencji, nie jesteśmy w stanie ujawnić wszystkich szczegółów przeprowadzonych działań.
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.