Promocja strony internetowej – 10 świetnych sposobów

  • Home / Biznes / Promocja strony internetowej…

Promocja strony internetowej – 10 świetnych sposobów

Jest to nasz drugi artykuł z obszernej serii, którą mamy zamiar publikować na naszym blogu, a dzięki której poznasz niemalże wszystkie dostępne sposoby na zwiększenie ruchu na stronach internetowych. Promocja strony internetowej dzięki tym wskazówkom będzie o wiele łatwiejsza. Omawiane przez nas metody dostosowane są do realiów polskiego rynku, przez co można je natychmiastowo zaadaptować do własnych potrzeb. Jeżeli chcesz zaoszczędzić czas, zawsze też możesz skorzystać z naszej oferty – ContentNinja.pl – promocja strony internetowej.

Link do naszego pierwszego artykułu: Jak zwiększyć ruch na stronie internetowej – 5 sposobów

Promocja strony internetowej – jak zwiększyć ruch

Niezależnie od tego jaki typ strony internetowej prowadzisz – czy jest to sklep internetowy, czy witryna firmowa, czy start-up, czy też jesteś jedynie odpowiedzialny za UX, czy też za administrację strony internetowej – ten artykuł jest dla Ciebie.

W niniejszym artykule zaczniemy od omówienia kolejnych 5 metod, które przyczynią się do zwiększenia ruchu na Twojej stronie internetowej. W poprzednim artykule omawialiśmy takie sposoby jak: content marketing, współpraca z influencerami, pisanie na forach i stronach internetowych, budowa i optymalizacja strony internetowej, social media.

Promocja strony internetowej – 5 kolejnych sposobów

6. Promocja strony internetowej za pomocą E-mail marketing

Promocja strony internetowej często wspomagana jest narzędziem e-mail marketingu. Użyte poprawnie pomaga właścicielom stron internetowych osiągać lepsze wyniki – czy to w kontekście SEO, czy też po prostu w osiąganiu lepszych rezultatów pod kątem licznika odwiedzin. Teoretycznie nie ma oczywistego połączenia pomiędzy e-mailami a SEO, ponieważ Google prawdopodobnie nie przegląda maili użytkowników w celu oceny pozycji stron internetowych. Dodatkowo, posiadanie dużej ilości subskrybentów również nie wpłynie na to, że Google stanie się Twoim sojusznikiem.

Promocja strony internetowej ob 1

Pomimo tego można śmiało stwierdzić, że e-mail marketing jest użyteczny do podtrzymania zainteresowania docelowej grupy odbiorców danej witryny, która w pewien sposób jest zaangażowana w życie firmy, czy też wydawcy. Zakładając, że odbiorców pozyskamy w zupełnie legalny oraz etyczny sposób. Innych zresztą praktyk nie polecamy. Dodatkowo, ten kanał promocji umożliwi witrynie wygenerować ruch bezpośredni, którego trudno uzyskać w takiej mierze stosując inne metody promocji.

Poniżej postaramy się opisać kilka najlepszych strategii e-mail marketingu, które wpłyną na zwiększenie ruchu na Twojej stronie internetowej.

1. Próbuj zwiększyć zaangażowanie odbiorców

Im większą będziesz miał audiencję, tym więcej inspiracji na kolejne artykuły. Dlatego warto czasem zastanowić się, w jaki sposób zaangażować swoich czytelników do dzielenia się swoimi przemyśleniami czy też spostrzeżeniami.
Adres e-mail, z którego wysyłasz wiadomości do swoich odbiorców powinien zawsze poświęcony być jedynie komunikacji z odbiorcami, nie używaj go do innych celów. Wysyłanie zbyt wielu maili do odbiorców również nie jest też kluczem do skutecznego e-mail marketingu. Kojarzy to się ze złymi praktykami i spamem, przez co użytkownicy nie polubią Twojego serwisu.

Nawet jeśli ktoś początkowo był zainteresowany śledzeniem Twojej strony, to zbyt częste wysyłanie do niego maili może skutkować wypisaniem z listy. Kluczem jest wysyłanie maili rzadziej, ale za to tych zdecydowanie wartych uwagi. Napisałeś świetny artykuł i chcesz się nim podzielić? Świetny pomysł. Prosisz o częstsze odwiedziny serwisu i polajkowanie na Facebook’u? Zły pomysł. Udana kampania marketingowa zdecydowanie przyciągnie użytkowników do korzystania z Twojej witryny lub usług.

Oczywiście do dystrybucji możesz użyć też tej treści reklamy w kanałach social-media, wysyłając ją do swoich subskrybentów lub potencjalnie grupy docelowej. Z pewnością ludzie sprawdzą Twój wpis, co zwiększy liczbę wyświetleń na stronie, być może nawet i udostępnień i tym samym pozytywnie wpłynie na SEO
Strategie należy ulepszyć poprzez włączenie wezwania do działania w Twoim mailu:
Zachęć użytkowników do pozostawienia komentarza na stronie:

a) w formie np. korzyści (kod rabatowy, dostęp do ebooka)
b) w formie szczerości, daj znać że to właśnie użytkownicy i ich komentarze motywują Cię do dalszej pracy
Jeśli współpracujesz z jakąś organizacją non-profit – daj znać, że za komentarz przekażesz, np. jakąś część kwoty (lub całość).
… i co Ci tylko przyjdzie do głowy, a jest w stanie zwiększyć zaangażowanie użytkownika na Twojej stronie. Oczywiście, rotacja użytkowników jest bardzo ważna, ale o fundament ruchu też powinno się dbać i z biegiem czasu go powiększać.

2. Zachęć subskrybentów do aktywnego śledzenia

Zaangażowanie użytkowników, jak już wspominaliśmy we wcześniejszym punkcie, można zwiększyć, np. poprzez zachęcenie użytkowników do komentowania treści na stronie. Niemniej jednak zalecamy, aby zaproponować Twoim subskrybentom także inne możliwości korzystania z Twojej witryny. Istnieje na to kilka sposobów, m.in:

– Udostępnienie kanału RSS w e-mailu i zakomunikowanie, że w ten sposób użytkownik będzie na bieżąco ze wszystkimi treściami
– Darmowa subskrypcja – kolejnym dobrym zabiegiem, tym razem na pozyskanie większej liczby subskrybentów, jest zaoferowanie czegoś w zamian za subskrypcję Twojej witryny, bloga, czy też sklepu internetowego. Ludzie przeważnie kochają darmowe rzeczy, więc jest to świetny sposób na przyciągnięcie użytkowników, oferując coś, co ludzie uznają za przydatne.
– Prośba o polubienie kanałów social-media w celu śledzenia na bieżąco aktualności .
Oczywiście strategii oraz możliwości pozyskania użytkowników i ich zaangażowania jest bardzo wiele. Przedstawiliśmy te najpopularniejsze oraz w naszej opinii najbardziej skuteczne.

7. Opracowanie strategii linków przychodzących

Promocja strony internetowej ob 2

W przypadku linków płatnych cały proces jest bajecznie prosty – wykupujemy link do danej strony internetowej lub umieszczamy go w artykule sponsorowanym.
Dostarczenie wysokiej jakości linków przychodzących do witryny internetowej powinno być jedną z ważniejszych części każdej kampanii SEO. Systematyczne rozpowszechnienie w sieci linków, które prowadzą do naszej witryny to dobry sposób na konsekwentne przekierowanie ruchu na naszą stronę internetową. Backlinki, czyli linki przychodzące możemy pozyskiwać przez dwa sposoby:

1. Płatne – w przypadku opcji płatnej filozofii dużej nie ma. Po prostu wykupujemy link do naszej strony internetowej na stronie innego wydawcy. Linki przychodzące możemy też pozyskać poprzez artykuły sponsorowane.
2. Bezpłatne – jeżeli budżet kampanii marketingowej nie jest duży, możesz pozyskać linki przychodzące bezpłatnie. Jest to proces dosyć czasochłonny, jednak systematycznie realizowany w perspektywie długofalowej przyniesie wiele korzyści.

Sposobów jest kilka, m.in:
– komentowanie artykułów w serwisach, które dopuszczają linki dofollow;
– dodanie odnośnika do strony internetowej w kanałach social-media;
– bycie ekspertem i odpowiadanie na pytania użytkowników;

8. Promocja strony internetowej za pomocą reklam PPC

Kolejnym skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu w witrynie internetowej są reklamy PPC (pay per click). W naszej opinii jest to rzeczywiście dobry sposób na osiągnięcie większej liczby odwiedzin w krótkim czasie, niemniej jednak jest to wariant stosunkowo kosztowny. Dodatkowo małe firmy bez doświadczenia często popełniają błędy podczas tworzenia kampanii, które mają przełożenie na niską efektywność i niski poziom zysku w stosunku do włożonych pieniędzy.

Jak działają reklamy pay per click? Dzięki programom takim jak Google Adwords. Reklamodawcy określają stawkę, którą zamierzają płacić za każde kliknięcie w reklamę prowadzącą do określonej witryny. Wskazują również czy chcą, aby ich reklamy były wyświetlane na listach wyszukiwań, czy osadzone jedynie w witrynach internetowych. Jest to system, który przypomina nieco aukcje, ponieważ reklamodawca, który oferuje najwyższe stawki będzie posiadał najlepsze dopasowanie reklamy pod względem zaproponowanego słowa kluczowego.

Pomimo tego, że sam mechanizm funkcjonowania reklam PPC może wydawać się prosty, to w dalszym ciągu wielu nowicjuszy tworzy kampanie nierentowne – tj. generujące niewielkie kliknięcia z racji nieodpowiedniego ustawienia słów kluczowych lub mało zachęcających wezwań do akcji. W tym przypadku warto skorzystać z usług doświadczonej firmy, która ustawi kampanie prawidłowo. Jeśli chcesz, abyśmy rozwinęli ten temat w naszym kolejnym artykule, zostaw komentarz na naszej stronie.

9. Retargeting – ważny element w procesie promocji strony

Retargeting, znany również w branży jako remarketing, to forma reklamy internetowej, która pozwala odzyskać użytkownika, który odwiedził naszą witrynę, ale ją po jakimś czasie opuścił. W przypadku większości stron internetowych, jedynie 2% ruchu przekłada się na jego konwersje (np. zakup produktu). 98% użytkowników po prostu nam przepada, każda firma która planuje prowadzenie skutecznej i efektywnej kampanii marketingowej powinna uwzględnić retargeting w swojej strategii.

Jak działa retargeting? Retargeting jest narzędziem opartym na plikach cookies, które wykorzystują prosty kod Javascript do anonimowego śledzenia odbiorców w całej sieci. Do naszej strony internetowej dodajemy mały, niezauważalny fragment kodu JavaScript, który jest odpowiedzialny za śledzenie użytkownika w sieci. Następnie jeżeli ten użytkownik odwiedzi np. Facebooka dostanie spersonalizowaną reklamę z ofertą Twojej firmy.
Re-marketing możemy używać, m.in na stronach współpracujących z Google, na Facebooku, czy też na listach mailingowych.

Korzyści:
– dopasowanie reklamy do klienta;
– zwiększenie zaufania u klienta;
– dosprzedaż kolejnych produktów;
– zamykanie sprzedaży (np. odzyskanie utraconych koszyków);
– generowanie ruchu na stronie;
– pozostawanie w kontakcie z potencjalnym klientem

10. Promocja strony internetowej za pomocą Facebook’a

Jest jedną z najczęściej odwiedzanych stron w Internecie, w sieci mediów społecznościowych jest największym gigantem. Jeśli do tej pory nie traktowałeś Facebooka jako narzędzia do przyciągnięcia nowych klientów to najprawdopodobniej omija Cię spory kawałek kortu, który nadgryza już konkurencja.
Zakładamy, że znasz podstawowe zasady konfiguracji kampanii reklamowej i przejdziemy do omówienia niektórych bardziej zaawansowanych metod generowania ruchu.

Wybierz odpowiednią grupę demograficzną

Musisz wiedzieć, kto jest Twoim czytelnikiem docelowym. Jednym z najczęściej popełnianych błędów podczas wielu nowicjuszy jest wybór nieprawidłowej grupy demograficznej. Możesz przejrzeć profile swoich fanów na Facebooku i na tej podstawie wysunąć odpowiednie wnioski.

Napisz świetny tytuł

Ważne jest, aby wybrać tytuł, który przyciągnie Twoich potencjalnych Klientów. Unikaj jednak stereotypowych “clickbaitów” w stylu “Za ten prosty trik nienawidzą go miliarderzy”, “Jeden prosty sekret do bogactwa” etc.

Użyj ładnych zdjęć do przyciągnięcia uwagi

Nie używaj zdjęć, które nie są powiązane z reklamową przez Ciebie treścią (czyli, np. biustonosz ładnej pani). Zdjęcia można znaleźć w wielu różnych miejscach – pamiętaj tylko, aby zawsze sprawdzać warunki użytkowania konkretnego obrazu, aby czasem nie mieć z tego tytułu nieprzyjemności.

Promocja strony internetowej, wcale nie jest taka trudna. Już niedługo na łamach naszego bloga opublikujemy kolejne skuteczne sposoby na zwiększenie ruchu na stronach internetowych. Zapraszamy do komentarzy oraz śledzenia naszego oficjalnego profilu na Facebooku.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...