Polub nasz artykuł

profesjonalne strony internetowe ob 3

Profesjonalne strony internetowe

W świecie wirtualnym strona internetowa to miejsce, w którym Twoi potencjalni klienci poznają Ciebie, Twoją firmę i ofertę. Dlaczego w takim razie wciąż wiele firm podchodzi do tego aspektu lekceważąco? Tego nie wiemy – na szczęście to jest dobra wiadomość dla Ciebie. Profesjonalne strony internetowe dają możliwość na zaistnienie w Internecie, zwiększenie sprzedaży, pozyskanie nowych klientów, zbudowanie marki, zaoszczędzeniu pieniędzy, nawiązaniu nowych kontaktów biznesowych i zdobycia wielu innych korzyści. Profesjonalna strona internetowa musi zarabiać oraz sprzedawać – jeśli tego nie robi i jest po prostu wizytówką, która nie pozyskuje żadnych klientów lub robi to raz na rok, to nie jest profesjonalna, a jej możliwości nie są w pełni wykorzystywane.

Mam stronę internetową, ale nie przynosi mi korzyści

profesjonalne strony internetowe ob 6

Tak jak już wyżej napisaliśmy – jeśli już posiadasz stronę internetową, ale nie przynosi Tobie żadnych korzyści to znaczy, że coś jest nie tak. Przyczyną tego stanu rzeczy, może być kilka powodów:

  • Chciałeś na niej „zaoszczędzić”

Niestety, ale jest to jeden z najczęstszych powodów. Firmy w dalszym ciągu decydują się na zlecenie realizacji strony internetowej za kilkaset złotych. Najczęściej są to strony źle przygotowane, oparte na gotowych lub przerobionych szablonach, także bez uwzględnienia Twojej grupy docelowej oraz konkurencji. Dla Ciebie jednak to może być duża korzyść – przy słabej konkurencji łatwiej będzie Ci się przebić. Wyobrażasz sobie, jak by to wszystko wyglądało, gdyby wszystkie strony internetowe były profesjonalne i idealnie zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek? Całe szczęście, że tak nie jest.

  • Nie jest zarządzana oraz aktualizowana.

Niestety, ale wgranie strony internetowej na serwer i wdrożenie jej pod adres docelowy to w dzisiejszych czasach za mało. Chyba, że stworzyłeś jakiś super innowacyjny start-up, o którym jakimś cudem wszystkie media trąbią i za darmo reklamują.

  • Nie realizuje Twoich celów biznesowych

Profesjonalne strony internetowe mają przede wszystkim zarabiać – będziemy powtarzać to do znudzenia. Witryna nie musi się Tobie podobać – ma się podobać użytkownikom, a konkretniej: użytkownicy mają czerpać z niej korzyści i bez problemu odnajdywać na niej treści, adresujące ich problemy. Nasza firma szczególnie zwraca uwagę na cele biznesowe. Pytamy o nie każdego naszego klienta, a następnie wokół tych celów tworzymy profesjonalną stronę internetową.

Co może być Twoim celem biznesowym? Na przykład zwiększenie zapytań biznesowych, sprzedaż produktów, zbudowanie marki i zaufania, wypełnienie formularzy i tak dalej.  Jeśli chcesz zwiększyć swoje wpływy, to nie twórz strony internetowej tylko dla siebie, nie zapełniaj strony historiami, podstronami „O nas” i innymi zbędnymi treściami – czy kupując pralkę, czytasz historię powstania firmy Whirlpool?

Podsumujmy zatem… 

Dlaczego powinieneś mieć profesjonalną stronę internetową?

  • Internet obecnie jest największym źródłem informacji – to ogromne zbiorowisko Twoich potencjalnych klientów, nawet jeśli funkcjonujesz w niszowej branży.
  • Profesjonalna strona internetowa to nic innego jak bardzo ważna okazja do pojawienia się w sieci, zdobycia nowych klientów, zbudowania marki, zwiększenia sprzedaży, poprawę pozycji firmy i zaoszczędzeniu pieniędzy.
  • Jeśli Twoja strona internetowa jest źle przygotowania i podejmiesz się działań promocyjnych w przyszłości, to na 100% będziesz marnował swój budżet i tracił pieniądze.
  •  Pierwsze wrażenie w Internecie jest bardzo ważne – jeśli klient negatywnie oceni Twoją witrynę, przejdzie do następnej propozycji, którą wskaże mu wyszukiwarka Google.
  •  Dzięki profesjonalnej stronie internetowej tworzysz przewagę nad konkurencją w branży.

Ile kosztują profesjonalne strony internetowe?

profesjonalne strony internetowe ob 2

Na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi, ale postaramy przybliżyć Ci kwestię cen za profesjonalne strony internetowe. Na koszt strony internetowej wpływa najczęściej:

– Wielkość strony internetowej (np. 20 podstron);
– Funkcjonalność (np. rezerwacja z magazynem, kalkulatory etc…);
– Dodatkowe materiały, które trzeba stworzyć (zdjęcia, teksty, inne…).

Strony internetowe w dzisiejszych czasach tworzy wiele firm – jest to sektor usług, więc nie ma sztywnej ceny i  tak jak w przypadku np. usług fryzjerskich, są różne ceny za strzyżenie i jedni robią to lepiej, a drudzy gorzej.  Kompetentne agencje są w stanie przedstawić klientowi szacunkowe koszty po wstępnym briefingu. Jeśli jakaś firma podejmuje się wyceny realizacji strony internetowej przed uprzednim zbadaniem potrzeb klienta oraz firmy to znaczy, że nie podchodzi do tego tematu rzetelnie. Firmy, które mają w swojej strukturze wcielone jakiekolwiek metodyki zarządzania, używają stawek godzinowych w celu oszacowania kosztów projektu, tj. w ramach wyceny zostanie zaproponowana kwota obliczona na podstawie czasu niezbędnego do realizacji projektu. Obecnie stawki godzinowe w Polsce wahają się od 50 do 300 zł za godzinę.

Jakie dane będą potrzebne firmie do stworzenia profesjonalnej strony?

W zasadzie to każda agencja posiada inny zestaw pytań, które pozwalają jej rozpoznać potrzeby klienta. Niemniej jednak już wcześniej możesz przygotować informacje, które będą Ci potrzebne –sam możesz jeszcze nie wiedzieć, czego dokładnie potrzebujesz.

Dobrze by było, gdybyś w zapytaniu ofertowym:

– Napisał, czym się zajmuje Twoja firma i w jakiej branży działa;
– Potrafił wyznaczyć kilka stron konkurencji, które Ci się podobają i które mają dobrą opinie;
– Wskazał do kogo kierowana jest oferta, jakiej grupy docelowej;
– Ustalił główny cel biznesowy i kilka pokrewnych;
– Wskazał atuty firmy i przewagę nad konkurencją;

Opcjonalnie:

– Zaznaczył, czy teksty do umieszczenia na stronie ma przygotować firma, czy zajmiesz się tym osobiście;
– Zaznaczył, czy posiadasz zdjęcia, które mają znaleźć się na stronie, czy firma ma zająć się nimi osobiście;
– Wskazał ewentualne uwagi (np. kolorystyka, mapa strony itd.)

Jeśli nie chcesz tracić czasu na szukanie rzetelnej agencji, która zajmie się stworzeniem profesjonalnej strony internetowej – skontaktuj się z nami.

Jak wygląda proces tworzenia profesjonalnych stron internetowych?

profesjonalne strony internetowe

To również jest bardzo częsty problem, z którymi głowią się ludzie, chcący stworzyć stronę internetową. „Okej”, myślą sobie, „jestem zdecydowany, ale co dalej? Mam płacić za wszystko z góry, a jeżeli mi się nie będzie podobało, to co wtedy?”

Otóż i w tym przypadku nie ma uniwersalnej odpowiedzi. Każda firma posiada własne procedury tworzenia stron internetowych, jak i również wypracowała sobie własne do klienta. Możemy natomiast zobrazować, jak to wygląda w naszej firmie:

Kontakt i rozpoznanie potrzeb

Pierwszym etapem tworzenia profesjonalnych stron internetowych jest kontakt z klientem i poznanie jego potrzeb. Jest to proces, w którym klient kontaktuje się z nami i przedstawia swoje oczekiwania względem projektu. Przeprowadzamy wstępną analizę wymagań projektowych oraz w razie potrzeby doradzamy klientowi w celu znalezienia najlepszego rozwiązania. W momencie zgromadzenia wszystkich potrzebnych informacji przedstawiamy wstępną wycenę, termin realizacji oraz warunki współpracy.

Planowanie

Dla zapewnienia ładu organizacyjnego planowanie pracy zaczynamy od sprecyzowania zakresu projektu na podstawie informacji zebranych w trakcie rozmowy z klientem. Później na jego podstawie tworzymy makietę serwisu. Planowanie przez wiele firm jest często bagatelizowanym procesem, jednak według nas bez dobrego planu nie ma dobrego projektu. Profesjonalne strony internetowe nie mogą powstać z chaosu.

Projektowanie

Kolejnym etapem w procesie stworzenia profesjonalnej strony internetowej jest zaprojektowanie jej wyglądu na podstawie przygotowanego planu. Podczas tego etapu nasz klient ma możliwość zapoznania się z projektem i zgłoszenia nam swoich ewentualnych poprawek.

Testowanie

Jest to bezsprzecznie jeden z najważniejszych etapów w trakcie projektowania profesjonalnych witryn internetowych, niemniej jednak bardzo często pomijany przez wiele firm. Jeśli witryna jest już na tyle przygotowana, aby spełniać swoje założenia funkcjonalne oraz wizualne powinna zostać gruntownie pod tym kątem przebadana.  Testy najlepiej wykonywać za pomocą osób trzecich, ponieważ tylko osoby spoza zespołu projektowego będą w stanie obiektywnie ocenić projekt. Dodatkowo użytkownicy nie znający specyfikacji projektu mogą zauważyć elementy, które mogły umknąć uwadze zespołu projektowego. Do testowania jak najbardziej również może dołączyć klient i przesyłać swoje uwagi.

Wdrożenie strony internetowej

Po udanych testach zajmujemy się wdrażaniem strony na serwer docelowy. Wdrożenie strony internetowej możemy zatem nazwać procesem przejścia z etapu realizowania i testowania do fazy końcowej, czyli implementacji strony internetowej na serwerze klienta. W tym etapie oprócz wdrożenia strony internetowej zajmujemy się również optymalizacją serwisu bm.in. pod kątem SEO, czy też wdrożeniem narzędzi (np. Google Webmaster Tool, Google Analytics itd.)

Profesjonalne strony internetowe stale się rozwijają

jak wypromować swój biznes obrazek 2

Jeśli uważasz, że zlecenie stworzenia profesjonalnej strony internetowej, a następnie ukończenie jej i wdrożenie przez kompetentną agencje to wszystko… Niestety się mylisz. Stworzenie profesjonalnej witryny jest pierwszym krokiem na tej drodze i możemy nazwać to solidnym fundamentem. Na nim będziesz budował swój dom. Po realizacji witryny WWW powinieneś zadbać o jej stałą aktualizację oraz promocję np. w postaci wpisów sponsorowanych, budowania autorytetu oraz marki, pozyskiwania dobrej jakości linków przychodzących, tworzenia treści, których Twoi potencjalni klienci szukają w Internecie itd.

Te wszystkie czynniki sprawią, że Twoja strona internetowa będzie w stanie na bieżąco pozyskiwać klientów oraz plasować się wysoko w wyszukiwarce Google. Gigant ma swój algorytm, według którego wyżej wymienione zmienne są uwzględniane w kontekście rozmieszczenia pozycji stron internetowych w ich wyszukiwarce. Nasza firma posiada w swojej ofercie pakiety na promocję stron w Internecie, które pozwolą Ci konkurować z innymi firmami.

O zmianach w algorytmie Google przygotowaliśmy niedawno infografikę, która może Cię zaciekawić: Zmiany w algorytmie Google

Jak promować profesjonalne strony internetowe za pomocą ContentNinja?

Jak już dobrze wiesz – tworzymy profesjonalne strony internetowe, ale również zajmujemy się pozyskiwaniem klientów na strony internetowe oraz zwiększaniem ich pozycji w sieci. Naszym głównym narzędziem jest content marketing, ale wspieramy się również innymi narzędziami marketingowymi. Promocja stron internetowych z nami jest banalnie prosta. A do tego skuteczna. Wystarczy wybrać odpowiedni pakiet promocyjny dla swojej strony, podać kilka danych i…czekać na efekty.

Co ważne, jeśli chodzi o zasady współpracy, nie zobowiązujemy naszych klientów do podpisywania żadnych umów. Zatrzymujemy naszych klientów efektywnymi metodami promocji i skutecznością, a nie zapiskami w umowach. Rozliczamy się partnersko, na wygodnych i elastycznych warunkach. W razie jakichkolwiek pytań, zapraszamy do rozmowy.