Polub nasz artykuł

Przebudowa strony internetowej, 3 sygnały mówiące o tym, że to najwyższy czas

Przebudowa strony internetowej, średnio powinna odbywać się co 2-3 lata.Twoja strona internetowa reprezentuje Ciebie oraz Twoją firmę, często też jest pierwszą wizytówką, którą widzi potencjalny klient. Liczby nie kłamią: 82% klientów sprawdzają firmę w Internecie, zanim jeszcze zdecydują się na dokonanie zakupu.

To, co dostajesz to jedynie mrugnięcie oka – jeden kluczowy moment, kiedy wygląd i design Twojej strony internetowej może pozyskać dla Ciebie nowego klienta lub stracić jego zainteresowanie. Czas, żebyś spojrzał krytycznie na swoją stronę internetową i zadał sobie pytanie – czy rzeczywiście to wszystko, na co stać Twoją firmę?

PRZEBUDOWA STRONY INTERNETOWEJ

Poniżej znajdziesz kilka sygnałów świadczących o tym, że koniecznie musisz zająć się przebudową lub przynajmniej odświeżeniem Twojej strony internetowej:

  • KONIECZNA PRZEBUDOWA STRONY INTERNETOWEJ KIEDY NIE jest przyjazna urządzeniom mobilnym

Jeżeli Twoja strona nie jest oparta na responsywnym designie, który pozwala na dostosowanie jej rozdzielczości w zalezności od rozmiarów ekranu, którego używa Twój klient, to koniecznie czas na zmianę. Teraz, kiedy duża część osób używa urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety,  Twoja strona internetowa musi się poprawnie wyświetlać na każdym z takich urządzeń. Nie ma nic bardziej irytującego niż strona, z której nie można skorzystać tylko dlatego, że ma przestarzały design.

  • KONIECZNA PRZEBUDOWA STRONY INTERNETOWEJ KIEDY NIE nadąża za konkurencją

przebudowa strony internetowej obrazek 1Okej, wiemy, że łatwo można zupełnie zatracić się w zarządzaniu swoją własną stroną i zwyczajnie zapomnieć o tym, by od czasu do czasu sprawdzić, co słychać u naszej konkurencji.  Ale to tak jakby Twoi sąsiedzi kupili sobie własnie nowy jacht, a Ty byłbyś zajęty przestawianiem krzeseł na Titanicu… Musisz zwracać uwagę na to, co dzieje się u konkurencji – a to stwierdzenie jest szczególnie prawdziwe, jeżeli chodzi o strony internetowe.

Poświęcenie odrobiny czasu na przejrzenie stron internetowych czołówki Twojej branży i topowych wyników wyszukiwania dla interesujących Cię haseł może pozwolić Ci na uświadomienie sobie, gdzie znajdujesz się ze swoją stroną w tym momencie. Czy na stronach internetowych Twojej konkurencji jest coś, czego nie ma u Ciebie? Czy pierwsze wrażenie, które wywołuje Twoja strona, nie jest tak dobre jak te u konkurencji? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś „TAK”, to prawdopodobnie jest jest dobry czas aby wyrównać szanse poprzez odświeżenie swojej strony internetowej.

  • KONIECZNA PRZEBUDOWA STRONY INTERNETOWEJ KIEDY NIE odpowiada Twoim potrzebom i potrzebom Twoich klientów

Ten problem tak naprawdę jest poważniejszy niż pozostałe i jego zrozumienie wymaga głębszego rozpoznania tematu. Obecnie jest niezwykle ważne, aby na bieżąco śledzić kluczowe wskaźniki związane z marketingiem internetowym. Mogą one być niezwykle pomocne, jeżeli chodzi o wskazanie, co działa na Twojej stronie, a co nie. Aspekty takie jak wysokie wskaźniki odrzuceń, niskie zaangażowanie i wolne działanie strony powinny być postrzegane jako czerwone flagi. Jeżeli Twoja strona internetowa nie jest w stanie zaproponować funkcjonalności i działania na takim poziomie, jakiego oczekują jej odbiorcy, lepiej żebyś zaplanował na niej poważne zmiany.

przebudowa strony internetowej obrazek 2

Badania wykazały, że zwłaszcza wolne działanie strony ma bardzo zły wpływ na jej wyniki. Ogólnie rzecz biorąc, około połowa użytkowników oczekuje, że strona internetowa będzie w pełni załadowana maksymalnie w ciągu dwóch sekund. Większość z nich opuści stronę, jeżeli nie jest załadowana po trzech sekundach. Co więcej, 79% użytkowników nie wróci na stronę, z którą kiedyś mieli już złe doświadczenia, a 44% opowie o tym swoim znajomym.

Nie pozwól, aby Twoja strona internetowa powsrzymywała rozwój Twojego biznesu. Zapewnij jej najwyższą jakość funkcjonowania dla dobra Twojego i Twoich klientów.

Przebudowa strony internetowej – co jeszcze powinieneś rozważyć?

Jeżeli już wiesz, że to czas, na odświeżenie Twojej strony, jest jeszcze parę spraw, o których powinieneś pomyśleć:

Małe poprawki mogą duzo zmienić – oczywiście, że jest możliwe, aby Twoja strona wyglądała nowocześnie przez dłuższy czas – nawet lata! – dzięki kilku dobrze przemyślanym aktualizacjom. Tak długo, jak wszystkie elementy działają prawidłowo, zdjęcia są aktualizowane, a Twoja strona regularnie przeglądana – być może nie potrzebujesz kompletnego remodellingu.

Przygotuj się na koszty – Twoja strona internetowa to wizytówka Twojej firmy, dlatego powinieneś traktować to jako inwestycję. W zależności od tego, jak wiele pracy wymaga Twoja strona i jakim celom służy w Twojej firmie, cena może znacząco się różnić. Aby poznać szczególy, wypełnij nasz formularz kontaktowy – oferujemy pełen zakres usług, począwszy od audytu strony, przez jej remodelling, zapewnienie responsywności aż do stworzenia nowej zawartości. Nie zniechęcaj się możliwym ogromem prac – na pewno to inwestycja, która dobrze Ci się zwróci.

Być może zainteresuje cię nasz artykuł, pt. Ile kosztuje strona internetowa?

Generyczne zdjęcia i szablony teoretycznie mogą dzialać, ale uważaj – kiedy zdecydujesz się na aktualizację swojej strony, mogą kusić Cię możlwiości obniżenia kosztów poprzez skorzystanie z gotowych rozwiązań dla e-biznesu. Czasami rzeczywiście gotowe szablony mogą wystarczać, ale pamiętaj o tym, że tego typu rozwiązania nie będą później wspierały pewnych aktualizacji i będą trudniejsze w modyfikacji. Naszym zdaniem lepiej jest zdecydować się na spersonalizowany design strony i rozwiązania dedykowane własnie dla Twojej firmy.

Podsumowując: musisz zrozumieć, jak ważna jest Twoja strona internetowa. Jeżeli nie jest aktualna, może odstraszać – zwłaszcza tych, którzy są bardziej „na czasie”. Pamiętaj o ich oczekiwaniach, a także o potrzebach Twojego biznesu, kiedy zdecydujesz się na małe „rewolucje”.

Jesteś zainteresowany przebudową strony internetowej? Zleć to zadanie profesjonalistom! Napisz do nas, a my skontaktujemy się z Tobą w przeciągu kilku godzin, chętnie poznamy Twoje potrzeby oraz pomożemy pozyskać Klientów.