Dobór nieodpowiednich słów kluczowych
Jedną z najgorszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojej strategii SEO, jest wybranie niewłaściwych dla swojego celu słów kluczowych.
Może Ci się wydawać, że dość ciężko jest popełnić błąd w tej materii – przecież musisz po prostu zrozumieć swoich użytkowników, ustalić, co wyszukują w Google i użyć właśnie tych keywordów. O ile może być w tym trochę prawdy, to należy też pamiętać o tym, że musisz też rozumieć delikatne niuanse związane z każdym ze słów kluczowych.
Na przykład „samochody na sprzedaż” i „kup auto teraz” mogą mieć kompletnie różne znaczenia dla Ciebie i Twoich użytkowników, mimo że z pozoru są podobne. Czy dana osoba chce po prostu przeglądać auta na sprzedaż, czy chce szybko jakieś kupić?
Kiedy ustalasz, jakich słów kluczowych użyć, posłuż się poniższym procesem:
Zidentyfikuj keywordy – Sprawdź keywordy – Sprawdź konkurencję – Sprawdź ponownie keywordy
To całe podwójne i potrójne sprawdzanie słów kluczowych ma zabezpieczyć Cię przed inwestowaniem w niewłaściwe keywordy. Kiedy już znajdziesz odpowiednie słowa kluczowe i zrozumiesz stojące za nimi znaczenie, możesz także dorzucić trochę semantycznych słów kluczowych (LSI) do swoich treści, aby radziły sobie w rankingach jeszcze lepiej.
Semantyczne słowa kluczowe, inaczej LSI, to są te wyrażenia, które podpowiada Ci Google na dole swojej strony wyszukiwania. Więcej o tym, jak poprawnie wyszukiwać słowa kluczowe, możesz przeczytać tutaj: Jak wyszukiwać słowa kluczowe w 2020 roku.

Jeżeli wybierzesz dobre słowa kluczowe i ich semantyczne odpowiedniki, unikniesz częstego błędu polegającego na targetowaniu niewłaściwych keywordów i tym samym niewłaściwych klientów.
Marek Kowalczyk
says:Bardzo fajny materiał , sporo da się wyciągnąć. Gdyby ktoś mógł polecić jeszcze jakieś blogi, czy magazyny typu online marketing, a nawet jakieś książki wartościowe to będę wdzięczny .
Michał Suski
says:Elementy on page bardzo łatwo sprawdzisz darmowym narzędziem Surfer SEO, w szczególności kwestie zagęszczenia słów kluczowych czy struktury dokumentu. Podobnie ma się sprawa z altami obrazków, łatwo prześledzić konkurencję i zobaczyć gdzie jest złoty środek w danym elemencie. Na przykładzie widać jak istotny jest dobór odpowiedniego zagęszczenia we wspomnianych altach. uploads.disquscdn.com/images/2a4c69e6d256fc294a7d2b43c74855b533103ae236d2b18df30c680e067e6e76.png