ContentNinja.pl

Strona internetowa dla firmy – praktyczne porady

przez Bartosz Powichrowski

Co to jest strona internetowa?

Strona internetowa to dokument udostępniony w Internecie przez serwer WWW. W praktyce, witryna firmowa jest przede wszystkim wizytówką działalności. Jest narzędziem, który może wpłynąć na nasz biznes i przyciągać nowych klientów (lub ich odstraszać). 

audyt seo obraz 190

Profesjonalna strona internetowa – czym się wyróżnia?

Różnica pomiędzy profesjonalną stroną a tą zwykłą, polega na tym, że za pomocą tej dobrze zaprojektowanej strony zdobywasz nowych klientów, a w przypadku złej zaprojektowanej strony stoisz w miejscu. Jest w sieci, ale nic poza tym z tego nie wynika. Warto powierzyć realizacje strony internetowej swojej firmy, osobom które się na tym znają. 

Strona internetowa dla firmy - praktyczne porady 13

Profesjonalne strony internetowe, zaprojektowane przez specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, możesz sprawdzić na naszej podstronie: strony internetowe

Strony internetowe dla firmy - oferta

Strona firmowa ma NIE BYĆ opowieścią o Twojej działalności, zespole, czy produktach. Czytałeś kiedyś historie firmy producenta swojej lodówki? Wyznacz jasny cel biznesowy, a następnie poproś swojego wykonawcę, aby zbudował Twoją stroną internetową wokół tego celu. Celem biznesowym może być np. sprzedaż produktów, zwiększenie zapytań biznesowych, wypełnienie formularza, kontakt telefoniczny itd... Witryna bez wyraźnego celu będzie Cię kosztować jedynie czas i pieniądze, a zapewni zaledwie niewielkie korzyści. Jeśli szukasz profesjonalnej firmy, która zaprojektuje i wdroży Ci ciekawą i nowoczesną stronę internetową, skontaktuj się z nami.

Strona internetowa dla firmy - praktyczne porady 14

Jak zbudować profesjonalną stronę internetową dla firmy? 13 porad

Bez względu na to, czy zamierzasz zlecić budowę strony internetowej wyspecjalizowanej agencji SEO, czy też chcesz wziąć sprawy w swoje ręce, koniecznie powinieneś zapoznać się z poradami praktyków. Sprawdź, nasze porady i zbuduj profesjonalną stronę internetową dla swojej firmy, która będzie miała potencjał na dalszy rozwój i będzie przyjazna dla klientów. 

1

Zadbaj o treści na stronie firmowej

Jako właściciel firmy lub osoba wysoko zasiadająca w strukturach powinieneś mieć wpływ na finalny kształt treści na stronie firmowej. Przynajmniej w kategorii podstawowej – np. na stronie głównej. Nikt nie zna lepiej przesłania Twojej firmy od Ciebie. Jeśli nie masz lekkiego pióra, wypisz chociażby w podpunktach informacje, które chciałbyś zakomunikować swoim klientom. Wiele firm zdaje się wyłącznie na wyczucie oraz kompetencje copywriterów, ale naszym zdaniem nie jest to najlepszy pomysł. Tym bardziej, jeśli firma jest młoda i nie ma ugruntowanej pozycji na rynku. Pamiętaj, że to Twoja firma i Ty ją znasz najlepiej. Nawet najlepszy copywriter nie będzie w stanie przejść do Twojego umysłu. 

Sprawdź też: Copywriting – co to jest i dlaczego dobry copywriter jest ważny

2

Wyróżnij swój cel biznesowy

Zadbaj o to, aby Twój cel biznesowy był jasny i łatwy do odnalezienia przez użytkowników. Nie uda się to, jeżeli mimo tego że wyznaczyłeś sobie taki cel, to witryna nie została prawidłowo zaprojektowana wokół niego. Jeśli podczas prac nad stroną dostaniesz linka do wersji roboczej możesz podzielić się odnośnikiem ze swoimi znajomymi i zapytać ich, czy nie mieliby problemu z szybkim zakupem produktu (np. jeśli zależy Ci na sprzedaży). W takim wypadku produkty powinny być wyeksponowane ponad treści, a proces finalizacji transakcji powinien dla użytkownika być prosty i przyjemny, bez barier technologicznych dla starszych osób.

3

Wymień korzyści na stronie firmowej

Firmy często w swoim przekazie do klientów używają języka technicznego lub specjalistycznego, co jest w większości przypadków błędem. Większość Twoich potencjalnych klientów doskonale zna specyfikacje produktu lub usługi, o ile to nie jest coś niszowego. Jeśli chcesz podawać pełną specyfikację lub opis usługi, możesz to robić, ale sugerujemy, aby te informacje przedstawiać na drugim planie. Dobrze zaprojektowana witryna firmowa, powinna prezentować na pierwszym planie zalety i korzyści, jakie osiągnie klient.

4

Projektowanie stron internetowych bez CTA to duży błąd

Dobrym sposobem na zachęcenie klientów do wykonania akcji na stronie, np. wypełnienia formularza lub dokonania zakupu, jest umieszczenie na stronie tzw. calls to action.  Badania wykazują, że nawet 70% stron sprzedażowych nie ma żadnego wezwania do akcji.

Pamiętaj o tym, aby calls to action były dobrze zaprojektowane i widoczne na stronie (np. aby przycisk na wersje mobilne był odpowiednio przeskalowany). Warto popracować również nad wysokim współczynnikiem konwersji dla CTA. Dobry wykonawca powinien przedstawić Ci kilka pomysłów.

5

Przygotuj mapę strony

Mapa strony to element, który powinieneś opracować zanim zatrudnisz kogoś do budowy strony internetowej. Prawie wszystkie strony firmowe posiadają chociaż kilka podstron – strony tzw. “one page” się słabo pozycjonują. W hierarchii stron uwzględnij wszystkie podstrony, które chcesz, aby były w serwisie i w elementach nawigacyjnych.

6

Poszukaj inspiracji wśród konkurencji

Inspirowanie się dobrze prosperującą konkurencją to nic złego. Oczywiście dopóki nie zaczynasz wprost kopiować ich treści, czy grafik. Jeśli nie wiesz dokładnie, jak ma wyglądać strona Twojej firmy, to sprawdź, jak w Internecie prezentuje się konkurencja. Zapisz te, które wpadły Ci w oko i wyślij firmie, która będzie odpowiedzialna za przygotowanie Twojej nowej strony. Lepiej oprzeć się na sprawdzonych i przetestowanych metodach, niż próbować eksperymentować na własną rękę.

7

Nie oszczędzaj na własnym biznesie

Strona internetowa dla firmy to nie miejsce na naukę metodą prób i błędów, tylko wielka możliwość na zaistnienie w Internecie, pozyskanie nowych klientów, czy zbudowaniu marki i pozycji na rynku.  Małe firmy na starcie często oszczędzają pieniądze i decydują się na tańsze opcje – strony za kilkaset złotych, często zbudowane za pomocą bezpłatnych kreatorów. Najczęściej są to strony źle przygotowane, oparte na gotowych szablonach, w żaden sposób nie dostosowane do Twojej grupy docelowej. Niemniej jednak dla Ciebie powinien być to duży plus, ponieważ w łatwy sposób możesz przebić się przed słabą konkurencją. Firmowa strona to nie prywatny blog, tylko narzędzie pozwalające osiągnąć sukces.

Sprawdź też: Ile kosztuje strona internetowa? Cena stron www

8

Wybierz domenę

Dobra nazwa domeny internetowej to duża wartość dla firmy, która działa w Internecie. Domena internetowa może wyróżnić Twoją firmę na tle konkurencji oraz sprawić, że użytkownicy łatwiej zapamiętają i odwiedzą Twój adres. Możesz poszukać domeny dla swojej firmy na giełdzie domen internetowych lub w portfolio naszego klienta (DomenyInternetowe.pl).

Oczywiście jeśli nazwa Twojej firmy jest w wolnej puli do rejestracji – nic nie stoi na przeszkodzie, abyś stał się jej abonentem za niecałe 10zł! Możesz sprawdzić czy adres jest zajęty np. w Krajowym Rejestrze Domen.

9

Zachęć użytkownika do kontaktu

Firmowa strona w sekcji „Kontakt” powinna zawierać wszelkie możliwe opcje kontaktu z właścicielem lub pracownikami firmy. Dołącz takie dane jak:

– Nazwa firmy;
– REGON, NIP;
– Numer telefonu;
– Imię i nazwisko;
– Adresy skrzynek pocztowych;
– Dostępne profile social media.

Nie zapomnij również o formularzu kontaktowym – to ułatwienie dla osób, które chcą zadać Ci pytanie bez kopiowania Twojego adresu mailowego, logowania się na swoją skrzynkę etc.

10

Strona internetowa dla firmy to nie czas na eksperymenty

Powierzając projekt profesjonalistom zdaj się na ich wiedzę i doświadczenie – to nie czas na eksperymenty z kolorami i krojami czcionki. Z punktu widzenia firmy zajmującej się projektowaniem stron  oczywiście klient jest najważniejszy, dlatego też pewnie zgodzi się na Twoje propozycje, ale w praktyce zaszkodzisz jedynie swojej firmie.

Oczywiście zawsze masz prawo zapytać, czy nie lepiej byłoby np. poprawić element A w sposób X, ale nie narzucaj z góry własnych rozwiązań, jeżeli nie masz dużego doświadczenia w kontekście projektowania stron internetowych dla firm.

11

Dołącz referencje swoich klientów

Referencje klientów są świetnym elementem witryny biznesowej. Jeśli Twoja firma jest nowa, musisz najpierw popracować nad uzyskaniem rzetelnych opinii. Możesz o nie poprosić swoich klientów np. w zamian za rabat na usługi czy produkty. Poprzez autentyczne referencje budujesz wiarygodność swojej firmy w oczach swoich klientów. Jeśli istnieje taka możliwość przy referencji dodaj zdjęcie swojego klienta. Brackets radzi, aby bezpośrednio pytać swoich klientów, czy przy zamieszczaniu rekomendacji mogą użyć zdjęcia klienta zamieszczonego na Facebooku lub LinkedIn zamiast pytać o wysłanie zdjęcia.

12

Pamiętaj o responsywności

Zlecając wykonawcy prace nad stroną koniecznie pamiętaj, żeby zaznaczyć, że Twoja firmowa strona musi być responsywna, w tym i wszystkie elementy takie jak menu itd. Następnie, kiedy już dostaniesz projekt wstępny witryny, wejdź na stronę używając swojego smartfona i sprawdź, czy wszystko wyświetla się prawidłowo.  Witryna, która nie jest dostosowana pod urządzenia mobilne, może źle wpłynąć na SEO i odstraszyć potencjalnych klientów

13

Weź pod uwagę SEO

SEO to koncepcja o której musisz pamiętać już po wdrożeniu Twojej strony internetowej pod właściwy URL. Zadbaj o to, aby strona internetowa dla firmy posiadała przyjazne adresy URL oraz zoptymalizowane teksty na właściwe słowa kluczowe wraz z grafikami. Jeśli Twoja strona będzie posiadała dobre rozwiązania pod względem SEO – pozycjonowanie w google stanie się łatwiejsze. 

Zbuduj z nami profesjonalną stronę dla firmy

Strona internetowa dla firmy - praktyczne porady 15
Strona internetowa dla firmy - praktyczne porady 16

Chciałbyś pozyskiwać klientów z Internetu? Poznaj naszą ofertę. Dzięki niej Twoja firma zdobędzie profesjonalną stronę internetową, która pomoże Ci w Twojej codziennej pracy! Napisz do nas wiadomość i skorzystaj z naszych usług! Po tym, jak już opublikujesz swoją stronę w sieci pamiętaj, że to dopiero początek. Jeśli chcesz, aby Twoja firmowa strona była widoczna dla Twoich potencjalnych klientów musisz nad nią jeszcze popracować, m.in przez SEO, link building, czy działania SEM. Jeśli dopilnowałeś, aby Twoja firmowa witryna była profesjonalna to zrobiłeś świetny pierwszy krok. Potrzebujesz profesjonalnej strony WWW? Napisz do nas.

Podoba Ci się nasza treść?

Będzie nam miło, jak zostawisz komentarz lub ocenę 😊

Wystaw nam notę!
5/5 - (1 vote)
Dodaj komentarz