Content marketing często utożsamiany jest również z copywritingiem i oba te pojęcia często używane są na przemian, w rzeczywistości jest jednak kilka istotnych różnić i warto je znać.
Copywriting dotyczy tworzenia treści pisanej. Najczęściej dotyczy odpowiedniego przedstawienia oferty i produktów na stronie, tworzenia artykułów na bloga, redagowanie artykułów, opisów produktów itd. Celem copywritera jest stworzenie tekstu, który odpowiada na potrzeby odbiorcy, a przy tym zachęca go do podjęcia określonego działania (np. zakupu produktu na stronie).
Content marketing jest długotrwała strategią marketingową, która polega na tworzeniu i dystrybucji wartościowych treści. Copywriter nie zajmuje się dystrybucją treści oraz nie tworzy wielomiesięcznych planów strategii.
Treści publikowane w ramach strategii content marketingowej nie zawsze muszą mieć też charakter sprzedażowy. Mogą to być infografiki, raporty, nagrania video, podcasty, czy nawet memy. Celem content marketingu jest przede wszystkim budowanie świadomości marki, kreowanie jego pozytywnego wizerunku oraz wspieranie podstawowych celów organizacji. Celami pośrednimi często są też zwiększony ruch, sprzedaż, ale nie na tym koncentruje się content marketing.
Dlaczego to ma znaczenie?
Warto znać te różnice, jeśli chcemy prowadzić skuteczne i udane działania marketingowe w swojej firmie. Zatrudniając agencje od content marketingu nie możesz oczekiwać, że po roku czasu sprzedaż Twoich produktów znacznie wzrośnie. To nie jest ich cel.
Jeśli chcesz popracować nad sprzedażą w swojej firmie, a przy tym budować też świadomość marki, możesz poszukać agencji, która specjalizuje się w treściach i SEO.
Dobry copywriter SEO opracuje tekst, który odpowie na potrzeby Twoich odbiorców, a przy tym będzie miał również charakter sprzedażowy (np. będzie posiadał wezwania do akcji z zachęceniem do skorzystania z oferty). Publikując zoptymalizowany artykuł SEO na stronie masz również możliwość pojawić się wysoko w wyszukiwarce Google na ważne słowa kluczowe dla Twojej działalności.
Darek
says:Jestem zawodowym copywriterem i przyznaje, że dobry artykuł. Teraz uczę się właśnie pisania tekstów SEO w wieku 46 lat i Wasza strona jest dla mnie pomocna. Pozdrawiam, Darek.
Jacek
says:Kiedyś rozmawiałem z potencjalnym klientem i mnie oświecił, że jestem za drogi, bo on wie po ile się kupuje 1000 znaków na Allegro…. Temat był technologiczny, wymagający porządnego research’u. Ja to jest że ludzie, którzy powinni znać i rozumieć jakość, doświadczenie i wiedzę, bo ich biznes na tym polega, startują z takimi tekstami? Taki dobry negocjator….