Landing page to narzędzie promocyjne, które wykorzystywane jest w konkretnej kampanii, jak i również może być elementem długofalowej strategii danej firmy i mieć charakter strony stałej. Landing page może być witryną wspomagająca proces pozycjonowania strony głównej, ale i również może być narzędziem z której potencjalny klient skorzysta i spełni nasz cel biznesowy.
- 1 Jak skutecznie zaprojektować landing page?
- 2 Profesjonalne landing pages
- 3 Jakie są główne cele tworzenia landing page?
- 4 Rodzaje landing page i ich zastosowanie
- 5 Jak skutecznie zoptymalizować landing page za pomocą strategii SEO i SEM?
- 6 Skuteczna realizacja projektu landing page z pomocą doświadczonej agencji
- 7 Co zawiera dobry landing page?
- 8 Jak skutecznie pozycjonować landing page?
- 9 Ile kosztuje landing page?
- 10 Landing Page – podsumowanie
Jak skutecznie zaprojektować landing page?
Dobrze zaprojektowany landing page powinien właśnie przede wszystkim brać pod uwagę główny cel biznesowy oraz według tego celu, strona powinna zostać prawidłowo zaprojektowana. Dlatego nie warto korzystać z szablonów, aby nie marnować potencjału swojej usługi, czy też produktu.
Głównie strony LP tworzone są po to, aby skoncentrować potencjalnego klienta na dany produkt, czy też usługę bez dodatkowego rozproszenia na inne elementy witryny. Zadaniem stron docelowych jest zatem spełnienie celu biznesowego w zależności od charakteru naszej firmy i branży, a przeważnie potrzeby każdego Klienta są różne. Dlatego możemy stwierdzić, że nie ma uniwersalnych landing pages.
Przykłady dobrze zaprojektowanych landing pages
Profesjonalne landing pages
Jeśli szukasz agencji, która profesjonalnie zrealizuje dla Ciebie strony docelowe to zapraszamy do kontaktu. Oprócz kompleksowego wdrożenia, możemy zająć się również promocją oraz zwiększeniem widoczności landing page w Internecie.
Jakie są główne cele tworzenia landing page?
Ustaliliśmy już, że celem landing pages jest pozyskanie potencjalnego klienta, który z założenia wykona konkretną akcję, którą obraliśmy za swój cel biznesowy. Warto tylko nadmienić, że takie cele biznesowe każdej firmy są różne. Celem takiej witryny może być:
(np. telefoniczny, mailowy lub przez czat)
(np. z formularza o pożyczkę)
Każda taka specjalna witryna powinna być zaprojektowane właśnie według głównego celu biznesowego.
Rodzaje landing page i ich zastosowanie
W zależności od rodzaju celu biznesowego, możemy również wyróżnić cztery kategorie landing page. Po zapoznaniu się z potrzebami Klienta, możemy od razu wskazać rodzaj witryny, który zostanie wybrany w trakcie projektowania konkretnej strony docelowej. Wymieniamy między innymi:
Strony Click Through
Tego typu strony mają za zadanie nakłonić potencjalnego klienta do przejścia na inną stronę docelową. Najczęściej taki model funkcjonuje w sytuacji, kiedy nasz landing page jest pozycjonowany pod dane konkretne słowo kluczowe, ale oferta firmy szerzej przedstawiana jest już na stronie docelowej.
Strony Lead Generation
Celem stron Lead Generation jest natomiast jak najszybsze i jak najskuteczniejsze pozyskanie danych od Klienta. Głównym celem LP jest wypełnienie formularza, pozostawienie danych kontaktowych itd...
Landing Page sprzedażowy
Jak sama nazwa witryny wskazuje, głównym celem takiej strony jest sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Sprzedaż najczęściej jest już za pośrednictwem samego landing page, aby transakcja przeszła szybko i bez zbędnych kolejnych barier (np. przekierowanie użytkownika do innej strony i rozproszenie jego uwagi). Takie strony LP muszą być już trochę bardziej zaawansowane z uwagi na konieczność zaimplementowania rozwiązań e-commerce.
Strony Coming Soon
Strony typu Comming Soon tworzone są w sytuacjach, kiedy produkt lub usługa dopiero wchodzi na rynek i chcemy zbadać zainteresowanie oraz potencjalny popyt. Głównym celem takiej strony jest oszacowanie liczby potencjalnych klientów, zainteresowania oraz pozyskania adresów e-mail.
Jak skutecznie zoptymalizować landing page za pomocą strategii SEO i SEM?
Prawidłowo zrealizowany landing page powinien posiadać wysoki współczynnik konwersji, który jest w 100% mierzalny oraz przede wszystkim przynosić wartość dodatnią dla firmy. Warto pamiętać, że nawet świetnie zaprojektowany landing page nie będzie funkcjonował prawidłowo, jeśli nie wdrożymy do niego żadnej strategii. Konkretnie możemy wyróżnić dwie strategie w kontekście landing pages – SEO oraz SEM.
SEO jest to strategia długofalowa, która pozwala niskim kosztem regularnie pozyskiwać potencjalnych klientów, ale wymaga dobrze zoptymalizowanej witryny i sporej ilości regularnych działań. Natomiast działania SEM są widoczne od razu, ale z reguły są drogie i już nie tak skuteczne – np. kampanie Facebook Ads, czy Google Adwords. Z naszego doświadczenia radzimy, aby skoncentrować się na SEO oraz rozsądnie wspierać się działaniami SEM, ale nie uzależniać od reklamodawców zewnętrznych swojego serwisu.
Sprawdź też: Pozycjonowanie czy Google Ads? Co lepsze?
Skuteczna realizacja projektu landing page z pomocą doświadczonej agencji
Agencja, która posiada duże doświadczenie w realizacji takich projektów, powinna Państwu pomóc w doborze odpowiedniej strategii, po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami. Jeśli szukasz agencji do zrealizowania takiej specjalnej witryny, a dodatkowo do ustalenia jej możliwości rozwoju oraz przeprowadzenia konkretnych działań w tym celu, zapraszamy do kontaktu z nami.
Co zawiera dobry landing page?
Doskonale zdajesz sobie sprawę już z tego, co to jest landing page, jakie rodzaje stron docelowych wyróżniamy i jaka jest idea tworzenia takich stron internetowych. Na koniec warto również wspomnieć o tym, co wyróżnia dobry landing page. Strona docelowa powinna zostać tak zbudowana, aby przyciągała uwagę potencjalnych klientów. Sprawdź, co powinny zawierać dobrze zbudowane witryny docelowe.
Witryna zoptymalizowana zgodnie z zasadami SEO
Fragmenty rozszerzone, dobrze wykorzystane nagłówki, certyfikat SSL, optymalizacja strony pod kątem szybkości, AMP i inne.
Sprawdź też: Techniczne SEO – co to jest? Na co zwrócić uwagę podczas audytu SEO?
Jasne oraz dobrze zaprojektowane przyciski CTA
Fragmenty rozszerzone, dobrze wykorzystane nagłówki, certyfikat SSL, optymalizacja strony pod kątem szybkości, AMP i inne. Wyraźne przyciski wezwania do akcji nie powinny być nachalne, a dobrze powiązane z celem strony.
Prosty, ale nowoczesny design
Landing page z pewnością nie powinien być obszarem, w których chcielibyśmy przetestować kreatywność grafika. Pamiętaj, że najważniejsza jest konwersja. Grafika, jak i sam przekaz takiej strony powinien być prosty.
Dobrze zoptymalizowane teksty
Prosty przekaz to jedno, ale jeśli chcemy, aby Klienci odwiedzali nas również z wyszukiwarek internetowych to teksty również powinny zostać przygotowane przez doświadczonego copywritera.
Sprawdź też: Jak pisać teksty SEO w 2023 roku? SEO copywriting od A do Z
Zdjęcia wysokiej jakości
Ustalmy - taki rodzaj witryny ma być przede wszystkim skuteczny. Nabywcy kupują oczami, jeśli sprzedajesz produkt, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia. Jeśli sprzedajesz usługę pamiętaj o dobrze zobrazowanych korzyściach.
Widoczne dane kontaktowe oraz strony dodatkowe
Stawia to Twoją firmę w oczach nabywców jako godnego zaufania kontrahenta. Druga sprawa, ma to również wpływ na SEO. Dodaj również do swojej strony docelowej strony dodatkowe, takie jak regulamin, czy tez polityka prywatności.
Sprawdź też: Strony WordPress – czym wyróżnia się dobra strona WordPress?
Jak skutecznie pozycjonować landing page?
Pozostaje nam jeszcze kwestia pozycjonowania takiej strony docelowej. Jak już wcześniej wspominaliśmy na SEO oraz proces pozycjonowania wpływa wiele czynników. Zaczynając audytu SEO, analizy słów kluczowych do opracowania i publikacji zoptymalizowanych tekstów, kończąc na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków przychodzących.
Strategii SEO możemy wyróżnić wiele, najważniejsze jest, aby od samego początku skorzystać z usług firmy, która ma w tym polu doświadczenie. Działania SEO na stronach landing page, nie są wcale proste, tym bardziej jeśli mamy do czynienia z konkurencyjnymi słowami kluczowymi. Algorytm Google staje się co raz bardziej dopracowany, więc głównie warto stawiać na skuteczne działania, które mają potwierdzenie w jakości, a nie ilości, starych nieskutecznych form promocji.
Ile kosztuje landing page?
Cena profesjonalnych stron docelowych, najczęściej zaczynają się od 1500-2000 zł brutto i dotyczy to podstawowych landing pages. Aby nasze narzędzie do zarabiania, jakim jest landing page, przynosiło pożądane rezultaty oraz wyniki to powinna zostać zaprojektowana profesjonalnie i przemyślanie. Niska cena LP nie powinna stanowić dla Ciebie głównego kryterium przy wyborze agencji. Nasza firma oprócz tworzenia profesjonalnych stron internetowych, wyróżnia się również dużym doświadczeniem, jeśli chodzi o zwiększanie widoczności firm w Internecie oraz pozycjonowanie. Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalną i kompleksową obsługą, zapraszamy do kontaktu.
Landing Page – podsumowanie
- Landing page to specjalna strona internetowa, która ma za zadanie skupić uwagę potencjalnego klienta na danym produkcie lub usłudze
- Dobrze zaprojektowana landing page powinna brać pod uwagę główny cel biznesowy oraz być dostosowana do potrzeb klienta
- Nie warto korzystać ze szablonów, ponieważ mogą one marnować potencjał usługi lub produktu.
- Głównym celem tworzenia landing page jest spełnienie celu biznesowego, a istnieje kilka rodzajów tych stron, które mogą być stosowane w zależności od branży i charakteru firmy
- Aby skutecznie zoptymalizować landing page, należy zastosować odpowiednią strategię, taką jak SEO lub SEM
- Warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji, która pomoże w realizacji projektu i ustaleniu możliwości rozwoju strony.
Stwórz z nami Landing Page!
Jeśli chcesz zwiększyć skuteczność swojej strony internetowej i zapewnić sobie lepsze wyniki biznesowe, skorzystaj z usług profesjonalnej agencji, która pomoże Ci stworzyć skuteczną landing page. Nie czekaj, skontaktuj się z nami już dziś!
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.