Landing page – co to jest?

  • Home / Wszystkie / Landing page –…
landing page obraz 1

Landing page to narzędzie promocyjne, które wykorzystywane jest w konkretnej kampanii, jak i również może być elementem długofalowej strategii danej firmy i mieć charakter strony stałej. Landing page może być witryną wspomagająca proces pozycjonowania strony głównej, ale i również może być narzędziem z której potencjalny klient skorzysta i spełni nasz cel biznesowy.

Landing page przykłady

Dobrze zaprojektowany landing page powinien właśnie przede wszystkim brać pod uwagę główny cel biznesowy oraz według tego celu, strona powinna zostać prawidłowo zaprojektowana. Dlatego nie warto korzystać z szablonów, aby nie marnować potencjału swojej usługi, czy też produktu.

Głównie strony LP tworzone są po to, aby skoncentrować potencjalnego klienta na dany produkt, czy też usługę bez dodatkowego rozproszenia na inne elementy witryny. Zadaniem stron docelowych jest zatem spełnienie celu biznesowego w zależności od charakteru naszej firmy i branży, a przeważnie potrzeby każdego Klienta są różne. Dlatego możemy stwierdzić, że nie ma uniwersalnych landing pages.

Przykłady dobrze zaprojektowanych landing pages

Profesjonalne landing pages

content marketing obrazek

Jeśli szukasz agencji, która profesjonalnie zrealizuje dla Ciebie strony docelowe to zapraszamy do kontaktu. Oprócz kompleksowego wdrożenia, możemy zająć się również promocją oraz zwiększeniem widoczności landing page w Internecie.

Cele Landing Page

Ustaliliśmy już, że celem landing pages jest pozyskanie potencjalnego klienta, który z założenia wykona konkretną akcję, którą obraliśmy za swój cel biznesowy. Warto tylko nadmienić, że takie cele biznesowe każdej firmy są różne. Celem takiej witryny może być:

Wypełnienie standardowego formularza kontaktowego

Kontakt bezpośredni

(np. telefoniczny, mailowy lub przez czat)

Pozyskanie leada

(np. z formularza o pożyczkę)

Zamówienie usługi

Zapisanie się na newsletter

Inne

Przekierowanie na stronę docelową i podjęcie konkretnego działania przez Klienta

Dokonanie bezpośredniego zakupu na stronie LP

Zainteresowanie Klienta materiałami (np. pobranie prospektu informacyjnego);

Każda taka specjalna witryna powinna być zaprojektowane właśnie według głównego celu biznesowego.

Rodzaje stron docelowych

W zależności od rodzaju celu biznesowego, możemy również wyróżnić cztery kategorie landing page. Po zapoznaniu się z potrzebami Klienta, możemy od razu wskazać rodzaj witryny, który zostanie wybrany w trakcie projektowania konkretnej strony docelowej. Wymieniamy między innymi:

Strony Click Through

Tego typu strony mają za zadanie nakłonić potencjalnego klienta do przejścia na inną stronę docelową. Najczęściej taki model funkcjonuje w sytuacji, kiedy nasz landing page jest pozycjonowany pod dane konkretne słowo kluczowe, ale oferta firmy szerzej przedstawiana jest już na stronie docelowej.

Strony Lead Generation

Celem stron Lead Generation jest natomiast jak najszybsze i jak najskuteczniejsze pozyskanie danych od Klienta. Głównym celem LP jest wypełnienie formularza, pozostawienie danych kontaktowych itd...

Landing Page sprzedażowy

Jak sama nazwa witryny wskazuje, głównym celem takiej strony jest sprzedaż konkretnego produktu lub usługi. Sprzedaż najczęściej jest już za pośrednictwem samego landing page, aby transakcja przeszła szybko i bez zbędnych kolejnych barier (np. przekierowanie użytkownika do innej strony i rozproszenie jego uwagi). Takie strony LP muszą być już trochę bardziej zaawansowane z uwagi na konieczność zaimplementowania rozwiązań e-commerce.

Strony Coming Soon

Strony typu Comming Soon tworzone są w sytuacjach, kiedy produkt lub usługa dopiero wchodzi na rynek i chcemy zbadać zainteresowanie oraz potencjalny popyt. Głównym celem takiej strony jest oszacowanie liczby potencjalnych klientów, zainteresowania oraz pozyskania adresów e-mail.

Projektowanie landing page

Prawidłowo zrealizowany landing page powinien posiadać wysoki współczynnik konwersji, który jest w 100% mierzalny oraz przede wszystkim przynosić wartość dodatnią dla firmy. Warto pamiętać, że nawet świetnie zaprojektowany landing page nie będzie funkcjonował prawidłowo, jeśli nie wdrożymy do niego żadnej strategii. Konkretnie możemy wyróżnić dwie strategie w kontekście landing pages – SEO oraz SEM.

 SEO jest to strategia długofalowa, która pozwala niskim kosztem regularnie pozyskiwać potencjalnych klientów, ale wymaga dobrze zoptymalizowanej witryny i sporej ilości regularnych działań. Natomiast działania SEM są widoczne od razu, ale z reguły są drogie i już nie tak skuteczne – np. kampanie Facebook Ads, czy Google Adwords. Z naszego doświadczenia radzimy, aby skoncentrować się na SEO oraz rozsądnie wspierać się działaniami SEM, ale nie uzależniać od reklamodawców zewnętrznych swojego serwisu.

Agencja, która posiada duże doświadczenie w realizacji takich projektów, powinna Państwu pomóc w doborze odpowiedniej strategii, po zapoznaniu się z Twoimi potrzebami. Jeśli szukasz agencji do zrealizowania takiej specjalnej witryny, a dodatkowo do ustalenia jej możliwości rozwoju oraz przeprowadzenia konkretnych działań w tym celu, zapraszamy do kontaktu z nami.

Co zawiera dobry landing page?

landing page obrazek 1

Doskonale zdajesz sobie sprawę już z tego, co to jest landing page, jakie rodzaje stron docelowych wyróżniamy i jaka jest idea tworzenia takich stron internetowych. Na koniec warto również wspomnieć o tym, co wyróżnia dobry landing page. Strona docelowa powinna zostać tak zbudowana, aby przyciągała uwagę potencjalnych klientów. Sprawdź, co powinny zawierać dobrze zbudowane witryny docelowe.

Witryna zoptymalizowana zgodnie z zasadami SEO

Fragmenty rozszerzone, dobrze wykorzystane nagłówki, certyfikat SSL, optymalizacja strony pod kątem szybkości, AMP i inne.

Jasne oraz dobrze zaprojektowane przyciski CTA

Wyraźne przyciski wezwania do akcji nie powinny być nachalne, a dobrze powiązane z celem strony.

Prosty, ale nowoczesny design

Landing page z pewnością nie powinien być obszarem, w których chcielibyśmy przetestować kreatywność grafika. Pamiętaj, że najważniejsza jest konwersja. Grafika, jak i sam przekaz takiej strony powinien być prosty.

Dobrze zoptymalizowane teksty

Prosty przekaz to jedno, ale jeśli chcemy, aby Klienci odwiedzali nas również z wyszukiwarek internetowych to teksty również powinny zostać przygotowane przez doświadczonego copywritera.

Zdjęcia wysokiej jakości

Ustalmy - taki rodzaj witryny ma być przede wszystkim skuteczny. Nabywcy kupują oczami, jeśli sprzedajesz produkt, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia. Jeśli sprzedajesz usługę pamiętaj o dobrze zobrazowanych korzyściach.

Zdjęcia wysokiej jakości

Ustalmy - taki rodzaj witryny ma być przede wszystkim skuteczny. Nabywcy kupują oczami, jeśli sprzedajesz produkt, zadbaj o wysokiej jakości zdjęcia. Jeśli sprzedajesz usługę pamiętaj o dobrze zobrazowanych korzyściach.

Widoczne dane kontaktowe oraz strony dodatkowe

Stawia to Twoją firmę w oczach nabywców jako godnego zaufania kontrahenta. Druga sprawa, ma to również wpływ na SEO. Dodaj również do swojej strony docelowej strony dodatkowe, takie jak regulamin, czy tez polityka prywatności.

Pozycjonowanie Landing Page

Pozostaje nam jeszcze kwestia pozycjonowania takiej strony docelowej. Jak już wcześniej wspominaliśmy na SEO oraz proces pozycjonowania wpływa wiele czynników. Zaczynając od analizy słów kluczowych do opracowania i publikacji zoptymalizowanych tekstów, kończąc na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków przychodzących.

Strategii SEO możemy wyróżnić wiele, najważniejsze jest, aby od samego początku skorzystać z usług firmy, która ma w tym polu doświadczenie. Działania SEO na stronach landing page, nie są wcale proste, tym bardziej jeśli mamy do czynienia z konkurencyjnymi słowami kluczowymi. Algorytm Google staje się co raz bardziej dopracowany, więc głównie warto stawiać na skuteczne działania, które mają potwierdzenie w jakości, a nie ilości, starych nieskutecznych form promocji.

Sprawdź też: Audyt SEO, czyli o audycie SEO pod wyszukiwarkę Google.

Landing Page cena

content marketing obrazek

Cena profesjonalnych stron docelowych, najczęściej zaczynają się od 1000 zł brutto i dotyczy to podstawowych landing pages. Aby nasze narzędzie do zarabiania, jakim jest landing page, przynosiło pożądane rezultaty oraz wyniki to powinna zostać zaprojektowana profesjonalnie i przemyślanie. Niska cena LP nie powinna stanowić dla Ciebie głównego kryterium przy wyborze agencji. Nasza firma oprócz tworzenia profesjonalnych stron internetowych, wyróżnia się również dużym doświadczeniem, jeśli chodzi o zwiększanie widoczności firm w Internecie oraz pozycjonowanie. Jeśli jesteś zainteresowany profesjonalną i kompleksową obsługą, zapraszamy do kontaktu.

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *