Wizytówka Google dla wielu firm, szczególnie tych małych, jest jedynym sposobem na reklamę w internecie. Nic jednak dziwnego: nie trzeba nic za nią płacić i skutecznie pomaga przyciągać nowych klientów. W wizytówce Google można umieścić wszelkie najważniejsze informacje, dzięki którym zainteresowani będą mogli nawiązać kontakt z właścicielem firmy. Jednak nierzadkim zjawiskiem jest zawieszenie wizytówki Google. W takiej sytuacji mali przedsiębiorcy muszą się liczyć z negatywnym wpływem na działalność. Dlaczego w ogóle warto mieć wizytówkę Google? Jak poradzić sobie z zawieszoną wizytówka Google? Dlaczego może dojść do takiej sytuacji? Sprawdź to poniżej!
Dlaczego warto mieć wizytówkę Google?
Chcesz promować swój biznes w sieci? Zatem założenie wizytówki Google jest doskonałym pomysłem. Jest to darmowy sposób na skuteczne dotarcie do nowych klientów, zainteresowanych zakupem konkretnych produktów lub usług przede wszystkim w ujęciu lokalnym. Opinie w profilu firmy Google są też pomocne dla wielu użytkowników, jeśli chodzi o decyzje dotyczące zakupu jakiegoś produktu lub skorzystania z usługi. Warto mieć taką wizytówkę, ponieważ te firmy, której jej nie mają, często są uważane za mało wiarygodne.
Obecność firmy w Mapach Google korzystnie wpływa pośrednio na SEO, czyli pozycjonowanie, przede wszystkim w ujęciu lokalnym. Podczas wdrażania działań SEO na rynku lokalnym często pierwszym ważnym elementem jest utworzenie wizytówki Profil firmy w Google (dawniej Google Moja Firma) .
Od lat jest to wspaniałe narzędzie przydatne w działaniach marketingowych oraz doskonały pośrednik między firmą a klientem. My nie mamy żadnych wątpliwości, że warto znaleźć kilkadziesiąt minut na założenie wizytówki Google.
Twoja konkurencja nigdy nie śpi, więc warto jak najszybciej podjąć decyzję o założeniu wizytówki Google, zebraniu pozytywnych opinii od zadowolonych klientów i dołączeniu do grona lokalnych liderów. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że możesz nie mieć czasu na to wszystko lub po prostu nie wiesz, jak się za to zabrać: warto wtedy, skorzystać z pomocy profesjonalistów od marketingu internetowego.
Co jednak w sytuacji, gdy dojdzie do problematycznego zawieszenia wizytówki Google? Jakie mogą być przyczyny takiej sytuacji? Co zrobić, aby ją odzyskać? Przeczytasz o tym w dalszej części artykułu.
Sprawdź też: Jak dodać firmę do Google Maps? Krok po kroku
Rodzaje zawieszenia wizytówki Google
Zanim dowiesz się, jak poradzić sobie z problemem zawieszenia wizytówki Google, musisz wiedzieć, że może dojść do zawieszenia miękkiego lub twardego. Czym się różnią te obie sytuacje? Już wyjaśniamy!
Zawieszenie miękkie (soft suspension)
Zawieszenie miękkie jest trochę lepszą sytuacją niż wariant twardy. Jeśli dojdzie do takiej sytuacji, to profil firmy będzie widoczny w sieci oraz właściciel będzie miał dostęp do profilu w panelu wizytówki Google. Jednakże będzie widniała informacja, że profil jest niezweryfikowany, a właściciel nie będzie mógł nim zarządzać ani dokonywać aktualizacji. Wówczas bardzo często dochodzi do tego, że profil firmy jest edytowany w wyniku sugestii użytkowników, co z kolei może oznaczać pojawienie się wielu nieprawdziwych informacji dotyczących firmy.
Zawieszenie twarde (hard suspension)
Drugim rodzajem zawieszenia jest zawieszenie twarde – w jego przypadku dochodzi do tego, że wizytówka zostaje ,,wyłączona” z Google. Nie pojawia się w wynikach wyszukiwania. Taka sytuacja zdarza się częściej niż zawieszenie miękkie, co jest złą informacją zwłaszcza dla małych biznesów (potencjalni klienci nie mogą znaleźć firmy w Mapach Google).
Zawieszona wizytówka Google – jakie są możliwe przyczyny?
Dlaczego Google zawiesza wizytówki firmy? Jeśli czytasz właśnie ten artykuł, to być może zastanawiasz się nad tym pytaniem, ponieważ Google zawiesiło wizytówkę Twojego biznesu. Jednak nie mamy tutaj najlepszych informacji, ponieważ możliwych powodów jest naprawdę sporo. Poznaj kilka najczęstszych przypadków:
Niestosowanie się do polityki treści Google
Jednym z możliwych powodów jest niezastosowanie się do odgórnych zasad i wskazówek Google. W procesie zakładania profilu firmy koniecznie sprawdź politykę treści i dostosuj się do niej. Jeśli tego nie zrobisz, to może dojść do zawieszenia miękkiego, a wówczas wchodząc na wizytówkę przeczytasz komunikat ,,Ta lokalizacja została zawieszona z powodu problemów z jakością danych.”.
Duplikat
Inną możliwą przyczyną zawieszonej wizytówki Google jest posiadanie kilku profili dla tej samej firmy. Do takiej sytuacji może dojść, jeśli zbyt długo będziesz zwlekał ze zweryfikowaniem wizytówki lub gdy inny użytkownik internetu utworzy duplikat. Wówczas nie licz na to, że Google wyświetli którąś wizytówkę, ponieważ nie będzie wiedział, która jest tą właściwą i którą udostępnić internautom.
Spam w nazwie
Gdy będziesz na siłę upychał frazy kluczowe i spamował w mapach Google, to może dojść do zawieszenia wizytówki Google. Niestety wciąż wielu właścicieli firm uważa, że nazwa z wieloma słowami kluczowymi jest sposobem na to, aby wzbić się na wysokie pozycje w maksymalnie krótkim czasie. Takie działanie może przynieść zdecydowanie więcej szkód niż korzyści. W takich sytuacjach zaczyna działać konkurencja, która ekspresowo wykryje spam i zgłosi profil takiej firmy. Google także sam co jakiś czas przystępuje do walki ze spamem w Mapach Google, więc lepiej odpuścić sobie spamowanie.
Algorytm Google
Za zawieszenie wizytówki mogą odpowiadać także algorytmy Google. Co jakiś czas Google przeprowadza tzw. czyszczenie map. Wówczas roboty skanują wszystkie firmy i niedużą część wizytówek po prostu zawieszają. Wykonuje się to głównie po to, aby wyłapać oszustów lub firmy, które zbyt dużo spamują.
Nieprawidłowy adres firmy
Gdy tylko Google ustali, że na wizytówce jest podany adres firmy niezgodny z aktualnym, to może zawiesić wizytówkę. Dlatego zawsze należy pamiętać o tym, aby używać dokładnego adresu, wraz ze skrzynką pocztową. Nierzadko zdarza się, że nawet minimalna różnica w kodzie pocztowym skutkuje zawieszeniem wizytówki Google.
Jak odzyskać dostęp do wizytówki Google?
Aby odzyskać wizytówkę Google, koniecznie musisz uzbroić się w cierpliwość. Głównie dlatego, że wymaga to wykonania analizy wizytówki w celu ustalenia, który element może naruszać zasady. Jednak nie zawsze jest to skuteczny sposób na odzyskanie dostępu do wizytówki. Poznaj wszystkie sposoby na poradzenie sobie z tym problemem.
Zapoznaj się z wytycznymi Google
Pierwszym krokiem w celu odzyskania wizytówki Google powinno być ponowne uważne przeczytanie wytycznych Google. W ten sposób możesz zweryfikować, czy nie popełniłeś błędu w wizytówce, który skutkował jej zawieszeniem.
Wypełnij formularz Google
Często jednak jest tak, że właściciele firm nie odnajdują w swoich wizytówkach żadnych błędów, a ta pozostaje zawieszona. Wówczas kolejnym krokiem powinno być wypełnienie formularza przywrócenia Profilu Mojej Firmy w Google.
W tym procesie będziesz musiał odpowiedzieć na wiele pytań, pamiętając, aby odpowiedzi były zgodne z prawdą. Możesz także dołączyć zdjęcia, które będą dowodem na to, że prowadzisz prawdziwą, w pełni legalnie działającą firmę. Po wysłaniu takiego formularzu musisz czekać na rozpatrzenie Twojej prośby. Następnie Google powinno wysłać wiadomość e-mail informującą o stanie wizytówki. Co ważne: musisz uzupełnić formularz z konta, na którym masz zawieszoną wizytówkę.
Nawiąż kontakt z supportem Google
Wypełnienie formularza nie zawsze kończy się przywróceniem wizytówki Google. Jeśli tak się nie stanie, to ostatnią opcją jest nawiązanie kontaktu z Zespołem Google. Dokładnie określ, z jakim problemem się zmagasz i postępuj zgodnie z zaleceniami. W tym procesie zapewne będziesz musiał przesłać kilka zdjęć potwierdzających istnienie wizytówki. Następnie pracownik zajmie się analizą i próbą odwieszenia profilu firmy. Rzadko zdarza się, aby kontakt z Supportem Google kończył się niepowodzeniem.
Wizytówka Google - uważaj na oszustów
Choć może to się wydawać niewiarygodne, to tak: mając wizytówkę Google, musisz uważać na oszustów. Ci nierzadko dzwonią z propozycją wyświetlania Twojej strony w wizytówce Google za niewielką opłatą. Gdy jednak odbierzesz taki telefon, to od razu powinieneś się zorientować, że to oszustwo. Pracownicy Google nigdy nie kontaktują się w celu przekazania takiej propozycji. Pamiętaj, że wizytówka Google jest w pełni darmowa.
Oczywiście może zdarzyć się, że skontaktuje się z Tobą agencja reklamowa, która zaproponuje usługi związane z wizytówką Google – np. jej założenie i skonfigurowanie. Takie działanie jest jak najbardziej ok, a to, czy zdecydujesz się z niej skorzystać, zależy wyłącznie od Ciebie. Jednak gdy dowiesz się przez telefon, że musisz zapłacić, aby przedłużyć obecność Twojej wizytówki w Google, to od razu możesz się rozłączyć, bo to ściema!
Zawieszona wizytówka Google to naprawdę poważny problem, który występuje dość często. Jednak gdy zauważysz komunikat informujący o zawieszeniu, to nie ma co panikować! Istnieje bowiem wiele sposobów na poradzenie sobie z tym problemem – przedstawiliśmy Ci je powyżej. Na pewno złym krokiem będzie założenie nowej wizytówki – wówczas odzyskanie tej starej może być trudniejsze. Najczęściej za zawieszenie wizytówki odpowiada naruszenie wytycznych, zatem warto się z nimi dobrze zapoznać, aby problem się nie powtórzył.
Jeśli planujesz zostać ekspertem w swojej branży i szukasz pomocy, zapraszamy do kontaktu z nami. Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania, omówimy strategię działania i pomożemy osiągnąć zamierzony cel.
Autorka tekstów o różnej tematyce z wieloletnim doświadczeniem, która pierwsze doświadczenia w pisaniu zdobywała gdy była jeszcze nastolatką. Na co dzień przygotuje teksty w tematyce marketingowej, parentingowej, lifestyle, a także urodowej. Prywatnie ogromna miłośniczka seriali i naturalnej pielęgnacji.