Jeśli Twoja firma działa lokalnie, powinieneś zadbać o widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania. Zalecamy, aby nie zwlekać z założeniem wizytówki Google, ponieważ proces pozycjonowania wizytówki i pojawienia się przed wynikami konkurencji trochę czasu zajmuje, a przy tym wymaga również zaangażowania ze strony właściciela. Im szybciej zaczniesz pracować nad swoją marką w Internecie, tym szybciej Google nagrodzi Twoją firmę i ją będzie wyświetlać wysoko na listach Twoim potencjalnym klientom. Zaznaczamy, że wizytówka w Google Moja Firma to również jeden z najważniejszych czynników w kontekście pozycjonowania lokalnego. Sprawdź, jak dodać firmę do Google Maps.
- 1 Czym są wizytówki Google
- 2 Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
- 3 Jak dodać firmę do Google Maps – instrukcja
- 4 1. Załóż konto Google
- 5 2. Przejdź na wskazany adres
- 6 3. Wpisz nazwę firmy
- 7 4. Wybierz kategorię działalności
- 8 5. Wybierz poprawny wariant lokalizacji
- 9 6. Zaznacz miejsce działalności
- 10 7. Wybierz kraj
- 11 8. Uzupełnij dane kontaktowe o firmie.
- 12 9. Uzupełnij zgodę
- 13 10. Uzupełnij dane do weryfikacji
- 14 11. Wyślij prośbę o przesłanie kodu
- 15 Kiedy moja wizytówka Google będzie widoczna?
- 16 Jak usunąć wizytówkę Google?
- 17 Zalety z założenia wizytówki Google
Czym są wizytówki Google
Wizytówki w mapach Google przedstawiają zbiór informacji o danej firmie wraz z opiniami użytkowników, którzy skorzystali z oferty i podzielili się swoimi wrażeniami. Wizytówka firmy w Google Maps zawiera wszystkie podstawowe informacje tzw. NAP (nazwa, adres, telefon).
Wizytówkę możesz urozmaić o dodatkowe informacje, a nawet powinieneś – czyli, dodaj opis, stronę www, obszar działania, godziny otwarcia, usługi, zdjęcia i inne szczegółowe informacje, które mogą pomóc Twoim potencjalnym klientom. Ostatnio Google wprowadziło również możliwość dodania przycisku CTA (przycisk wezwania do akcji, z ang. call to action) z tekstem np. „Poproś o wycenę”, co oznacza, że możesz zbierać bezpośrednio leady już z poziomu wizytówki Google.
W naszej opinii, większość firm powinna posiadać swoją wizytówkę w Google. Drzemie w nich spory potencjał, a przede wszystkim ułatwia Twoim potencjalnym klientom dotarcie do szukanych przez nich informacji o Twojej firmie. Wizytówki również pomagają w procesie pozycjonowania lokalnego, więc jeszcze raz zachęcamy do założenia wizytówki Google dla swojej firmy.
Sprawdź, co to jest i w jaki sposób może pomóc Twojej firmie.
Jak założyć wizytówkę w Google Moja Firma?
Sam proces utworzenia wizytówki Google Moja Firma jest intuicyjny i banalnie prosty, więc nawet osoba mało zinformatyzowana z pewnością poradzi sobie z jej założeniem. Warunkiem do uruchomienia własnej wizytówki w mapkach Google jest posiadanie fizycznego adresu firmy. Najlepiej żeby był to adres prawdziwy, ponieważ na wskazany adres trafi specjalna pocztówka od Google z kodem weryfikacyjnym, który będzie trzeba wprowadzić w celu jej weryfikacji.
Adres jest bardzo istotnym elementem wizytówki, ponieważ ma wpływ na to, w jakim momencie i jakim ludziom zostanie ona wyświetlona. Na przykład, jeśli prowadzisz firmę i swoje usługi świadczysz we Wrocławiu, warto, aby lokalizacja Twojej firmy również wskazywała na jakiś wrocławski adres. Skoro, omówiliśmy już podstawy to czas przejść do konkretów.
Jak dodać firmę do Google Maps – instrukcja
1. Załóż konto Google
Do założenia wizytówki Google, potrzebujesz konta Google, które zapewne posiadasz, jeśli używasz chociażby telefonu z Androidem.
2. Przejdź na wskazany adres
Przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business i kliknij w niebieski przycisk „Zarządzaj teraz”.
3. Wpisz nazwę firmy
Zostaniesz przekierowany do specjalnej podstrony na której wymagane jest wpisanie nazwy firmy. Uzupełnij to pole i przejdź dalej.
4. Wybierz kategorię działalności
Postępuj zgodnie z kreatorem wizytówki Google Moja Firma i wybierz kategorie działalności, która opisuje Twoją firmę.
5. Wybierz poprawny wariant lokalizacji
- Czy chcesz dodać lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, np. sklep lub biuro?
Zaznacz to pole, jeśli posiadasz siedzibę firmy i obsługujesz pod wskazanym adresem klientów, a następnie wprowadź dane. Jeśli nie – zostawiamy pole puste.
6. Zaznacz miejsce działalności
Wybierz region w którym świadczysz swoje usługi i obsługujesz klientów, np. wybierz - Polska – jeśli Twoje usługi są ogólnopolskie lub konkretne miasto, jeśli swoje usługi prowadzisz konkretnie w danym regionie, np. architekt, lekarz itd.
7. Wybierz kraj
Wybierz państwo w którym prowadzisz działalność.
8. Uzupełnij dane kontaktowe o firmie.
9. Uzupełnij zgodę
Zaznacz, czy chcesz otrzymać informacje o możliwości zwiększenia widoczności wizytówki Google.
10. Uzupełnij dane do weryfikacji
Podaj adres pocztowy do weryfikacji. Dane możesz podać od razu lub też później. Formularz zostanie przez Ciebie zapisany i będzie można go wykorzystać w przyszłości. Zalecamy jednak, aby mieć to już z głowy i od razu wpisać dane, na które Google wyśle kod weryfikacyjny.
11. Wyślij prośbę o przesłanie kodu
Po wprowadzeniu danych, pozostaje jedynie wprowadzenie nazwy kontaktu oraz wysłanie prośby o wysłanie pocztą kodu weryfikacyjnego.
Co prawda, trochę tych kroków nam wyszło, ale uwierzcie, że proces jest mało skomplikowany, a ilość etapów wyszła spora, jedynie przez naszą skrupulatność.
Kiedy moja wizytówka Google będzie widoczna?
Google na listach wyszukiwań wyświetla tylko i wyłącznie zweryfikowane wizytówki. Na pocztówkę z kodem najczęściej trzeba czekać kilka tygodni, więc warto założyć ją jak najszybciej, jak już wcześniej adnotowaliśmy. Po tym, jak już przyjdzie do Ciebie kod weryfikacyjny, pozostanie Tobie go jedynie wprowadzić zgodnie z instrukcjami zawartymi na kartce. Po wprowadzeniu specjalnego kodu weryfikacyjnego w odpowiednie miejsce – Twoja wizytówka będzie widoczna w przeciągu kilku godzin.
Ale… Hola, hola! Pamiętaj, że Twoja firma nie zawsze pojawi się w wynikach wyszukiwania. Aby pojawiać się na mapach i być wysoko na listach wyszukiwań, musisz regularnie dbać o wizytówkę, wprowadzać do niej aktualne informacje, dodawać wpisy, komunikować się z klientami, zbierać opinie itd. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na oficjalnej stronie Google Moja Firma -> https://support.google.com/business/answer/145585?hl=pl
Jak usunąć wizytówkę Google?
Zdarza się, że po jakimś czasie rezygnujemy z prowadzenia działalności i po prostu nie chcemy być widoczni w Google. Usuwanie wizytówki Google jest tak samo łatwe, jak jej założenie. A może nawet jeszcze prostsze. W celu usunięcia wizytówki kierujemy się do panelu zarządzania, wybieramy z menu po prawej stronie zakładkę „Zarządzaj lokalizacjami”, a następnie „ptaszkiem” zaznaczamy wizytówkę i wybieramy z listy rozwijanej opcje „Usuń lokalizacje” którą zatwierdzamy. To wszystko.
Zalety z założenia wizytówki Google
Ok, jesteś już po procesie założenia wizytówki Google to zapewne zastanawiasz się, jakie będą korzyści z prowadzenia takiego profilu. Przede wszystkim, Twoi potencjalni klienci będą mogli za pomocą niemalże jednego kliknięcia wyszukać wszystkie podstawowe informacje o Twojej firmie. Wizytówki pozytywnie wpływają na wizerunek firmy, tym bardziej, jeśli zebrane opinie są merytoryczne i pozytywne.
Powiązane tematy:
- Strona firmowa – na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony dla firmy?
- Pozycjonowanie Strony WordPress
- Reklama firmy w Internecie – sposoby reklamy
- Pozycjonowanie w Google
- Reklama Google – kiedy warto korzystać? Zalety oraz wady
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.