Nie skłamiemy, jeśli powiemy, że pozycjonowanie jest aktualnie jedną z głównych form skutecznej reklamy firmy w internecie. Usługa SEO cieszy się naprawdę ogromną popularnością. Chciałbyś z niej skorzystać, ale zastanawiasz się, czy warto zainwestować w to pieniądze? W takim razie przeczytaj nasz artykuł, w którym znajdziesz aż 8 największych zalet pozycjonowania. Poznaj je i przekonaj się, że pozycjonowanie strony to dobra decyzja!
Podstawowe informacje o pozycjonowaniu stron internetowych
Pozycjonowanie stron internetowych bezdyskusyjnie można nazwać jedną z najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Jest to rozwiązanie, dzięki któremu możesz dotrzeć do klientów w momencie, w którym oni sami są zainteresowani zakupem produktu lub usługi oferowanej przez Twój sklep.
Coraz więcej osób w Polsce szuka usług i produktów, wykorzystując do tego wyszukiwarkę internetową. A to znak, że jak najbardziej warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych i tym samym zwiększać widoczność w wyszukiwarce, aby dotrzeć do osób, które przy pierwszym kontakcie z Twoją ofertą będą chcieli z niej skorzystać.
Warto mieć jednak na uwadze, że SEO nie do każdego biznesu zawsze będzie pasować.
Sprawdź: Kiedy nie potrzebujesz SEO?
8 największych zalet pozycjonowania stron internetowych
Na pozycjonowanie stron internetowych decyduje się coraz więcej przedsiębiorców. Ty jednak wciąż masz wątpliwości? Nie zastanawiaj się dłużej, czy inwestycja w pozycjonowanie stron internetowych jest korzystna. Po prostu poznaj kilka największych zalet tego rozwiązania!
Lepsza widoczność strony w Google
Na pewno jedną z największych zalet pozycjonowania strony jest zwiększenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego. Warto też przybliżyć nieco statystyki: czy wiesz, że ponad 90% użytkowników sieci używa przeglądarki Google, zaś na urządzeniach mobilnych korzysta z niej więcej niż 98% użytkowników? Jak myślisz, jaki procent z tej dużej liczby wchodzi na drugą stronę wyszukiwarki? Dobrze uważasz: znikomy. W związku z tym koniecznie musisz zadbać o to, by na konkretne słowa kluczowe Twoja witryna była jak najwyżej. Dzięki pozycjonowaniu i odpowiedniej strategii SEO może znaleźć się w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach w Google, a to oznacza, że uda Ci się dotrzeć do większej grupy odbiorców. Tutaj nie ma nic skomplikowanego: im wyżej Twój biznes znajdzie się w Google, tym większa szansa na to, że potencjalny klient wejdzie właśnie na Twoją stronę.
Niskie koszty reklamy
Porównując pozycjonowanie strony z promowaniem działalności w telewizji, gazecie, radiu, czy nawet innych mediach, można śmiało stwierdzić, że pozycjonowanie jest naprawdę tanie. Koszty reklamy są niskie, a pierwsze efekty są widoczne czasem nawet w ciągu kilku pierwszych miesięcy działań w postaci np. większej liczby zamówień, czy wypełnionych formularzy kontaktowych, choć to w dużej mierze zależy od branży.
Niektórzy jednak mogliby powiedzieć, że reklama w Google Ads zapewnia rezultaty praktycznie od razu. To jak najbardziej prawda, ale należy podkreślić, że koszty takiej reklamy nierzadko są wielokrotnie wyższe.
Sprawdź też: Pozycjonowanie czy Google Ads? Co lepsze?
Długofalowa promocja marki
Pozycjonowanie stron umożliwia długofalową promocję marki. To kolejny czynnik, który wyróżnia pozycjonowanie. Choć jak już wspomnieliśmy, oczekiwanie na pierwsze wyniki SEO wiąże się z obowiązkową cierpliwością, bowiem na efekty trzeba poczekać: czasem trzy miesiące, a czasem rok, czy nawet dwa lata. Jeśli jednak będziesz regularnie dbać o osiągnięte wyniki, to zachowasz wysoką pozycję i możliwość korzystania z benefitów oferowanych przez tę strategię. To pozwoli Ci nieustannie docierać do szerokiego grona odbiorców, a świadomość Twojej marki będzie ciągle rosnąć. Jednak, aby było tak pięknie, to niezbędne jest optymalizowanie działań, reagowanie na aktualizacje algorytmów Google, a także potrzeby odbiorców.
Wyprzedzenie konkurencji
Prawie każdy z nas codziennie korzysta z internetu, ale czy wiesz, że nawet 80% użytkowników, gdy chce kupić jakiś produkt, to szuka informacji o nim w internecie? Jeśli zdecydujesz się zainwestować w SEO, to Twój biznes zyska szansę na to, aby dotrzeć do potencjalnych klientów szybciej niż konkurencja. Gdy jednak nie zdecydujesz się na ten krok, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że zostaniesz w tyle za konkurencją, a to może oznaczać spadek sprzedaży i mniejszy ogólny udział w rynku. Warto zatem jak najszybciej zainwestować w pozycjonowanie stron internetowych, aby móc stopniowo zwiększać swoją widoczność w Google i mieć przewagę nad innymi firmami.
Elastyczne pozycjonowanie
Agencje SEO, które oferują pozycjonowanie stron, mają zazwyczaj do zaproponowania bardzo elastyczne rozwiązania. Oznacza to, że każda firma może skorzystać z takiej usługi. Niezależnie od tego, czy jest to ogromny sklep, mający dużą konkurencję, czy też mała firma usługowa działająca lokalnie, dobra agencja marketingowa na pewno znajdzie najlepszą opcję. Na dobór odpowiedniego rozwiązania mogą liczyć też biznesy sezonowe – np. sklepy z basenami ogrodowymi.
SEO jest mierzalne
Bez wątpienia jedną z największych zalet pozycjonowania jest to, że można monitorować jego wyniki. W tym celu wykorzystuje się profesjonalne narzędzia i programy. Pomagają one specjalistom SEO określić, na jakie frazy kluczowe w wynikach wyszukiwania zazwyczaj pojawia się konkretna strona. Tutaj praca od samego początku do końca przebiega z twardymi danymi. Zlecający pozycjonowanie ma możliwość m.in. monitorowania na bieżąco liczby konwersji i ich źródeł. Nie bez znaczenia jest to, że może dowiedzieć się, które słowa kluczowe są najważniejsze dla jego biznesu, a następnie wykorzystać tę wiedzę w strategii SEO. Obecnie istnieje mnóstwo narzędzi, z których warto korzystać (właściwie bez nich SEOwcy nie mogą wyobrazić sobie swojej pracy), takich jak np. Google Analytics czy Google Search Console.
Sprawdź też: Jak sprawdzić pozycjonowanie? Sprawdź, czy Twoja agencja od SEO pomaga, czy szkodzi
Zwiększony wysokiej jakości ruch na stronie
Tradycyjne media są świetnym pomysłem, jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja firma stała się rozpoznawalna. Jednak korzystając z nich, nie masz pewności, do jakich odbiorców dotrzesz, bowiem będą to przypadkowe osoby. Kiedyś popularne były billboardy – wykupienie takiej reklamy to dobry wybór, ale wówczas nie masz pewności, czy taką reklamę zobaczą osoby, które będą naprawdę zainteresowane ofertą Twojej firmy. Całkowicie inaczej wygląda to, jeśli zdecydujesz się na pozycjonowanie stron internetowych. Dzięki SEO dotrzesz do osób, które są zainteresowane proponowanymi przez Ciebie produktami/usługami poprzez wpisanie odpowiedniej frazy do wyszukiwarki Google. Inwestując w pozycjonowanie, istnieje duża szansa na to, że ruch na Twojej stronie będzie miał przełożenie na konwersję.
Budowa wiarygodności marki
Pozycjonowanie strony internetowej powoduje zwiększenie widoczności strony w internecie, a to oznacza większe zaufanie klientów do marki. SEO obejmuje naprawdę bardzo różne działania, zaliczając do nich m.in. content marketing. To nic innego jak pisanie wartościowych treści, dzięki którym można przedstawić Cię jako eksperta w swojej branży. Zadbaj o to, aby Twoja strona w Google była widoczna jak najlepiej, a istnieje spore prawdopodobieństwo, że odbiorcy po prostu jej zaufają. Stań się ekspertem w sieci i pokaż wszystkim, że zatrudniasz osoby, które mają ogromną wiedzę: to wszystko jest możliwe, jeśli zainwestujesz w pozycjonowanie.
W jakich etapach przebiega pozycjonowanie strony internetowej?
Jeśli przekonaliśmy Cię, że pozycjonowanie strony internetowej to dobre rozwiązanie dla każdego biznesu, to zapewne interesuje Cię, jak przebiega ten proces. Przede wszystkim wiedz, że jest on długofalowy, a wszystko zaczyna się od analizy strony (audytu wstępnego SEO), a następne kroki to…:
- dobór odpowiednich fraz kluczowych, na które ma być pozycjonowana strona;
- stworzenie strategii pozycjonowania;
- optymalizacja techniczna strony;
- napisanie nowych treści na stronę i ich opublikowanie;
- przygotowanie i publikacja artykułów sponsorowanych;
- różne cykliczne prace na stronie (np. analiza strony, czy publikacja nowych treści).
Do każdej strony internetowej należy jednak podchodzić indywidualnie, a więc czasem może się zdarzyć, że prace z poszczególnych etapów będą wykonywane w innej kolejności, czy też równolegle. Powyższe informacje to nie jest formalny podział działań optymalizacyjnych. Są one jedynie zobrazowaniem prac, które realizuje się podczas pozycjonowania strony.
Sprawdź też: Ile trwa pozycjonowanie strony? Jak długo trzeba czekać na efekty?
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych to rewelacyjne rozwiązanie dla wszystkich firm - zarówno tych, które działają lokalnie, jak i tych w e-commerce. Efekty zazwyczaj są zadowalające, trzeba na nie trochę poczekać, ale co ważne: utrzymują się naprawdę długi czas. Pozycjonowanie strony internetowej najlepiej powierzyć specjalistom, którzy wiedzą, jak odpowiednio zaplanować działania i tym samym poprawić widoczność witryny w wyszukiwarkach oraz zwiększyć przychody firmy.
Autorka tekstów o różnej tematyce z wieloletnim doświadczeniem, która pierwsze doświadczenia w pisaniu zdobywała gdy była jeszcze nastolatką. Na co dzień przygotuje teksty w tematyce marketingowej, parentingowej, lifestyle, a także urodowej. Prywatnie ogromna miłośniczka seriali i naturalnej pielęgnacji.