Budowanie linków za pomocą artykułów sponsorowanych to świetny sposób, aby pozytywnie wpłynąć na działania SEO dla określonej strony www. Codziennie różnego typu artykuły docierają do setki tysięcy odbiorców w Polsce. W ostatnich latach artykuły sponsorowane stają się coraz bardziej dochodowym źródłem przychodu dla wydawców cyfrowych, blogerów i influencerów. Zdaniem wielu ekspertów publikacja artykułów sponsorowanych to najbardziej efektywna forma pozyskiwania linków. Trzeba jednak przy tym zachować ostrożność i pozyskiwać linki wyłącznie z odpowiednich serwisów, aby czasem nie zaszkodzić swojej witrynie. Sprawdź, na co zwracać uwagę.
- 1 Artykuły sponsorowane jako forma promocji Twojego biznesu
- 2 Czym są artykuły sponsorowane?
- 3 Co to jest link building?
- 4 Strategie tworzenia linków
- 5 Dlaczego artykuły sponsorowane?
- 6 Co powinien zawierać artykuł sponsorowany?
- 7 Ile kosztuje artykuł sponsorowany?
- 8 Gdzie publikować artykuły sponsorowane?
- 9 Od wielu lat zamieniamy czytelników w klientów
Artykuły sponsorowane jako forma promocji Twojego biznesu
Szukasz oferty na artykuły sponsorowane dystrybuowane w specjalistycznych serwisach, blogach, portalach? Skontaktuj się z nami, stworzymy dla Ciebie odpowiednie teksty z zachowaniem odpowiedniej struktury treści oraz opublikujemy je w odpowiednich miejscach w sieci. Posiadamy duże doświadczenie, publikujemy artykuły sponsorowane dla wielkich marek zagranicznych.
Czym są artykuły sponsorowane?
Artykuły sponsorowane to materiały publikowane online przypominające treści redakcyjne, ale opłacane przez reklamodawcę mające na celu promocje produkty lub usługi reklamodawcy. Nierzadko sponsorowane treści tworzone są przez redakcje danego serwisu na życzenie reklamodawcy.
W naszej opinii kluczem do strategii artykułów sponsorowanych jest autentyczność i użyteczność dla użytkownika. Artykuły sponsorowane są niezbyt skuteczne, kiedy treść jest zbyt nachalna i przypominająca reklamę. Sama treść oczywiście nie ma wpływu na SEO, ale jeśli już płacimy za publikację, to warto również zadbać o pośrednie korzyści wynikające z publikacji.
Co to jest link building?
Celem pozyskiwania linków jest wyróżnienie się na innych stronach internetowych za pomocą linku zwrotnego do własnej strony www. Może nie brzmi to odkrywczo, ale link building jest ważnym i efektywnym procesem jeśli chodzi o SEO i bardzo łatwo go po prostu prowadzić źle.
Sprawdź też: Tworzenie stron internetowych – krok po kroku
Linki nie tylko pomagają użytkownikom w nawigacji pomiędzy stronami internetowymi w poszukiwaniu odpowiednich treści, ale są również wykorzystywane przez wyszukiwarki internetowe. Roboty dzięki linkom odkrywają nowe strony oraz decydują o tym, jakie powinny zajmować miejsca na listach wyszukiwania.
Im bardziej widoczna jest Twoja witryna, tym łatwiej Twojej stronie osiągnąć wysokie pozycje. Budowa linków Ci w tym właśnie pomoże. Nie zapominaj o tym, że w sieci jest już mnóstwo treści, a konkurencja nie próżnuje i wykorzystuje wszystkie dostępne możliwości promocji swojej strony. Nawet jeśli tworzysz wysokiej jakości treści, ale nieodpowiednio je redystrybuujesz i nie pozyskujesz linków przychodzących z dobrych źródeł, to najprawdopodobniej nikt o tych treściach się nie dowie.
Sprawdź też: Reklama firmy w Internecie – sposoby reklamy
W tworzeniu linków ważna jest jakość, nie ilość
Zapamiętaj, że nie jest ważna ilość, a jakość linków prowadzących do Twojej witryny www. Duża liczba słabej jakości linków może wręcz zaszkodzić Twojej witrynie, a w skrajnych sytuacjach doprowadzić nawet do ograniczenia widoczności w wyszukiwarkach internetowych.
Zdecydowanie lepiej pozyskać 5 linków miesięcznie w postaci artykułów sponsorowanych z dobrych źródeł tematycznych, niż 100 linków miesięcznie z różnych for internetowych, profili itd.
Najskuteczniejszą formą pozyskiwania linków są właśnie artykuły sponsorowane. W przypadku artykułów sponsorowanych samodzielnie możemy dobrać miejsce publikacji, wykorzystać narzędzia do analizy, zbadać parametry domeny i wybrać najodpowiedniejsze miejsce. Mamy też pewność, że wybrane przez nas miejsce nie będzie masowo wykorzystywane do redystrybucji linków przez serwisy konkurencyjne. Za artykuły sponsorowane najczęściej trzeba po prostu zapłacić, kiedy w większości przypadków ludzie najczęściej próbują pozyskiwać linki masowo i z tanich źródeł, obierając błędną strategię.
Mając tą świadomość, że lepiej zapłacić 2000 zł za kilka linków dobrej jakości niż za kilkaset z zapleczy SEO, profili etc., masz już przewagę nad większością konkurencji w tym aspekcie.
Strategie tworzenia linków
Istnieje kilka metod i technik pozyskiwania linków przychodzących. Doświadczeni specjaliści SEO posiadają doświadczenie, wypróbowali już wiele wariantów przy różnych zmiennych na wielu stronach internetowych i wiedzą doskonale, która technika jest odpowiednia dla danej strony www. Link building jest jedną z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych zajęć dla wielu ekspertów SEO w procesie pozycjonowania. Nie warto się jednak zniechęcać, ponieważ dobrze prowadzona strategia pozyskiwania linków pozwala z łatwością wyprzedzić konkurencje.
Sprawdź też: Pozycjonowanie sklepu internetowego – wskazówki SEO i porady
Podstawowe strategie tworzenia linków:
Linkowanie wewnętrzne
Jakąkolwiek strategię link buildingu, powinniśmy zacząć od ustandaryzowania i opracowania strategii linkowania wew. w obrębie serwisu www.
Dobra architektura informacji to podstawa – pozwala w pełni uwolnić potencjał linkowania wewnętrznego, który jest fundamentem link buildingu. Linki wewnętrzne pomagają użytkownikom w dalszej eksploracji witryny, a co najważniejsze poprawiają autorytet strony i pomagają algorytmowi Google w klasyfikacji danych podstron na listach SERP na dane słowa kluczowe.
Pamiętaj, że strategia linkowania wewnętrznego musi być prowadzona konsekwentnie i przemyślanie. To samo tyczy się architektury informacji. W innym wypadku działania te mogą niekorzystnie odbić się na Twojej witrynie.
Wysokiej jakości treści
Twórz wartościowy content, a ludzie chętnie będą go udostępniali. – takie rady można znaleźć na wiele stronach związanych z poradami SEO. W praktyce niestety tak różowo to nie wygląda.
Niemniej jednak nie zbudujesz swojej pozycji w Internecie artykułami słabej treści – jeśli chcesz przebić się przez content z czołowych lokat, musisz po prostu napisać lepszy. Dlatego też możesz trzymać się tej rady, ale pomimo tego bierz pod uwagę, że nawet najlepszymi treściami nie trafisz do użytkowników, jeśli Twoja strona będzie niewidoczna w sieci.
Redystrybuuj treści
Swoje treści możesz szybko redystrybuować w serwisach zewnętrznych, obecnie nawet z wykorzystaniem narzędzi do automatyzacji. Opublikowałeś nowy artykuł na bloga? Możesz podzielić się nim na swoim profilu społecznościowym, na blogu w komentarzu, w temacie na forum internetowym itd.
Inwestuj w artykuły sponsorowane
Twórz lub płać za dobrze napisane treści sponsorowane. Artykuły sponsorowane mogą przybrać różny charakter, mogą być to artykuły eksperckie, recenzje Twoich produktów lub usług i inne; wszystko zależy od Twojej wyobraźni.
Tworzenie wartościowych artykułów sponsorowanych to jedno, ale publikacja ich w dobrze prosperującym serwisie zewnętrznym z linkiem zwrotnym do Twojej strony www to kolejne korzystne działanie pod względem SEO. Tekst sponsorowany załatwia nam dwie sprawy jednocześnie. Jeśli treści sponsorowane publikowane są w sposób właściwy – pozytywnie wpływają na autorytet i widoczność strony www.
Publikacja artykułów sponsorowanych – czy warto?
Zdecydowanie tak. Jak wspominaliśmy wcześniej, tworzenie nawet najlepszej jakości artykułów może nie wystarczyć, aby przebić się przed konkurencję. Publikacja artykułów sponsorowanych może Ci w tym pomóc, szczególnie w sytuacji jeśli profil linkowy domeny jest słaby. Duże marki bardzo chętnie sięgają po reklamy natywne, aby promować swoje usługi lub produkty. Warto, aby publikowane przez nas artykuły sponsorowane były również wysokiej jakości i niosły wartość merytoryczną dla użytkowników. Nie umieszczaj ich w serwisach zewnętrznych jedynie w celu pozyskania linka zwrotnego - w ten sposób marnujesz swój potencjał. Dobrze przygotowany tekst sponsorowany to wyjątkowy sposób na promocję swoich produktów lub usług, a dodatkowo doskonałe narzędzie SEO. Zamiast agresywnych banerów oraz innego rodzaju reklam płatnych, zwiększaj świadomość swojej marki i buduj wizerunek eksperta.
Dlaczego artykuły sponsorowane?
Dzięki artykułom sponsorowanym możesz zyskać linki zwrotne z bardzo dobrych źródeł i uzyskać przewagę nad konkurencją. Poza tym, jak już wspominaliśmy wcześniej, dobrze skonstruowane artykuły sponsorowane to również świetna reklama.
Zwiększenie sprzedaży
Większość użytkowników automatycznie odrzuca reklamy; inaczej jest z artykułami sponsorowanymi - jeżeli wygenerowały dla użytkownika wartość, odnosi on pozytywne wrażenia co do treści oferty.
Kreowanie marki jako eksperta
Postrzeganie marki jako eksperta w swojej dziedzinie, artykuł buduje wiarygodność oferty i wzbudza zaufanie.
Zwiększenie widoczności w wyszukiwarce
Link zwrotny jest pozytywnym sygnałem dla Google i podnosi autorytet domeny.
Dowolna kompozycja treści
Możesz opublikować recenzje produktu, artykuł ekspercki, przedstawić historię firmy – form artykułów sponsorowanych jest wiele.
Co powinien zawierać artykuł sponsorowany?
Dla naszych klientów opublikowaliśmy w zeszłym roku setki artykułów sponsorowanych i śmiało możemy powiedzieć, że stworzenie dobrego artykułu sponsorowanego nie jest wcale takie proste jeżeli oprócz pozyskania linka przychodzącego chcemy osiągnąć jeszcze jakiś cel.
Jeśli chcesz napisać dobry content sponsorowany lub też może chcesz zlecić napisanie artykułu sponsorowanego to kieruj się poniższą checklista, którą stworzyliśmy dla Ciebie:
Dobry artykuł sponsorowany – checklista
Pisząc artykuł sponsorowany musisz dobrać odpowiedni temat związany z tematyką Twojej strony www. Na przykład, jeśli prowadzisz multiagencję ubezpieczeniową, warto napisać artykuł o tym, jak zaoszczędzić na ubezpieczeniu OC wraz z podlinkowaniem do własnej strony z ubezpieczeniami OC. Wiele osób w Internecie poszukuje takiej informacji - jeśli dasz rozwiązanie użytkownikowi i treść artykułu okaże się dla niego przydatna, to będzie bardziej skory do skorzystania z Twojej oferty.
Dobrze skonstruowany wpis sponsorowany powinien również posiadać odpowiednio umieszczone anchory w tekście. Budowa tekstu jest bardzo ważna.
Warto dostosować temat i język do miejsca publikacji. Musisz wystrzegać się braku spójności tekstu, błędów ortograficznych, interpunkcyjnych i innych.
Profesjonalnie napisany artykuł sponsorowany powinien być autentyczny. Tekst nie powinien nosić znamion tekstu reklamowego. Nawet jeśli recenzujesz swoje produkty lub usługi, zachowaj obiektywne, nie nadmiernie entuzjastyczne podejście. Możesz też w tekście odnieść się do produktów konkurencyjnych, tak aby tekst artykułu nie wskazywał jednoznacznie, że dotyczy on tylko jednej firmy lub gamy produktów.
Artykuł nie powinien być zbyt długi – co innego wpis gościnny, co innego tekst sponsorowany, którego celem przede wszystkim jest reklama i działania SEO. Obszerne treści najlepiej publikować w obrębie swojego serwisu www. Optymalna liczba znaków to ok. 3500-5000.
Nie stosuj więcej niż kilka linków w jednym artykule. Nie ma sensu stosować np. kilku anchorów w obrębie jednego artykułu sponsorowanego, jak i zresztą samej domeny.
Warto między słowami zachęcać do samodzielnego sprawdzenia informacji o produkcie lub usłudze.
Warto sprawdzić, czy w sieci jest faktycznie zainteresowanie tematem artykułu, który zamierzasz opublikować.
Podpatrz, co robi konkurencja. Nie wymyślaj przełomowych tematów i sposobów publikacji. Zobacz, jakie artykuły sponsorowane pozyskała konkurencja i naśladuj je. Możesz nawet wykorzystać te same źródła publikacji - jest to tzw. relinkowanie, inny rodzaj metody pozyskiwania linków.
Na co zwracać uwagę, kiedy chcemy opublikować artykuł sponsorowany?
Z pewnością nie ma sensu publikować artykułów sponsorowanych w miejscach niesprawdzonych. Zawsze zwracaj uwagę i dokładnie analizuj źródła. Nie bazuj jedynie na metrykach dostarczonych przez wydawcę, ponieważ różnymi wskaźnikami można łatwo manipulować – zweryfikuj je samemu w oparciu np. o takie narzędzia jak Ahrefs, czy Senuto.
Zanim zdecydujesz się zapłacić za publikację artykułu sponsorowanego, sprawdź domenę docelową pod kątem kilku parametrów, między innymi:
Popularność strony internetowej
Możesz sprawdzić liczbę fanów w mediach społecznościowych, zaangażowanie przy wpisach, czy też widoczność strony w wyszukiwarce Google.
Liczba linków i ich typ
Najbardziej interesują nas linki dofollow - w ten sposób część mocy domeny jest przekazywana do Twojego źródła. Liczba linków również ma znaczenie. Często oprócz anchora chcemy również opublikować naked URL np. z linkiem do sklepu internetowego. Dobrze, kiedy liczba linków wynosi 2 dla publikacji i dopuszczony jest atrybut dofollow dla linków.
Długość artykułu
Często w tej kwestii również są różne ograniczenia w zależności od wydawcy.
Długość ważności linków
Duża liczba wydawców wyświetla linki jedynie przez określony czas, np. rok, a po tym czasie usuwa je z artykułu. Zalecamy, aby kupować jedynie artykuły sponsorowane z linkami dożywotnymi.
Czas opublikowania artykułu
Przeważnie zależy nam na tym, aby ten proces był szybki i płynny.
Profil linkowy domeny
Parametrami takimi jak domain rating można łatwo manipulować. Najbezpieczniej sprawdzić profil linkowy domeny docelowej i sprawdzić, czy posiada wartościowe linki przychodzące.
Tematyka serwisu
Miejsce publikacji musi być dostosowane do naszych odbiorców.
Przepływ linków
Im szybciej można trafić ze strony głównej do Twojego artykułu, tym lepiej.
Potencjał strony
Jeśli strona się rozwija i widzisz, że serwis się rozbudowuje, Twój link z biegiem czasu może być więcej warty niż obecnie.
Widoczność strony w TOP3/TOP10
Strona ma dużo słów kluczowych w TOP50, ale mało w TOP3 i TOP10? Powinna zapalić nam się tutaj czerwona lampka.
Podsumowanie – publikacja artykułu sponsorowanego
Najważniejsze metryki w kontekście publikacji artykułów sponsorowanych (kolejność ma znaczenie): ruch strony, widoczność strony, tematyka, profil linkowy domeny, trust flow, domain rating.
Ile kosztuje artykuł sponsorowany?
Na koszt publikacji artykułów sponsorowanych głównie wpływa miejsce publikacji. Najtańsze oferty znajdziemy za kilkadziesiąt złotych, za najdroższe możemy zapłacić nawet kilkanaście tysięcy.
W koszty musimy również wliczyć napisanie artykułu sponsorowanego oraz ewentualne pośrednictwo w pozyskiwaniu tych linków i prowadzenie/opracowywanie strategii link buildingu, jeśli nie chcemy robić tego samodzielnie tylko zlecić firmie bądź osobie trzeciej.
Sprawdź też: Ile kosztuje sklep internetowy – koszty założenia e-sklepu
Gdzie publikować artykuły sponsorowane?
W polskim Internecie znajduje się mnóstwo miejsc, w których możemy opublikować artykuły sponsorowane. W sieci znajdziemy wiele portalów skupiających różne wydawnictwa, np. WhitePress.pl. Wiele agencji SEO posiada również własne strony internetowe.
Często o wiele atrakcyjniejsze ceny możemy uzyskać bezpośrednio pisząc do serwisów. Serwisy typu WhitePress z reguły pobierają prowizje (i to nie małe) za każdy tekst sponsorowany.
Z drugiej strony skorzystanie z platformy ułatwia nam cały proces logistyczny, ponieważ za pomocą kilku kliknięć myszy możemy zamówić i opublikować artykuły w jednym miejscu.
Od wielu lat zamieniamy czytelników w klientów
Chcesz skutecznie zbudować pozytywny wizerunek firmy i marki, a przy tym poprawić swoje pozycje w wynikach wyszukiwania? Sprawdź, jak na pozycjonowanie stron internetowych, wpływa skuteczny content marketing. Popraw pozycję swojej firmy w Internecie – skontaktuj się z nami.
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.
MS Rogalik
says:Jak długo będzie trwała praca nad budowaniem linków zanim będa widoczne efekty? Wiem, że to zależy od wielu czynników ale proszę o jakieś przykłady, ewentualnie jakiś szacunek dla mojej witryny rogalik.net
Tyomoteusz
says:Fajny wpis. Kurcze, przyznam się, że sam prowadzę SEO dla swojej firmy – jest to niszowa tematyka, mam dobre pozycje, ale popełniłem wiele błędów. Jednym z nich jest właśnie opublikowanie art. sponsorowanego w dużym serwisie z kotwica “tutaj”. Gdybym wiedział, z ręką na sercu oddałbym się w ręce specjalisty. Pytanie, czy bym na niego trafił? Czytając grupy na Facebooku czasem może zbladnac… Dobre kończę swoje wypociny, dziękuję za ten wartościowy wpis w każdym razie.