Myślisz o założeniu sklepu internetowego, ale wcześniej chciałbyś dowiedzieć się, ile stworzenie sklepu internetowego kosztuje? Szacuje się, że wartość rynku e-commerce w 2021 roku będzie wynosić ok. 4,5 tryliona dolarów. Nie dziwi nas zatem, że e-biznes przyciąga wielu przedsiębiorców. Dowiedz się, ile kosztuje sklep internetowy oraz jakie są realne koszty jego prowadzenia – oczywiście zakładając, że planujesz założyć sklep, który faktycznie będzie się rozwijał i przynosił dochód, a nie pełnił jedynie roli wizerunkowej. Zapraszamy!

Pytanie co prawda jest podobne do tego „ile kosztuje samochód?”, ale postaramy się na nie uniwersalnie odpowiedzieć. Wszystko oczywiście zależy od samego sklepu internetowego, tj. jego specyfikacji, wyposażenia, funkcjonalności, zatowarowania, treści, utrzymania oraz reklamy.

Profesjonalny sklep internetowy możemy już stworzyć za kwotę 3000 – 100 000 zł w zależności od zaplanowanych funkcjonalności – mówimy tutaj przede wszystkim o sklepach internetowych opartych na oprogramowaniu open source, które umożliwia jego dalszy rozwój oraz swobodne modyfikacje. Sklepy internetowe w oparciu o oprogramowanie SaaS (tj. płacisz co miesiąc za możliwość użytkowania oprogramowania) to koszt ok. 1000 – 2000 zł rocznie.

Nigdy to jednak nie będzie kwota finalna, ponieważ przeważnie tworząc e-commerce planujemy go dalej rozwijać, a przy tym założeniu musimy zainwestować w marketing internetowy. Aby działania marketingu internetowego były skuteczne i efektywne, to musimy posiadać solidny fundament w postaci dobrze zaprojektowanego głównie pod względem technicznym, logicznym i UX sklepu internetowego. 

W innym wypadku prowadzone przez nas działania marketingowe mogą być zupełnie nieefektywne i jedynie marnować nasz potencjał oraz możliwości.

Koszt działań marketingowych dla Twojego sklepu

Koszt podstawowych działań z zakresu marketingu internetowego dla sklepów internetowych średnio rocznie oscyluje w granicach 8000 – 36000 zł. Wszystko zależy od przyjętej strategii, celów oraz kanałów promocji.

Jak widzisz, raczej nie warto oszczędzać na sklepie internetowym, ponieważ jego koszt realizacji nie jest duży w porównaniu do potencjalnych kosztów reklamy. Powiedzenie „chytry dwa razy traci” w tym przypadku ma duże uzasadnienie. Jeśli nie będziesz miał dobrze przygotowanego sklepu internetowego, a zainwestujesz w marketing internetowy to najprawdopodobniej będziesz przepalał budżet i marnował potencjał oraz możliwości rozwoju.

Jeśli chcesz dowiedzieć się, co tak naprawdę wchodzi w koszt stworzenia sklepu internetowego i ile średnio kosztują realizacje sklepów internetowych w Polsce to zapraszamy do dalszej części naszego artykułu.

Sklep internetowy – oprogramowanie SaaS i Open Source

Podstawowym wyborem w przypadków sklepów internetowych jest wybór oprogramowania. W dzisiejszych czasach mamy wiele dostawców oprogramowania, którzy oferują różne modele rozwiązań. Do wyboru mamy:

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 1

Gotowe i proste skrypty udostępniane na zasadzie dzierżawy – tzw. model SaaS

Większość sklepów internetowych w Polsce działa w modelu SaaS. Popularne platformy oferujące tego typu model biznesowy to np. Shoper.pl. E-sklep możesz de facto zacząć prowadzić już w cenie 100 zł brutto miesięcznie, czyli za 1200 zł rocznie.

W tym przypadku jesteś jedynie abonentem platformy, nie masz dostępu do plików sklepu i masz bardzo ograniczone możliwości edytowania, czy tez dogrywania funkcjonalności.

Bezpłatne platformy bazujące na otwartym kodzie źródłowym – tzw. model open source

Sklep internetowy oparty w modelu open source z reguły już wymaga odpowiedniej wiedzy z zakresu web developmentu, jeśli chcemy uruchomić porządny e-commerce. W przeciwieństwie do modelu SaaS sklepy internetowe oparte np. o Prestashop czy Magento dają zdecydowanie większe możliwości w kontekście rozbudowywania sklepu o nowe funkcjonalności, moduły, czy też wtyczki. Z reguły największe i najbardziej dochodowe sklepy internetowe oparte są właśnie na oprogramowaniu open source.

Z naszego doświadczenia możemy jeszcze dodać, że sklepy internetowe w modelu SaaS są najczęściej bardzo słabej jakości. Niestety widać, kiedy sklep nie został stworzony przez zespół lub osobę bez specjalistycznej wiedzy z zakresu webdevelopmentu, UX, SEO etc.

Jeśli chcesz zacząć prowadzić e-biznes, a nie dysponujesz obecnie wolnym budżetem na poziomie co najmniej 10 000 zł – 50 000 zł to niestety najprawdopodobniej Twój e-biznes nie wypali – chyba, że masz świetne produkty w świetnych cenach.

Z reguły jednak większość sklepów internetowych sprzedaje asortyment, który dostępny jest w wielu innych sklepach. Możesz oczywiście skorzystać z gotowej platformy; z pewnością zyskasz pewne doświadczenie i na własnej skórze przekonasz się, że nie da się przebić przed dobrze prosperującą konkurencję źle zaprojektowanym sklepem internetowym; tym bardziej bez środków na reklamę i marketing internetowy. Nawet najlepiej zaprojektowany sklep internetowy nie stanie się automatycznie widoczny w sieci bez konkretnych działań marketingowych. Być może brzmi to nieco brutalnie, ale przerobiliśmy już setki, jak nie tysiące case’ów z różnymi sklepami internetowymi i wiemy, o czym mówimy.

Podstawowe koszty prowadzenia sklepu internetowego

Pisząc o podstawowych kosztach niestety musimy zacząć od tej najmniej przyjemnej strony – czyli od formalności związanych z prowadzeniem i założeniem działalności gospodarczej. 

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 2

Bez aktywnej działalności w świetle prawa nie możemy prowadzić ciągłej i regularnej sprzedaży w sklepie internetowym. Sprawdź zatem ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego, biorąc pod uwagę te podstawowe koszta.

Podstawowe koszty związane z prowadzeniem sklepu internetowego obejmują takie opłaty jak:

Koszty prowadzenia działalności gospodarczej

Obecnie to 362,34 zł (przez pierwsze 6 miesięcy), kolejne dwa lata ok. 539,35 zł, a później 1431 zł na ZUS. Uwaga: stawki te z biegiem czasu mogą się zmieniać – niestety tylko w górę.

Utrzymanie domeny

Rejestracja ok. 10 zł, przedłużenie domeny raz na rok ok. 60-100 zł.

Regulamin sklepu internetowego

Przygotowanie przez prawników dokumentów to koszt ok. kilkuset złotych.

Koszty księgowości

Ok. 200 zł miesięcznie lub też indywidualna księgowość (ok. 55 zł, program do księgowości).

Dodatkowe koszty – częste opłaty, które ponoszą właściciele sklepów internetowych

Przygotowanie oprogramowania oraz podstawowe opłaty związane z działalnością to jedynie część potencjalnych kosztów. Prowadzenie sklepu internetowego to proces, w którym często zawarte są działania, które wymagają od nas regularnych inwestycji. Do dodatkowych kosztów możemy zaliczyć:

Content marketing – przygotowanie oraz stworzenie treści

Przecież nie zamierzasz kopiować treści od konkurencji, prawda? A jeśli zamierzasz to wiedz, że nie jest to najlepszy pomysł. Raz, że łamiesz prawo, dwa, że szkodzisz swojemu sklepowi internetowi, trzy, że nie dajesz sobie możliwości na rozwój i zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google.

Zdjęcia do sklepu internetowego

Chcesz zachęcić potencjalnych klientów do zakupu i wyróżnić się na tle konkurencji? Warto w takim razie zainwestować w profesjonalne zdjęcia do sklepu internetowego lub nawet pomyśleć o miejscu w firmie dla osoby, która właśnie by się tym zajmowała.

Hosting

W przypadku oprogramowania SaaS koszt hostingu jest wliczony w cenę usługi, natomiast jeżeli decydujemy się na oprogramowanie open source, to utrzymanie sklepu internetowego leży po naszej stronie. Koszt zależy od popularności sklepu internetowego – z reguły są to opłaty od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Pozyskiwanie klientów do sklepu internetowego

Reklama sklepu internetowego to konieczność, jeśli chcemy w jakikolwiek sposób dotrzeć do swoich potencjalnych klientów. Nawet kiedy masz założony profesjonalny sklep, z fajnymi opisami i świetnymi zdjęciami, to bez reklamy nie jesteś w stanie zdobyć rynku. Niezbędne jest podjęcie działań w zakresie promocji sklepu w wyszukiwarce Google czy też w kanałach social media i zainwestowanie w reklamę internetową. Marketing internetowy w dzisiejszych czasach to podstawowe narzędzie do pozyskiwania klientów do sklepu internetowego, mamy do wybory różne formy promocji m.in pozycjonowanie, reklamy płatne, mailing, social media i inne.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – wskazówki SEO i porady

Obsługa klientów e-commerce

Prowadzenie e-sklepu wymaga od nas pracy – nie jest zautomatyzowany – ktoś musi komunikować się z klientami, wysyłać towar, zmieniać stany magazynowe, wysyłać produkty itd. Wyjątkiem są sklepy internetowe w modelu dropshipping – wtedy z reguły automatycznie sprzedażą oraz wysyłką zajmuje się hurtownia, z która współpracujemy. Z oczywistych jednak powodów wiele sklepów internetowych po prostu z Twoim sklepem internetowym wygra ceną i w większości przypadków trudno takim sklepom internetowym rywalizować na rynku. Wyjątkiem jest naprawdę świetna i bezpośrednia oferta od hurtowni.

Sklep internetowy jak założyć

Jesteś przedsiębiorca, do tej pory sprzedajesz produkty na Allegro, ale masz powoli dosyć wysokich prowizji? Chcesz sprawdzić, ile kosztuje założenie sklepu internetowego i jesteś w stanie zainwestować w swój biznes? Napisz do nas!

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 3

Sklep internetowy SaaS – najtańsza opcja dla początkujących

Założenie sklepu internetowego w modelu SaaS (czyli np. na platformie Shoper.pl) jest w większości przypadków najtańszą możliwością. Jest to też najprawdopodobniej najszybsza możliwość uruchomienia własnego sklepu internetowego.

Wystarczy, że dokonasz płatności, a Twój e-sklep będzie gotowy do zarządzania w kilka minut od przyjęcia płatności – jest to z reguły proces automatyczny. Na adres e-mail wskazany w zamówieniu otrzymasz wszystkie informacje oraz dane do logowania.

Oczywiście kwestia poprawnego skonfigurowania sklepu internetowego leży już po Twojej stronie. Z reguły firmy oferujące własne oprogramowanie świadczą również usługi Premium – tj. dedykowane szablony czy pomoc w konfiguracji, ale są to jednak już koszty porównywalne ze zleceniem sklepu internetowego w platformie open source.

Najpopularniejsi dostawcy oprogramowania sklepów internetowych w modelu SaaS w Polsce to: Shoper, IdoSell, RedCart, Shoplo, Esklep od home.pl

Wady i zalety Saas

koszty rozłożone w czasie
niskie koszty wejścia na rynek
szybkie uruchomienie sklepu
prosta konfiguracja
wsparcie ze strony dostawcy oprogramowania
nie ma konieczności posiadania własnego specjalisty
minimalny lub zerowy wpływ na budowę i optymalizację sklepu
uzależnienie od dostawcy oprogramowania
brak możliwości rozwoju systemu
możliwość utraty danych
rozwój uzależniony od dostawcy oprogramowania

Ile kosztuje założenie sklepu SaaS - na abonament?

E-sklep SaaS (w oparciu o model subskrypcji oprogramowania dla sklepów internetowych) możemy prowadzić już w cenie nawet od 69 zł miesięcznie – w zależności od konkretnej firmy. Zatem rocznie jest to ok. 800 – 1000 zł dla najbardziej podstawowej wersji sklepu.

Koszty, o których wyżej powiedzieliśmy, to absolutnie podstawowe wydatki związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Kwoty mogą być różne w zależności od wybranego przez Ciebie oprogramowania. Każde oprogramowanie może posiadać dodatkowe płatne moduły, możesz również spotkać się z dodatkowymi opłatami zwłaszcza w przypadku potrzeby modyfikacji sklepu, asortymentu, uruchomienia funkcjonalności, czy problemów technicznych.

Dla kogo rekomendujemy Saas? M in. dla początkujących sprzedawców i osób z ograniczonym budżetem.

Sklep internetowy na WooCommerce – w sam raz dla małych sklepów

WooCommerce jest rozszerzeniem (pluginem) do CMS WordPress. Przez wiele użytkowników WordPress uznawany jest jako najbardziej intuicyjna platforma do zarządzania stroną internetową. 

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 4

Poza tym środowisko WordPress jest znajome dla wielu osób i skorzystanie z rozszerzenia WooCommerce jest dla nich bardzo wygodne – choćby z powodu znajomości platformy, możliwości łatwej i samodzielnej edycji treści, łatwego dodawania wpisów na bloga etc. Samo rozszerzenie WooCommerce jest darmowe i oferuje nieograniczone możliwości personalizacji.

Zalety i wady WooCommerce

 

przyjazny system dla osób znających WordPressa
najtańszy ze wszystkich sklepów internetowych
zaawansowane możliwości personalizacji wyglądu sklepu internetowego
zaawansowane możliwości optymalizacji pod SEO
duża społeczność
częste i regularne aktualizacje systemu
ograniczenia systemu - jest to jedynie wtyczka do WordPressa
kompatybilność dodatków - często pluginy się wzajemnie ze sobą gryzą
liczba produktów – WooCommerce dostosowane jest dla małego asortymentu
brak zaawansowanych funkcji
słaba wydajność w przypadku dużej liczby danych

Zaletą WooCommerce jest również bardzo duża społeczność: jeśli masz jakiś problem ze sklepem, najprawdopodobniej ktoś wcześniej ten problem również już miał i z łatwością znajdziesz rozwiązanie problemu w Internecie. Dodatkowo istnieje wiele darmowych rozszerzeń ułatwiających prowadzenie sklepu i sprzedaż, m.in. automatyczne płatności z wykorzystaniem najpopularniejszych bramek płatności jak Dotpay, Tpay, zaawansowane statyki sprzedaży, łatwa możliwość zaimplementowania kodów partnerskich itd. Co więcej, jeśli potrzebujesz jakiegoś autorskiego rozwiązania to nic Cię nie ogranicza – z uwagi na otwarty kod źródłowy programista będzie mógł dla Ciebie stworzyć taką wtyczką, jaką potrzebujesz.

Pomimo wielu zalet, trudno nazwać WooCommerce sklepem idealnym – w końcu to tylko wtyczka do WordPressa. Jest po prostu ciekawą i elastyczną możliwością dla przedsiębiorców, którzy mają ograniczony asortyment i nie zamierzają go w przyszłości zbytnio rozszerzać. WooCommerce świetnie spisze się w sklepach z asortymentem do kilkudziesięciu produktów. WooCommerce do dużego asortymentu się po prostu nie nadaje, chociażby z uwagi na sposób przechowywania danych w bazie danych.

Ile kosztuje sklep internetowy na systemie WooCommerce?

Ceny za sklep internetowy oparty o system WooCommerce to ok. 2000 – 8000 złotych. Wszystko zależy od tego, jakie masz wymagania i kogo wybierzesz jako wykonawcę. Istnieje wiele firm, które zaniżają ceny rynkowe, a ich praca ogranicza się jedynie do instalacji i konfiguracji ściągniętego szablonu razem z mnóstwem wtyczek. Radzimy unikać takich rozwiązań, ponieważ przysporzy nam to prawdopodobnie samych problemów w dalszej perspektywie

Dla kogo: dla małych sklepów internetowych, które chcą się rozwijać i w przyszłości być może zmienić system CMS na inny (w przypadku rozwoju sklepu internetowego). 

Strony WordPress – czym wyróżnia się dobra strona WordPress?

Sklep internetowy Prestashop – dla średnich sklepów

Oprogramowanie Prestashop, podobnie jak WordPress, jest oprogramowaniem typu open source – z tą różnicą, że Presta jest oprogramowaniem dedykowanym dla sklepów internetowych. Prestashop jest jednym z najpopularniejszych systemów przeznaczonych dla sklepów internetowych – w sieci znajdziemy setki tysięcy sklepów internetowych opartych o ten CMS. Oczywiście nie brakuje przy tym, wielkich marek, które korzystają z Presty.

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 5

Zalety i wady Prestashop

łatwość instalacji i zarządzania platformą
zaawansowane możliwości systemu
duże możliwości optymalizacji pod SEO
tani koszt hostingu
wsparcie społeczności
możliwość rozwoju
ręczne aktualizacje systemu
utrudniony rozwój systemu ze względu na architekturę kodu
koszty modułów i rozszerzeń

Prestashop posiada sporych rozmiarów społeczność, dzięki czemu możemy liczyć na pomoc i wskazówki, kiedy nasz system zacznie sprawiać problemy, będziemy mieli jakieś pytania, co do konfiguracji lub też będziemy chcieli go rozszerzyć np. o dodatkowe komponenty.

Prestashop jest też stosunkowo łatwym systemem w obsłudze jeśli chodzi o zarządzanie sklepem – schody zaczynają się dopiero w momencie, kiedy chcemy dokonać już bardziej zaawansowanych modyfikacji. Ponadto mamy możliwość z korzystania z oficjalnego repozytorium, w którym możemy kupować interesujące nas moduły, szablony itd. Do najczęściej kupowanych narzędzi należą przeważnie wtyczki SEO – jeśli chcemy zaistnieć w sieci, nasz e-commerce musi się pozycjonować. Chcemy jedynie nadmienić, że wtyczki SEO ułatwiają nam jedynie proces optymalizacji, ale nawet najlepsza na świecie wtyczka SEO nie będzie w stanie wypozycjonować naszej strony bez specjalisty, treści, linków i odpowiedniej optymalizacji on-page.

Ile kosztuje sklep internetowy Prestashop?

Profesjonalne sklepy internetowe w oparciu o Prestashop najczęściej kosztują ok. 7000 – 15000 zł. Oczywiście, biorąc pod uwagę, że naszym sklepem internetowym zajmie się profesjonalna firma i otrzymamy dedykowany projekt, a nie tylko postawiony sklep ze skonfigurowanym szablonem. Jeśli chcemy, aby nasz sklep został wykonany solidnie, przeważnie jesteśmy zmuszeni ponieść wydatki proporcjonalne do oczekiwanej jakości.

Dla kogo: dla osób z doświadczeniem w branży e-commerce, chcących efektywnie i rozwojowo prowadzić sprzedaż w Internecie

Sklep internetowy Magento – dla dużych sklepów

Magento jest prawdopodobnie najbardziej popularnym i najbardziej zaawansowanym systemem na świecie służącym do zarządzania sklepem internetowym. 

Ile kosztuje sklep internetowy - koszty założenia e-sklepu 6

Możliwości tego systemu są praktycznie nieograniczone – z Magento korzystają największe sklepy, mające w swoim asortymencie tysiące, jak i nie setki tysięcy produktów. Magento dostępne jest w kilku wersjach: CE (Magento Community Edition), EE (Magento Enterprise Edition), ECE (Magento Enterprise Cloud Edition). Wersje te różnią się między sobą zakresem, funkcjonalnością oraz ceną. Wersja CE jest bezpłatna z dostępem do hostingu oraz aktualizacji.

Zalety i wady Magento

nieograniczone możliwości platformy
dopasowanie do polskiego rynku, wiele modułów wspierających np. polskie bramki płatności
multistore (możliwość zarządzania kilkoma sklepami internetowymi)
wsparcie SEO
duża wydajność systemu
skomplikowany system, wymagający pomocy specjalistów
koszty modułów i rozszerzeń
wysokie wymagania techniczne
konieczność przeprowadzania ręcznych aktualizacji

Podobnie jak Prestashop, Magento skupia dużą społeczność użytkowników i programistów. Magento posiada zaawansowany system analiz, zarządzania produktami, generowania raportów, personalizacji itd. Dzięki otwartej architekturze kodu do Magento możemy wprowadzić dowolne modyfikacje. Sklepy oparte na Magento z racji dobrej architektury kodu również łatwo się optymalizuje oraz pozycjonuje.

Pewnym minusem w przypadku Magento jest mocny serwer – jeśli chcemy, aby nasza strona była wydajna, powinniśmy zainwestować np. w serwer dedykowany lub VPS, co wiąże się z nieco większymi wydatkami. Magento nie jest również systemem łatwym w obsłudze z uwagi na swoje rozbudowanie. Aby swobodnie poruszać się po oprogramowaniu, zwykle potrzebujemy nieco więcej czasu na wdrożenie się.

Magento to olbrzymie środowisko e-commerce o nieograniczonych możliwościach, ale jest to system do obsługi przez sprawny zespół ekspertów. Możemy z tym systemem zrobić dosłownie wszystko, jednak przeznaczony jest on zdecydowanie dla największych sklepów o wielkim asortymencie.

Ile kosztuje sklep internetowy Magento?

Profesjonalne sklepy internetowe oparte na Magento kosztują ok. 35 000 – 50 000 zł. W cenie często nie są uwzględnione dodatkowe opłaty, takie jak np. pomoc techniczna, która często w przypadku Magento jest potrzebna. System jest dedykowany dla największych sklepów internetowych, które generują co najmniej kilka milionów obrotów miesięcznie z tysiącami produktami w asortymencie.

Dla kogo: Dla doświadczonych firm e-commerce, posiadających co najmniej kilka milionów obrotu miesięcznie

Sklep internetowy na własnym oprogramowaniu

Istnieje też możliwość stworzenia sklepu internetowego na dedykowanym i własnym oprogramowaniu. Tego typu przedsięwzięcia podejmują już zdecydowanie największe marki oraz firmy jak np. Aliexpress, posiadające własny zespół IT składający się z kilkudziesięciu czy kilkuset osób. Z racji tego, że najprawdopodobniej żaden z naszych czytelników nie zakłada tego wariantu pod uwagę, to nie będziemy się bardziej rozwodzić nad tym scenariuszem. Koszt stworzenia profesjonalnego sklepu internetowego na własnym CMS to koszty z rzędu od miliona złotych w górę. Oczywiście mówimy o sklepie internetowym posiadającym takie funkcjonalności i rozwiązania jak np. w przypadku Prestashop, czy Magento. Prosty sklep internetowy na własnym oprogramowaniu może kosztować już w granicach 10 000 zł.

Dlaczego profesjonalny sklep internetowy dużo kosztuje?

Odpowiedź jest prosta – ponieważ czas pracy dobrych specjalistów nie jest tani. Możesz postawić na tani sklep internetowy oparty o Prestashop, czy Woo za 1000 złotych, ale na 100% będziesz miał z nim problemy w przyszłości, a sklep nie będzie oparty na autorskim szablonie i dedykowanych rozwiązaniach, dopasowanych do projektu.

ile kosztuje sklep internetowy obraz 5

Będzie to z reguły po prostu skonfigurowany szablon wraz z podstawowymi wtyczkami, które z biegiem czasu się zdezaktualizują i zatracą swoją funkcjonalność.  Jeśli ogranicza Cię budżet to w takim wypadku z pewnością lepiej zainwestować w sklepy internetowe oparte na SaaS. Tam co prawda masz wyjątkowo ograniczone możliwości rozwoju sklepu internetowego, ale jest duże prawdopodobieństwo, że podstawowa funkcjonalność sklepu internetowego będzie cały czas nienaruszona.

W naszej opinii jeśli profesjonalnie podchodzimy do biznesu e-commerce, to nie należy oszczędzać na platformie, ponieważ to jedynie promil wydatków, które czekają na nas podczas prowadzenia sklepu internetowego. O wiele łatwiej, efektywnej i skuteczniej pracuje się na dobrze przygotowanym i zaprojektowanym sklepie internetowym. Nie bez powodu, audyt SEO w branży e-commerce jest tak ważny i często zlecany. 

Pamiętaj też, że nie ma czegoś takiego jak cennik sklepów internetowych. To, ile kosztuje sklep internetowy, zależy często od wymagań użytkownika, a także systemu na jakim zostanie stworzony. Inna cena sklepu internetowego będzie w firmie A i inna firmie B. Tak samo jak i realizacja sklepu będzie całkowicie różna. Dlatego warto wybrać doświadczoną i profesjonalną firmę, która nie tylko stworzy ładny layout, ale i również przygotuje technicznie oraz logicznie w sposób nienaganny sklep internetowy.

Zastanawiasz się, jak założyć sklep internetowy, który będzie zarabiał?

Tworzone przez nas witryny internetowe są nowoczesne, zgodne z najnowszymi wytycznymi. Nasz zespsół stale zwiększa swoje kompetencje, korzystamy z nowych technologii oraz śledzimy trendy obowiązujące na rynku. Wszystkie strony internetowe, które tworzymy są oczywiście responsywne.

Dodaj komentarz