Prowadzisz firmę lub po prostu stronę internetową i chciałbyś ją wypromować w Internecie? Zapewne hasło marketing internetowy nie jest Ci obce, a pozycjonowanie to właśnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. Bez pozycjonowania strona internetowa się nie rozwija, a w międzyczasie konkurencja to wykorzystuje i zwiększa swoje udziały na rynku. Czy pozycjonowanie faktycznie oznacza spore wydatki? Sprawdź, ile kosztuje pozycjonowanie strony.
- 1 Zakres usługi pozycjonowania strony
- 2 Kogo zatrudnić do SEO
- 3 Pierwsze efekty pozycjonowania – jak długo trzeba poczekać?
- 4 Ile kosztuje pozycjonowanie strony – cena pozycjonowania
- 5 Samodzielnie pozycjonowanie stron
- 6 Skuteczne pozycjonowanie stron
- 7 Ile kosztuje SEO?
- 8 Najważniejsze usługi SEO mające wpływ na pozycjonowanie stron
- 9 Ceny pozycjonowania
- 10 Pozycjonowanie stron cennik
Zakres usługi pozycjonowania strony
Przede wszystkim najważniejsza nie jest cena za usługę pozycjonowania strony internetowej, a działania które będą podejmowane w ramach tej usługi. Tanie pozycjonowanie strony zazwyczaj ogranicza się do pozyskania kilku często bezwartościowych linków i dodania kilku słów kluczowych do strony. Jeśli już zechcesz zdecydować się na pozycjonowanie w Google – warto skorzystać z profesjonalnych usług, aby nie wyrzucać pieniędzy w błoto.
To oczywiście podstawowy zakres działań, które powinny oferować profesjonalne agencje SEO. Często również powyższe działania uzupełniane są dodatkowymi usługami, które wspierają cały proces pozycjonowania i budowy wizerunku firmy w Internecie. Do takich usług zaliczamy między innymi:
Kogo zatrudnić do SEO
Warto również zaznaczyć, że na rynku niestety istnieje wiele nieprofesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem. Sam gigant Google zauważył ten proceder i na swojej stronie internetowej jasno wskazał, czym kierować się przy wyborze dobrej firmy SEO.
Pamiętaj, że żadna uczciwa firma nie da gwarancji na osiągnięcie danej pozycji w wyszukiwarce Google – może co najwyżej dołożyć wszelkich starań, żeby tak było. Profesjonalne agencje SEO również nie wypozycjonują Twojej strony internetowej w modelu rozliczeniowym tzw. za „efekt”.
Żadna firma nie będzie ponosić kosztów bez gwarancji ich odzyskania. A jeśli się na to decyduje, to albo będzie korzystać z metod tzw. black hat seo albo słowa kluczowe będą na tyle mało konkurencyjne, że można się na nie pojawić w wyszukiwarce Google dosłownie małymi działaniami, a pieniądze pobierać za to cyklicznie. Postaw na doświadczoną firmę i fachowców, którzy kochają to, co robią i się na tym znają, wtedy będziesz miał pewność, że podejmowane działania są skuteczne, a Ty będziesz mógł już za jakiś czas zbierać z tej pracy owoc np. w postaci nowych klientów.
Pozycjonowanie strony internetowej
Szukasz specjalistów w branży pozycjonowania stron internetowych? Pozycjonowanie stron to nie tyle, co nasza praca, ale i również hobby. Odczuwamy wielką przyjemność, kiedy strony naszych klientów wspinają się na listy wyników wyszukiwania. Nie boimy się żadnej branży, nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat i nie zobowiązujemy naszych klientów żadnymi zbędnymi umowami. Sprawdź nasz cennik pozycjonowania.
Pierwsze efekty pozycjonowania – jak długo trzeba poczekać?
To zależy. Zacznijmy od początku – efekty w przypadku zaawansowanych serwisów, które mają już widoczność w Google, mogą pojawić się nawet w przeciągu kilku dni od wdrożenia zmian zasugerowanych w audycie SEO (o ile, takie zmiany faktycznie są potrzebne).
Do takich zmian możemy zaliczyć między innymi zredukowanie thin pages, poprawa linkowania wewnętrznego, poprawa struktury informacji na stronie, poprawa contentu itd. Jak już wcześniej wspominaliśmy, profesjonalna agencja SEO zawsze powinna wykonać audyt SEO przed podjęciem się pracy.
Niezależnie od formy tego audytu (czy to będzie audyt dla potrzeb firmy, czy też audyt do przedstawienia klientowi) – powinien być wykonany. Jeśli strona nie została zbudowana pod SEO to najprawdopodobniej znajduje się na niej mnóstwo błędów, które ograniczają potencjał oraz możliwości wywindowania strony na najwyższe pozycje w Google.
SPRAWDŹ TEŻ: Strona firmowa – na co zwrócić uwagę przy tworzeniu strony dla firmy?
Czynniki rankingowe pozycjonowania stron
Skoro trafiłeś na naszą stronę, to być może przejrzałeś kilka naszych wpisów i doskonale zdajesz sobie sprawę, że pozycjonowanie to szereg czynności, które przede wszystkim wykonuje się regularnie. Dobre SEO nie istnieje bez skutecznych i regularnych działań. Na pozycjonowanie oraz wyniki w Google wpływa mnóstwo czynników, do najważniejszych zaliczamy między innymi: wiek domeny, profil linkowy, słowa kluczowe, optymalizacja strony, linki.
Więcej o tych czynnikach możesz przeczytać w naszym wpisie: Pozycja w Google. Od czego zależy i jak ją polepszyć?
Kiedy pozycjonowanie stron przynosi pierwsze efekty?
Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie, ale wcześniej chcielibyśmy zaznaczyć i uświadomić naszych czytelników, że nie ma na nie uniwersalnej i właściwej odpowiedzi. Na proces pozycjonowania wpływa mnóstwo czynników.
Na wyniki pozycjonowania najczęściej czeka się kilkanaście miesięcy – najczęściej po tym okresie, strona lub tez sklep internetowy zaczyna generować naprawdę fajną liczbę kliknięć, za którą w programie Google Adwords musielibyśmy zapłacić kilka lub kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.
Dla kogo usługa pozycjonowania stron
Pozycjonowanie to usługa dla klientów cierpliwych, którzy są skorzy poczekać na efekty i wiedzą, że nie da się zbudować marki, firmy, bazy klientów czy pozycji z dnia na dzień. Dla osób niecierpliwych polecane są reklamy Adwords – wtedy praktycznie od razu możemy cieszyć się kliknięciami, ale czy to jest dobry pomysł? O reklamach Google pisaliśmy już w tym artykule: Reklama Google
Modele rozliczania za pozycjonowanie
Zanim przejdziemy do odpowiedzi na pytanie tego artykułu, czyli ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej, napiszemy również nieco o modelach rozliczeniowych, które istnieją w branży.
W zasadzie wyróżniamy dwa modele: pozycjonowanie za efekt oraz pozycjonowanie abonamentowe. W pozycjonowaniu za efekt nie płacimy nic do czasu aż firma pozycjonerska nie wywinduje naszej strony na konkretne pozycje w wyszukiwarce Google. Jeśli to zrobi, wtedy co miesiąc płacimy firmie określoną stawkę. W modelu abonamentowym płacimy co miesiąc agencji SEO za prace i działania, które zostały ustalone w ramach konkretnej oferty.
Który model rozliczeniowy za pozycjonowanie jest lepszy?
Na pierwszy rzut oka pozycjonowanie za efekt wydaje się być najrozsądniejszym wyborem patrząc przez pryzmat nowej firmy. W końcu nie płacimy za nic tak długo, aż faktycznie nie pojawią się jakieś efekty oraz rezultaty działań. Brzmi jak uczciwa oferta, prawda? No niestety, w rzeczywistości wygląda to nieco inaczej.
Pozycjonowanie za efekt to nic innego jak chwyt marketingowy – na rynku raczej nie spotkamy się z firmami, które w ciemno będą ponosić koszta dla drugiej firmy bez żadnej gwarancji. Sprawa wygląda nieco inaczej, kiedy frazy, które planujesz wypozycjonować są łatwe i mało konkurencyjne – wtedy nawet drobne działania firmy pozycjonerskiej mogą odnieść rezultat, a Ty za kilka godzin pracy będziesz płacił za usługę miesiącami lub też latami.
Drugi możliwy scenariusz jest taki, że Twoja strona internetowa będzie pozycjonowana metodami black hat seo (to termin odnoszący się do złych praktyk., niezgodnych z oficjalnymi wytycznymi od Google). Na krótką metę może to przynieść jakiś rezultat, ale z czasem z pewnością Twoja strona za to zapłaci – konsekwencją może być nałożenie przez Google filtra, który ograniczy widoczność Twojej domeny w sieci.
SPRAWDŹ TEŻ: Pozycjonowanie Strony WordPress
Ile kosztuje pozycjonowanie strony – cena pozycjonowania
To, ile kosztuje pozycjonowanie witryny, zależy tylko i wyłącznie od klienta. W modelu abonamentowym płacimy za przeprowadzone określone działania w danym miesiącu. To, ile ich będzie i jakie to będą działania, zależy wyłącznie od budżetu i oferty agencji SEO.
Cennik pozycjonowanie
Na przykładzie naszej firmy można powiedzieć, że pozycjonowanie może kosztować 399 zł miesięcznie, 899zł miesięcznie, 1499 zł miesięcznie lub też nawet i więcej. Oczywiście im wyższy plan, tym więcej przeprowadzonych działań i tym szybciej i większe efekty dla pozycjonowanej strony.
Na przykładzie naszego cennika z dnia 03.01.2020 (istnieje duże prawdopodobieństwo, że teraz, kiedy czytasz ten artykuł, nasz cennik wygląda nieco inaczej):
Koszt pozycjonowania strony za 899 zł miesięcznie uwzględnia:
Działania SEO można również połączyć z działaniami SEM, tzw. płatnymi reklamami. Jeśli takie działania chcemy podjąć i promować się również np. na Facebooku – musimy zaplanować dodatkowy budżet na takie kampanie.
Samodzielnie pozycjonowanie stron
Oczywiście istnieje też możliwość pozycjonowania strony samodzielnie, tak samo jak samodzielnie możemy wybudować dom, czy też wyremontować mieszkanie. Zredukujemy w ten sposób koszty, jednak jak zapewne się domyślasz, wymaga to jednak sporej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Oprócz umiejętności pozycjonowania przyda się również wiedza techniczna w zakresie web development, ponieważ nierzadko trzeba również wprowadzać różne usprawnienia techniczne pod kątem SEO i nie tylko.
Dodatkowo bez narzędzi SEO w dzisiejszych czasach nie jesteś w stanie poprawnie wypozycjonować strony, ponieważ potrzebujesz danych, na których będziesz pracował. Podstawowy pakiet to np. Ahrefs, SurferSEO, Senuto, Screaming Frog. Koszt samych tych narzędzi będzie przewyższał kwotę miesięcznego pozycjonowania w agencji SEO. Plus jest taki, że z pewnością posiądziesz nową wiedzę oraz doświadczenie, ale czy nie warto jednak zająć się przedmiotem swojej działalności? Zostawiamy pytanie otwarte naszym czytelnikom.
Skuteczne pozycjonowanie stron
Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce jest kluczem do sukcesu Twojej firmy! Wybierz abonament miesięczny z naszego cennika i skontaktuj się z nami.
Ile kosztuje SEO?
Przypominamy: SEO to działania podejmowane przez podmiot w celu osiągnięcia przez daną stronę internetową jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania dla konkretnych słów kluczowych. Pozycjonowanie jest zatem usługą, która kompleksowo obejmuje wszystkie lub wszystkie potrzebne w ocenie danej agencji SEO działania, które w rezultacie sprawią, że dana strona osiągnie wysokie lokaty w wyszukiwarce Google.
Podsumowując: usługą SEO może być jedynie jedna składowa procesu pozycjonowania. Co prawda jest to usługa, która ma na celu poprawę widoczności strony internetowej, ale bez innych działań może nie być na tyle wystarczająca, aby faktycznie wywindować stronę w Google wysoko.
Usługi w SEO
Sprawdź przykładowe usługi SEO, które dostępne są na rynku. Nie każda agencja SEO prowadzi działania kompleksowo – może np. nie posiadać zaplecza technicznego do wdrożenia zaleceń optymalizacyjnych. W tym wypadku musi skorzystać np. z pomocy zewnętrznej firmy.
Możemy wyróżnić między innymi takie usługi jak:
W zależności od wielkości serwisu, audyt SEO może kosztować 500 zł, a może i nawet 10000 zł;
Analiza wyników wyszukiwania i fraz kluczowych, od 100 zł do 500 zł za jeden artykuł;
Od 300 zł do 800 zł miesięcznie;
Ok. 25 zł – 35 zł za 1000zs;
Od 100 zł do 400 zł/h;
Często korzystają z usługi firmy wcześniej pozycjonujące się w modelu rozliczenia za efekt 😊, ok. kilka tysięcy złotych;
Od 100 zł do 400 zł / h;
Od 10 zł do nawet 10000 zł za jeden link; wszystko zależy od linku, jego mocy i strony;
Analizy obejmują głównie strony działające w tej samej branży; od 100 zł do 400 zł/h;
W zależności od prowadzonych działań;
Między innymi analiza danych z Google Analytics, Google Search console i innych narzędzi; od 100 zł do 400 zł/h);
Ok. 200 zł/h.
Jak widać, gama dostępnych usług jest spora. Istnieją osoby, które specjalizują się np. tylko i wyłącznie w jednej usłudze SEO i nie wykonują pozycjonowania kompleksowo. Agencje SEO najczęściej współpracują również z innymi podmiotami lub też osobami i korzystają z ich usług SEO.
eśli jakaś agencja prowadzi wszystkie działania kompleksowo, to albo jest bardzo duża i ma mnóstwo pracowników, albo najprawdopodobniej nie wszystkie usługi wykonywane są profesjonalnie. Nasza agencja np. często zajmuje się wdrożeniami technicznymi oraz optymalizacyjnymi dla innych firm, a my również korzystamy z usług copywriterskich od firm zewnętrznych na podstawie naszych tworzonych draftów. Tak to działa.
Najważniejsze usługi SEO mające wpływ na pozycjonowanie stron
Nie było łatwo odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje pozycjonowanie strony, ile kosztują usługi SEO i również z tym pytaniem mamy problem. Teoretycznie najważniejszy jest: content, linki oraz optymalizacja pod SEO.
Z drugiej strony, jeśli np. strona internetowa jest kompletnie źle przygotowana pod SEO – a takich sytuacji jest mnóstwo – to najważniejszy w takim wypadku jest fundament, czyli audyt SEO oraz wprowadzenie zmian optymalizacyjnych.
W innym wypadku, jeśli np. architektura informacji na stronie jest źle zaprojektowana, wszystkie działania mogą okazać się nieefektywne lub też nawet bezcelowe. Jeśli chcesz zacząć pracować nad swoją stroną w kontekście skutecznego pozycjonowania, nie zapominaj o audycie i unikaj firm podchodzących szablonowo do klienta. Nic dobrego w takiej firmie Cię nie spotka – no oprócz doświadczenia na przyszłość, aby unikać takich firm.
SPRAWDŹ TEŻ: Reklama firmy w Internecie – sposoby reklamy
Ceny pozycjonowania
Jak sam widzisz, cena pozycjonowania nie jest uniwersalna i zależy od naprawdę wielu czynników. Jest to usługa, więc jak to w sektorze usług – są firmy lepsze i gorsze. W jednym z naszych artykułów, pisaliśmy o tym, jak wybrać agencje SEO.
Pozycjonowanie stron jest procesem długofalowym; tak samo jak nie da się w przeciągu kilku dni zrzucić 50 kg, tak samo nie da się w przeciągu kilku dni wypozycjonować strony na konkurencyjne słowa kluczowe. Osobom mniej cierpliwym polecane są reklamy płatne, które za określona stawkę umożliwiają natychmiastowe pojawienie się wysoko na listach wyników wyszukiwania (Google AdWords).
Pozycjonowanie stron cennik
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na pozycjonowanie strony internetowej. W naszej ofercie dostępne są trzy pakiety: Basic w cenie 399 zł miesięcznie, Premium w cenie 899 zł miesięcznie oraz Firma w cenie 1499 zł miesięcznie. Co miesiąc wysyłamy naszym klientów raport z przeprowadzonych działań oraz zestawienie fraz kluczowych. Zapraszamy do współpracy.
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.
Przemek
says:Wszystko zgrabnie, przejrzyście i konkretnie. W mojej opinii, powinniście tylko zrezygnować z małego pakietu – ze swojego doświadczenia wiem, że do tego pułapu niestety trafiają najtrudniejsi klienci. Jeśli ktoś nie ma pieniędzy na pozycjonowanie to nie zrozumie, że w tej cenie nie ma co oczekiwać kosmosu i, że efekty w takim przypadku mogą pojawić się nawet za 1,5 roku. Trudno im zapłacić faktury w terminie, a za ADS’y płacenie przychodzi im za to łatwą ręką. Niestety, później jest szukanie taniego SEO i taki cykl biznesmena 🙂