Budowa wielu stron
Jeżeli docelowo jesteś zainteresowany rozwijaniem swojej działalności o kolejne branże lub lokalizacje, może się wydawać że budowa i rozwijanie od początku kilku osobnych stron jest dobrym pomysłem. To podejście często bierze się z chęci pozycjonowania swoich stron i rozwijania SEO już od samego początku dla kilku różnych zapytań, jednak jest wiele powodów, dla których ta strategia nie jest najrozsądniejsza:
– wysiłki marketingowe (i nasze zasoby finansowe) będą rozkładane na wiele różnych płaszczyzn, zamiast koncentrować się na jednej stronie i jej sukcesie;
– słaby (lub często nawet duplikowany) content spowodowany brakiem odpowiedniej ilości zasobów na tworzenie wartościowych treści na wiele stron i zarządzanie nimi;
– możliwa dezorientacja wyszukiwarek i użytkowników, jeżeli te same nazwy firm, numery telefonów i adresy będą znajdowały się na wielu domenach;
– próba „przekonania” klientów, że jedna firma to w istocie kilka różnych może skutkować brakiem zaufania ze strony klientów.
Poza naprawdę rzadkimi wyjątkami, lepiej jest skoncentrować swoje działania SEO na jednej stronie, zamiast rozbijać je na kilka marek. Oczywiście, w przypadku dobrze zorganizowanej kampanii marketingowej, sieć witryn jest bardzo mądrym zabiegiem, która ogranicza zasięg konkurencji. Niemniej jednak, na tym polu bardzo często występują błędy SEO.