Duplicate content w obrębie wielu domen – kompleksowe wyjaśnienie
Duplicate content w obrębie wielu domen (duplicate content zewnętrzny) ma miejsce, gdy konkretna treść została opublikowana na co najmniej dwóch witrynach. W pierwszej kolejności warto poruszyć temat powielonych opisów produktów i kategorii ze strony producenta – jest to prawdziwa plaga na wszystkich portalach aukcyjnych m.in. Ceneo, Allegro czy Olx.
Powielone opisy produktów i kategorii to również jedna z najpopularniejszych technik praktykowanych przez posiadaczy sklepów internetowych w modelu dropshipping (i nie tylko). Wynika to z faktu, iż teksty seo dla kilkuset, a nawet kilku tysięcy produktów wymagają sporych nakładów pracy lub finansów, którymi nie dysponują niektórzy przedsiębiorcy.
Jeśli nie zadbamy o unikalny content, klienci będą mieli problemy z trafieniem do naszego sklepu internetowego ze względu na bardzo niską pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Lepiej wykonać mało obszerne treści o niskiej lub średniej jakości, niż kopiować je ze strony producenta – dzięki temu unikniemy dotkliwych kar nałożonych przez Google!