Celowanie w nierealistyczne słowa kluczowe

Upewnij się, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe są realistyczne i że pozycjonowanie się na nie jest osiągalne. Niektóre nisze są pełne konkurencji – będzie Ci trudno próbować tam o coś zawalczyć, jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem lub stroną internetową. Jeżeli jesteś początkujący nie powinieneś próbować pozycjonować się na te popularne „główne” słowa kluczowe – jeszcze. Zamiast tego spróbuj się skupić na powiązanych słowach kluczowych, na które łatwiej jest się pozycjonować i mają większą szansę na konwersję.
Na przykład jeżeli zaczynasz pisać bloga o fitnessie, będzie Ci trudno zacząć pozycjonować się na hasło „fitness”. Pomyśl, jakie aspekty Twojej strony czy bloga są wyjątkowe i spróbuj skupić się na nich. Być może piszesz o ćwiczeniach dla emeryów? Na pewno będzie o wiele łatwiej pozycjonować się na „fitness dla emerytów”, „ćwiczenia dla seniorów” etc. To jest tak zwane pozycjonowanie na frazy długiego ogona.
Jeżeli spędzisz już trochę czasu w swojej niszy i z powodzeniem będziesz pozycjonował swoją stronę na tego typu wyrażenia, możesz spróbować swojego szczęścia z tymi najbardziej popularnymi keywordami. Pozycjonowanie się na nie powinno być dobrze przemyślaną częścią długoterminowej strategii słów kluczowych.