Polub nasz artykuł

7 błędów SEO przy wyborze słów kluczowych

Słowa kluczowe, opracowanie ich powinno być pierwszym krokiem każdej strategii SEO.  Zanim podejmiesz jakiekolwiek inne działania, zastanów się dobrze nad słowami, na które chcesz się pozycjonować. Zdajemy sobie sprawę, że może to być dość trudne zajęcie. Których zatem błędów w wyszukiwaniu słów kluczowych należy unikać? W poniższym poście wskażemy kilka najczęściej popełnianych błędów. Unikanie ich pozwoli Ci na zaprojektowanie i wdrożenie strategii, która odniesie sukces.

Źle przeprowadzone badanie słów kluczowych

slowa kluczowe obrazek 2

Tak jak wspomnieliśmy, poprawne badanie słów kluczowych może być ciężką pracą. Być może myślisz sobie, że nie musisz poświęcać na to zbyt wiele czasu i energii. Przecież Ty doskonale wiesz, czego poszukują Twoi klienci, prawda? Nie popełniaj tego błędu!

Poświęć nieco czas na dogłębne poznanie języka Twoich klientów i czytelników. Jakich słów używają? Jakich wyrażeń poszukują?

Rezultatem dokładnie przeprowadzonego badania słów kluczowych powinna być długa lista keywordów, na które chciałbyś się pozycjonować. Pamiętaj o regularnym aktualizowaniu tej listy – może zmienić się Twoja grupa docelowa, potrzeby biznesowe lub cele. Wszystko to będzie mieć również przełozenie na Twoją strategię keywordów.

Celowanie w nierealistyczne słowa kluczowe

slowa kluczowe obrazek 3

Upewnij się, że wybrane przez Ciebie słowa kluczowe są realistyczne i że pozycjonowanie się na nie jest osiągalne. Niektóre nisze są pełne konkurencji – będzie Ci trudno próbować tam o coś zawalczyć,  jeżeli dopiero zaczynasz swoją przygodę z biznesem lub stroną internetową. Jeżeli jesteś początkujący nie powinieneś próbować pozycjonować się na te popularne „główne” słowa kluczowe – jeszcze.  Zamiast tego spróbuj się skupić na powiązanych słowach kluczowych,  na które łatwiej jest się pozycjonować i mają większą szansę na konwersję.

Na przykład jeżeli zaczynasz pisać bloga o fitnessie, będzie Ci trudno zacząć pozycjonować się na hasło „fitness”. Pomyśl, jakie aspekty Twojej strony czy bloga są wyjątkowe i spróbuj skupić się na nich. Być może piszesz o ćwiczeniach dla emeryów? Na pewno będzie o wiele łatwiej pozycjonować się na „fitness dla emerytów”, „ćwiczenia dla seniorów” etc. To jest tak zwane pozycjonowanie na frazy długiego ogona.

Więcej o tej strategii przeczytasz w naszym artykule pt. „10 powodów, dla których Twoja firma powinna prowadzić blog„.

Jeżeli spędzisz już trochę czasu w swojej niszy i z powodzeniem będziesz pozycjonował swoją stronę na tego typu wyrażenia, możesz spróbować swojego szczęścia z tymi najbardziej popularnymi keywordami. Pozycjonowanie się na nie powinno być dobrze przemyślaną częścią długoterminowej strategii słów kluczowych.

Słowa kluczowe bez znaczenia

slowa kluczowe obrazek 4

Keywordy, na które chcialbyś się pozycjonować, powinny być takimi samymi wyrażeniami jak te używane przez Twoich klientów czy czytelników. Powinieneś zawsze używać języka Twoich odbiorców. Wyobraź sobie, że sprzedajesz suknie na eleganckie gale. Być może w swojej komunikacji nazywasz je „sukniami galowymi”. Zwróć jednak uwagę, że nikt nie wyszukuje w internecie „sukni galowych” – ludzie poszukują „sukni balowych”, „sukni wieczorowych” czy „eleganckich sukienek”. Za pomocą keywordu „suknie galowe” nie uda Ci się zdobyć tak dużego ruchu, jak za pomocą tych innych wymienionych.

Skupianie się na liczbie pojedynczej, zamiast na mnogiej

Zawsze sprawdzaj, czy powinieneś pozycjonować się na dane wyrażenie w liczbie pojedynczej, czy raczej w mnogiej. Czy ludzie raczej wyszukują w internecie sformułowania „but na zimę” czy „buty na zimę”? Czy poszukują „skórzanej kanapy” czy „skórzanych kanap”? Skorzystaj z Google Trends aby ustalić, która forma przyniesie Ci więcej ruchu.

Skupianie się na słowach kluczowych bez ruchu

slowa kluczowe obrazek 5

Nietypowe słowa kluczowe są świetnym sposobem na rozruch Twojej strategii keywordów. Być może nie przynoszą tyle ruchu, ale dzięki nim masz większą szansę na dotarcie do właściwych osób i zwiększenie współczynnika konwersji.  Osoby, które wyszukują w internecie tych dokładnie słów, pod którymi łatwo Cię znaleźć, będą po prostu dobrze dopasowanymi do Ciebie odbiorcami. Jednak jeżeli Twoje słowa kluczowe są zbyt specyficzne i nie przynoszą żadnego ruchu, nie pomoże Ci to w SEO. Pamiętaj więc o tym, aby celować w tego typu unikalne słowa kluczowe, które rzeczywiście przynoszą za sobą ruch na Twojej stronie!

Zapominanie o analizie słów kluczowych

analiza słów kluczowych

Jeżeli próbujesz pozycjonować swoją stronę na konkretne słowa czy wyrażenia, pamiętaj o tym, żeby koniecznie sprawdzić, czy rzeczywiscie Ci się udało. Nie możesz wyłącznie zakładać, że wszystko poszło zgodnie z planem – musisz regularnie sprawdzać, czy naprawdę udaje Ci się docierać do swoich odbiorców. W tym celu powinieneś po prostu od czasu do czasu wygooglować swoje słowa kluczowe – sprawdź po prostu, czy Twoje artykuły rzeczywiście pojawiają się w rezultatach wyszukiwania. Jeżeli o tym zapomnisz, nie będziesz po prostu wiedział, czy jest sens próbować swoich sił w pozycjonowaniu się na bardziej popularne keywordy, czy należy skupić się na tych unikalnych.

Skupianie się na jednym słowie kluczowym na każdy post

słów kluczowych obrazek 10

Jeżeli napiszesz dobry post na bloga, powinieneś próbować pozycjonować się na więcej niż jedno slowo kluczowe. Powinieneś móc robić to bez większego problemu i wyszukiwania słów kluczowych na siłę. Dla tego postu o błędach w strategiach słów kluczowych na przykład możemy wykorzystywać zarówno „słowa kluczowe błędy”, jak i „dobra strategia sów kluczowych”.

Wniosek: aby Twoja strategia słów kluczowych odniosła sukces, unikaj powyższych błędów

Przygotowanie i przeprowadzenie odpowiedniej strategii dotyczącej słów kluczowych w Twoim marketingu zajmuje wiele czasu. To ważne, abyś poświęcił temu zagadnieniu odpowiednio dużo uwagi i dokładnie przemyślisz, na jakie słowa kluczowe chciałbyś się pozycjonować.

Podsumowanie
7 błędów SEO przy wyborze słów kluczowych
Tytuł artykułu
7 błędów SEO przy wyborze słów kluczowych
Opis
Słowa kluczowe, opracowanie ich powinno być pierwszym krokiem każdej strategii SEO.  Zdajemy sobie sprawę, że może to być dość trudne zajęcie. Których zatem błędów w wyszukiwaniu słów kluczowych należy unikać?
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy