Zastanawiasz się jak pozyskać leady przez bloga? Cytując jeden z klasyków kinematografii – „Jeśli zbudujesz, on przyjdzie”. O ile specjaliści od marketingu wprawdzie nie liczą na to, że grupa bejsbolistów z przeszłości trafi na ich bloga, jest w tym powiedzeniu nieco prawdy. Jeżeli poświęcisz czas i środki na zbudowanie efektywnego bloga firmowego, ludzie trafią na niego.
Jednak jest jedna rzecz, o którą nie musiał się martwić główny bohater Pola Marzeń – kiedy Ci ludzie już do Ciebie trafią, co zrobić, by zostali Twoimi klientami? Ruch na stronie internetowej jest ważny, ale ważne są również leady!
3 sprawdzone sposoby na pozyskiwanie leadów przez bloga
Oczywiście na swoim blogu firmowym czy stronie masz posty, które są pełne przemyślanych treści i analiz dotyczących Twojej gałęzi biznesu, a Twoi czytelnicy mogą znaleźć tam informacje, których poszukują. Czasami jednak to nie wystarcza, aby stali się Twoimi klientami – musisz także skupić się na tym, w jaki sposób oddziałujesz na swoich czytelników za pomocą calls-to-action, obojętnie czy dotyczą one zapisania się do newslettera, pobrania najnowszej oferty firmy czy umówienia się na spotkanie.
Call To Action – Jak skutecznie zachęcić klientów do działania?
Za pomocą silnych calls-to-action na Twoim blogu możesz znacząco zwiększyć współczynnik konwersji. Najpierw jednak musisz ustalić, jakiego typu konwersja Cię interesuje.
Szukasz tak zwanej twardej konwersji, czyli calls-to-action które służą do umówienia się na spotkanie z Twoim działem sprzedaży lub kontaktu w sprawie nowej oferty? Czy może interesuje Cię raczej delikatniejsza strona konwersji – pobieranie materiałów promocyjnych lub zapisywanie się do newslettera?
Jeszcze nie tak dawno blogi były głównie używane do poprawy rozpoznawalności marki i przyciągnięcia ruchu na właściwą stronę firmy, a większość generowanych leadów zaliczała się do miękkiej konwersji. O ile blogi ciągle są używane do zwiększania ruchu na stronie i promowania marki, to stały się także źródłami głębokiej analizy branży. „Co dotąd działało na blogach, czyli proste artykuły służące raczej do poprawy pozycji firmy w wyszukiwarkach, już się nie sprawdza” wyjaśnia Casey Brusch, Brafton SEO & Digital Marketing Consultant. „Teraz aby blog rzeczywiście spełniał swoją rolę, powinien dokładnie zgłębiać temat, co pozwala na przyciągnięcie ludzi. Blogi firmowe nie mogą być już jedynie małym dodatkiem do całej kampanii marketingowej. Firmy muszą teraz poświęcać im więcej czasu i energii”.
Stosuj skuteczne hasła
Obojętnie czy zależy Ci na miękkiej czy twardej konwersji, upewnij się, że Twoje CTA są dostosowane do tego, co oferuje Twój blog.
Na przykład, jeżeli na Twoim blogu można znaleźć ogólne informacje o Twojej firmie, niech Twoim call-to-action będzie formularz zapisania się do newslettera. Jeżeli Twój blog zawiera głębsze analizy dotyczące biznesu, daj swoim czytelnikom CTA które zachęci ich do kontaktu z Twoimi specjalistami.
Dobre wezwanie do akcji musi skupiać się na zamiarach użytkownika. Potrzebujesz call-to-action, które pasuje do tematyki Twojego bloga i które dostarcza użytkownikowi odpowiedzi na pytania, z którymi trafił na Twoją stronę. Spróbuj zapytać siebie samego „Kto mógłby poszukiwać takiego artykułu i czego więcej mógłby jeszcze chcieć się dowiedzieć? Jak moje usługi/produkty do tego pasują?”. Twoje wezwanie do akcji musi odpowiadać temu, czego poszukują odwiedzający Twoją stronę.
Kolorystyka i odpowiedni kontrast
Użytkownicy Twojej strony na pewno mają na co patrzeć. Dokładnie dlatego musisz sprawić, że Twoje call-to-action przyciągnie ich wzrok. Sugerujemy intensywne, jasne kolory, które sprawią, że trudno będzie przeoczyć CTA.
„Im żywszy kolor, tym więcej ludzi na niego kliknie” sugeruje Casey Brusch. „Użyj kolorów kontrastujących z motywem kolorystycznym Twojej strony, aby Twoje wezwanie do akcji rzucało się w oczy”.
Podobnie jak z kwestią umiejscowienia CTA, nie ma jednego koloru, który sprawdzi się w wypadku każdej marki. Casey twierdzi, że powinieneś testować także różne barwy, aby zobaczyć, który działa najlepiej. Dla Brafton jest to zielony, ale dla innych może być pomarańczowy czy niebieski.
Twoje wezwania do akcji są równie ważne, co content który umieszczasz na Twojej stronie. Upewnij się, że skutecznie prowadzisz gości do kolejnego kroku poprzez tworzenie przykuwających uwagę i dopasowanych do tematyki Twojego bloga call-to-actions.
Jeśli chcesz, aby nasza firma zajęła się optymalizacją Twojej strony pod kątem pozyskiwania leadów i zwiększenia współczynnika konwersji – napisz do nas.
- Jak pozyskać klienta? Pozyskaj nowych klientów efektywnie i mądrze
- Ile kosztuje strona internetowa?
- Ile kosztuje sklep internetowy – koszty założenia e-sklepu
- Jak wybierać domeny do link buildingu?
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.