Evergreen content – co to jest? Zalety, wady i zastosowanie – poradnik

Treści umieszczane na stronach internetowych należy opracowywać zgodnie z najnowszymi standardami SEO. Warto, żeby zaciekawiły użytkownika, przekazały mu merytoryczną wiedzę i zawierały angażujące nagłówki. Wówczas posłużą nam do zwiększenia ruchu w domenie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania. To nie wszystko, bowiem niektóre wpisy powinny być również uniwersalne – tak, aby można było je regularnie rozbudowywać. W dzisiejszym artykule wyjaśnimy czym jest evergreen content, a także przedstawimy jego zalety, wady i zastosowanie!

Evergreen content - co to jest?

Evergreen content (wiecznie żywy content) to uniwersalne treści tworzone z myślą o generowaniu stałego ruchu na przestrzeni stosunkowo długiego okresu (np. kilku-kilkunastu miesięcy). Aby spełniały swoją funkcję, muszą być regularnie aktualizowane, ale również opracowywane z uwagą na informacje i porady przydatne dla użytkowników pomimo upływu czasu. Jeśli wpis został napisany wg. obecnie obowiązujących zasad evergreen content – zdobędzie zaangażowanie i zwiększy konwersję wśród obecnych jak i nowych klientów.

Evergreen content vs standardowe treści

Podstawową różnicą pomiędzy wiecznie żywymi treściami a standardowymi materiałami (np. artykułami newsowymi) jest perspektywa czasowa generowania ruchu. Evergreen content umożliwia stopniowe pozyskiwanie konwersji przez cały okres istnienia danego artykułu. Wpisy tworzone pod wpływem bieżących trendów zaspokajają natomiast potrzeby informacyjne użytkowników maksymalnie przez 8-12 tygodni, a co za tym idzie – w późniejszym czasie zainteresowanie maleje nawet o kilkadziesiąt procent.

Zastosowanie evergreen content – 7 przykładów

Zastosowanie standardowych treści – 3 przykłady

Pamiętajmy, aby regularnie aktualizować treści evergreen content (np. co 2-3 miesiące). Roboty Google doceniają twórców, którzy chcą być „na czasie”, a w konsekwencji algorytmy wznoszą ich witrynę na wyższe pozycje w SERP-ach. Nie chodzi tu o dopisanie kolejnego 1 000 słów do tekstu, a jedynie drobny update pokazujący aktualne spojrzenie na dany temat.

Sprawdź też: Jak pisać teksty SEO w 2021 roku? SEO copywriting od A do Z

Jakie są zasady tworzenia i promowania evergreen content?

Tworzenie treści z zasadami evergreen content to nie tylko właściwa forma, ale również struktura opracowywanych materiałów.

evergreen content obraz 4
W celu napisania wiecznie żywego tekstu powinniśmy przestrzegać 9 ważnych reguł:

Warto również zwrócić uwagę na aspekt promocyjny – evergreen content należy reklamować m.in. na Facebookowych forach i grupach tematycznych oraz własnym Fanpage. Biorąc pod lupę fakt, iż w tym przypadku mamy do czynienia z wiecznie żywymi treściami, posty tego typu będziemy musieli udostępniać kilkukrotnie.

Pamiętajmy wówczas, aby nie przesadzić z ilością wpisów promujących dany materiał. Dodatkowo ponawiając publikację, powinniśmy koniecznie zmienić grafikę oraz opis, w którym wymienimy najważniejsze zmiany aktualizacyjne.

Gdzie promować evergreen content?

Evergreen content jest równie użyteczny, gdy wysyłamy go w formie newslettera. Korzystając z odpowiednich narzędzi mailingowych, starsze treści możemy przekazywać nowym użytkownikom, a osobom, które nie otworzyły wiadomości lub nie kliknęły linku – ponawiać wysyłkę.

evergreen content obraz 3

Nasi eksperci rekomendują promowanie wiecznie żywych treści także na własnej stronie www. W tym przypadku należy regularnie aktualizować datę publikacji wpisów, przenosząc je na początek listy. To nie wszystko, bowiem w celu zareklamowania evergreen content możemy wykorzystać również baner na pasku bocznym witryny lub stronie głównej – setki dodatkowych kliknięć będą zależały od jego atrakcyjności.

Evergreen content – dlaczego warto tworzyć uniwersalne treści?

Uniwersalne treści umożliwiają zgłębienie danego tematu z uwagą na każdy szczegół. Pozwalają autorowi regularnie dopisywać najważniejsze informacje bez konieczności zmiany szkieletu całego artykułu. Są wartościowym źródłem wiedzy, podwyższają wiarygodność firmy i wzmacniają jej autorytet w oczach potencjalnych klientów.

Evergreen content, to przede wszystkim spełnienie potrzeb czytelników, możliwość rozwinięcia danego tematu w każdej chwili oraz wyższa pozycja w Google, a co za tym idzie – szansa na pozyskanie nowych klientów i zwiększenie liczby odwiedzających naszą stronę www. Warto dodatkowo wspomnieć, iż wiecznie żywe wpisy nie generują ruchu tylko i wyłącznie w chwili publikacji, lecz także w dłuższej perspektywie. Poniżej przedstawiamy wady i zalety evergreen content!

Evergreen content – zalety

Evergreen content – wady

Konieczność regularnych aktualizacji jest wadą tylko i wyłącznie w momencie, gdy nie mamy czasu lub funduszy na dodatkowy copywriting. Jak już wcześniej wspomnieliśmy – warto także regularnie aktualizować datę publikacji wpisów, przenosząc je na początek listy. W innym wypadku nasz artykuł zniknie w gąszczu dalszych podstron, co poskutkuje mniejszą ilością odsłon.

Jak wybrać temat do tworzenia uniwersalnych treści SEO?

Wybór tematu bazującego na zasadach evergreen content może być trudniejszy niż jego kompleksowe omówienie. Wymaga to bowiem dokładnej analizy potrzeb rynkowych oraz zapoznania się z aktualnymi zagadnieniami wyszukiwanymi przez użytkowników Google. Inspiracje możemy czerpać z m.in.:

Tworzenie ponadczasowych treści polega na stosowaniu zasad SEO oraz czynników rankingowych topical authority. Podczas opracowywania evergreen contentu musimy również pamiętać, aby w większości przypadków unikać stosowania określeń czasowych, omawiać temat kompleksowo, jednocześnie przywiązując ogromną uwagę do merytoryki przekazywanych informacji.

Czym jest evergreen content? Zalety, wady i zastosowanie – podsumowanie

Evergreen content to nic innego, jak treści tworzone w celu generowania stałej konwersji niezależnie od daty publikacji konkretnego wpisu. Jest najczęściej wykorzystywany w m.in. rankingach, poradnikach, sekcji FAQ oraz recenzjach produktów. Wiecznie żywe treści powinny być zrozumiałe dla początkujących, zoptymalizowane pod kątem SEO oraz przejrzyste, wiarygodne i ciekawe.

FAQ evergreen content – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na najczęstsze pytania, które pojawiają się w sieci na temat zagadnienia evergreen content.

Dlaczego evergreen content jest ważny?

Evergreen content zwiększa ruch na stronie, a co za tym idzie – przyczynia się do polepszenia pozycji naszej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy pozyskać nie tylko nowych czytelników, ale również stałych i zdecydowanych klientów.

Jak stworzyć evergreen content?

Aby stworzyć evergreen content, należy wybrać tematy, które będą aktualne przez bardzo długi czas. Następnie warto opracować treść zgodną z Twoją marką i biznesem, a także zadbać o stronę wizualną, w skład której wchodzą m.in. zdjęcia, spis treści oraz źródła. Ostatnim krokiem są regularne aktualizacje (np. co 2-3 miesiące) poruszające najnowsze zagadnienia branżowe. Eksperci polecają dodatkowo udostępniać update-y swoim klientom w newsletterach lub postach w mediach społecznościowych.

Sprawdź też: SXO – co to jest i jak wpływa na e-commerce?

Dodaj komentarz