Polub nasz artykuł

Trzy sygnały mówiące, że powinieneś przebudować swoją stronę internetową

Twoja strona internetowa reprezentuje Ciebie oraz Twoją firmę, często też jest pierwszą wizytówką, którą widzi potencjalny klient. Liczby nie kłamią: 82% klientów sprawdzają firmę w Internecie, zanim jeszcze zdecydują się na dokonanie zakupu.

To, co dostajesz to jedynie mrugnięcie oka – jeden kluczowy moment, kiedy wygląd i design Twojej strony internetowej może pozyskać dla Ciebie nowego klienta lub stracić jego zainteresowanie. Czas, żebyś spojrzał krytycznie na swoją stronę internetową i zadał sobie pytanie – czy rzeczywiście to wszystko, na co stać Twoją firmę?

PRZEBUDOWA STRONY INTERNETOWEJ

Poniżej znajdziesz kilka sygnałów świadczących o tym, że koniecznie musisz zająć się przebudową lub przynajmniej odświeżeniem Twojej strony internetowej:

  • Nie jest przyjazna urządzeniom mobilnym

Jeżeli Twoja strona nie jest oparta na responsywnym designie, który pozwala na dostosowanie jej rozdzielczości w zalezności od rozmiarów ekranu, którego używa Twój klient, to koniecznie czas na zmianę. Teraz, kiedy duża część osób używa urządzeń mobilnych takich jak smartfony i tablety,  Twoja strona internetowa musi się poprawnie wyświetlać na każdym z takich urządzeń. Nie ma nic bardziej irytującego niż strona, z której nie można skorzystać tylko dlatego, że ma przestarzały design.

  • Nie nadąża za konkurencją

Okej, wiemy, że łatwo można zupełnie zatracić się w zarządzaniu swoją własną stroną i zwyczajnie zapomnieć o tym, by od czasu do czasu sprawdzić, co słychać u naszej konkurencji.  Ale to tak jakby Twoi sąsiedzi kupili sobie własnie nowy jacht, a Ty byłbyś zajęty przestawianiem krzeseł na Titanicu… Musisz zwracać uwagę na to, co dzieje się u konkurencji – a to stwierdzenie jest szczególnie prawdziwe, jeżeli chodzi o strony internetowe.

Poświęcenie odrobiny czasu na przejrzenie stron internetowych czołówki Twojej branży i topowych wyników wyszukiwania dla interesujących Cię haseł może pozwolić Ci na uświadomienie sobie, gdzie znajdujesz się ze swoją stroną w tym momencie. Czy na stronach internetowych Twojej konkurencji jest coś, czego nie ma u Ciebie? Czy pierwsze wrażenie, które wywołuje Twoja strona, nie jest tak dobre jak te u konkurencji? Jeżeli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś „TAK”, to prawdopodobnie jest jest dobry czas aby wyrównać szanse poprzez odświeżenie swojej strony internetowej.

  • Nie odpowiada Twoim potrzebom i potrzebom Twoich klientów

Ten problem tak naprawdę jest poważniejszy niż pozostałe i jego zrozumienie wymaga głębszego rozpoznania tematu. Obecnie jest niezwykle ważne, aby na bieżąco śledzić kluczowe wskaźniki związane z marketingiem internetowym. Mogą one być niezwykle pomocne, jeżeli chodzi o wskazanie, co działa na Twojej stronie, a co nie. Aspekty takie jak wysokie wskaźniki odrzuceń, niskie zaangażowanie i wolne działanie strony powinny być postrzegane jako czerwone flagi. Jeżeli Twoja strona internetowa nie jest w stanie zaproponować funkcjonalności i działania na takim poziomie, jakiego oczekują jej odbiorcy, lepiej żebyś zaplanował na niej poważne zmiany.

Badania wykazały, że zwłaszcza wolne działanie strony ma bardzo zły wpływ na jej wyniki. Ogólnie rzecz biorąc, około połowa użytkowników oczekuje, że strona internetowa będzie w pełni załadowana maksymalnie w ciągu dwóch sekund. Większość z nich opuści stronę, jeżeli nie jest załadowana po trzech sekundach. Co więcej, 79% użytkowników nie wróci na stronę, z którą kiedyś mieli już złe doświadczenia, a 44% opowie o tym swoim znajomym.

Nie pozwól, aby Twoja strona internetowa powsrzymywała rozwój Twojego biznesu. Zapewnij jej najwyższą jakość funkcjonowania dla dobra Twojego i Twoich klientów.

Co jeszcze powinieneś rozważyć?

Jeżeli już wiesz, że to czas, na odświeżenie Twojej strony, jest jeszcze parę spraw, o których powinieneś pomyśleć:

Małe poprawki mogą duzo zmienić – oczywiście, że jest możliwe, aby Twoja strona wyglądała nowocześnie przez dłuższy czas – nawet lata! – dzięki kilku dobrze przemyślanym aktualizacjom. Tak długo, jak wszystkie elementy działają prawidłowo, zdjęcia są aktualizowane, a Twoja strona regularnie przeglądana – być może nie potrzebujesz kompletnego remodellingu.

Przygotuj się na koszty – Twoja strona internetowa to wizytówka Twojej firmy, dlatego powinieneś traktować to jako inwestycję. W zależności od tego, jak wiele pracy wymaga Twoja strona i jakim celom służy w Twojej firmie, cena może znacząco się różnić. Aby poznać szczególy, wypełnij nasz formularz kontaktowy – oferujemy pełen zakres usług, począwszy od audytu strony, przez jej remodelling, zapewnienie responsywności aż do stworzenia nowej zawartości. Nie zniechęcaj się możliwym ogromem prac – na pewno to inwestycja, która dobrze Ci się zwróci.

Generyczne zdjęcia i szablony teoretycznie mogą dzialać, ale uważaj – kiedy zdecydujesz się na aktualizację swojej strony, mogą kusić Cię możlwiości obniżenia kosztów poprzez skorzystanie z gotowych rozwiązań dla e-biznesu. Czasami rzeczywiście gotowe szablony mogą wystarczać, ale pamiętaj o tym, że tego typu rozwiązania nie będą później wspierały pewnych aktualizacji i będą trudniejsze w modyfikacji. Naszym zdaniem lepiej jest zdecydować się na spersonalizowany design strony i rozwiązania dedykowane własnie dla Twojej firmy.

Podsumowując: musisz zrozumieć, jak ważna jest Twoja strona internetowa. Jeżeli nie jest aktualna, może odstraszać – zwłaszcza tych, którzy są bardziej „na czasie”. Pamiętaj o ich oczekiwaniach, a także o potrzebach Twojego biznesu, kiedy zdecydujesz się na małe „rewolucje”.

Jesteś zainteresowany przebudową strony internetowej? Zleć to zadanie profesjonalistom! Napisz do nas, a my skontaktujemy się z Tobą w przeciągu kilku godzin, chętnie poznamy Twoje potrzeby oraz pomożemy pozyskać Klientów.

 

Podsumowanie
TRZY SYGNAŁY MÓWIĄCE, ŻE POWINIENEŚ PRZEBUDOWAĆ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ
Tytuł artykułu
TRZY SYGNAŁY MÓWIĄCE, ŻE POWINIENEŚ PRZEBUDOWAĆ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ
Opis
Poniżej znajdziesz kilka sygnałów świadczących o tym, że koniecznie musisz zająć się przebudową lub przynajmniej odświeżeniem Twojej strony internetowej:
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy