Polub nasz artykuł

Case: Jak zwiększyliśmy ruch o 10 000% na stronie firmowej Hardwood.pl w przeciągu 8 miesięcy

Współpracę z firmą Hardwood, która specjalizuje się w realizacji i sprzedaży najwyższej jakości tarasów drewnianych oraz elewacji, nawiązaliśmy w sierpniu 2017 roku. Naszym głównym celem było zwiększenie widoczności firmy w sieci oraz pozyskanie nowych klientów. Wiele razy sygnalizowaliśmy w naszych artykułach, że zwrot nakładów na działania content marketingowe nie jest natychmiastowy i na efekty trzeba poczekać w odróżnieniu od np. kampanii płatnych, ale z biegiem czasu wracają do nas z potrojoną siłą. I co najważniejsze, nie musimy za to dodatkowo płacić. Tak też i było po raz kolejny w tym przypadku. Poniżej opowiemy w skrócie o działaniach, które podjęliśmy i w jaki sposób w przeciągu 8 miesięcy zwiększyliśmy ruch na stronie o prawie 10 000%.

Etap pierwszy – planowanie

Naszym pierwszykiem krokiem było poznanie celów biznesowych naszego klienta oraz zbadanie jego grupy docelowej, ich preferencji oraz zachowań. Na   podstawie uzyskanych informacji opracowaliśmy strategię oraz plan promocji.

Etap drugi – poprawki i stworzenie narzędzia promocji

Dodaliśmy do serwisu narzędzia analityczne, które pozwoliły nam monitorować oraz usprawniać niektóre procesy. Dodatkowo poprawiliśmy stronę pod względem UX oraz dodaliśmy elementy wzywające do akcji w szablonie blogowym, m.in. elementy slide-in, tak aby już od samego początku nasz współczynnik konwersji był na wysokim poziomie i aby od początku ruch na stronie przemieniać w wartość dodatnią dla firmy. Nasza firma często przywiązywać dużą uwagę do konwersji oraz ich współczynników.

Etap trzeci – ustalenie harmonogramu

W kolejnym kroku zaczęliśmy planowanie artykułów. Zbadaliśmy, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się konkurencja oraz czego w ich treściach brakuje, a mimo tego wyświetlają się na pierwszych pozycjach w wyszukiwarkach. W celu znalezienia najlepszych słów kluczowych wykorzystaliśmy takie narzędzia jak Buzzsumo, czy Moz.

Etap czwarty – tworzenie treści

Zgodnie z ustalonym harmonogramem pracy oraz wykorzystując zebrane już informacje nasi doświadczeni copywriterzy stworzyli wysokiej jakości treści. Publikacje odbywały się z ustalonym interwałem czasowym – m.in. 5 publikacji miesięcznie. Niejednokrotnie wykorzystywaliśmy również własną sieć witryn do publikacji treści, tak aby zawężać działania konkurencji i pozyskać dodatkowy link przychodzący.

Etap czwarty – dystrybucja oraz link building

Równolegle do publikacji nowych treści zajmowaliśmy się również ich dystrybucją, poprzez 3 kanały (płatne, własne oraz „zdobyte”). Stale poprawialiśmy pozycję strony poprzez pozyskiwanie linków, w tym i artykułów sponsorowanych, m.in. na Di.com.pl.

Etap piąty – analiza oraz ciągła publikacja i dystrybucja

Ostatni etap to przede wszystkim powtarzanie etapu 3 oraz 4 oraz dodatkowo:

– analiza zebranych danych;
– wyciąganie wniosków (żadna strategia nie jest idealna i w trakcie trwania kampanii ulega poprawkom).

Co uzyskaliśmy?


Znacząco zwiększony ruch

ruch content marketing

Strona w lipcu 2017 roku osiągała ruch na poziomie ~100 odsłon miesięcznie, aktualnie jest to 10 000 odsłon miesięcznie z określonej przez nas na samym początku grupy docelowej. Co więcej, nasz klient nie musi w dalszym ciągu płacić za promocję, aby podtrzymywać efekty naszej pracy.  Warto również dostrzec, że w odróżnieniu od kampanii płatnych, działania content marketingowe są wieczne i przechodzą w „aktywa” danej firmy. W przypadku kampanii płatnych, kiedy nasz się budżet skończy, w Internecie nie ma śladu po naszych działaniach promocyjnych, a ruch na naszej stronie automatycznie maleje. Uzależniamy w ten sposób swój biznes od podmiotów zewnętrznych. Content marketing w odróżnieniu od tej formy promocji będzie przynosił Twojej firmie zyski nawet po zakończeniu planu promocji.

Słowa kluczowe

slowa kluczowe content marketing

Każdy tekst opracowany przez naszych copywriterów koncentrowany jest na dane słowa kluczowe. Każda treść w perspektywie długofalowej ma za zadanie przynieść wartość dodaną dla firmy. W przeciągu 7 miesięcy opublikowaliśmy na blogu 32 artykuły, co pozwoliło nam w przeciągu 8 miesięcy uzyskać 52 słów kluczowych w TOP10 wyszkiwarki Google oraz 504 słów kluczowych w TOP50.

Klienci

Nasz klient potwierdził, że zainteresowanie usługami firmy jest znacząco większe niż wcześniej. Dodatkowo wszystkie nasze wezwania do akcji posiadają wysoki współczynnik konwersji, co oznacza, że strona w sposób prawidłowy, bez żadnych barier, pozyskuje naturalnie nowych klientów za pomocą stworzonych przez nas treści.

Zaufanie

Dostarczanie klientom wartościowych treści, których szukali jest skutecznym sposobem na przedstawienie swoich usług, ale i nie tylko. Dla naszego klienta, firma automatycznie staje się wiarygodna, jeśli nasz tekst jest wartościowy i spełnia jego potrzeby. Ma to swoje potwierdzenie, jeżeli chodzi o wzrost współczynnika konwersji. Naszym współczynnikiem konwersji jest użytkownik, który dokona pożądanej czynności na stronie (np. wypełnienie formularza). Dodatkowo, budowa zaufania i świadomości marki jest czynnością pożądana przed podjęciem działań SEM (tak, aby były rzeczywiście efektywne). Więcej o tym przeczytasz w naszym artykule: Płatne reklamy – dlaczego PRZEWAŻNIE nie działają?