ContentNinja.pl

5 wskazówek dzięki którym zwiększysz sprzedaż w serwisie e-commerce

  • Ostatnia aktualizacja: 10 listopada, 2022 o godz. 22:10
  • Bez względu na to, jak duże sukcesy odnosi Twoja strona e-commerce, nie powinieneś przestawać zastanawiać się, co jeszcze możesz zrobić, aby ją ulepszyć. Znajdowanie innowacyjnych pomysłów na promowanie Twojego biznesu może być trudne, ale z pewnością Ci się opłaci. Promocje i specjalne oferty dla Twoich klientów są efektywną metodą na zwiększenie ruchu na Twojej stronie, zdobycie nowych klientów i zwiększenie dochodów. Co najważniejsze, promocyjne oferty są doskonałym sposobem na zachęcenie nowych klientów do pozostania lojalnymi Twojej marce. Wiele platform zakupowych korzysta z poniższych rozwiązań – czas także na Ciebie! 

    Dlaczego wykorzystanie promocji i ofert specjalnych jest ważne w branży e-commerce?

    Współcześni internetowi konsumenci są bardziej obrotni, niż kiedykolwiek – to fakt. Dodajmy do tego jeszcze to, jak wiele mają obecnie możliwości zakupowych – to żadna zatem niespodzianka, że wymagają specjalnej zachęty, aby dokonali zakupu właśnie u Ciebie. Właśnie dlatego powinieneś postrzegać różnego rodzaju promocje jako jedne z najbardziej wartościowych narzędzi zachęty do zakupu.

    5 wskazówek dzięki którym zwiększysz sprzedaż w serwisie e-commerce 6

    Jak sprawić, aby sprzedaż wzrosła?

    Teraz, kiedy rozumiemy już, jak ważną rolę pełnią oferty specjalne w branży e-commerce, chcielibyśmy podzielić się z Tobą prostymi, a jednocześnie potężnymi rozwiązaniami, które zadziałały cuda u naszych klientów. Oczywiście nie ma dwóch identycznych biznesów i dwóch takich samych stron internetowych i to, co może działać w jednej branży, niekoniecznie zadziała w innej. Zanim wdrożysz jakikolwiek z tych pomysłów, upewnij się, że zebrałeś wszystkie potrzebne dane i jesteś pewien skuteczności tej metody.

    Darmowa wysyłka

    Wiadomo, że wszyscy kochają darmową wysyłkę. Dodatkowe koszty wysyłki, które pojawiają się podczas finalizowania zakupu, często prowadzą do porzucania koszyka, co jak wiemy jest piętą achillesową branży e-commerce. Poza eliminowaniem kosztów, których wielu Twoich klientów mogłoby się spodziewać, upraszczasz jednocześnie procedurę dokonywania zakupu.

    Obojętnie, czy  oferujesz darmową wysyłkę na całej swojej stronie, czy ograniczasz ją do jednej kategorii produktów, Twoi klienci mogą spokojnie robić zakupy wiedząc, że nie będą zaskoczeni dodatkowymi kosztami. Z psychologicznej perspektywy jesteś na wygranej pozycji, jeżeli Twoi goście wiedzą, że ceny które widzą na stronie to są dokładnie te koszty, które będą ponosić.

    Jedna rzecz warta odnotowania: Nie musisz od razu całkowicie przerzucać kosztów wysyłki na siebie. Możesz po prostu “ukryć” je, wkomponowując je w cenę produktu!

    Procentowe obniżki

    Jeżeli tradycyjne sklepy nauczyły nas czegokolwiek, to z pewnością tego, że wszyscy kochają robić zakupy “na wyprzedaży”. Rozważ pokazywanie dla każdego produktu dwóch cen – tej “wyjściowej” i tej “promocyjnej”. Możesz eksperymentować z różną terminologią, np. z określeniem “sugerowana cena producenta”, aby zobaczyć, co najlepiej sprawdza się na Twojej stronie.

    Nawet jeżeli procentowe obniżki stają się coraz bardziej powszechne na stronach e-commerce, ich skuteczność nie słabnie.  Z jakiegoś powodu ludzki mózg wciąż jest bardziej skłonny kupić produkt ze sztucznie napompowaną “ceną oryginalną” i atrakcyjną “ceną promocyjną”. Eksperymentuj z róznymi wysokościami procentowymi w zależności od Twojej marży tak, aby ustalić, co będzie dawać najlepsze efekty. Każda szanująca się firma e-commerce powinna być w  stanie zmieniać te liczby dynamicznie. Pamiętaj jednak o swojej marży, ponieważ wzrost przychodów będzie najbardziej wartościowy, kiedy ciągle będzie przynosił Ci znaczne zyski na każdej sprzedaży.

    Kup coś, otrzymasz coś innego za darmo

    Każdy kocha otrzymywać coś za darmo. Możesz skorzystać z takiej formy promocji jeżeli zostanie zakupiony produkt X lub jeżeli widzisz, że sprzedaż produktu Y maleje.

    Jeżeli chciałbyś zwiększyć średnią wartość zamówienia, dorzuć gratisowy produkt po przekroczeniu określonego progu kwotowego wartości zamówienia. Skłonisz w ten sposób klientów do myślenia, że jest do lepszy “deal”, a jednocześnie sprawisz, że ich opinia o Tobie będzie pozytywna. Jednocześnie skłania ich to do wydawania większej ilości pieniędzy w Twoim sklepie.

    Taniej, jeżeli kupisz więcej

    Kolejnym świetnym sposobem na wzrost sprzedaży i średniej wartości zamówienia jest oferowanie zniżek opartych na ilości zakupionego produktu. Dajmy na to, że produkt X kosztuje 10 zł/szt. Jeżeli klient kupi 5 sztuk, zapłaci jedynie 40 zł, a jeżeli 10 – 75 zł. Takie obniżki mogą być oparte zarówno na sztywnych kwotach, jak i procentowych obniżkach ceny czy innego rodzaju skalach.

    To rozwiązanie może sprawdzać się szczególnie dobrze w firmach, które liczą zarówno na zwykłego klienta, jak i klienta biznesowego, który jest bardziej skłonny do hurtowych zakupów. Możesz wtedy ustawić te promocję w taki sposób, żeby osoby zainteresowane zakupem wielu sztuk nie musiały nawet się z Tobą kontaktować w celu negocjacji ceny. Im bardziej zautomatyzowana będzie w tej dziedzinie Twoja strona, tym lepiej dla Ciebie i Twoich klientów.

    Punkty i programy lojalnościowe

    Sklepy internetowe coraz częściej wdrażają w różnej postaci programy lojalnościowe. Oferowanie Twoim klientom punktów za każdą złotówkę wydaną na Twojej stronie są bardzo dobrym sposobem na zwiększenie lojalności konsumenta. Mogą być wyrażone zarówno za pomocą punktów, jak i ich realnej wartości w złotówkach, w zależności od tego, co wydaje Ci się bardziej odpowiednie. Wiele osób uważa, że bardziej przyciągnie klienta “ekstra 50 zł na zakupy” niż “dodatkowe 50 punktów lojalnościowych”, więc staraj się o tym pamiętać podczas ustalania swojej strategii.

    Nie zapomnij także o kreatywności podczas ustalania nazwy dla swojego programu lojalnościowego – na przykład “System punktów lojalnościowych za zakup biletów lotniczych” nie brzmi tak interesująco jak program “Doświadczony Podróżnik”.

    Kiedy używać ofert specjalnych?

    Wprawdzie większość stron e-commerce właściwie zawsze prowadzi jakiegoś typu promocję, są pewne sytuacje, kiedy wprowadzenie tego typu akcji przyniesie jeszcze lepsze efekty.

    • Tygodniowe, miesięczne lub kwartalne obniżki
    • Promocje typu “pre-launch” – dotyczy produktów w przedsprzedaży lub np. oferty na kolejny sezon
    • Świąteczne i sezonowe wyprzedaże – mogą być to np. tradycyjne świąteczne wyprzedaże lub związane z Twoją branżą (początek sezonu ogrodowego, rozpoczęcie roku szkolnego)
    • Opuszczone koszyki – skontaktuj się z “właścicielami” opuszczonych koszyków poprzez e-mail ze specjalną ofertą, aby skłonić ich do zamknięcia transakcji
    • Oferty dla subskrybentów newslettera – w swoich materiałach e-mail marketingowych zawrzyj np. specjalne kody rabatowe, aby zachęcić ludzi do zapisywania się na newsletter
    • Promocje połączone z social media – “polub nas na Facebooku, aby otrzymać 10% zniżki”
    • Zniżki dla nowych klientów
    • Specjalne oferty dla stałych klientów – nagrodź swoich klientów np. po trzecich zakupach na Twojej stronie
    • Dla chcących opuścić stronę – jeżeli wygląda na to, że potencjalny klient chce opuścić Twoją stronę bez dokonania zakupu, zaprojektuj pop-up z ofertą, która zachęci go do dokończenia zakupów

    Współpraca e-commerce

    Rekomendujemy współpracę bezpośrednio z naszą firmą w celu znalezienia i wdrożenia odpowiedniej dla Twojej firmy strategii. Połączenie ekspertyzy SEO z dogłębnym zrozumieniem Twojego biznesu jest najlepszą metodą na skuteczne wykorzystanie promocji i specjalnych ofert w Twoim biznesie.

    Podobne interesujące artykuły:
    Podoba Ci się nasza treść?

    Będzie nam miło, jak zostawisz komentarz lub ocenę 😊

    Wystaw nam notę!
    5/5 - (1 vote)
    Dodaj komentarz