ContentNinja.pl

Najważniejsze zmiany w algorytmie Google [Infografika]

Ostatnia aktualizacja przez Bartosz Powichrowski

Każdego roku Google zmienia swój algorytm wyszukiwarki około 500 razy. Podczas gdy większość tych zmian jest niewielka, Google od czasu do czasu wprowadza bardzo istotne zmiany w algorytmie, które mają znaczny wpływ na wyniki wyszukiwania. W poniższej infografice przedstawimy te najważniejsze zmiany w algorytmie Google na przestrzeni ostatnich lat.

Najważniejsze zmiany w algorytmie Google [Infografika] 4

Najważniejsze zmiany w algorytmie Google na przestrzeni ostatnich lat

Poniżej kilka krótkich informacji na temat wyżej przedstawionych zmian w algorytmie Google.

2011

Google Panda

Wprowadzona w lutym 2011 aktualizacja miała na celu osłabić w rankingach pozycję słabej jakości stron, które nie niosą ze sobą żadnej wartości dla użytkowników i polegają głównie na kopiowaniu treści z innych stron. Równocześnie Panda zaczęła nagradzać strony, które publikują content wysokiej jakości za pomocą lepszych pozycji w rankingu wyszukiwania.

2012

Google Pingwin

W 2012 roku Google uruchomiło aktualizację „algorytmu antyspamowego”, która miała rozwiązać problem spamowania linkami i taktyki budowania linków black hat. Według wielu użytkowników, były to zdecydowanie  największe zmiany w algorytmie Google do tej pory. Jej celem było powzięcie większej kontroli i obniżenie skuteczności nieuczciwych praktyk SEO, które wówczas były szeroko stosowane.

Sprawdź też: Jak budować linki?

2012

Google Pirat

Aktualizacja algorytmu Google Pirat była wprowadzona jako filtr w sierpniu 2012. Stworzona była, aby uniemożliwić witrynom, które naruszały wcześniej prawa autorskie, zajmowanie wysokich pozycji w rankingach wyszukiwania. Ten filtr był co jakiś czas aktualizowany, aby strony, które wcześniej były przez niego wykluczone mogły otrzymać „drugą szansę”, jeżeli naprawiły swoje błędy. W ten sposób też „wyłapywał” nowe strony, które umknęły jego uwadze wcześniej.

2013

Google Koliber

Google ogłosiło aktualizację Koliber we wrześniu 2013 roku, ale działała ona już na miesiąc przed jej ogłoszeniem. W porównaniu do Pandy i Pingwina, które miały bardzo odczuwalne dla witryn i ich rankingów skutki, Koliber nie niósł za sobą tak drastycznych zmian. Skoncentrowany był głównie na poprawie rozumienia treści, ich kontekstu i znaczeń.

2014

Google Gołąb 

Uruchomiony w lipcu 2014 roku, Google Gołąb skupiony był głównie na dostarczaniu użytkownikom wyników powiązanych z ich lokalizacją, a przez to bardziej dla nich użytecznych niż tradycyjne rankingi.

2015

Google Mobile-Friendly 

Google zaprezentował aktualizację Mobile-Friendly w kwietniu 2015 roku. Miała ona dać dużą przewagę stronom, które były responsywne i wyświetlały się poprawnie na urządzeniach mobilnych. Nazywa inaczej mobilegeddonem, mopokalipsą, mobokalipsą czy mobilekalipsą.

2015

Google RankBrain

Pojawił się na początku 2015 roku i do dziś pozostaje jednym z trzech najważniejszych algorytmów Google. RankBrain jest mechanizmem opartym na AI, który wspiera Google w poprawie trafności odpowiedzi wyszukiwarki na te bardziej skomplikowane zapytania użytkowników, co przekłada się również na poprawę UX.

2016

Google Opos

Opos skupiony jest na znalezieniu i wspieraniu lokalnych przedsiębiorstw i wyróżnianiu ich w wynikach wyszukiwania

2017

Google Fred

Aktualizacja obniżyła rankingi niskobudżetowych blogów oraz stron, które bardziej interesowały się generowaniem przychodów niż na dostarczaniu użytkownikom rzetelnych informacji.

2018

Google Medic

Aktualizacja była ogromna i miała wpływ na wiele witryn w Internecie. Mimo, że zmiana głównie miała dotyczyć stron poświęconych zdrowiu, medycynie i pieniądzom, to według wielu analiz wpłynęła na strony również z innych kategorii.

A Wy jak skomentujecie zmiany w algorytmach Google na przestrzeni ostatnich lat?

Podoba Ci się nasza treść?

Będzie nam miło, jak zostawisz komentarz lub ocenę 😊

Wystaw nam notę!
5/5 - (1 vote)
Dodaj komentarz