Jak udowodnić wartość content marketingu swojemu szefowi?

  • Home / Content marketing / Jak udowodnić wartość…
content marketing szef

Jak udowodnić wartość content marketingu swojemu szefowi?

Siła content marketingu jest naprawdę duża. Słyszysz o tym pewnie już od jakichś 10 lat. Więc skoro to naprawdę działa, dlaczego marketingowcy z całego świata wciąż muszą przekonywać do tego swoich szefów i swoich klientów?

Do tego dodaj te niezręczne rozmowy przy świątecznym stole, kiedy to próbujesz wytłumaczyć swojej rodzinie czym właściwie się zajmujesz. „No wiesz, kojarzysz te wszystkie teksty i artykuły w Internecie? To ja je piszę” – polecamy taką odpowiedź.

Poniżej zestawiliśmy trzy przykłady, które udowadniają wartość content marketingu. Tak więc jeżeli ktokolwiek będzie próbował Cię przekonać, że nie masz racji, możesz to wykorzystać jako dowód.

Wartość content marketingu w akcji: 3 przykłady

siła content marketingu

  1. Jak firma USC Group dzięki content marketingu zdobyła kontrakt na milion dolarów

Jeżeli to nie właśnie o zwrot z inwestycji martwi się Twój szef w kwestii Twoich marketingowych wysiłków, to…serdecznie współczujemy modelu biznesowego.

Zaczynając w 2015, jedna z firm podjęła współpracę z agencją marketingową w celu wsparcia swojego małego zespołu marketingowego w produkcji blogów, case studies, materiałów wideo i zasypania swojej strony najwyższej jakości treściami.

W pewnym momencie stworzono e-book, który został rozdystrybuowany subskrybentom firmy. Jeden z nich był pod tak dużym wrażeniem, że poprosił o przedstawienie dodatkowych case studies w interesującej go sprawie. Po uzyskaniu dodatkowych informacji zdecydował się na zawarcie z firmą kontraktu o wartości miliona dolarów – a to wszystko zaczęło się od zwykłego e-booka. Na tym polega cała magia content marketingu.

Co z tego powinieneś zapamiętać:

aby zamknąć deal z klientem powinieneś skorzystać z podstawowych narzędzi content marketingu- w tym wypadku świetnie wykorzystano e-booki i case studies;

– zadbaj już o swoich potencjalnych klientów i oferuj im dodatkowe treści, jeżeli tylko o nie poproszą – powinieneś posiadać arsenał wysokiej jakości materiałów ukierunkowanych na różne aspekty biznesu;

10 powodów, dla których Twoja firma powinna prowadzić blog

– inwestuj w wartościowe treści i materiały; które możesz wykorzystać w dowolnym momencie swojej drogi do celu.

  1. Jak zwiększyć rozpoznawalność marki i pozyskać wartościowe leady

brand content marketing

Content marketing często mocno pokrywa się ze sprzedażą. Podstawą każdego z nich jest cel biznesowy polegający na konwersji leadów i zamykaniu transakcji. Właśnie w ten sposób własne  landing page i usługi optymalizacyjne pomogły jednej z firm zajmującej się oprogramowaniem.

Przez ponad dwa lata firma ta wykorzystywała tworzone przez agencję marketingową wpisy na blogach, infografiki, filmy, dokumenty i e-booki do generowania świadomości marki i docelowych perspektyw na targach branżowych.

W 2016 celem firmy było umówienie 12 spotkań z potencjalnymi klientami po każdej konferencji. Dzięki współpracy z agencją marketingową, udało się uzyskać 18 takich spotkań. Rok później ta sama konferencja zakończyła się 25 spotkaniami.

Właśnie to powinno być celem Twojego zespołu sprzedaży.

Co z tego powinieneś zapamiętać:

marketing i sprzedaż muszą mieć przed sobą te same cele i rozumieć, w jaki sposób marketing treści może im pomóc w ich osiągnięciu;

– treści, które nie prowadzą do konwersji leadów i do zamknięcia sprzedaży, są mało wartościowe dla Ciebie i Twojej firmy;

– perspektywy sprzedaży wymagają treści wszystkich typów, zarówno o cyfrowym, jak i materialnym kształcie;

  1. Szybki sukces w mediach społecznościowych

social media content marketing

Treść jest często tak dobra, jak platformy, na których jest udostępniana. Dla większości marketerów media społecznościowe są podstawowym miejscem udostępniania publikacji i promowania ich treści. Dlatego posiadanie nie tylko fanów w mediach społecznościowych, ale zaangażowanych fanów w mediach społecznościowych ma pierwszorzędne znaczenie dla sukcesu marketingu treści.

Firma, o której piszemy, szybko uświadomiła to sobie po nawiązaniu współpracy ze swoją agencją marketingową. W ciągu dwóch tygodni jeden ze strategów agencji udoskonalił głos marki. W dziewięciomiesięcznym okresie dzielenia się treściami stworzonymi przez agencję na Twitterze i Facebooku, liczba obserwujących firmę na tych kanałach wzrosła odpowiednio o 24,8 i 20,4 procent. Co więcej, ich zaangażowanie na tych kanałach wzrosło o 1,357 i 329,5 procent.

Wszystko to równa się większej liczbie wyświetleń, większej liczbie potencjalnych klientów i większej liczbie kontaktów.

Co z tego powinieneś zapamiętać:

– stworzenie treści to zaledwie połowa sukcesu – ich promocja jest równie ważna;

– sukces w mediach społecznościowych nie jest możliwy bez oryginalnych, prowokujących do myślenia treści;

– na bieżąco aktualizowane profile w mediach społecznościowych informują istniejących i potencjalnych klientów o Twojej marce;

Content marketing a tradycyjny marketing – co przynosi większe zyski?

Content marketing jest z definicji strategią cyfrową. Zamiast korzystania z usług call center, targów, reklam telewizyjnych, dystrybucji materiałów promocyjnych i zbyt intensywnego promowania produktów (marketing wychodzący / tradycyjny), marketing treści wykorzystuje taktyki, które przyciągają klientów, którzy chcą wiedzieć więcej o Tobie.

Komunikacja wychodząca jest droższa i ma ograniczony zasięg. Komunikowanie się za pomocą kanałów społecznościowych i stron internetowych opiera się na znanych klientowi, nieuciążliwych dla niego przepływach informacji, które konsumenci uważają za wciągające i prowokujące do myślenia – nie ma tutaj żadnych ciężkich prób „dobijania targu”.

Porównując content marketing do tradycyjnego marketingu, rozważ poniższe punkty:

  • Marketing treści zapewnia 3 razy więcej potencjalnych klientów
  • Marketing treści kosztuje o 62 procent mniej
  • Marketing treści konwertuje 6 razy więcej potencjalnych klientów

To prosta matematyka: content marketing zapewnia wyższy zwrot z inwestycji.

Wartość content marketingu poza samymi pieniędzmi

Łatwo jest w głowie wiązać „wartość” z „przychodem”. Jest to słuszne, ale także trochę mylące, o ile “wartość” wykracza poza cyferki na koncie.

Sam wpływ marki jest często niezmierzony, więc przyjrzyjmy się niektórym sposobom oceny “wartości” bez odwoływania się do samych pieniędzy. Twój szef również będzie chciał poznać te informacje.

Wartości natychmiastowa:

  • pełna kontrola komunikacji i brandingu
  • wzrost znaczenia i wiarygodności w mediach społecznościowych
  • ukierunkowanie na profile klientów
  • więcej stron zindeksowanych przez wyszukiwarki
  • dłuższe „życie” poszczególnych treści

Wartości długoterminowe:

  • silniejsza, dwukierunkowa komunikacja z klientami
  • dominacja w wyszukiwarkach
  • zbieżność celów sprzedaży i marketingu
  • spójność wizerunku i wzrost autorytetu w branży
  • uniwersalne repozytorium treści
  • większa percepcja rynku

Jak udowodnić wartość content marketingu swojemu szefowi

content marketing szef

Jeśli chodzi o pokazywanie swojemu szefowi Twoich postępów w content marketingu, będziesz potrzebował każdej miary i wskaźnika do swojej dyspozycji. Poniżej znajdziesz przykładowe wskaźniki, które możesz wykorzystać do swoich raportów:

Makrocele: działania na dole ścieżki, które mają bezpośredni wpływ na wyniki finansowe

  • zakupy na stronie
  • prośby o prezentację lub demo
  • kontakty z zespołem sprzedaży

Mikrocele: działania ze szczytu ścieżki, które pośrednio wpływają na wyniki finansowe:

  • pobrania plików
  • liczba linków zwrotnych do strony
  • udostępnienia na portalach społecznościowych
  • subskrypcje newslettera

Uważaj jednak, aby spoczywać na laurach, ponieważ nie wszystkie wskaźniki korelują bezpośrednio z ROI. Uważamy je za metryki marności, które są świetne na papierze, ale niewiele znaczą na drodze do tego, co ważne. Należą do nich:

  • współczynnik odrzuceń
  • pages per session
  • ruch organiczny
  • czas spędzony na stronie

Jeżeli Twój szef nie jest ekspertem od marketingu, to używając branżowego żargonu będziesz mówił jak do ściany – mimo najlepszych intencji nie będzie w stanie Cię zrozumieć. Zamiast tego dostosuj język, aby dopasować się do tego, co Twój szef rozumie i do tego, jakie są jego cele.

Oznacza to, że będziesz musiał „sprzedać” content marketing jako sposób na:

  • przyspieszenie procesu sprzedaży
  • lepsze zrozumienie perspektyw
  • poprawienie relacji z klientami
  • wsparcie sprzedaży dodatkowej
  • obniżenie kosztów związanych z tradycyjnym marketingiem

Jak wykorzystać content marketingu w 2018 roku?

Aby upewnić się, że zrobiłeś wszystko, co możliwe, aby zrozumieć i udowodnić innym wartość content marketingu, ważne jest, aby w pełni zrozumieć formaty treści, które mają odnieść największy sukces w 2018 roku.

  • Posty na bloga – dłuższe formy treści generują nawet 9 razy więcej leadów niż krótkie
  • Posty w mediach społecznościowych – social media jest drugim najczęściej używanym kanałem przekazu ws content marketingu, zaraz po blogach
  • Case studies – dla 88% procent specjalistów od marketingu B2B to najbardziej skuteczne treści
  • E-booki – 63% klientów jest w stanie podać firmie swoje informacje, aby pozyskać e-booka
  • White papers – 76% nabywców jest w stanie podać firmie swoje informacje w celu ich uzyskania
  • Landing pages – obserwowany jest 86% wzrost konwersji, kiedy landing pages zawierają materiały wideo
  • Infografiki – obserwowany jest 12% wzrost konwersji u firm, które stosują infografiki w swoich treściach
  • Materiały wideo – 74% całego ruchu w sieci to treści wideo;

Jeżeli Twoi szefowie lub klienci mimo wszystko nadal nie rozumieją, co tak wyjątkowego jest w content marketingu, może po prostu niech do nas zadzwonią? Z pewnością uda nam się ich przekonać.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...