Polub nasz artykuł

content marketing obrazek 5

Skąd bierze się rosnąca popularność content marketingu?

Być może słyszałeś już, że content marketing jest najnowszym trendem, który według prognoz ma jeszcze zyskać na popularności. Ale czy wiesz dlaczego tak jest i skąd bierze się rosnąca popularność content marketingu?

Podczas gdy rzeczywiście content marketing jest niesamowicie efektywny właściwie dla każdej firmy, i branży na świecie, to wielu specjalistów od marketingu zdaje się nie rozumieć jego fenomenu. Przyjrzyjmy się zatem bliżej temu fascynującemu zagadnieniu,  w czym pomoże nam zgromadzone poniżej 10 statystyk na temat content marketingu.

200 milionów osób używa blokerów reklam

bloker reklam

Niegdyś płatne reklamy w Internecie były jednym z najskuteczniejszych środków marketingowych. Obecnie jednak Internauci stali się sprytniejsi i wiedzą, w jaki sposób ominąć reklamy, których nie chcą oglądać. Według danych z sierpnia 2015 roku, ponad 200 milionów użytkowników sieci na świecie używało aplikacji i wtyczek, które blokowały skrypty reklamowe.

O ile użytkownicy Internetu cieszą się z wolności od (niekiedy uciążliwych) reklam, jest to problem dla marketerów, którzy swoje kampanie w dużej mierze opierali na wykupowanych w sieci reklamach. Na szczęście treść – czyli content – jest sposobem na promocję swojego biznesu, którego nie blokują żadne aplikacje. Poza tym, że odporny jest na działanie blokerów reklam, content marketing polega na tworzeniu zawartości, która stanowi wartość dla klienta, dzięki czemu jest bardziej efektywny  i mile widziany przez Internautów.

Content marketing generuje ponad 7 razy większy ruch na stronie internetowej

content marketing ruch

Pomimo, że treść wysokiej jakości nie jest łatwa ani tania w wykreowaniu, ostatecznie przynosi naprawdę duże korzyści. Według Neila Patela, specjaliści od content marketingu którzy dbają o dobrą, konkurencyjną treść, zdobywają o wiele większy wzrost odwiedzin strony niż ich konkurenci. Spójrzmy na przykład na Search Engine Journal – zawartość tej strony stoi zawsze na wysokim poziomie, a w rezultacie strona przyciąga milion unikalnych użytkowników każdego miesiąca. To nie przypadek – ludzie szukają wartościowego materiału, a Search Engine Journal wie, jak go stworzyć.

Treść przekłada się na rozpoznawalność marki, co zwiększa zaangażowanie

content marketing zaangaozwanie

Zgodnie z 2015 IBM Digital Experience Survey, 56% marketingowców wierzy, że spersonalizowana treść przekłada się na wzrost zaangażowania użytkowników. Ponieważ personalizacja zawartości pomaga konsumentowi zapamiętać markę, jest on też w ten sposób zachęcany do samodzielnego wypróbowania jej produktów.

Klienci poświęcają średnio 37 sekund na przeczytanie Twojego artykułu

artykul

Może wydawać się, że to niedużo, ale to nieprawda – 37 sekund to czas wystarczający na przykucie uwagi potencjalnego klienta i zainteresowanie go zawartością Twojej strony. Niektórzy twierdzą, że artykuły na stronie mają jedynie przyciągnąć na nią klienta z wyników wyszukiwania, ale badania wykazują, że większość klientów rzeczywiście czyta materiały na Twojej stronie. Content marketing, który polega na tworzeniu wartościowych treści przyciągnie na Twoją stronę nowych klientów i zbuduje zaangażowanie.

Mimo że content marketing kosztuje 62% mniej niż jego tradycyjne metody, generuje ponad trzy razy więcej leadów

content marketing lead

Wielu mniej doświadczonych marketerów zakłada, że content marketing będzie droższy niż jego inne odmiany. W rzeczywistości jest on często tańszy niż tradycyjne metody marketingu. Ze względu na to, że content marketing jest efektywny, łatwo go rozpocząć i jest popularny wśród klientów, może znacząco obniżyć koszty, które marketerzy poświęcają na promocję swoich marek.

Większość marketerów B2B używa content marketingu podczas kreowania swoich strategii

Ponad 88% specjalistów od marketingu B2B używa content marketingu jako jednego z podstawowych filarów swoich strategii marketingowych. Poza tym, że pozwala na łatwe nawiązanie kontaktu z klientem, content marketing sprawia, że ten kontakt łatwo podtrzymać oraz pozwala markom i klientom na rzeczywiste nawiązanie więzi.

Content marketing sprzyja wyższym wskaźnikom konwersji

Kiedy porównamy wyniki marek, które stosują content marketing w swoich strategiach z tymi, które od tego stronią, zauważymy, że te pierwsze mogą pochwalić się prawie sześć razy wyższymi wskaźnikami konwersji niż swoi konkurenci. Podczas gdy content marketing wymaga większej ilości czasu, wkładu finansowego i umiejętności, to wciąż ostatecznie przynosi o wiele większe zyski. O tym, jak poprawić współczynnik konwersji w sklepie internetowym pisaliśmy w tym artykule: 6 sposobów na poprawę konwersji w sklepie internetowym.

E-mail marketing to najefektywniejszy rodzaj content marketingu

Kiedy przeanalizujemy wpływ różnych kanałów dystrybucji treści, staje się jasne, że e-mail pozwala na osiągnięcie największego zasięgu. Za każdy dolar wydany na e-mail marketing, możemy liczyć na zwrot w wysokości 38 dolarów! Ponieważ e-maile są spersonalizowane, ukierunkowane na cel i dostarczane bezpośrednio do klienta, jest wspaniałą i stosunkowo tanią drogą na dotarcie do potencjalnych konsumentów.

Większość marketerów B2B używa co najmniej 13 taktyk content marketingu

Więcej znaczy lepiej, prawda? Jeżeli chodzi o content marketing, to akurat może być prawda. O ile stosowanie różnych strategii i metod marketingowych nie jest czymś nadzwyczajnym w żadnej gałęzi biznesu, to akurat content marketing przoduje w tej dziedzinie. Dzieje się tak ze względu na to, że content marketing jest tym bardziej efektywny, im bardziej zdywersyfikowane są jego kanały dystrybucji. Marketerzy zyskają również dzięki kreowaniu różnorodnych formatów contentu i używaniu do ich dystrybucji różnych platform.

73% dużych organizacji zatrudnia osobę specjalnie do zarządzania content marketingiem

Content marketing stał się obszarem marketingu, który  przynosi na tyle duże zyski, że duże firmy a całym świecie zatrudniają ludzi, których zadaniem jest zarządzanie kreowaniem treści i ich dystrybucją. Przykładem może być np. firma Microsoft.

Stworzenie takiej roli w swojej organizacji zapewnia prawidłową alokację zasobów i efektywną komunikację z klientami. Pomaga to także w efektywnym używaniu różnych formatów, kanałów dystrybucji i nowych technologii.

Podsumowanie
Content Marketing - marketing przyszłości? - ContentNinja.pl
Tytuł artykułu
Content Marketing - marketing przyszłości? - ContentNinja.pl
Opis
Być może słyszałeś już, że content marketing jest najnowszym trendem, który według prognoz ma jeszcze zyskać na popularności. Ale czy wiesz dlaczego tak jest i skąd bierze się rosnąca popularność tego rodzaju marketingu?
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy