Promocja treści – 5 skutecznych sposobów

  • Home / Content marketing / Promocja treści –…

Promocja treści – 5 skutecznych sposobów

Dawno temu, kiedy Internet dopiero raczkował – czyli w latach 90. i 00. – strategia „zbuduj stronę, a reszta przyjdzie sama” była naprawdę fantastyczna. Budową i zarządzaniem stronami internetowymi zajmowała się jedynie garstka osób, zatem jeżeli już stworzyłeś jakąś witrynę, newsletter czy kurs internetowy pewnikiem było to, że zainteresowane daną tematyką osoby same Cię znajdą. Promocja treści w ówczesnych czasach również prawie nie funkcjonowała.

Dzisiaj niestety to już nie działa w ten sposób. Konkurujesz nie tylko z ludźmi, którzy oferują podobne treści, ale robisz to na poziomie różnych platform i sposobów dystrybucji. Gdyby tego było mało, konkurujesz nie tylko z innymi małymi przedsiębiorcami i pojedynczymi twórcami, ale z całymi potężnymi korporacjami, które posiadają ogromne zasoby finansowe i ludzkie. W jaki sposób się wyróżnić?

Jedną z możliwych ścieżek jest promocja, rozeznanie w rynku i opracowanie unikalnych sposobów na dotarcie do swojej docelowej grupy odbiorców. Poniżej znajdziesz prosty plan rozgrywki, który pomoże Ci zarobić jak najwięcej na każdej porcji swoich treści.

Dlaczego promocja treści jest tak istotna?

W swoim artykule The 80/20 Rule for Building a Blog Audience przedsiębiorca I specjalista ds. marketing Derek Halpern zauważa: “Jeżeli poświęcasz czas na napisanie artykułu, który dotrze jedynie do 1 000 czytelników, jest szansa, że na świecie jest milion innych osób, które mogłyby skorzystać z tego, co napisałeś. Dlaczego więc miałbyś poświęcać więcej czasu na tworzenie treści, kiedy już masz coś z czego można skorzystać?”

Halpern jest zwolennikiem strategii 80:20, co oznacza, że spędza 20% swojego czasu na tworzeniu treści i 80% na promowaniu ich. O ile jest to fantastyczna strategia kiedy jesteś nowy i potrzebujesz szybko zdobyć czytelników, specjaliści od content marketingu ostrzegają, że przywiązanie się do tej strategii może skutkować tym, że nie będziesz dostarczał odpowiedniej ilości i jakości treści swoim użytkownikom. Zatem jak możesz pozyskać nowych czytelników jednocześnie skupiając się na tworzeniu wartościowych treści dla istniejących użytkowników?

Poniżej znajdziesz checklistę z drobnymi krokami, które powinieneś wykonać.

Promocja treści w pięciu prostych krokach

  1. Wyślij informację do Twojej listy mailingowej (czas: 2-5 minut)

Promocja treści ob 1 ob 2

Jednym z najlepszych sposobów na szybką promocję nowego artykułu jest rozesłanie go do swojej listy mailingowej. Lista osób, które zapisały się na newsletter na Twojej stronie, jest zwykle złożona z ludzi, którzy lubią Twoją markę i ufają jej oraz chcieliby pozostawać z nią na bieżąco. To najbardziej zaangażowana część Twoich użytkowników, więc dzielenie się z nimi regularnie nową zawartością to świetny pomysł.

Sposób, w jaki to możesz robić, będzie zależeć od specyfiki Twojego biznesu, jakie są Twoje relacje z czytelnikami i jakiego rodzaju aktualizacji mogą się oni spodziewać. Możesz wysyłać linki do postu opublikowanego danego dnia użytkownikom mailowo, możesz wysyłać im pełną treść, by nie musieli nawet wchodzić na Twoją stronę, możesz wysyłać też tygodniowe czy miesięczne aktualizacje. Wypróbuj i eksperymentuj z powyższymi metodami, aby znaleźć tę, która odpowiadać będzie Tobie i Twoim czytelnikom najbardziej.

  1. Promocja treści w social media na przestrzeni kilku tygodni (czas: 5-10 minut)

Planowanie publikacji treści w social media z wyprzedzeniem może być fantastyczną rzeczą, którą zachwalają zwłaszcza mali przedsiębiorcy, którzy muszą radzić sobie sami również z takimi sprawami.

Kiedy publikujesz post lub inny typ zawartości jedną z najlepszych rzeczy, które możesz zrobić, jest rozplanowanie promocji na pewien okres za pomocą narzędzi takich jak Buffer. Za jego pomocą możesz w prosty sposób zaplanować publikację czy promocję na Twitterze czy Facebooku w momencie jego publikacji, potem kolejnego dnia ponownie, a później może jeszcze raz w kolejnym tygodniu. Powtórz to dla wszystkich swoich kont w social media.

Rekomendowalibyśmy, żebyś ustalił takie harmonogramy i zapisał je tak, abyś za każdym razem publikując posta uruchamiał taki plan promocji. Automatyzując ten proces tak bardzo, jak to tylko możliwe, zapewniasz swoim postom maksymalny możliwy zasięg, jednocześnie minimalizując czas, który na to będziesz poświęcał.

  1. Napisz maila do każdej osoby, którą wspominasz w swoim poście czy artykule (czas: 5-10 minut)

 

To fantastyczny pomysł nie tylko na zdobycie przychylności swoich czytelników, ale też na nawiązanie nowych znajomości w branży…i zdobycie ich czytelników. Tworząc nowe treści na swoją stronę, odwołaj się do postów i artykułów publikowanych na innych stronach, a potem daj znać ich autorom, że to zrobiłeś. Na pewno ucieszą się, że doceniasz ich pracę i chętnie pochwalą się tym swoim czytelnikom.

W jaki sposób znaleźć szybko czyjś adres e-mail?

– na ich stronie poszukaj zakładek typu „O mnie” lub „Kontakt”;
– sprawdź portale typu LinkedIn – często znajdziesz tam adresy mailowe innych osób
– wyszukaj w Google kombinacje ich imienia/nazwiska z nazwą domeny, na której publikują artykuły

  1. Zbuduj partnerstwo (czas: 10-15 minut)

Doskonałym celem dla Twojej strategii content marketingowej będzie zbudowanie relacji z większymi firmami opartej na wspólnym promowaniu i udostępnianiu treści. To oczywiście zajmie Ci więcej czasu, zwłaszcza jeżeli myślisz o dużych firmach i domach mediowych.

Podczas gdy pracujesz nad budowaniem takich sieci synchronizacji, nie zapominaj o możliwościach, jakie dają darmowe sieci takie jak LinkedIn czy Medium, które pozwolą Ci pozyskać nowych czytelników.

Jeżeli chodzi o publikowanie treści na LinkedIn, musisz pamiętać o stosowaniu się do następujących kryteriów:

– Twój tytuł powinien mieć 40-50 znaków
– dodaj do 8 grafik czy obrazków do swojego postu, jednak nie dodawaj multimediów ani materiałów wideo
– twórz posty typu how-to i listy
– podziel swój post na pięć akapitów, aby zyskać jak największą liczbę wyświetleń
– użytkownicy LinkedIn lubią długie artykuły – 1 900 – 2 000 słów
– spraw, aby Twój artykuł był zrozumiały dla wszystkich, nie tylko dla ludzi z branży
– promuj swój post na LinkedIn także w innych sieciach
– publikuj swoje posty w czwartki

Nie polecalibyśmy, abyś próbował synchronizować każdy artykuł, ale te najlepsze, co do których jesteś pewien, że mogą zadziałać na konkretną publiczność. Ponadto nie próbuj synchronizować nowych treści od razu – poczekaj, aż zaaklimatyzuje się odrobinę na Twojej stronie i dopiero wtedy prześlij do swoich partnerów.

Twoje posty synchronizowane powinny być również unikatowe. Jeżeli jesteś w tak dobrej pozycji, że Twoje treści mogą być publikowane także na innych stronach, spróbuj myśleć strategicznie i nie synchronizować podobnych postów.

  1. Promocja treści – Stwórz proste grafiki do dzielenia się nimi na social media (czas: 10-15 minut)

Badania wskazują, że zdjęcia na Facebooku generują do 53% więcej „lajków” niż tradycyjne posty. Dlatego też dekorowanie swoich treści grafikami jest niezwykle ważne. Jeżeli używasz w swoich artykułach obrazków, dobrym sposobem na promocję swoich postów w social media będzie publikacja nagłówka opatrzonego odpowiednią grafiką, która zachęci czytelnika do kliknięcia w link.

W ten sposób uzyskasz dodatkowo czytelników ze stron, które są nastawione na dzielenie się głównie grafikami – Tumblr, Pinterest – nawet, jeżeli nie jesteś na nich specjalnie obecny na co dzień.

A Twoim zdaniem, co jest bardziej istotne? Kreowanie nowych treści czy promowanie nowych? Ile czasu należałoby poświęcić na jedno i drugie? Czy promocja treści jest dla Ciebie tematem trudnym? A może chcesz, abyśmy pomogli Ci w promocji treści? Jeśli tak, napisz do nas!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...