Polub nasz artykuł

Marketing treści: 7 złych powodów by zacząć z nim przygodę

Nawet robienie mądrych rzeczy ze złych powodów jest ciągle po prostu głupie. Jeżeli potrafisz stworzyć skuteczny marketing treści, Twoje wysiłki nie pójdą na marne. Zalety tego rodzaju marketingu zostały już dawno odkryte i dobrze udokumentowane – zwiększysz swoje dochody i rozwiniesz swój biznes, a Twoi konsumenci zaufają Ci bardziej. Nie jest to żadna nowa strategia, ale wraz wzrostem udziału świadomych konsumentów w rynku zdobywa ona coraz większą popularność.

Marketing treści

Content marketing to zupełnie inne podejście do tradycyjnej reklamy. Zamiast próbować dopasowywać się do dynamicznie zmieniającego się rynku i potrzeb jego konsumentów, edukujemy swoich klientów za pomocą zawartości, która buduje równocześnie relacje. Przeciętnie 76% konsumentów czuje się mocniej związana z marką i myśli o niej pozytywnie po przeczytaniu odpowiednio zaprojektowanego artykułu z gatunku custom marketing.

Niestety twierdzenie, że marketing treści jest prosty i łatwy jest nieprawdą. W rzeczywistości to duża inwestycja i nie jest przeznaczona dla każdego. Poniżej znajdziesz siedem powodów dla których NIE NALEŻY zaczynać przygody z content marketingiem.

Chcesz być trendy

trendy content marketing

Każda decyzja dotycząca content marketingu musi mieć swoje uzasadnienie w rzeczywistej potrzebie biznesowej. W innym wypadku zawartość, którą stworzysz, zwyczajnie nie będzie wartościowa dla Twoich klientów. Jeżeli nie masz żadnego innego powodu dla otwarcia kampanii content marketingowej niż to, że tak się teraz robi albo nie mogę odstawać od konkurencji, nie uda Ci się stworzyć nic wartościowego ani użytecznego, a to świeża perspektywa jest sercem efektywnego content marketingu.

Tylko dlatego, że możesz coś zrobić, nie znaczy, że powinieneś. Podążanie za trendem bez określonego celu jest niebezpieczną ścieżką, która doprowadzi Cię do tworzenia niewiele znaczącego, bezużytecznego contentu.

Potrzebujesz szybkiego rozwiązania

marketing treści obrazek 1

Marketing treści jest rozwiązaniem, na którego cele poczekasz miesiące, a nawet lata. Najpierw musisz dać coś od siebie, żeby oczekiwać w zamian jakichkolwiek zwrotów. Właśnie dlatego to musi potrwać, zanim Twój content marketing program wystartuje na dobre.

Wiele firm poddaje się nie widząc natychmiastowych efektów. Większość blogów jest porzucana w ciągu kilku pierwszych miesięcy, mimo że  efekty długoterminowanego zaangażowania w taki projekt są nadzwyczajne. Dla przykładu, marki które kreują 15 nowych postów miesięcznie średnio otrzymują w zamian 1200 nowych leadów w ciągu miesiąca. Jeżeli nie dasz rady wytrwać w kreowaniu zawartości do momentu, kiedy rzeczywiście pojawi się duży zwrot z tej inwestycji, nie ma sensu, żebyś w ogóle zaczynał.

Chcesz poprawić swój ranking w wyszukiwarkach

ranking seo

Oczywiście poprawa rankingu w wynikach wyszukiwania jest jedną z głównych zalet content marketingu, ale nie powinno to stanowić jedynego powodu, dla którego chcesz to robić. Jak twierdzi Ian Lurie, CEO w Portent Inc., „content  marketing to nie są „artykuły, które piszemy, by pozycjonować się wyżej” ani „infografiki”. Marketing treści to jest wszystko, co robimy, by przekazać jakąś wiadomość odbiorcom. Wszystko”. SEO polega na dostarczaniu swojej publiczności tego, czego właśnie poszukują w Internecie. Jeżeli dasz swoim odbiorcom zawartość, której oczekują i potrzebują, zostaniesz nagrodzony poprzez lepszy ranking w wyszukiwarkach.

Marketing treści to nie tania alternatywa

zwykle reklamy

Jeżeli poszukujesz taniego zamiennika dla tradycyjnych reklam, marketing treści może wydawać Ci się kuszącą opcją. Rzeczywiście, zwrot z takiej inwestycji jest imponujący – marketing treści kosztuje średnio 62% mniej niż tradycyjne rozwiązania marketingowe i generuje trzy razy tyle leadów. Jednak problem w wybieraniu czegoś tylko dlatego, że jest relatywnie tanie polega na nie dostrzeganiu rzeczywistej wartości tej rzeczy. Jakaś inwestycja w content marketing jest konieczna, zarówno w kontekście czasu, jak i pieniędzy – jeżeli sami nie włożymy w to odpowiednio dużo zasobów, nie dostaniemy wiele w zamian.

Marketing treści nie zagwarantuje Ci szybkich rezultatów

wzrost sprzedazy

Nie każda treść stworzona w ramach content marketingu przekuje się we wzrost sprzedaży dla Ciebie – musisz o tym pamiętać. To, co tworzysz i zamieszczasz na swojej stronie, musi dotyczyć różnych aspektów Twojej działalności i produktów, tak aby stworzyć klientowi pełen obraz tego, czym się zajmujesz i zachęcić go do zakupu. Marketing treści to bycie wartościowym źródłem informacji i ekspertem w swojej dziedzinie, a nie próba sprzedaży w każdym artykule.

Nie masz opracowanej strategii

brak strategii

Dodawanie setek artykułów na Twoją stronę  nie pomoże Ci zamaskować faktu, że nie opracowałeś strategii dla content marketingu. W Internecie istnieje wiele złego contentu, który nie stanowi żadnej wartości dla klientów. Jeżeli z pomocą specjalistów od marketingu uda Ci się opracować strategię content marketingu, zyskujesz wielką przewagę. 53% efektywnych marketingowców dba o dobrze opracowane strategie, podczas gdy około 40% najmniej efektywnych nigdy ich nie ma.

Nie stosujesz mierników

Tak jak w przypadku każdej innej kampanii marketingowej, content marketing i jego efektywność muszą być na bieżąco mierzone. Będziesz mógł zobaczyć co działa, a co nie, tak aby móc budować i usprawniać swoją strategię. Nie zaczynaj swojej kampanii content marketingowej, dopóki nie określisz swoich KPI, benchmarków i sposobów raportowania.

9 wskazówek na to jak przyrządzić przydatny i ciekawy raport dla klienta

Raport dla klienta Raportowanie to ciągły proces

Marketing treści to wiele pracy.  Zwrot jest ogromny, o ile jesteś skłonny włożyć w to przedsięwzięcie odpowiednio dużo czasu i energii, aby stworzyć od podstaw swoją strategię. Jeżeli nie jesteś pewien, czy marketing treści to coś dla Ciebie, to w porządku – lepiej jest poczekać niż zacząć wcześniej ze złych powodów. W przeciwnym wypadku ryzykujesz poddanie zbyt wcześnie czegoś, co może całkowicie odmienić Twój biznes.

Chcesz, aby Twoja strona poprawiła wyniki i zaczęła zarabiać? Napisz do nas lub bezpośrednio zamów, jeden z pakietów dostępnych na naszej stronie.

Podsumowanie
Marketing treści : 7 złych powodów by zacząć z nim przygodę
Tytuł artykułu
Marketing treści : 7 złych powodów by zacząć z nim przygodę
Opis
Nawet robienie mądrych rzeczy ze złych powodów jest ciągle po prostu głupie. Jeżeli potrafisz stworzyć skuteczny marketing treści, Twoje wysiłki nie pójdą na marne.
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy