Jak wypromować blog? Świetna treść nie wystarczy.

  • Home / Content marketing / Jak wypromować blog?…

Jak wypromować blog? Świetna treść nie wystarczy.

Świetna treść nie wystarczy – jak wypromować blog? Większość content marketerów treści publikuje na blogu. To dobrze. Jednak w dzisiejszych czasach to ciut za mało. Jeśli zastanawiasz się, jak wypromować blog, to zapraszamy do czytania.

Jak wypromować blog?

Oprócz zwykłych treści tekstowych, warto również rozważyć publikacje treści w innych formatach. Zwyczaje związane z konsumpcją mediów są nieprzewidywalne, dla każdej osoby mogą się zmienić, warto posiadać alternatywy i nie skupiać się jedynie na jednym formacie. Kluczem jest dywersyfikacja formatów treści. Mądrze jest rozważać i realizować inne metody przekazywania treści, szczególnie jeśli dotychczasowe wyniki aktualnego planu nie są zadowalające. Dla przypomnienia mamy wiele typów treści, np. (wideo, prezentacje, newslettery, infografiki, case studies etc.)

Doświadczeni content marketerzy często eksperymentują z różnymi treściami, formatami w celu ustalenia, które najbardziej przemawiają do danej grupy docelowej. Przy odrobinie cierpliwości i wytrwałości możemy sukcesywnie zwiększać swój zasięg i sprzedaż. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że do danej grupy docelowej o wiele bardziej przemawiają np. treści przekazywane w formacie wideo niż tekstowym. Podobnych przykładów możemy znaleźć znacznie więcej.

Podsumowując: Eksperymentuj z różnymi typami treści. Tym bardziej jeżeli nie jesteś do końca zadowolony z dotychczasowych wyników kampanii.

Jak udowodnić wartość content marketingu swojemu szefowi?

Atomizacja treści

jak wypromować blog ob 1

Skuteczni i efektywni content marketerzy często realizują strategię tzw. atomizacji treści. Przez termin atomizacji treści należy rozumieć wyodrębnienie pojedynczych porcji przekazywanych informacji. Takie odrębne elementy przenoszone są do innych formatów treści. W kontekście odpowiedzi na pytanie “Jak wypromować blog” jest to bardzo ważne zagadnienie.

Mówiąc prostym językiem – duży temat rozbijamy na mniejsze kawałki i przenosimy go do różnych typów treści. Jest to zabieg rozsądny w przypadku opracowania np. dużego tematu.

Osiągamy w ten sposób o wiele więcej korzyści, niżeli poprzez publikacje materiału na jeden raz, a konkretniej:

Zwiększamy wydajność – zajmujemy więcej miejsca w sieci, przebijamy się do większego grona użytkowników mniejszymi kosztami, bo krok po kroku.

Zwiększamy zasięg – używamy wielu platform, na wiele sposobów tworzymy treści oraz je dystrybuujemy, przez co naturalnie zwiększamy grono odbiorców.

Strategia ta jest mniej pracochłonna i zapewnia dodatkowo:

Lepszą pozycję w Google – tworzenie oddzielnych fragmentów treści daje Ci możliwość pozycjonowania dla większej liczby haseł;

Więcej udostępnień w social media;

Leadów – im więcej stron, tym więcej możliwości oferowania wezwań do działań, w rezultacie również wyższa konwersja.

Jak wypromować blog poza samym blogiem?

Doświadczeni content marketerzy zazwyczaj korzystają również z innych narzędzi promocji. Poniżej przedstawiamy wiele z dostępnych, m.in:

Narzędzia społecznościowe:
– grupy LinkedIN;
– grupy Facebook;
– fora internetowe;

Narzędzia blogowe;
– komentarze na stronach;
– komentarze na stronach społecznościowych;
– artykuły sponsorowane;
– infografiki;

Narzędzia audio;
– podcasty.

Długie treści:
– ebooki;
– gazety;
– wywiady;
– prezentacje;
– case studies;
– webinary.

Jak wypromować treści na blogu?

Dowiedz się jak możesz pozyskać nowych czytelników jednocześnie skupiając się na tworzeniu wartościowych treści.
Promocja treści – 5 skutecznych sposobów

Poprzez metody płatne:
– reklamy Pay Per Click;
– reklamy Facebook;
– reklamy Adwords;
– influencerów;
– posty sponsorowane / artykuły sponsorowane;
– remarketing.

Poprzez kanały społecznościowe:
– publikacja na LinkedIn artykułu;
– post na Facebooku;
– tweet;
– post na Instagramie;
– post stronach niszowych danej branży

Poprzez wiadomości bezpośrednie:
– mailing;
– wiadomości SMS.

Poprzez wideo;
– Youtube;
– Facebook;
– Wideo podcasty;
– Live streamy.

Jeśli Twoja kampania content marketingowa nie zawiera jeszcze filmów wideo to czas na światło, kamerę i akcję! Wideo jest jednym z najlepszych typów treści. Użytkownicy oglądają średnio 34 filmów miesięcznie. Duże marki zdają sobie z tego sprawę, dlatego oferują szeroki wachlarz filmów, zaczynając od historii firmy do przedstawienia sylwetek pracowników. Wielu twórcom treści materiały wideo dostarczają dodatkowych odwiedzin, zwiększają zaangażowanie czytelników oraz zwiększają zasięg. Zauważ, jak łatwo filmy wideo są udostępniane w sieci, w odróżnieniu od blogowych wpisów.

Świetne jest to, że filmy wideo możesz wykorzystywać dalej, np. na nowe strony landing pages, w postach artykułów, w artykułach sponsorowanych – dodają firmie zaufania. Wideo jest maszyną do tworzenia treści – dodatkowo wracając do atomizacji treści , to zauważ, że wideo posiada audio, możesz stworzyć podcasty lub samo audio wykorzystać do innych celów.

Mamy nadzieję, że przybliżyliśmy Wam sposoby na promocję bloga firmowego, czy też prywatnego. Oczywiście nie sposób było w naszym wpisie nie wspomnieć o dodatkowych typach treści, ponieważ jak już wiecie sama publikacja artykułów na blogu nie jest strategią skuteczną i efektywną. Musimy dywersyfikować formaty treści, próbować dystrybucji na różne sposoby i sporo analizować.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *