Od pół roku pozycjonujemy sklep internetowy, który zajmuje się sprzedażą szczoteczek sonicznych. Jego odbiorcami są klienci indywidualni, którzy dbają o zdrowie i higienę jamy ustnej. Dowiedz się, jak w przeciągu 6 miesięcy można zwiększyć widoczność sklepu internetowego z początkowego stadium i jak nasze dodatkowe działania przyczyniły się do wzrostu konwersji oraz sprzedaży.

Sklep internetowy jest oficjalnym dystrybutorem szczoteczek sonicznych znanej marki. Przed rozpoczęciem współpracy z nami sklep generował już ruch oraz sprzedaż, ale wyniki nie były zadowalające w stosunku do potencjału firmy, stąd też decyzja o podjęciu z nami współpracy. 

Cel pozycjonowania

Naszym głównym celem było zwiększenie widoczności sklepu na frazy brandowe. Produkty były znane na rynku, ale pod frazami brandowymi, oficjalny dystrybutor nie widniał na czołowych lokatach. Cel został osiągnięty zaledwie po kilku miesiącach. Obecnie wszystkie frazy brandowe zostały wywindowane do TOP1/TOP3. Obecnie celem jest budowa ruchu tematycznego i wzbudzanie zainteresowania oraz popytu produktami firmy.

Rozwój prac

Nasze prace rozpoczęliśmy od analizy sklepu i poprawy podstawowych błędów. Na samym starcie zoptymalizowaliśmy wszystkie kategorie oraz produkty w sklepie, tworząc content, który jest użyteczny dla użytkowników i przyjazny dla wyszukiwarki Google.

Postanowiliśmy również uruchomić bloga tematycznego na którym oprócz wartościowych i przydatnych informacji podlinkowane są powiązane produkty w odpowiednich sekcjach CTA.
Sekcje mają za zadanie konwertować i generować dodatkowy przychód w sklepie internetowym.

Poniżej przykład takiego CTA – umieszczonego w artykule

przykład cta

Działania

Na blogu publikujemy od czterech do pięciu artykułów miesięcznie. W ten sposób dostarczamy stałe treści, co powoduje rozszerzanie widoczności sklepu o kolejne słowa kluczowe. Dodatkowo dzięki stałym publikacjom wzmacnia się nasz autorytet domeny, a przy użyciu odpowiedniego linkowania wewnętrznego możemy wykorzystać dobrą architekturę informacji i wzmocnić najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe.

Z racji, że drugim naszym konikiem są strony internetowe zasugerowaliśmy oraz wprowadziliśmy również poprawki pod względem UX, m.in. zmniejszyliśmy header (wcześniej użytkownik wchodząc na podstronę sklepu nie widział od razu produktów), wyszczególniliśmy element sekcji po dodaniu produktu do koszyka, skróciliśmy etap zamawiania produktu oraz dodaliśmy opinie produktów, uatrakcyjniając widok naszych stron na listach SERP, dodaliśmy też elementy cross-sellingu w podsumowaniu zamówienia. Wprowadzone przez nas zmiany miały pozytywne przełożenie na współczynnik konwersji.

Ponadto postanowiliśmy również rozwinąć link building, który powinien odbywać się stopniowo i w sposób naturalny. Podnieśliśmy liczbę linkujących domen z liczby około 5 do ponad 50 w ciągu sześciu miesięcy. Pozyskiwaliśmy linki jedynie z najbardziej wartościowych stron, najczęściej w postaci artykułów sponsorowanych z obiektywnymi recenzjami produktów.

Nasze wyniki

Nasze działania spowodowały, że wzrosła liczba wyświetleń na stronach wyszukiwania – jest o około 4 razy większa, a liczba kliknięć jest około 7 razy większa w porównaniu do miesięcy, w których nie były prowadzone działania. Na poniższym zdjęciu widoczny jest trend stagnacyjny, kiedy nie były prowadzone działania i trend wzrostowy, kiedy je rozpoczęliśmy.

google search console - green trend
  • na zielono zaznaczony jest obszar wyznaczający czas naszej pracy nad stroną
Przed rozpoczęciem działań:

Śr. liczba kliknięć dziennie: 25,5
Śr. liczba wyświetleń dziennie: 296,6

+679%
+348%
Po 6 miesiącach:

Śr. liczba kliknięć dziennie: 198,8
Śr. liczba wyświetleń dziennie: 1328,8

Zwiększyliśmy także liczbę słów kluczowych:
traffic after before
Przed rozpoczęciem działań

31 TOP50
0 TOP10
2 TOP2

+1270%
+31
+180%
Po 6 miesiącach

425 TOP50
31 TOP10
38 TOP2

Organic traffic, czyli ruch organiczny, szacując przez narzędzie Ahrefs wzrósł o około 13 razy z 150 do 2167.

Wolumen sprzedaży w sklepie internetowym razem z liczbą zamówień wzrósł o około 3-4 razy. Trend wzrostowy dalej będzie kontynuowany, sklep internetowy będzie umacniał swoją pozycję oraz pojawiał się na coraz to bardziej konkurencyjne słowa kluczowe związane z działalnością.

Podsumowanie

Jak widać na powyższym przykładzie, nawet mało widoczny sklep internetowy możemy bardzo sprawnie rozwinąć w zaledwie pół roku. Pozycjonowanie często przedstawiane jest jako proces długofalowy, którego wyniki przez długi czas są niewidoczne – nie zawsze tak jest. Jeśli działania prowadzone są skutecznie i systematycznie, a sam sklep internetowy ma potencjał (np. w postaci świetnych produktów w dobrej cenie), to bardzo często efekty widoczne są nawet po pierwszym miesiącu pracy.

Pamiętaj, że nawet najlepszy marketing internetowy nie obroni słabej oferty. Inwestując w pozycjonowanie, musisz przede wszystkim zadbać o konkurencyjność swoich produktów lub usług.

Dodaj komentarz