ContentNinja.pl

Jak można rozwinąć sklep internetowy w przeciągu pół roku? [case-study]

  • Ostatnia aktualizacja: 29 lipca, 2022 o godz. 14:02
  • Od pół roku pozycjonujemy sklep internetowy, który zajmuje się sprzedażą szczoteczek sonicznych. Jego odbiorcami są klienci indywidualni, którzy dbają o zdrowie i higienę jamy ustnej. Dowiedz się, jak w przeciągu 6 miesięcy można zwiększyć widoczność sklepu internetowego z początkowego stadium i jak nasze dodatkowe działania przyczyniły się do wzrostu konwersji oraz sprzedaży.

    Opis sklepu

    Sklep internetowy jest oficjalnym dystrybutorem szczoteczek sonicznych znanej marki Oclean. Przed rozpoczęciem współpracy z nami sklep generował już ruch oraz sprzedaż, ale wyniki nie były zadowalające w stosunku do potencjału firmy, stąd też decyzja o podjęciu z nami współpracy. 

    Cel pozycjonowania

    Naszym głównym celem było zwiększenie widoczności sklepu na frazy brandowe. Produkty były znane na rynku, ale pod frazami brandowymi, oficjalny dystrybutor nie widniał na czołowych lokatach. Cel został osiągnięty zaledwie po kilku miesiącach. Obecnie wszystkie frazy brandowe zostały wywindowane do TOP1/TOP3. Obecnie celem jest budowa ruchu tematycznego i wzbudzanie zainteresowania oraz popytu produktami firmy.

    Rozwój prac

    Nasze prace rozpoczęliśmy od analizy sklepu i poprawy podstawowych błędów. Na samym starcie zoptymalizowaliśmy wszystkie kategorie oraz produkty w sklepie, tworząc content, który jest użyteczny dla użytkowników i przyjazny dla wyszukiwarki Google.

    Postanowiliśmy również uruchomić bloga tematycznego na którym oprócz wartościowych i przydatnych informacji podlinkowane są powiązane produkty w odpowiednich sekcjach CTA.
    Sekcje mają za zadanie konwertować i generować dodatkowy przychód w sklepie internetowym.

    Poniżej przykład takiego CTA – umieszczonego w artykule

    przykład cta

    Działania

    Na blogu publikujemy od czterech do pięciu artykułów miesięcznie. W ten sposób dostarczamy stałe treści, co powoduje rozszerzanie widoczności sklepu o kolejne słowa kluczowe. Dodatkowo dzięki stałym publikacjom wzmacnia się nasz autorytet domeny, a przy użyciu odpowiedniego linkowania wewnętrznego możemy wykorzystać dobrą architekturę informacji i wzmocnić najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe.

    Z racji, że drugim naszym konikiem są strony internetowe zasugerowaliśmy oraz wprowadziliśmy również poprawki pod względem UX, m.in. zmniejszyliśmy header (wcześniej użytkownik wchodząc na podstronę sklepu nie widział od razu produktów), wyszczególniliśmy element sekcji po dodaniu produktu do koszyka, skróciliśmy etap zamawiania produktu oraz dodaliśmy opinie produktów, uatrakcyjniając widok naszych stron na listach SERP, dodaliśmy też elementy cross-sellingu w podsumowaniu zamówienia. Wprowadzone przez nas zmiany miały pozytywne przełożenie na współczynnik konwersji.

    Ponadto postanowiliśmy również rozwinąć link building, który powinien odbywać się stopniowo i w sposób naturalny. Podnieśliśmy liczbę linkujących domen z liczby około 5 do ponad 50 w ciągu sześciu miesięcy. Pozyskiwaliśmy linki jedynie z najbardziej wartościowych stron, najczęściej w postaci artykułów sponsorowanych z obiektywnymi recenzjami produktów.

    Nasze wyniki

    Nasze działania spowodowały, że wzrosła liczba wyświetleń na stronach wyszukiwania – jest o około 4 razy większa, a liczba kliknięć jest około 7 razy większa w porównaniu do miesięcy, w których nie były prowadzone działania. Na poniższym zdjęciu widoczny jest trend stagnacyjny, kiedy nie były prowadzone działania i trend wzrostowy, kiedy je rozpoczęliśmy.

    google search console - green trend
    • na zielono zaznaczony jest obszar wyznaczający czas naszej pracy nad stroną
    Przed rozpoczęciem działań:

    Śr. liczba kliknięć dziennie: 25,5
    Śr. liczba wyświetleń dziennie: 296,6

    +679%
    +348%
    Po 6 miesiącach:

    Śr. liczba kliknięć dziennie: 198,8
    Śr. liczba wyświetleń dziennie: 1328,8

    Zwiększyliśmy także liczbę słów kluczowych:
    traffic after before
    Przed rozpoczęciem działań

    31 TOP50
    0 TOP10
    2 TOP2

    +1270%
    +31 +180%
    Po 6 miesiącach

    425 TOP50
    31 TOP10
    38 TOP2

    Organic traffic, czyli ruch organiczny, szacując przez narzędzie Ahrefs wzrósł o około 13 razy z 150 do 2167.

    Wolumen sprzedaży w sklepie internetowym razem z liczbą zamówień wzrósł o około 3-4 razy. Trend wzrostowy dalej będzie kontynuowany, sklep internetowy będzie umacniał swoją pozycję oraz pojawiał się na coraz to bardziej konkurencyjne słowa kluczowe związane z działalnością.

    Podsumowanie

    Jak widać na powyższym przykładzie, nawet mało widoczny sklep internetowy możemy bardzo sprawnie rozwinąć w zaledwie pół roku. Pozycjonowanie często przedstawiane jest jako proces długofalowy, którego wyniki przez długi czas są niewidoczne – nie zawsze tak jest. Jeśli działania prowadzone są skutecznie i systematycznie, a sam sklep internetowy ma potencjał (np. w postaci świetnych produktów w dobrej cenie), to bardzo często efekty widoczne są nawet po pierwszym miesiącu pracy.

    Pamiętaj, że nawet najlepszy marketing internetowy nie obroni słabej oferty. Inwestując w pozycjonowanie, musisz przede wszystkim zadbać o konkurencyjność swoich produktów lub usług.

    Aktualizacja po 12 miesiącach pracy nad sklepem internetowym

    Wyniki są porównywane do 6 miesięcy z poprzednim okresem. 

    Jak można rozwinąć sklep internetowy w przeciągu pół roku? [case-study] 16
    Po 6 miesiącach

    Śr. liczba kliknięć dziennie: 198,8
    Śr. liczba wyświetleń dziennie: 1328,8

    +220%
    +397%
    Po 12 miesiącach:

    Śr. liczba kliknięć dziennie:  636,2
    Śr. liczba wyświetleń dziennie: 6602

    Jak można rozwinąć sklep internetowy w przeciągu pół roku? [case-study] 17
    Przed działaniami

    31 TOP50
    0 TOP10
    2 TOP2

    Po 6 miesiącach

    425 TOP50
    31 TOP10
    38 TOP2

    +1270%
    +31 +180%
    Po 12 miesiącach

    1733 TOP50
    91 TOP10
    68 TOP2

    +317%
    +193
    +63%

    Przez ten czas, wdrożyliśmy również nową wersję sklepu internetowego dla naszego klienta, który uwolnił sklep od wielu wad UX / SEO, a nowa wersja umożliwiła m.in. dalsze wzrosty. Jak można się domyślić – sprzedaż również wzrosła. 

    Nasz przykład doskonale przedstawia, jak można rozwinąć sklep internetowy w przeciągu pół roku oraz roku czasu inwestując w SEO. Oczywiście kluczem do sukcesu są skuteczne i systematyczne działania, jak i wzajemne zaufanie, co do wykonywanej pracy. 

    Aktualizacja po 24 miesiącach pracy nad sklepem internetowym

    Pytacie, jak sklep internetowy wygląda po nieco ponad 2 latach współpracy. Poniżej zostawiam wykres. 

    Jak można rozwinąć sklep internetowy w przeciągu pół roku? [case-study] 18

    Domena obecnie generuje (wg. estymacji Ahrefs) miesięczny ruch o wartości ok. 5200 $ wg. stawek reklam PPC, co przekłada się na ok. 40 000 – 50 000 UU miesięcznie z kanału organicznego.

    Osiągnięte też zostały TOP’y dla wszystkich ważnych słów kluczowych. Wykres świetnie również przedstawia odzwierciedlenie zdrowo rosnącego serwisu. 

    Po 24 miesiącach

    6843 słów kluczowych w TOP50
    1431 słów kluczowych w TOP10
    662 słów kluczowych w TOP2

    Podoba Ci się nasza treść?

    Będzie nam miło, jak zostawisz komentarz lub ocenę 😊

    Wystaw nam notę!
    5/5 - (13 votes)
    Dodaj komentarz