Polub nasz artykuł

Content marketing – najlepsza strategia długoterminowa

Większość starszych metod strategii i promocji e-biznesu w sieci bazuje na krótkoterminowych korzyściach w przeciwieństwie od content marketing. Na przykład kiedy postawisz billboard z reklamą swojej firmy przez kilka miesięcy będzie on przyciągał uwagę i nowych klientów, jednak wkrótce jego odbiorcy do tego widoku przywykną, a Ty będziesz musiał zainwestować w jego odświeżenie.

W takim podejściu nie ma jako tako nic złego, zwłaszcza jeżeli przynosi Ci ono dobry zwrot z inwestycji, ale jeżeli chcesz odnosić sukcesy w długim okresie musisz myśleć i postępować strategicznie. Nowe strategie marketingowe, takie jak SEO czy social media marketing, są skuteczne w powolnym budowaniu długoterminowych rezultatów, ale naszym zdaniem nie ma lepszej strategii długoterminowej niż marketing treści.

Zawartość ma wpływ na każdą inną strategię marketingu online

content marketing

Po pierwsze, należy zrozumieć że content marketing może służyć jako strategia komplementarna dla każdej innej nowoczesnej strategii marketingowej.

– Content pomoże Ci w budowaniu SEO poprzez dostarczanie materiału dla pozycjonowania strony;
– Dostarcza także treści, które możesz udostępniać w kanałach social media, czyli w kanale dystrybucji;
– Dzięki marketingowi treści możesz liczyć na więcej leadów z zapisów do newslettera i rejestracji kont, co możesz potem wykorzystać do kampanii e-mail marketingowej’
– Content marketing podnosi wartość Twojego landing page i pozostałych stron firmowych’
– Może pomóc Ci budować relacje z innymi markami i firmami

Poza tym content marketing niesie za sobą dodatkowe korzyści:

– Marketing treści przyciąga na Twoją stronę nowych użytkowników. Dodawanie nowych wpisów czy artykułów na Twoją stronę sprawia, że nowym użytkownikom (i potencjalnym klientom) będzie łatwiej odnaleźć Twoją stronę.

Buduje Twoją reputację. Kiedy na Twoją stronę trafi nawet przypadkowy gość, tworzony przez Ciebie content może sprawić, że będzie postrzegał Twoją markę jako bardziej poważną i godną zaufania. O ile oczywiście Twój content jest dobrej jakości.

Wpłynie na konwersję. Jeżeli Twoja strategia content marketingowa opiera się na przemyślanej, dobrze napisanej zawartości, z rozsądnie wkomponowanymi call to action, z pewnością będzie mieć pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów i ogólną konwersję.

Może stanowić dodatkowe źródło przychodu. Jeżeli uda Ci się stworzyć wystarczająco silną treść, może ona stać się dla Ciebie dochodowa także niezależnie od reszty strategii – na przykład w postaci ebooka.

Ponadczasowa treść żyje wiecznie

ponadczasowy content

Nazywany jest ponadczasowym, ponieważ nigdy nie traci na ważności. Content „na czasie”, dotyczący najświeższych wydarzeń i w inny sposób będący „chwilowy” jest ważny i zwykle przyciąga wielu nowych użytkowników, ale pewne rodzaje zawartości zawsze będą pożądane. Na przykład ludzie zawsze będą poszukiwali wskazówek i porad – te mogą się oczywiście zmieniać wraz z rozwojem nowych technologii, ale w takich sytuacjach zawsze możesz wrócić do starych materiałów i odpowiednio je odświeżyć. Ponieważ marketing treści w teorii trwać będzie wiecznie, to nigdy nie straci na wartości i jest idealną strategią długoterminową.

Każdy tekst, który napiszesz, będzie trwały

O ile nie zaczniesz usuwać starych postów lub nie zmienisz adresu strony, każdy artykuł, który opublikujesz, jest wartością dodaną, która nigdy nie „zniknie”. Każdy nowy URL  z Twoją zawartością jest nowym URLem, który może zostać zindeksowany przez wyszukiwarki i odnaleziony przez kogoś w wynikach wyszukiwania.

Zwrot z inwestycji w content marketing rośnie z czasem

zwrot z inwestycji

Pewnie wiesz, jak działa procent składany, używany podczas obliczania m.in. odsetek  – w miarę, jak Twoja inwestycja zarabia kolejne odsetki, rośnie też Twoja nowa kwota bazowa, w związku z czym rosną też te odsetki. Content marketing działa podobnie, biorąc pod uwagę, że również trwa w czasie. Jeżeli np. będziesz publikował nowy tekst dwa razy  w tygodniu, po pierwszym roku będziesz miał 110 artykułów i zwrot z inwestycji na miarę tych 110 artykułów. W kolejnym roku opublikujesz znowu 110 artykułów, ale zwrot z inwestycji będzie wyliczany już na podstawie 220 artykułów, a w kolejnym roku 330… i tak dalej. Dodatkowo, im częściej ludzie będą widywać Twoje nazwisko, tym chętniej będą Cię czytać, więc im dłużej zajmujesz się content marketingkiem, tym większe zyski będzie on przynosił.

Content może się rozwijać, ale nigdy nie stanie się niepotrzebny

W miarę z rozwojem  nowych technologii forma i funkcjonalność Twoich treści z pewnością będzie się zmieniać. Już teraz widać wzrost zainteresowania formatem wideo i przewiduje się, że z czasem wyprze on tradycyjne teksty. Bez względu jednak na to co się stanie, te treści zawsze będą ważne – jedyne, co się zmieni, to sposób ich tworzenia.

Content marketing jest strategią długoterminową, ale im szybciej w nią zainwestujesz, tym szybciej przyniesie CI zwroty. Jeżeli obecnie nie masz żadnej strategii content marketingu, czas na jej opracowanie. Obojętnie, czy stanowi ona clue Twojego marketingu, czy jedynie ma go wspierać, będziesz zadowolony, że to zrobiłeś.

 

Podsumowanie
Content marketing - najlepsza strategia długoterminowa
Tytuł artykułu
Content marketing - najlepsza strategia długoterminowa
Opis
Większość starszych metod strategii i promocji e-biznesu w sieci bazuje na krótkoterminowych korzyściach.
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy