Role content managera czy content marketing managera stały się w ostatnich latach kluczowe dla świata współczesnego marketingu. Marki i firmy, ich profile w mediach społecznościowych, strony internetowe i inne formy obecności we współczesnych mediach – stają się nowym źródłem informacji. Używają także kanałów społecznościowych do bezpośredniego kontaktu z klientami – rozwiązywania problemów z obsługą klienta, zbieraniem danych i opinii klientów na temat oferowanych produktów i usług. Interesuje Cię zawód: content marketing manager? Dowiedz się więcej o tym stanowisku!
Kim jest Content Marketing Manager – jaką ma rolę?
Komunikacja marketingowa dociera do klienta już nie tylko za pomocą poczty, reklamy w telewizji czy prasie, ale także za pomocą viralowych kampanii w mediach społecznościowych, materiałów zamieszczanych na YouTube, infografik i aplikacji na urządzenia mobilne.
Rolą content marketing managera jest holistyczne podejście do obszaru nowych mediów. Ma zadanie koordynować proces powstawania wszystkich nowych mediów w zespole, w którym przekaz opiera się na contencie. Od kreacji po dystrybucje, ewaluacje oraz dalsze planowanie.
„Dobry content manager to taki, który testuje nowe pomysły i jest na tyle odważny, aby zmienić sposób działania, jeżeli obecny nie przynosi żadnej rzeczywistej wartości dla biznesu”, twierdzi Katherine Wheeler, ekspert ds. digital marketingu.
Po co firmom content marketing manager?
Firmy potrzebują content marketing managerów aby zrozumieć, dlaczego liczy się tzw. „bigger picture” i w jaki sposób go odkryć, podkreślać i komunikować.
„Content bez kontekstu jest bezwartościowy; posiadanie i rozumienie dłuższej perspektywy i działań z nią związanych jeszcze przed ich podjęciem”, twierdzi Carla Johnson, marketingowiec. „Content marketerzy powinni równiez myśleć jak dziennikarze śledczy – zawsze szukać czegoś więcej, niż to co jest oczywiste, i nieustannie zadawać sobie pytanie „dlaczego?”.
Content marketing może przybierać rozmaite formy – od blogów i artykułów przez infografiki aż do materiałów wideo. Warto zauważyć, że treści wideo generują obecnie aż około 60% ruchu w Internecie. Jest bardzo wiele opcji, które można rozważyć w związku z wideo – od newsletterów aż po materiały treningowe.
Jakie umiejętności powinien posiadać dobry content marketing manager?
Umiejętność edytorska
Stratedzy pracujący nad content marketingiem powinni myśleć tak, jak inni autorzy tekstów, łącząc skrawki tekstu i edytując fragmenty w sposób, który zapewni wysoką jakość publikowanych treści i to, że będą one wartościowe dla użytkowników i klientów.
Sprawdź też: Jak pisać teksty SEO – copywriting od A do Z
PR
Content marketingowcy powinni także posiadać odpowiednie doświadczenie w publikowaniu i zarządzaniu informacjami w kampaniach – powinni dostrzegać, jakie treści i jakie formaty są pożądane przez odbiorców i w jaki sposób je dostarczyć.
Rynkowe „know how"
Dobry strateg powinien ostrożnie dobierać nowe treści do potrzeb odbiorców, także w kontekście tej konkretnej branży czy grupy produktów. Content musi być dopasowany do wieku, płci i innych cech grupy odbiorców, tak aby nie wykluczał ani nie obrażał kluczowych grup odbiorcy.
Umiejętności techniczne
Zarządzanie content marketingiem wiąże się także z rozmaitym technicznymi kwestiami związanymi z obsługą i kreowaniem treści - wdrażanie ich na platformy, rozwiązywanie często pojawiających się problemów itp.
Myślenie strategiczne
Content marketing to marketing „kompletny”, w tym sensie że marka i jej główne przesłanie stoi zawsze na pierwszym planie i nie zaburzają tego różne kampanie i ideę. Myślenie strategiczne jest ważne, aby potrafić dopracować i złożyć w jedną całość wszystkie elementy kampanii content marketingowej i zadbać, by wszystkie osoby nad nią pracujące wiedziały, jakie poszczególne elementy są właśnie tworzone i jakie korzyści z ich publikacji będa płynąć
Zapraszamy do współpracy
Chcesz wdrożyć skuteczne strategie SEO do swojej firmy? Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty lub kontaktu z naszym specjalistą.
Właściciel ContentNinja.pl – ponad 10 lat doświadczenia w zarządzaniu komercyjnymi projektami internetowymi. Specjalizuje się w projektowaniu stron internetowych oraz szeroko pojętym SEO. Uwielbia realizować cele biznesowe swoich klientów. Prywatnie pasjonat tenisa ziemnego i nowinek technologicznych.