Polub nasz artykuł

Content Marketing Manager – kto to jest?

Content Marketing Manager

Role content managera czy content marketing manager stały się w ostatnich latach kluczowe dla świata współczesnego marketingu.

Marki i firmy – ich profile w mediach społecznościowych, strony internetowe i inne formy obecności we współczesnych mediach – stają się nowym źródłem informacji. Używają także kanałów społecznościowych do bezpośredniego kontaktu z klientami – rozwiązywania problemów z obsługą klienta, zbieraniem danych i opinii klientów na temat oferowanych produktów i usług.

Komunikacja marketingowa dociera  do klienta już nie tylko za pomocą poczty, reklamy w telewizji czy prasie, ale także za pomocą viralowych kampanii w mediach społecznościowych, materiałów zamieszczanych na YouTube, infografik i aplikacji na urządzenia mobilne.

Rolą właśnie content marketing manager jest tworzenie wszystkich tych nowych elementów contentu, zarządzanie sposobem, w jaki sposób przekaz marki jest dystrybuowany, pomiar efektów content marketingu i planowanie przyszłych działań. „Dobry content manager to taki, który testuje nowe pomysły i jest na tyle odważny, aby zmienić sposób działania, jeżeli obecny nie przynosi żadnej rzeczywistej wartości dla biznesu”, twierdzi Katherine Wheeler, ekspert ds. digital marketingu.

Firmy potrzebują content marketing managerów aby zrozumieć, dlaczego liczy się tzw. „bigger picture”  i w jaki sposób go odkryć, podkreślać i komunikować. „Content bez kontekstu jest bezwartościowy; posiadanie i rozumienie dłuższej perspektywy i działań z nią związanych jeszcze przed ich podjęciem”, twierdzi Carla Johnson, marketingowiec. „Content marketerzy powinni równiez myśleć jak dziennikarze śledczy – zawsze szukać czegoś więcej, niż to co jest oczywiste, i nieustannie zadawać sobie pytanie „dlaczego?”.

Content marketing może przybierać rozmaite formy – od blogów i artykułów przez infografiki aż do materiałów wideo. Warto zauważyć, że treści wideo generują obecnie aż około 60% ruchu w Internecie. Jest bardzo wiele opcji, które można rozważyć w związku z wideo – od newsletterów aż po materiały treningowe.

Jakie umiejętności powinien posiadać dobry content marketing manager? 

– edytorskie – stratedzy pracujący nad content marketingiem powinni myśleć tak, jak inni autorzy tekstów, łącząc skrawki tekstu i edytując fragmenty w sposób, który zapewni wysoką jakość publikowanych treści i to, że będą one wartościowe dla użytkowników i klientów;

– PR – content marketingowcy powinni także posiadać odpowiednie doświadczenie w publikowaniu i zarządzaniu informacjami w kampaniach – powinni dostrzegać, jakie treści i jakie formaty są pożądane przez odbiorców i w jaki sposób je dostarczyć;

– rynkowe „know how” – dobry strateg powinien ostrożnie dobierać nowe treści do potrzeb odbiorców, także w kontekście tej konkretnej branży czy grupy produktów. Content musi być dopasowany do wieku, płci i innych cech grupy odbiorców, tak aby nie wykluczał ani nie obrażał kluczowych grup odbiorcu.

– techniczne – zarządzanie content marketingiem wiąże się także z rozmaitym technicznymi kwestiami związanymi z obsługą i kreowaniem treści – wdrażanie ich na platformy, rozwiązywanie często pojawiających się problemów itp.

– myślenie strategiczne – content marketing to marketing „kompletny”, w tym sensie że marka i jej główne przesłanie stoi zawsze na pierwszym planie i nie zaburzają tego różne kampanie i ideę. Myślenie strategiczne jest ważne, aby potrafić dopracować i złożyć w jedną całość wszystkie elementy kampanii content marketingowej i zadbać, by wszystkie osoby nad nią pracujące wiedziały, jakie poszczególne elementy są właśnie tworzone i jakie korzyści z ich publikacji będa płynąć

Podsumowanie
Content Marketing Manager - kto to jest?
Tytuł artykułu
Content Marketing Manager - kto to jest?
Opis
Role content managera czy content marketing manager stały się w ostatnich latach kluczowe dla świata współczesnego marketingu.
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy