Polub nasz artykuł

Content marketing jako sposób na promocję strony internetowej

Promocja strony internetowej

Z biegiem czasu użytkownicy sieci zdobywają coraz to większe rozeznanie w otaczającym ich „internetowym świecie”, przez co ciężko jest stale ich wyprzedzać. Czy wiedziałeś, że…

– Współczynnik „klikalności” w reklamach wyświetlanych we wszystkich formatach i miejscach wynosi 0.06%, z czego połowa kliknięć na urządzeniach mobilnych jest zupełnie przypadkowa?
– Blokowanie reklam wśród użytkowników wzrosło o 41% względem poprzedniego roku – pewnie słyszałeś o wtyczkach typ AdBlock?
Reklamy przez długi czas były uważane za najlepszy sposób na pozyskanie nowych klientów, niemniej jednak w obecnych czasach nie są już tak efektywne, jak kilka lat temu. Warto w tej sytuacji spojrzeć w przyszłość, szczególną uwagę zwracając na trend blokowania reklam przez użytkowników – z roku na rok ten współczynnik będzie się powiększał, co będzie skutkowało zwiększeniem ceny za wyświetlanie reklam w popularnych sieciach reklamowych (np. Google AdWords).

Trzeba również wziąć pod uwagę fakt, że w przypadku, kiedy skończy nam się budżet na planowaną kampanię, w Internecie nie ma śladu po naszych działaniach promocyjnych, a ruch na naszej stronie zmaleje już w momencie przerwania kampanii. Stajemy się w tym momencie de facto od niej uzależnieni.

Jeżeli Twoje działania promocyjne opierają się jedynie na planowanych kampaniach reklamowych, to być może jest dobry czas na rozważenie innej opcji pozyskania nowych użytkowników.  W perspektywie długofalowej naszym zdaniem najlepszym sposobem na promocję strony internetowej jest content marketing. Zapewne słyszałeś stwierdzenie „treść jest królem”, ale content marketing jest królestwem.

Content marketing

Mówiąc najprościej, content marketing to tworzenie oraz dystrybuowanie treści, które przez użytkowników z Twojej grupy docelowej zostaną uznane za wartościowe. Niemniej jednak nie chodzi nam o skupianiu się na treściach w kartach produktu, czy też podstronach firmowych. Oczywiście warto zadbać o to, aby informacje na tych podstronach były dla użytkowników czytelne i wyczerpujące dany temat, ale nie stanowią one narzędzia w kontekście działań promocyjnych. Bardziej należy skupić się na treściach, które dostarczą Twoim użytkownikom informacje, których potrzebowali. Wówczas na starcie zdobywasz wiarygodność w oczach użytkownika, co przekłada się na większe prawdopodobieństwo, że w użytkownik skorzysta z Twoich usług lub też będzie regularnie odwiedzał Twoją stronę. To nie są przypuszczenia, tylko zachowania użytkowników poparte obserwacjami i badaniami.

Treści wartościowe

Treści wartościowe dla Twoich potencjalnych użytkowników kształtowane są przez kilka czynników, między innymi: Twoją działalność i tematykę, towar i usługi, czy też misja. Celem nie jest jedynie publikacja treści, która przyciągnie użytkowników do Twojej strony, a następnie pozwoli ich przekształcić w klientów, ale i również możliwość dzielenia się taką treścią na kanałach społecznościowych, przez co znajomi, czy też współpracownicy danego użytkownika również mogą stać się Twoim klientem.

Wiele osób kiedy myśli o content marketingu widzi obszerne artykuły, ale nie jest to konieczne. Jest kilka typów treści, na których możemy opierać swoje działania:

– artykuły
– video (np. producent pralek Bosch, wypuszcza wideo, w którym pokazuje, jak dokonać drobnych napraw);
– prezentacje
– newslettery
– infografiki

Wszystko sprowadza się do tego, aby korzystać z zasobów, które posiadamy. To mogą być działania proste, jak comiesięczny newsletter, czy też co tygodniowa seria nowych materiałów wideo. Ważną kwestią jest regularność prowadzonych działań. Istotne jest również to, aby przeanalizować jakie treści potrzebne są użytkownikom w Twojej grupie docelowej i dokładnie takie treści publikować. Samo umieszczanie artykułów tylko po to, aby powiększyć swoją bazę danych prawdopodobnie na nic się nie zda.

Jakie jeszcze korzyści może Ci przynieść content marketing?

Content marketing jest cennym narzędziem dla każdego etapu marketingu – od pozyskania użytkownika aż do końcowej sprzedaży. Wymieniliśmy poniżej kilka korzyści z publikacji nowych treści oraz ich dystrybucji na Twojej stronie:

– Zwiększenie świadomości.  Dostarczenie użytkownikowi wartościowych treści, których poszukiwał jest skutecznym, nieinwazyjnym sposobem na przedstawienie swoich produktów, usług, czy też po prostu strony internetowej. Jeżeli potencjalny użytkownik zgadza się z tym co napisałeś lub też w jakiś sposób mu pomogłeś, najprawdopodobniej jest Tobie wdzięczny, rozejrzy się po Twojej stronie, czy też polubi post na Facebooku, co jeszcze zwiększy Twój zasięg strony.

– Budowa SEO. Im bardziej popularna jest twoja treść, tym większe zaufanie Twoja strona wzbudza u wyszukiwarek internetowych, co w rezultacie daje wyższe wyniki oraz przekłada się na zwiększenie ilości odwiedzin na Twojej stronie internetowej. Aby zwiększyć ruch w wyszukiwarce, trzeba zadbać o to, aby treść była dodawana regularnie, zgodnie z zasadami SEO i żeby była dystrybuowana w taki sposób, aby móc łatwo przyciągać użytkowników.

– Ruch. Jedną z najważniejszych funkcji content marketingu jest to, aby przyciągnąć na Twoją stronę internetową ludzi. Złotą zasadą jest tutaj „jakość, a nie ilość”. Losowe artykuły średniej jakości dodawane często na Twoją stronę nie przysporzą Tobie nowych użytkowników. Jeśli zawartość będzie nieodpowiednia, użytkownicy nie zostaną na Twojej stronie, ani nie zostaną oni Twoimi klientami.

– Zbieranie danych. Im więcej zaangażujesz użytkowników za pomocą treści opublikowanych na Twojej stronie, tym bardziej będziesz mógł ich poznać i ukierunkować swoje kolejne artykuły na konkretną grupę docelową. Z drugiej strony poprzez treści możesz zachęcić użytkowników, np. do podania swojego kontaktu mailowego, przez co będziesz mógł zachować kontakt z potencjalnymi klientami.

– Konwersja. Twoi potencjalni użytkownicy mogą jedynie zauważyć i zignorować reklamę kontekstową, jeżeli używasz np. sieci reklamowej, ale jeżeli oni znajdą się na Twojej stronie, ponieważ przyciągnie ich docelowo treść i zobaczą wyróżnione wezwania do działania (CTA), np. w formie buttonu to z większym prawdopodobieństwem dojdzie do konwersji.

Content marketing w perspektywie długofalowej jest jednym z najskuteczniejszych działań promocyjnych w sieci. Nasza firma zajmuje się promocją strony internetowej w oparciu o content marketing. Statystyki oraz raporty prowadzonej przez nas kampanii są na bieżąco rejestrowane i dostępne dla naszych klientów. Dzięki współpracy długofalowej jesteśmy w stanie wynegocjować atrakcyjne warunki współpracy z naszymi wydawcami. Dobierzemy do Twojej strony najlepsze treści i zajmiemy się ich dystrybucją w zależności od wybranego pakietu.

Content marketing w perspektywie długofalowej jest najskuteczniejszym działaniem, ponieważ do strony przechodzą osoby zainteresowane treściami oraz zawartością naszej strony, a nie są pośrednio nakłaniani do jej obejrzenia.

Podsumowanie
Content marketing jako sposób na promocję strony internetowej
Tytuł artykułu
Content marketing jako sposób na promocję strony internetowej
Opis
Z biegiem czasu użytkownicy sieci zdobywają coraz to większe rozeznanie w otaczającym ich "internetowym świecie", przez co ciężko jest stale ich wyprzedzać.
Autor
Opublikowany przez
ContentNinja
Logo wydawcy