Agencje SEO – sprawdź, czym są oraz jakie usługi oferują

  • Home / Wszystkie / Agencje SEO –…
agencje seo obrazek

Wiele osób zastanawia się nad skorzystaniem z usług agencji SEO, kiedy myślą o pozycjonowaniu swojej witryny. Agencje SEO są bardzo często mylone lub utożsamiane z agencjami marketingowymi, które de facto proponują podobne usługi, ale działają w nieco inny sposób. W dobie wszechobecnego pozycjonowania i walki o pozycję w Google, agencje SEO oferują kompleksowe usługi i często dużo bardziej specjalistyczne podejście do tego tematu. Czym zatem są agencje pozycjonowania? Jakie usługi oferują? Jak mogą nam pomóc, dlaczego warto korzystać właśnie z ich usług? Odpowiedzi prezentujemy poniżej.

Czym są agencje SEO?

Agencje SEO obrazek 2

Agencje SEO to firmy na rynku, które specjalizują się w pozycjonowaniu stron internetowych i oferują głównie usługi z zakresu pozycjonowania. Są to marki działające stacjonarnie, ale oferujące usługi też głównie w sieci. W porównaniu do agencji marketingowych posiadają węższy profil działalności, ale przy tym głównie zatrudniają specjalistów od konkretnych form pozycjonowania oraz oferują przeważnie wyższy poziom pozycjonowania.

Agencje takie są obecne w nieco mniejszej ilości niż te marketingowe, ale również bez problemu — szczególnie w dużych miastach znajdziemy wiele agencji do wyboru. Korzystać z ich usług mogą zarówno firmy, duże marki, jak i osoby prywatne. Agencje SEO oferują usługi pozycjonerskie, np. pozycjonowanie lokalne, audyt SEO, czy też wykonanie kompleksowej usługi zbadania witryny, jej optymalizacji i innych działań. Ceny, jakie oferują wraz z licznymi usługami różnią się w zależności od wielkości i renomy marki, oferty firmy czy zakresu usług, jakie wybierzemy.

Jeśli szukasz pomocy przy swojej stronie internetowej i chciałbyś zwiększyć jej widoczność – a przy tym nie przepłacać na reklamy płatne, profesjonalna agencja SEO jest właśnie dla CIebie!

Audyt SEO

Agencje SEO obrazek 1

Audyt SEO to jedna z popularniejszych usług wśród firm świadczących usługi pozycjonowania. Audyt polega na sprawdzeniu naszej witryny internetowej pod kątem obecnej sytuacji strony w Google i nie tylko.

W trakcie audytu sprawdzana jest min. optymalizacja, linkowanie wewnętrzne, poprawność tekstów SEO, używanie fraz, lokalny aspekt pozycjonowania, dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych, szybkość wczytywania się strony czy odpowiednie formatowanie tekstu. Oczywiście czynników do analizy jest więcej. Niedawno przygotowaliśmy obszerny artykuł na ten temat, zapraszamy do lektury – Audyt SEO – czyli o audycie SEO pod wyszukiwarkę Google

Efektem audytu SEO jest stworzenie profesjonalnego raportu, dzięki któremu dowiemy się, co działa na naszej stronie poprawnie, a co należy poprawić. Raport taki może zawierać też np. wskazówki odnośnie rozwoju witryny czy kierunku efektywnego pozycjonowania.

Teksty SEO

Teksty SEO

Kolejnymi popularnymi usługami, jakie oferują agencje SEO jest pisanie tekstów. Agencje zatrudniają copywriterów, którzy doskonale znają się na pozycjonowaniu oraz aktualnych trendach w branży. Często też pracują w oparciu o profesjonalne narzędzia, wspomagające proces pisania tekstów pod SEO.

Doświadczeni copywriterzy tworzą teksty, które są przydatne dla czytelników, ale i również poprawnie przygotowane pod wyszukiwarki internetowe. Dzięki dobrze przygotowanej treści, istnieje duża szansa, że wyszukiwarka Google oceni nasz tekst wysoko, a sama strona poszybuje do góry na listach wyszukiwań.

Oczywiście teksty SEO to dopiero jeden z wielu procesów pozycjonowania. Niemniej jednak bez dobrego tekstu i optymalizacji – z całą pewnością nie ma możliwości, aby nasza strona pojawiła się wysoko w Google. Chyba, że posiadamy bardzo mocną domenę lub pożądane przez nas słowo kluczowe jest niszowe i posiada małą konkurencje. 

Optymalizacja witryny

Agencje SEO obrazek 3

Kolejną usługą, którą oferują agencje SEO, jest optymalizacja witryny. To od niej powinniśmy właściwie rozpocząć pozycjonowanie naszego serwisu. Odbywa się ona poprzez dostosowanie samej strony www do wyszukiwarki Google. Tak, aby wyszukiwarka uznała ją za wartościową i przydatną.

Optymalizacja witryny obejmuje szereg różnych działań. Działania te nie powinny być uniwersalne bo takie nie są. Raport dobrze przeprowadzonego audytu SEO powinien wskazać istotne elementy, które należałoby poprawić podczas optymalizacji witryny. 

Przykładowe działania prowadzone w ramach optymalizacji witryny:

  • odpowiednie ustawienie meta danych;
  • optymalizacja treści;
  • stworzenie responsywnej wersji witryny;
  • optymalizacja witryny pod kątem szybkości;
  • linkowanie wewnętrzne;
  • poprawa strony pod kątem UX;
  • struktura serwisu i architektura informacji.

Pozycjonowanie lokalne

tanie pozycjonowanie obrazek 1

Coraz bardziej popularną usługą, którą oferują agencje SEO jest pozycjonowanie lokalne. Dzięki niemu nasza witryna jest bardziej widoczna i wyżej umieszczona w wynikach Google w kontekście lokalnym.

Poprzez takie działania jesteśmy wyświetlani użytkownikom, którzy szukają usług np. w konkretnej miejscowości lub są w konkretnym mieście, a wpisują dane hasło do wyszukiwarki. Agencja SEO pomoże wstawić nam np. wizytówkę na mapach Google, przeprowadzić linkbuilding z lokalnych for czy odpowiednio zoptymalizować witrynę. 

Pozycjonowanie lokalne nie różni się wiele od tego tradycyjnego, istnieje jednak pewna grupa czynności, które inaczej się przeprowadza w przypadku pozycjonowania lokalnego. Przede wszystkim należy zadbać o wizytówkę Google Moja Firma oraz o linki regionalne.

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie przydatne, jeśli prowadzimy biznes stacjonarny i zależy nam na dotarciu jedynie do osób z danego miasta. Przykładem takich słów kluczowych lokalnych, może być np. “Wykończenie pod klucz Gdańsk“, czy też “Ubezpieczenie OC Wrocław“.  Warto również zauważyć, że Google kilka lat temu wdrożył mechanizm, który sam na podstawie lokalizacji dopasowuje najlepsze wyniki. Nie ma zatem też konieczności umieszczać nazwy miasta w słowie kluczowym.

Być może zainteresuje Cię również nasz artykuł: Pozycjonowanie w Google

Link Building

jak budować linki

Linkowanie to kolejny element pozycjonowania, który oferują nam agencje SEO.  Linkbuilding polega na umieszczaniu linków do naszej witryny w internecie. Najczęściej linkowanie ma formę wpisów polecających naszą markę czy zapraszających użytkowników na naszą witrynę wraz z aktywnym linkiem. 

Wpisy takie umieszcza się na wartościowych i popularnych forach, stronach internetowych czy blogach. Im więcej takich wpisów umieścimy i im będą one na lepszej jakości stronach, tym lepszy efekt dla naszej witryny.

Skuteczne linkowanie nie jest proste, gdyż wymaga wyszukania wartościowych witryn tematycznych do naszych publikacji. Koszt opublikowania jednego wpisu może wahać się od kilkudziesięciu do nawet kilku tysięcy złotych.

Sprawdź też: Jak budować linki w 2019 roku

Usługi dodatkowe — Google Ads, Facebook Ads, remarketing itp.

Agencje SEO oprócz podstawowych i standardowych usług oferować mogą również te dodatkowe — poboczne czy np. związane z najnowocześniejszymi trendami. Choć nie spotkamy ich we wszystkich agencjach, niektóre firmy proponują swoim klientom również inne usługi i rozszerzają swoją ofertę. Do takich usług będzie należało m. in. tworzenie i konfiguracja kampanii reklamowych na Facebooku czy w Google.

Jak wybrać agencje SEO?

Ok, wiesz już mniej więcej, czym zajmują się firmy specjalizujące się w pozycjonowaniu stron internetowych. Jak zatem wybrać najlepszą agencje SEO, tym bardziej w branży, w której teoretycznie każdy potrafi się sprzedać? No właśnie, nie jest to łatwe zadanie. Każdego miesiąca zgłaszają się do nas osoby, które miały prowadzone działania SEO na swoich stronach internetowych – co więcej, stale byli informowani i potwierdzani o trwających pracach, kiedy w rzeczywistości kompletnie żadne działania nie były prowadzone…. 

Akurat prace firmy SEO łatwo zweryfikować – są do tego specjalne narzędzia, np. Senuto, Google Search Console, Ahrefs.

Co prawda – działania SEO nie są natychmiastowe i potrzeba czasu na nie, Google samo mówi wprost, że na pierwsze wyniki trzeba czekać od 6 do 12 miesięcy to mimo wszystko od samego początku działania powinny być transparentne dla Ciebie.

Szukaj przede wszystkim agencji, która nie ma problemu aby generować dla Ciebie raporty z prowadzonych działań. W takim raporcie powinny się znaleźć informacje co do utworzonych nowych treści, informacje co do wykonanych optymalizacji, czy też miejsca w których pozyskano linki zewnętrzne, w raz z prognozą na przyszłość i oceną obecnej sytuacji.

Unikaj agencji SEO które rozliczają się za tzw. “efekt”

Skuteczne SEO potrzebuje czasu, jak już wspominaliśmy działania nie są natychmiastowe, ale w perspektywie długofalowej – jeśli są prowadzone regularnie i zgodnie z wytycznymi – bardzo owocne.

Każda firma w swoim podstawowym założeniu przede wszystkim powinna być rentowna. Firmy, które swój model biznesowy opierają na tzw. rozliczaniu za efekt dążą jedynie do jak najszybszego efektu, często nie patrząc na konsekwencje. Nikt nie będzie rozwijał Twojej firmy za darmo przez rok czasu. A jeśli w to wierzysz to musisz być człowiekiem dużej wiary. 

W przypadku rozliczeniu za efekt musisz brać pod uwagę, że:

  • Agencja SEO zastosuje metody tzw. black hat SEO, które dadzą chwilowy efekt Twojej witrynie, a po aktualizacji algorytmu Google, Twoja witryna znacznie spadnie w wyszukiwaniach, a do tego nałoży na twoją witrynę karę;
  • Agencja SEO zaproponuje Twojej firmie frazy, które są bardzo łatwe do pozycjonowania (np. z bardzo niskim search volume), które w rzeczywistości nie przyniosą Twojej firmie żadnego zysku. A naturalnie za “efekt” będziesz musiał płacić.

Więcej o takiej formie pozycjonowania przeczytasz w jednym z naszych wpisów: Tanie pozycjonowanie – altruizm firm, czy kit?

Jeśli chcesz nawiązać współpracę z dobrą firmą SEO:

  • Bądź cierpliwy, dobre SEO wymaga czasu, tym bardziej w przypadku nowych witryn internetowych.
  • Przygotuj się na zmiany.
  • Bądź gotowy by zainwestować w porządny, płatny audyt SEO.
  • Nie wybieraj firmy pochopnie, przeanalizuj oferty, sporządź zestaw pytań i wyślij je do potencjalnych agencji SEO z którymi planujesz współpracę. Sprawdź w jaki sposób wybrane przez Ciebie firmy podchodzą do Klienta. Czy długo czekasz na odpowiedź, czy odpowiedzi są merytoryczne, czy też zdawkowe?
  • Wymagaj raportów z prowadzonych działań i je weryfikuj.
  • Nie oszczędzaj. Nie szukaj drogi na skróty – wybierz agencje z którą będziesz rozliczał się w modelu abonamentowym, a nie za tzw. efekt.

Firma SEO

Dzięki kontaktom oraz długoletniej współpracy z wieloma zaprzyjaźnionymi wydawcami, jesteśmy w stanie wyngegocjować atrakcyjne warunki współpracy dla naszych Klientów. Stworzymy dla Twojej strony najlepsze treści i zajmiemy się ich pozycjonowaniem.